تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

چرا هنگام صلوات فرستادن بر محمد، آلِ آن حضرت را نیز بر او عطف می کنید؟


از جمله پرسش هایی که گاه مطرح می شود، فرستادن صلوات بر رسول گرامی صلی الله علیه و آله و آل اوست. می پرسند چرا می گویید: اللهم صل علی محمّدٍ و آل محمّدٍ؟  

پاسخ:  ادامه مطلب ...

‫بازخوانی 8 عقب‌نشینی غرب پس از 8 هشدار رهبر انقلاب‬

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، غرب همواره با سناریوسازی های مختلف به دنبال تضعیف ایران بود اما این تهدیدها در مقابل قاطعیت و صراحت مقام معظم رهبری رنگ باخته است و دشمنان هرگز به نتیجه مطلوب نرسیدند. 

 


‫بازخوانی هشت عقب‌نشینی غرب پس از هشت هشدار رهبر انقلاب‬

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد کارشکنی‌ها و دشمنی‌های کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی منطقه نسبت به جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم که برخی از این دشمنی‌ها و کارشکنی‌ها واکنش صریح و قاطعنامه مقام معظم رهبری را در پی داشته است، به طوری که پس از صراحت و قاطعیت رهبر معظم انقلاب شاهد عقب نشینی و تغییر رویه در سیاست‌های غرب بوده‌ایم. چنانکه شواهد تاریخی نشان می‌دهد همین واکنش‌های صریح و قاطعانه مقام معظم رهبری باعث زوال رویه استعمارگرانه شده است.    
ادامه مطلب ...

خاکی که پیامبر(ص) را به گریه انداخت

پیامبر(ص) فرمود: یا امّ سلمه بگیر این خاک را و بگذار در شیشه اى، هر وقت که دیدى رنگ خاک به خون گرائید، آنوقت بدان که فرزندم حسین علیه السلام به شهادت رسیده است. 

 


به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روایت اهل سنت و شیعه نقل شده است که امّ سلمه همسر پیامبر (ص) مى گوید:  

روزى رسول خدا (ص) مشغول استراحت بودند که دیدم امام حسین علیه السلام وارد شدند، و بر سینه پیامبر(ص) نشستند، حضرت رسول (ص) فرمودند: مرحبا نور دیده ام ، مرحبا میوه دلم ، چون نشستن حسین علیه السلام بر سینه پیامبر (ص) طولانى شد، پیش خودم گفتم! که شاید پیامبر(ص) ناراحت شوند و جلو رفتم، تا حسین علیه السلام را بر دارم . 
ادامه مطلب ...

توافق هسته‌ای ایران، تسلیم کامل اوباما در برابر این کشور بود

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به بررسی توافق هسته‌ای ایران و دلیل محروم شدن "جان کری" از دریافت جایزه صلح نوبل پرداخت.  
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وال استریت ژورنال در گزارشی به قلم "جیمز تارانتو" با عنوان "توافق اسلو تعهدی برای نقض شدن، توافق هسته‌ای ایران از آن بدتر خواهد شد" نوشت: "یاسر عرفات" در سال 1994 (1372) جایزه نوبل صلح را برد، با این حال "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، دست‌کم امسال این جایزه را نگرفت. در واقع کمیته نروژی نوبل این جایزه را به فردی داد که ارزش دریافت این جایزه را داشت. گروه چهارجانبه گفتگوی ملی تونس به دلیل حمایت هدفمند به ایجاد دموکراسی در تونس در پی انقلاب 2011 (1389) این کشور شایسته دریافت این جایزه بود. به تیم 4 نفره تونس تبریک می‌گوییم و امیدواریم که این دستاورد ادامه یابد.    
ادامه مطلب ...

