تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

سیل صلوات راه بیاندازید .


افسران - سیل صلوات راه بیاندازید .
 علامه طباطبایی
هرگاه میان مشکلات قرار گرفتید، 
سیل صلوات راه بیاندازید .
زیرا آن سیل حتما مشکلات را با خود میبرد 
....

امارات دیگر نمی‌خواهد در جنگ بیهوده یمن حضور داشته باشد


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه فرا منطقه‌ای رای الیوم در گزارشی به برخی زوایای پنهان جنگ یمن پرداخته است.

این رسانه نوشته است: انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه ،به فاصله چند ساعت پس از آنکه از توقف  عملیات نظامی این کشور در یمن خبر داده بود به ناگاه از ادامه نقش این کشور خبر داد که این نشان دهنده فشار سعودی ها است.
 
یک منبع آگاه به رای الیوم گفت سعودی ها از این تصمیم امارات به شدت شوکه و آزرده خاطر شده اند.
 
این رسانه می نویسد: قرقاش در حالی از تحریف سخنان خود حرف زده و گفته است: "ما در جنگ هستیم و این باعث تاسف است که بخشهایی از سخنان من به خاطر اهداف خارجی تحریف شده است"؛ که واقعیت این است که سخنان وی از خبرگزاری رسمی امارات نقل شده است. به طور حتم این تغییر موضع  در چارچوب اطمینان بخشی به عربستان و کاستن از حجم خشم آن است.

روحیه سربازان سعودی به شدت تضعیف شده است


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، فعال افشاگر عربستانی از وضع بسیار بد نظامیان این کشور در مناطق مختلف درگیری خبر داد.  

«مجتهد،» که به دلیل افشای مسائل پشت پردۀ خاندان حاکم در عربستان، شهرت و هواداران بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی کسب کرده است، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: نیروهای ارتش سعودی به صورت روزانه از طرف‌های مختلف هدف حمله قرار می‌گیرند، و در این حملات شماری کشته و یا مجروح می‌شوند. 
 
مجتهد تأکید کرد روحیۀ سربازان سعودی در وضعی بسیار بد است.

عثمان طه کیست؟

«عثمان طه» حافظ برجسته و شهیر معاصر سوری است که کتابت قرآن کریم توسط او در دو دهه قبل باعث تحول در زمینه رسم الخط و چاپ قرآن کریم در جهان اسلام شد. این استاد سوری، در دهه هفتاد میلادی کتابت قرآنی را به خط نسخ به پایان رساند. نخستین چاپ این قرآن در قطع رحلی در سال ۱۴۰۰(ه.ق)  در دمشق انتشار پیدا کرد. کتابت این قرآن طرح سنجیده و برنامه ریزی شده ای دارد. به این معنی که هر صفحه آن پانزده سطر دارد وهر صفحه، با اول یک آیه آغاز شده و به آخر یک آیه ختم می‌گردد و هر جز قرآن در بیست صفحه نوشته شده و با احتساب دو صفحه در اول و دو صفحه در آخر که برای تذهیب و تزیین‌های دیگر در نظر گرفته شده مجموعا در ۶۰۴ صفحه تدوین شده است.

بزرگترین شگفتی این کتابت در همین نظم و صفحه‌بندی آیات است؛ به نحوی که این استاد سوری قرآن موفق شده طولانی‌ترین آیه قرآن کریم را در یک صفحه جای بدهد. ویژگی بعدی این کتابت اعراب‌گذاری دقیق و کامل است و تقریبا هیچ خطی از این لحاظ به کاملی عثمان طه نیست؛ گرچه همین اعراب‌گذاری گاهی خواندن قرآن را برای عموم مردم مشکل می‌کند

قرآن عثمان طه خیلی زود در تمام کشورهای اسلامی پخش و منتشر شد و تقریبا تمام خطوط و کتابت‌های دیگر را منسوخ کرد و الان با گذشت چهار دهه از عمر کتابت آن، هنوز رایج‌ترین کتابت قرآن به شمار می‌رود.

 

وحشت فرمانده ارشد آمریکایی از جنگنده "ایرانی"

نهاجا در دوران پس از جنگ تحمیلی هم در تولید قطعات و اورهال جنگنده‌ها نقش مهمی را ایفا کرد و توانست انواع جنگنده‌های موجود در نیروی هوایی جمهوری اسلامی را تعمیر اساسی کند. این تنها بخشی از توانمندی هوایی ارتش و بعد دیگر قدرت نهاجا در تولید جنگنده ها در منطقه غرب آسیا است. 


