تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

بازداشت جعبه سیاه وزارت صنعت، معدن و تجارت دررابطه با واردات خودرو


 

میثم رضایی؛ رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو بازداشت شد؛ رضایی که در صنعت خودرو معروف به دست راست وزیر صنعت است، به همت دستگاه اطلاعاتی کشور دستگیر شد.

این فرد بعد از چند روز کار اطلاعاتی در ارومیه و به هنگام عزیمت به پایتخت، بازداشت شد.  ادامه مطلب ...

تهدید و پیشنهاد مذاکره ی همزمان از سوی آمریکا؛ بیانگر چماق و هویج است

تهدید و پیشنهاد مذاکره ی همزمان از سوی آمریکا؛ بیانگر چماق و هویج است

در طول چهار دهه گذشته، نظام سلطه مرکب از کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی و قارون‌های منطقه‌ای به رهبری شیطان بزرگ آمریکا در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران سنگ تمام گذاشته و انواع توطئه‌ها به بهانه‌های مختلف (حقوق بشر، تهدید صلح جهانی، تروریسم و…) اعم از حمله نظامی، ترور، کودتا، خرابکاری، جاسوسی، تحریم اقتصادی و… را علیه ایران اسلامی به‌کار بسته‌اند که بحول و قوه الهی در برابر اراده پولادین ملت مقاوم و سرفراز ایران مستمراً طعم تلخ ناکامی را تجربه کرده‌ اما باز هم دست از دشمنی بر نداشته‌اند چرا که این نظام را مولد بیداری ملت‌ها و تهدید‌کننده منافع استکباری و استعماری خود در جهان می‌دانند و با اصل نظام اسلامی مشکل دارند و مابقی مسائل صرفا بهانه‌است.  ادامه مطلب ...

فرانسه در صدر جدول رنکینگ فیفا/ ایران در رده ۳۲ جهان و اول آسیا


دیدار تیم‌های ایران و اسپانیا در دور دوم مرحله گروهی

در جدیدترین رنکینگ اعلامی از سوی فیفا، تیم‌ ملی فوتبال ایران با پنج پله صعود در رده ۳۲ جهان و اول آسیا قرار گرفت.

 فیفا امروز (پنج‌شنبه) نخستین رنکینگ تیم‌های ملی فوتبال جهان پس از جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه را اعلام کرد. در این رنکینگ تیم‌ ملی فرانسه با ۱۷۲۶ امتیاز در رده نخست جهان و تیم ملی فوتبال ایران با ۱۴۷۱ امتیاز در رده ۳۲ دنیا قرار گرفت و دوباره توانست رده نخست آسیا را به‌دست بیاورد. 

ادامه مطلب ...

منتفی بودن جنگ و مذاکره با آمریکا و هوا رفتن آمال و آزوهای غربگرایان


از آنجایی که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی نظام اسلامی ایران را مولد بیداری ملت‌ها و تهدید‌کننده منافع استکباری و استعماری خود در جهان می‌دانند و با اصل نظام ایران مشکل دارند، در طول چهل سال گذشته در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران سنگ تمام گذاشته و انواع توطئه‌ها از حمله نظامی، ترور، کودتا، خرابکاری، جاسوسی، تحریم اقتصادی و… را به بهانه‌های مختلف (شامل: نقض حقوق بشر، تهدید صلح جهانی، تروریسم و…) علیه ایران به‌کار بسته‌اند؛ اما بحول و قوه الهی در تمامی توطئه‌ها با شکست مواجه شده و در برابر اراده پولادین ملت مقاوم و سرفراز ایران مستمراً طعم تلخ ناکامی را تجربه کرده‌اند اما باز دست از دشمنی بر نداشته‌اند.  ادامه مطلب ...

بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی دردیدارمسؤولان عقیدتی_سیاسی نیروی انتظامی(۱۳۸۳/۱۰/۲۳)

چند روز قبل خانواده‌ی شهید بابایی این‌جا آمده بودند؛ این خاطره یادم آمد و برای آنها گفتم؛ سال ۶۱ شهید بابایی را گذاشتیم فرمانده پایگاه هشتم شکاری اصفهان.