سلاح وحشتناک روسیه برای نابینا کردن عناصر داعش + تصاویر

وسایل نقلیه نظامی روس به زودی به ابزاری برای مختل کردن بینایی دشمنان مجهز می شوند.  به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی استار، روسیه در حال آزمایش یک سلاح جدید است که می تواند با استفاده از یک اشعه قدرتمند، تروریستهای داعش را نابینا کند. گزارشها حاکی از آن است که وسایل نقلیه نظامی روسیه به زودی به این سلاح مجهز می شوند. این وسیله با انتشار نوری پرقدرت می تواند حسگرهای بینایی را در انسان تخریب کند.    ادامه مطلب ...

"موشک عماد" نسل جدید موشک‎های بالستیک ایران با موفقیت آزمایش شد + تصاویر

وزیر دفاع اعلام کرد:فرزندان رشید ملت سلحشور ایران در وزارت دفاع با رمز مقدس یا ابوالفضل العباس(ع) موشک دوربرد "عماد" را با موفقیت آزمایش کردند.   

ادامه مطلب ...

ایران مانع ورود داعش به کاظمین شد

یک نماینده عراقی گفت گروه تروریستی داعش به پانزده کیلومتری شهر کاظمین رسیده بود، اما حمایت‌های ایران، مانع ورود آنان به شهر شد.  
  
نماینده عراقی: ایران مانع ورود داعش به کاظمین شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، " محمد ناجی،" عضو فراکسیون بدر در مجلس نمایندگان عراق، در گفت و گو با شبکه السومریه اعلام کرد: گروه تروریستی داعش به پانزده کیلومتری شهر کاظمیه رسیده بود، اما حمایت ایران از عراق در جنگ علیه تروریست مانع ورود آنان به شهر شد.   
ادامه مطلب ...

تجهیز معابر به دوربین‌های مداربسته

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از تجهیز معابر به دوربین‌های مداربسته و تصویب قانون پیشگیری از وقوع جرم خبر داد.  


 به گزارش مشرق، محمدباقر الفت عصر امروز در نشستی با حضور دادستان مرکز استان سمنان، از تجهیز معابر به دوربین‌های مداربسته خبر داد و اظهار کرد: با نصب دوربین در معابر عمومی، سارقان احساس حضور ناظر را خواهند داشت؛ بنابراین میزان جرائم مختلف کاهش خواهد یافت.   
 
وی بیان کرد: افراد جامعه که در معرض ارتکاب جرم قرار دارند، به چهار گروه سنی تقسیم‌بندی شده‌اند و برنامه بسیار جدی برای گروه‌های سنی انجام می‌شود.  
ادامه مطلب ...

لغو سفر پادشاه عربستان به روسیه

شاهزاده سعودی معروف به «مجتهد» در تازه ترین خبری که از داخل خاندان حاکم بر عربستان منتشر کرد از تصمیم این کشور برای لغو سفر پادشاه عربستان به روسیه خبر داد. 

 به گزارش مشرق، خبرگزاری لبنانی آسیا اعلام کرد: "مجتهد،" شاهزاده سعودی اعلام کرد؛ محافظه کاری های آمریکا موجب شده است تا برنامه سفر ملک سلمان به روسیه که بر اساس تصمیم دو طرف (ریاض و مسکو) قرار بود امسال انجام شود مسکوت بماند... به نظر می رسد تحولات سوریه ارتباطی به ملاحظات آمریکا ندارد زیرا تحرکات روسیه در سوریه با موافقت آمریکا و همچنین با آگاهی عربستان آغاز شده است.   
ادامه مطلب ...

از گفته‌ام درباره اینکه فریبکاری در ذات ایرانیان است، پشیمانم

عاون سابق وزیر خارجه آمریکا گفت چندین دهه بی‌اعتمادی ایران و آمریکا با برنامه جامع اقدام مشترک از بین نمی‌رود. 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مذاکره کننده ارشد آمریکایی آمریکا در مصاحبه با رادیو سراسری آمریکا گفت چندین دهه بی اعتمادی بین ایران و آمریکا وجود دارد و این بی اعتمادی با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از بین نمی رود 
ادامه مطلب ...