وحشت فرمانده ارشد آمریکایی از جنگنده

وحشت فرمانده ارشد آمریکایی از جنگنده

مقامات آمریکایی پس از ساخت این جنگنده شدیدا از توانمندی آن ابراز نگرانی کردند.  پس از انتشار اخبار ساخت جنگنده‌های ایرانی یکی از فرماندهان ارشد آمریکایی عنوان داشت: ما قبلا اصلا از جنگنده‌های ایرانی نمی‌ترسیدیم، بلکه از قدرت تحلیل و واکنش سریع و غیر قابل پیش‌بینی خلبانان ایرانی بیمناک بودیم، اما اکنون ما اطلاعاتی درباره جنگنده‌های ساخته شده در ایران نداریم و نمی‌دانیم از چه نوع تکنولو‍‍ژی در آنها استفاده شده است و الان هم از جنگنده‌های آنها و هم از خلبانان آنها بیمناکیم. 

این بانک‌های ربوی دیگر نمی‌گذارد نمازهای جماعت ما اثر کند!

افسران - این بانک‌های ربوی دیگر نمی‌گذارد نمازهای جماعت ما اثر کند!
[در] مقابل دارد که یک درهم ربا اگر کسی بگیرد بدتر از هفتاد بار فلان است در کنار کعبه!
خُب این بانک‌های ربوی دیگر نمی‌گذارد نمازهای جماعت ما اثر کند! ...
حالا مغرور نشویم که نماز جماعت می‌خوانیم نماز ما از ده نفر بیشتر است، آن گناهان را ببینیم ...
«اعاذنا الله من شرور أنفسنا و سیّئات أعمالنا»
برگرفته از درس تفسیر قرآن آیت الله جوادی آملی/سوره لقمان، آیات 26 الی28/ رادیو معارف/برنامه بر کرانه نور، 1395/2/4 

این تنها درباره نماز جماعت نیست که اگر کسی حالا نماز جماعتش به ده نفر رسید خوشحال بشود من آن‌قدر ثواب بردم که جن و انس نمی‌توانند بنویسند.


فرماندهان داعش اهل عربستان سعودی هستند


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از العالم، «شیخ حمید الهایس،» اعلام کرد تعداد زیادی سعودی در شمال رمادی و مناطق متعدد انبار حضور دارند و عامل بسیاری از عملیات های انتحاری نیز سعودی ها هستند و به طور کلی اندیشه تروریستی در منطقه منشأ سعودی دارد.
وی همچنین در واکنش به اظهارات اهانت آمیز سفیر عربستان سعودی در بغداد که شهر فلوجه را سرطان و ساکنانش را تروریست هایی توصیف کرده بود که باید کشته شوند، تاکید کرد دولت عراق باید به سخنان ثامر السبهان واکنش نشان دهد.
حمید الهایس تصریح کرد اولا اگر ساکنان فلوجه تروریست بودند چهارصد هزار نفر از آنها خانه و کاشانه خودشان را ترک نمی کردند. دوم آنکه در شهر فلوجه افراد تروریست حضور دارند و این انکار نشدنی نیست اما به این میزانی که السبهان گفته است نیست. علتش نیز جنگجویان عشایر فلوجه و انبار هستند که با داعشی ها در همه اراضی انبار می جنگند و جان فشانی‌های زیادی کرده‌اند.
وی تاکید کرد تروریست ها فقط در شهر انبار بیش از 30 هزار خانه را در شهر رمادی در استان انبار منفجر و همین رقم را نیز در فلوجه و مناطق دیگر ویران کرده اند. دولت باید پاسخ بدهد و مشخص کند چه کسی در این مناطق تروریست و چه کسی ضد تروریسم است.