درجه‌ی این جوان حزب‌اللّهی سرگردی بود، که او را به سرهنگ تمامی ارتقاء دادیم؛ آن‌وقت آخرین درجه‌ی ما سرهنگ تمامی بود.

مرحوم بابایی سرش را می‌تراشید و ریش می‌گذاشت. بنا بود او این پایگاه را اداره کند؛ کار سختی بود؛ دل همه می‌لرزید؛ دل خود من هم که اصرار داشتم، می‌لرزید، که آیا می‌تواند؟ اما توانست.

وقتی بنی‌صدر فرمانده بود، کار مشکل‌تر بود؛ افرادی بودند که دل صافی نداشتند و ناسازگاری و اذیت می‌کردند؛ حرف می‌زدند، اما کار نمی‌کردند؛ اما او توانست همان‌ها را هم جذب کند.

خودش پیش من آمد و نمونه‌ای از این قضایا را نقل کرد؛ خلبانی بود که رفت در بمباران مراکز بغداد شرکت کرد، بعد هم شهید شد. او جزو همان خلبان‌هایی بود که از اول با نظام ناسازگاری داشت.

شهید عباس بابایی با او گرم گرفت و محبت کرد؛ حتی یک شب او را با خود به مراسم دعای کمیل برده بود؛ با اینکه نسبت به خودش ارشد هم بود. شهید بابایی تازه سرهنگ شده بود، اما او سرهنگ تمامِ چند ساله بود؛ سن و سابقه‌ی خدمتش هم بیشتر بود.

در میان نظامی‌ها این چیزها خیلی مهم است. یک روز ارشدیت تأثیر دارد؛ اما او قلباً و روحاً تسلیم بابایی شده بود.

شهید بابایی می‌گفت دیدم در دعای کمیل شانه‌هایش از گریه می‌لرزد و اشک می‌ریزد؛ بعد رو کرد به من و گفت: عباس! دعا کن من شهید بشوم! این را بابایی پس از شهادت آن خلبان به من گفت و گریه کرد.  ادامه مطلب ...

عقب نشینی عراق از مشارکت در تحریم ایران و حذف دلار از مبادلات فیمابین

العبادی

                                                                       حیدر العبادی؛ نخست وزیر عراق

 

حیدرالعبادی ضمن عقب نشینی از اظهارات پیشین خود، گفت: در تحریم ها علیه ایران همراهی نمی کنیم بلکه دلار را از معادلات ارزی بین دو کشور حذف می کنیم.

نخست‌وزیر عراق روز گذشته با اعلام اینکه کشورش در مسئله ایران، تنها متعهد به عدم استفاده از دلار در مبادلات مالی است، عنوان کرد که از همه تحریم‌های آمریکا پیروی نمی‌کند. 

خبرگزاری رویترز به نقل از نخست‌وزیر عراق نوشته که دولت او تنها به عدم استفاده از دلار در مبادلات مالی با ایران متعهد است و نه به کل تحریم‌های آمریکا.  

ادامه مطلب ...

رونمایی از موشک فاتح مبین، بعنوان یک سلاح راهبردی و بازدارنده



وزیر دفاع: موشک فاتح مبین صددرصد داخلی، با قابلیت های فراوان است که توسط دانشمندان وزارت دفاع ساخته شده است.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  پیش از ظهر دوشنبه (۹۷/۵/۲۳) در مراسم رونمایی از نسل جدید موشک فاتح مبین، اظهار داشت: امروز فرزندان رشید ملت سرافراز ایران اسلامی با اتکال به قدرت لایزال الهی و روحیه و مدیریت جهادی و انقلابی با بهره مندی از رهنمودهای امام راحل عظیم الشان و هدایت ها و رهبری های حکیمانه مقام معظم فرمانده کل قوا (مد ظلّه العالی) و حمایت های دولت خدمتگزار، قادرند تمامی نیازهای متنوع و پیچیده کشور در عرصه دفاعی را تامین کرده و با  شناسایی، رصد و درک صحیح و به_هنگام از تهدیدات نظام سلطه و دشمنان نظام اسلامی، بومی سازی محصولات راهبردی دفاعی مورد نیاز کشور و نیروهای مسلح را در اولویت قرار داده و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.  ادامه مطلب ...