کنگره آمریکا طرح "اوکراینی ها به کام یهودی ها" را تصویب کرد

نمایندگان کنگره آمریکا به بهانه حمایت از مردم اوکراین طرح مبارزه با یهودستیزی در این کشور را تصویب کردند.  

کنگره آمریکا طرح به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کنگره آمریکا طرحی را به نام اوکراینی ها به کام یهودی ها تصویب کرد. در بیانیه منتشر شده در پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا آمده است: اد رویس، ریاست کنگره آمریکا به همراه دیگر سناتورهای کنگره از طرح مبارزه با احساسات یهودی ستیزانه در اوکراین و نیز مردم آن کشور حمایت می کنند.   
ادامه مطلب ...

عربستان برای مبارزه با ایرانی‌ها و متحدانشان، به مخالفان اسد سلاح می‌دهد

یک مسؤول بلندپایه سعودی فاش کرد عربستان قصد دارد برای مبارزه با دولت سوریه و هم پیمانانِ روس و ایرانی و لبنانی آن، سلاح‌های پیشرفته در اختیار تروریست‌ها قرار دهد. 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یک مسؤول بلندپایه سعودی فاش کرد که عربستان قصد دارد سلاح هایی پیشرفته مانند سلاح های ضد تانک در اختیار عناصر گروه موسوم به "ارتش آزاد" قرار دهد، تا این گروه بتواند با دولت سوریه و هم پیمانانِ روس و ایرانی و لبنانی او بجنگد. 
ادامه مطلب ...

توافق هسته‌ای ایران را با اقدام مادرزنش مقایسه کرد!

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با انتقاد از توافق هسته‌ای گفت: احساسم درباره این توافق مانند کسی است که مادرزنش، خودروی بی ام وی او را به صخره کوبانده است! 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «جکسون ویل،» ایهود باراک، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی ، دوشنبه شب  در جمع عده ای در مرکز تایمز یونیون در جکسون ویل فلوریدا مهمترین چالش پیش روی آمریکا و متحدانش را مقابله با ترور عنوان کرد و گفت غلبه بر این چالش مستلزم فکری نو و جدید است.
............ 
ادامه مطلب ...

از سورپرایز "ب ز" برای دادگاه تا برکناری 4 وزیر منتقد!!!

تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود، به شرح ذیل است؛

از سورپرایز  

 ...............  ادامه مطلب ...

آماده‎ایم پیام سخت ایران را به حکام نالایق سعودی نشان‎دهیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: آماده‎ایم تا پیام سخت، قاطع و کوبنده جمهوری اسلامی را به حکام نالایق سعودی نشان دهیم. 

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در ادامه تدابیر و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا آماده هستیم تا پیام سخت، قاطع و کوبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به حکام نالایق سعودی نشان دهیم.
........ 
ادامه مطلب ...

به‌زودی غرش موشک‌ها به صدا درخواهد آمد

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تأکید کرد: به‌زودی غرش موشک‌ها به صدا درخواهد آمد. 

سردار جزایری: به‌زودی غرش موشک‌ها به صدا درخواهد آمدبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پاسخ به اظهارات اخیر مقام‌های غربی اظهار داشت: خواب پریشان انقلاب اسلامی از تضعیف توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران محقق نخواهد شد و خوشبختانه کمترین تردیدی در افزایش توانمندی‌ها و مهارت‌های نیروهای مسلح در کشور وجود ندارد.
......... 
ادامه مطلب ...

پوتین خطاب به نظامیان روس: بغدادی را زنده می خواهم

منابع آگاه در کاخ کرملین از دستور رئیس جمهور روسیه برای زنده دستگیر کردن سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش خبر دادند. 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه "میدل ایست پانوراما،" برخی منابع اگاه در کاخ کرملین اعلام کردند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از نیروهایش که عهده دار جنگ ضد داعش هستند خواسته است سرکردگان داعش و در رأس آن، ابوبکر بغدادی را زنده بازداشت کنند.

