تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

اذعان به وجود فرهنگ مقاومت در ایران و غلط و اشتباه بزرگ خواندن خروج از برجام

وندی شرمن؛ مذاکره‌کننده ارشد دولت سابق آمریکا در گفتگوهای هسته‌ای با تهران، ضمن غلط و اشتباه بزرگ خواندن خروج واشنگتن از برجام، به فرهنگ مقاومت مردم ایران اذعان کرد.

در ادامه واکنش ها به مواضع اخیر دولت آمریکا در قبال ایران، مذاکره‌کننده ارشد دولت اوباما، به شدت از مواضع دولت کنونی آمریکا انتقاد کرد و درباره تبعات این مواضع به دونالد ترامپ و تیم امنیت ملی اش هشدار داد.  

وندی شرمن در مصاحبه با یک شبکه فرانسوی، به فرهنگ مقاومت ایرانی‌ها و افتخار آنها به فرهنگ ایرانی اذعان کرد.

وی در این مصاحبه درباره احتمال وقوع جنگ بین ایران و رژیم های سعودی و صهیونیستی هم هشدار داد و البته تمام قد در حمایت از تل‌آویو اظهارنظر کرد.

نامبرده از روند رفتاری رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد و گفت: “ترامپ متوجه نیست که ایران فرهنگ مقاومتی دارد که کوتاه آمدن در برابر تهدیدهای علنی را تسلیم تلقی می‌کند و تسلیم نمی‌شود”

شرمن در ادامه انتقاداتش افزود: “روش دیپلماتیک ترامپ اینست که با تهدید به دشمنان حمله کرده و سپس می‌گوید بیایید گفتگو کنیم تا به توافق برسیم” اما نقطه ضعف بزرگتر دیگر ترامپ اینست که فاقد سیاست‌های دقیق و پیگیری‌های لازم است تا بتواند توافق‌های شفاهی را به قراردادهای بین‌المللی الزام‌آور تبدیل کند.

ترامپ دوست دارد با توئیت‌هایش تیترهای رسانه‌ای بسازد و به دنبال شکوه و جلال موجود در نشست‌ها است؛ اما در خصوص ایران و کره شمالی هیچ نشانه‌ای مبنی بر پیشرفت کاری وجود نداشته و تیم او نتوانسته‌ پشتکار و دقتی که چنین توافق‌های پیچیده‌ای‌ نیاز دارند را از خود نشان دهد.

او همچنین در نگاهی تلویحی احتمال ترس از شکست ترامپ را اینگونه اظهار داشت: ترامپ تنها از همان رویکرد معامله‌گرانه‌ای استفاده می‌کند که در کار املاک و مستغلات منجر به ورشکستگی‌های چندباره او شد؛ من نگرانم که او به همین ترتیب به توافق‌های ژئوپلتیکی دست یابد که به شدت خطرناک است.

ملاحظه: تغییر زمین بازی و کشیده شدن پای آمریکا به جنگ لفظی، دقیقاً همان چیزی بود که مورد نظر و دلخواه جمهوری اسلامی است و دشمن در آن عرصه از ضعف اساسی و بنیادی رنج می برد زیرا آنها در واقع با فرهنگ و ادبیات انقلاب بیگانه اند و چیزی به عنوان ایستادگی و مقاومت را درک نمی کنند لذا بعد از رد و بدل شدن مطالب بین روسای جمهور ایران و آمریکا، تقربیا هیچ یک از مقامات آمریکایی (بجز پمپئو وزیر خارجه) حرفی از برخورد خشن با ایران نزدند و از موضعگیری تند ترامپ هم انتقاد کردند اما در کشورمان، وضعیت برعکس بود و بسیاری از مسئولین ارشد و نیز توده های مردم به زیباترین وجه علیه دشمن وارد عمل شدند.

در ادامه این مسیر نیز بدیهی است اگر دشمن به جنگ لفظی ادامه دهد، مقامات جمهوری اسلامی پاسخ آنها را خواهند داد و به هیچوجه آمریکایی ها نمی توانند در این عرصه کمترین توفیقی را بدست بیاورند و همانطوری که در همین چند روز آبرو زیری بین المللی برایشان درست شده از این به بعد نیز وضعیت بدتری خواهند داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.