پیروزی‌های جبهه مقاومت؛ علت اصلی عصبانیت ترامپ

آیت الله کعبی

                  آیت الله عباس کعبی؛ عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری

آیت الله کعبی روز گذشته (۹۷/۵/۲۳) در یک نشست خبری با اشاره به فریاد‌های رئیس جمهور آمریکا، تصریح کرد: علت اصلی داد و فریادهای ترامپ، پیروزی‌های محور مقاومت است و امروز، کلید آزادی قدس، در پیروزیِ مقاومتِ یمن است.

 عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری طی بازدید از دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران، در نشست خبری با اصحاب رسانه حضور یافت و اظهاراتی ایراد کرد.
آیت‌الله  کعبی با اشاره به پیروزی‌های محور مقاومت در منطقه، گفت: بالاترین پیروزی‌های محور مقاومت به برکت خون شهدا محقق شد و این جریان توانست بر آمریکا، رژیم صهیونیستی، مزدوران تکفیری آن‌ها و رژیم کودک‌کش سعودی پیروز شود. 
ادامه مطلب ...

روند خطرناک مذاکره با آمریکایی ها (برجام) و سوالی که بی پاسخ ماند

اخیرا وندی شرمن، سرپرست تیم آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای با ایران، طی مقاله ای که در مجله فارن افرز منتشر شده به نکات مهمی اشاره کرده که نشان می دهد چطور متاسفانه تیم ایرانی هیچ توجهی به منافع ملی نداشته اند.  ادامه مطلب ...

ایجاد شکاف در بین سران عراقی در مورد همراهی با آمریکا و مشارکت در تحریم ایران

طی روزهای اخیر در پی تهدید ترامپ و هشدار به کشورهای مرتبط با ایران جهت پرهیز از تداوم روابط تجاری با کشورمان و تمکین حیدرالعبادی نسبت به مشارکت با آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در بین احزاب و گروههای متنفذ عراقی به دنبال داشته و این وضعیت منجر به شکاف در بین سران عراقی شده است.  ادامه مطلب ...

اخبار پشت پرده از سیاست های بانک مرکزی و انجام اقدامات اساسی مهارکننده ارز

اخبار پشت پرده از سیاست‌های بانک مرکزی دلار بخریم یا نه؟/

روزهای اخیر، رئیس‌کل بانک مرکزی برای اولین بار در جلسات کارشناسی با طیف‌های مختلف کارشناسان اقتصادی شخصاً شرکت می‌کند.

همچنین مشارالیه چند ایرانی که در دانشگاه‌های برتر دنیا و نیز در صندوق بین‌المللی پول مشغول کار هستند را به ایران فراخوانده و در حال مشورت گرفتن از آنهاست.

  
ادامه مطلب ...

مغالطه غربگرایان درموردیک مصوبه مجلس والقای شبهه درموردیک لایحه استعماری دیگر

شورای نگهبان با تایید لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، این لایحه را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی نشناخت که روز گذشته (۹۷/۵/۲۰) توسط عباسعلی کدخدایی؛ سخنگوی شورای نگهبان اعلام شد و رئیس جمهور نیز بلافاصله این قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.
کدخدایی

                               عباسعلی کدخدایی؛ سخنگوی شورای نگهبان

 
ادامه مطلب ...

نامه فرماندهی کل سپاه به رئیس جمهور و درخواست تصمیمات انقلابی

فرمانده کل سپاه طی نامه ای خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: همگان منتظر تصمیمات انقلابی رئیس جمهور منتخب شان هستند تا از این درگاه نور امیدی به دلهای با ایمان شان بتابد.

حمایت های بی نظیر و گسترده دلسوزان انقلاب در هفته اخیر از جنابعالی، نباید مانع اقدامات انقلابی شما در کنترل قیمت ها و جلوگیری از افزایش سرسام آور قیمت ارز و سکه، در شرایط جنگ اقتصادی با دشمنان شود.  ادامه مطلب ...