پوتین دستور داده در صورتی که این مسأله امکان پذیر نباشد، دست کم اجساد آنها را به همراه خود بیاورند. این منابع گفته اند درخواست پوتین برای این است که سرکرده داعش در روسیه اعدام شود و یا جنازه اش در این کشور به نمایش درآید.این منابع تصریح کردند روسیه می خواهد آمریکا در تنگنا قرار گیرد و شکستش در نابودی این گروه تروریستی در دوسال حملات ائتلاف بین المللی آشکار شود.
سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه پیشتر گفته بود حملات هوایی روسیه هم اکنون بر پایگاه اصلی داعش متمرکز شده است. ایگور کوناشنکوف اعلام کرده بود این حملات شهر رقه، پایگاه اصلی داعش و اولین شهر سوریه را که این گروه تروریستی بر آن مسلط شد و اعلام خلافت کرد هدف گرفته است.

توطئه‌چینی شاهزادگان آل سعود علیه نورچشمی پادشاه

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز از توطئه‌چینی شاهزادگان سعودی علیه وزیر دفاع عربستان به دلیل بی‌تدبیری‌هایش خبر داد. 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانِ روزنامه ساندی تایمز از توطئه چینی شاهزادگان سعودی علیه محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان خبر داد. 

روزنامه «ساندی تایمز» با اشاره به تشدید اختلافات داخلی در خاندان آل سعود نوشت: محمد بن سلمان جانشین ولیعهد، وزیر دفاع و پسر نورچشمی پادشاه عربستان به هدفی برای توطئه در داخل خاندان سلطنتی سعودی تبدیل شده است. 

شاهزادگان مخالف محمد بن سلمان او را به ماجراجویی در سیاست خارجی متهم می کنند. 

این روزنامه انگلیسی افزود: محمد بن سلمان از نظر شخصیت های بلندپایه در خاندان آل سعود، عیب‌های شخصیتی بزرگی دارد و شایستگی برعهده گرفتن سمت های مهم را ندارد. شاهزادگان سعودی محمد بن سلمان را به علت حمله هوایی به مردم بی دفاع یمن، به بی عقلی و غرور جوانی متهم می کنند. 

ساندی تایمز به این مسئله اشاره کرد که عربستان در حالی فرماندهی عملیات نظامی در یمن را برعهده گرفته است که کاهش بهای نفت سعودیها را وادار کرد 73  میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود برای جبران کسری بودجه برداشت کنند.

تاکتیک رسانه‌ای عربستان در فاجعه منا

تحلیل کوتاه رسانه‌های جریان اصلی این کشور نشان می‌دهد که یکی از تاکتیک‌های آنها در نخستین روزهای وقوع حادثه، «عادی‌نمایی» بود، نه تنها رسانه‌های عربستان که حتی سایر رسانه‌های عرب زبان همسو در منطقه، برای آرام جلوه دادن بحران، تلاش کردند تابه تخفیف رویداد بپردازند. یکی از مهم‌ترین کارکردهای رسانه‌های جمعی است. برای انجام این امر، رسانه‌ها پایبند به‌کارگیری استراتژی‌هایی هستند که در بیشتر کشورها همسو با سیاست‌های کلان نظام حاکم است. رسانه‌های عربستان بعداز فاجعه منا و جان باختن حدود 5000 نفر، به تاکتیک‌های ویژه‌ای برای مدیریت بحران خبری این فاجعه روی آوردند که ملهم از سیاست‌های آل‌سعود بود.

..............  ادامه مطلب ...

ورود BMW میلیاردی به تهران با هواپیما +عکس

عکسی از خودرو بی ام و ای ۸ که با هواپیما وارد تهران شد.

عکس: ورود BMW میلیاردی به تهران با هواپیما