فتوای قتل عام علویان سوریه صادر شد


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی "وطن"، "سامی العریدی،" مفتی سابق گروه تروریستی "جبهه النصره" با استناد به سخنان کسانی که آنان را علمای مسلمان نامید، جنگ علیه علویان سوریه را خواستار شد. البته او توضیح نداد که منظورش، تنها، جنگ با افراد مسلح علوی است یا غیر نظامیان علوی را نیز شامل می شود.    
العریدی گفت: امام غزالی گفته است که باید مانند مرتدان با آنان رفتار شود؛ لذا واجب است زمین از آنان پاکسازی شود.
وی، با استناد به گفته های پیامبر تکفیری ها یعنی ابن تیمیه، ادعا کرد ابن تیمیه نیز گفته است که آنان (علویان)، از یهود، نصاری و حتی بسیاری از مشرکین، کافرترند. لذا زیان آنان برای امت محمد (ص) بزرگتر از ضرر کفار محارب می باشد. 

شاهزاده سعودی: جنگ با داعش جنگ با اسلام است!+عکس

خالد آل سعود"، یکی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان، ضمن ابراز نگرانی از پیروزی های ارتش عراق در مبارزه با داعش، جنگ با این گروه تروریستی را جنگ با اسلام دانست.

خالد، در یک پیام توییتری، نوشت: بسیار خلاصه بگویم؛ برخلاف ادعای مجوسیان، آنچه در فلوجه می گذرد، جنگ با اسلام است نَه ریشه کن کردن داعش. 
ارتش عراق با کمک نیروهای بسیج مردمی و عشایر عملیات نظامی گسترده ای را برای پاکسازی شهر فلوجه آغاز کرده است.
رسانه های برخی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای نجات داعش از دست ارتش و نیروهای مردمی عراق چنین وانمود می کنند که شیعیان به کشتار اهل تسنن می پردازند و مناطق سنی نشین را محاصره کرده اند.

شاهزاده سعودی: جنگ با داعش جنگ با اسلام است!


شهر‌های موشکی ما آماده شلیک به مراکز مهم هستند


توضیحات مشاور

 سردار احمد کریمپور در مراسم یادواره شهدای فصل بهار مریانج با اشاره به اندیشه‌های امام(ره) با اشاره به سخنان رهبری در مورد پاسخ دادن صریح به هرگونه حمله از کشورهای بیگانه، بیان کرد: حضرت آقا فرمودند در هر سطحی که به ما حمله شود ما هم در همان سطح حمله خواهیم کرد. 
شهر‌های موشکی ما آماده شلیک به مراکز مهم هستند 

 
 
وی با بیان اینکه ایران آماده است به هرگونه تجاوز نظامی پاسخ قاطع بدهد، ادامه داد: وقتی امام خامنه‌ای می‎فرمایند که اگر لازم باشد در عرض هفت دقیقه تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان می‌شود، شوخی در کار نیست و تمام شهرهای موشکی ما آماده این عملیات هستند.
 
مشاور عالی فرمانده سپاه قدس تاکید کرد: تمام مراکز مهم اسرائیل شناسایی شده‌اند و موشک‌های سجیل و شهاب ایران اسلامی نیز هدفگذاری شده‌اند و به طور اتوماتیک شلیک خواهند شد.
 
وی تاکید کرد: این مهم تنها به اسرائیل منوط نیست و هر کشوری در دنیا به ایران حمله کند، این اتفاق برایش رخ خواهد داد و تمام این عملیات اتوماتیک خواهد بود.
 
کریمپور این قدرت را از آثار خون شهدا دانست و بیان کرد: به برکت خون شهدا آرامش و امنیتی در کشور ما حکمفرما شده است که در هیچ کشور دیگری وجود ندارد.
 
وی با اشاره به تشکیل داعش بیان کرد: تفکر ایجاد داعش از 20 سال قبل کلید خورد و نوادگان برده‌های اروپاییان را برای این کار تعلیم دادند.
 
مشاور عالی فرمانده سپاه قدس ادامه داد: سران داعش که پرچم مسلمان بودن را دارند همه صهیونیسم هستند تا به نام اسلام، تیشه بر ریشه اسلام بزنند.
 
وی بیان کرد: داعش کم‌کم به سرنوشت منافقین دچار خواهد شد و روز به روز محدود می‌شوند و این نوید را باید داد که داعش در آینده‌ای نزدیک از بین خواهد رفت.
 
کریمپور اضافه کرد: سوریه که روزی تجزیه شده بود در حال آزادسازی کامل است و استکبار جهانی از ایجاد داعش شکست سنگینی خورده است.
 
وی افزود: خود داعشیان امروزه فهمیده‌اند که چه اشتباه بزرگی انجام داده و این امید می‌رود که چاقو این بار دسته خودش را ببرد.