اشتباه راهبردی شیطان و فرصت طلایی ما در راستای از بین بردن سلطه دلار

آمریکایی‌ها قرن ۲۱ را (آن‌طور که در کتاب «استراتژی امنیت ملی آمریکا در قرن ۲۱» نوشته و در سال ۱۹۹۸ میلادی منتشر کردند و آن‌طور که اندیشمندانی نظیر فوکویاما و هانتینگتون پیش‌بینی کرده بودند) قرن کدخدایی و سلطه مقتدرانه هژمون تک‌قطبی آمریکایی بر جهان تصویر و بر این باور بودند که پس از فروپاشی شوروی، اندیشه لیبرال سرمایه‌داری حاکم بلامنازع بر جهان خواهد شد.  ادامه مطلب ...

فاجعه اصلاح طلبان غربزده برای کشور و ناتوانی آنها از مدیریت میدان فردوسی

جهانگیری

                                           اسحاق جهانگیری

شرایطی که امروز بر اقتصاد کشور حاکم است نتیجه عملکرد ذهنیت ها و سیاستگذاری های اصلاح طلبان خائنی است که با استفاده از رانت و فامیل بازی سالهاست که در دستگاه های دولتی بویژه مراکز اقتصادی رخنه کرده و به تاراج و غارت بیت المال مشغولند.

امروز همین جماعت اصلاح طلب که باید در قبال عملکرد چندین ساله ِ خود و اعمال سیاست های غلطِ پولی پاسخگو باشند، طلبکار شده و بر مسند مدعی تکیه زده و با صغری و کبری چیدن، زمین و زمان را به هم می دوزند تا بگویند نابسامانی و التهاب در معیشت مردم و اقتصاد و بازار و نیز افزایش سرسام آور قیمت ارز و سکه تقصیر متولیان نظم و امنیت یعنی سپاه و ارتش است.

در صورتی که اگر همین نظامیان نبودند، این آقایان اصلاح طلب که در دریایی از ثروت و اشرافیت غرق شده و در خانه های چند میلیاردی مشغول زندگی آن چنانی هستند، به دست جنایت کارانی نظیر داعش و منافقین به قتل رسیده بودند.  ادامه مطلب ...

مسلسل زیباست، اما در دستان سربازان ناتو!


چه جذاب است لباس تاکتیکال نظامی، فقط به تن کماندوی آمریکایی! 
چه چیز از صدای غرش ناوهای جنگی و چرخش پره هلیکوپترهای آپاچی عاشقانه تر، آن هم از دریچه هالیوود؟
پوکه های طلایی ریخته بر زمین و مرمی هایی فرو رفته در گوشت جهان سومی ها!
مهربان مثل دلتا فورس، سرباز جهانی! 
محبت از ویتنام تا کره، زیمباوه تا کامبوج، افغانستان تا عراق!
جنگ، خوشمزه ترین دستپخت تمدن بشریست به شرطی که در پنتاگون طبخ شده باشد!
نان شب اگر ممکن الوجود است! اسلحه حتماً لازم الوجود است، اما در آنسوی آب! 
تفنگ فقط دست سرباز حزب_الله یا حوثی‌های یمن نباشد که این پا برهنه گان، نظم نوین جهانی نمیفهمند! 
ادامه مطلب ...

سوئیس فاسدترین کشور و مرکز پولشویی، ایران تحت فشار FATF!!


                                                   سوئیس

برخلاف ادعاهای برخی نمایندگان مجلس و اعضای دولت روحانی، نهاد کار گروه مالی یا همان FATF به هیچ وجه یک نهاد فنی و کارشناسانه نیست که با اجرای استانداردهای آن مشکلات بانکی ما برطرف بشود.

این نهاد بین المللی لزوما بر مبنای استانداردهای فنی، مصادیق پولشویی و تأمین مالی تروریسم را شناسایی نکرده و بر اساس آن کشورهایی چون ایران را در لیست سیاه قرار نمی دهد!

اقدامات این نهاد شدیدا متأثر از گرایشات سیاسی کشورهای غربی از جمله آمریکاست؛ در ماهیت سیاسی و غیرفنی این نهاد همین بس که اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان مالی تروریسمِ بین‌الملل یعنی آمریکا و کشورهایی نظیر رژیم سعودی، قطر، امارات و رژیم صهیونیستی اعضای ناظر آن هستند!

در شرایطی که سوئیس فاسدترین کشور از نظر فرار مالیاتی و پولشویی است و هیچ اعتنایی هم به FATF ندارد، اما هیچ‌گاه برای پذیرش استانداردهای FATF تحت فشار قرار نگرفته چرا که سوئیس در ساختار نظام سلطه، بهشتی امن برای سرمایه‌داران و سوداگران غربی است و اساسا مکانی برای پولشویی و فرار مالیاتی! محسوب می شود.  ادامه مطلب ...

اذعان به وجود فرهنگ مقاومت در ایران و غلط و اشتباه بزرگ خواندن خروج از برجام

وندی شرمن؛ مذاکره‌کننده ارشد دولت سابق آمریکا در گفتگوهای هسته‌ای با تهران، ضمن غلط و اشتباه بزرگ خواندن خروج واشنگتن از برجام، به فرهنگ مقاومت مردم ایران اذعان کرد.

در ادامه واکنش ها به مواضع اخیر دولت آمریکا در قبال ایران، مذاکره‌کننده ارشد دولت اوباما، به شدت از مواضع دولت کنونی آمریکا انتقاد کرد و درباره تبعات این مواضع به دونالد ترامپ و تیم امنیت ملی اش هشدار داد.  ادامه مطلب ...

دعوت روزنامه جمهوری اسلامی به سکوت در برابر عربده کشی آمریکا

مسیح مهاجری

 مسیح مهاجری؛ مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی

آمریکایی‌ها پس از پاره کردن برجام، هر روز علیه دولت و ملت ایران رجز می‌خوانند؛ رئیس جمهور آمریکا، نظام جمهوری اسلامی را تهدید به براندازی نرم و سخت می‌کند.

در این شرایط وقتی روحانی علیه این مواضع براندازانه به نمایندگی از ملت پاسخ بدمستی‌های ترامپ را می دهد و سردار سرفراز و شجاع لشکر اسلام حاج قاسم سلیمانی هم به پشتیبانی از رئیس جمهور خطاب به ترامپ قمارباز و کاباره‌دار اعلام می کند: “حریف تو سپاه قدس است. جایی که آمریکایی‌ها فکرش را هم نمی‌کنند نزدیکشان هستیم.
این موضع‌گیری انقلابی و مقتدرانه شنبه گذشته تیتر یک همه روزنامه‌های کشور بود. حتی محتاط‌ترین روزنامه‌های اصلاح‌طلب این موضع را تیتر اول خود قرار دادند اما با کمال تعجب روزنامه جمهوری اسلامی نه تنها این خبر را منعکس نکرد بلکه در عوض آقای مسیح مهاجری؛ مدیر مسئول این روزنامه در سرمقاله‌ای تحت عنوان “آقای رئیس جمهور این یک دام است” نوشت: «شأن رئیس جمهور بالاتر از آن است که پاسخ رجزخوانی‌های ترامپ را بدهد.» 
ادامه مطلب ...

باز شدن جهنم در جبل الاکراد؛ شروع مقدمات عملیات پاکسازی استان ادلب



همزمان با پایان نبردها در استان درعا و بازگشت امنیت کامل به این استان و نیز استان القنیطره شواهد و مستندات حاکی از آنست که نیروهای محور مقاومت در حال طرح‌ریزی عملیات گسترده ای در استان ادلب علیه تروریست‌های چندملیتی مورد حمایت ترکیه، قطر و آمریکا در این منطقه هستند؛ هرچند هنوز از طرح و برنامه عملیات خبری منتشر نشده اما می‌توان از همین الان شعله‌های جنگ را از این استان مشاهده کرد.

در طول روز گذشته (۹۷/۵/۷) در یکی از بی‌سابقه‌ترین آتشباری های ارتش سوریه، واحدهای توپخانه ای و موشکی مناطق گسترده‌ای از جبل الاکراد در استان ادلب که از مهم‌ترین مخفیگاه های تروریست‌های جبهه النصره و سایر گروه‌های تروریستی به شمار می‌رود را هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند. 

ادامه مطلب ....

ادامه مطلب ...