تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

مدیر سامسونگ در پرونده رسوایی مالی رئیس جمهور کره جنوبی بازداشت نمی‌شود


مدیر سامسونگ در پرونده رسوایی مالی رئیس جمهور کره جنوبی بازداشت نمی‌شود

حکم بازداشت یکی از مدیران سامسونگ در ارتباط با دست داشتن در پرونده فساد مالی کره‌ی جنوبی، لغو شد.


چندی پیش، دادستان ویژه‌ی کره‌ی جنوبی حکمی مبنی بر دستگیری یکی از مدیران ارشد سامسونگ داده بود. Jay Y. Leee که به عنوان یکی از رهبران اجرایی این شرکت و معاون امور جهانی آن فعالیت می‌کند، مورد این حکم واقع شده بود. اما دادگاه منطقه‌ی مرکزی سئول امروز این حکم را لغو کرد.

لی از سال ۲۰۱۴ و پس از پدرش‌، سمت مدیریت اجرایی را بر عهده گرفت. پدر او، Lee Kun-hee به خاطر سکته‌ی قلبی توانایی ادامه‌ی کار نداشت. به هر حال، دادستان ویژه در حکم خود اعلام کرده بود که لی، میلیون‌ها دلار از منابع مالی شرکت‌های تابعه‌ی سامسونگ را که توسط Choi Soon-sil اداره می‌شدند، برای کمک به رئیس جمهور کره‌ی جنوبی یعنی Park Geun-hye هزینه کرده است. دادستانی عنوان کرده است که این کمک‌ها در قالب رشوه بوده‌اند، تا خانم پارک اجازه‌ی ادغام شرکت‌های هولدینگ سامسونگ را به لی بدهد. این ادغام، کنترل بخش بزرگی از سامسونگ را به خانواده‌ی لی داده بود. رئیس جمهور کره‌ی جنوبی از ماه دسامبر سال گذشته، استیضاح شده است.

دادستانی ویژه‌ی کره‌ی جنوبی تلاش کرد تا لی را به اتهام رشوه، اختلاس و شهادت دروغ، تحت پیگیری قضایی قرار دهد و بازداشت کند. مدیر سامسونگ پس از ابلاغ این حکم چند روزی از هفته‌ی گذشته را نیز در زندان سپری کرد. اما در نهایت قاضی دادگاه حکم بازداشت را لغو و عنوان کرده است که دلایل کافی برای بازداشت این فرد ندارد.

هر دوی متهمان در این پرونده یعنی Jay Y.Lee و خانم پارک، تمامی اتهامات وارده را تکذیب کرده‌اند. اگرچه لی در حال حاضر از بازداشت رها شده است، اما تحقیقات در ارتباط با رشوه هنوز ادامه دارند و به احتمال زیاد باز هم خبرهایی در مورد این افراد در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

لحظه فروریختن ساختمان پلاسکو


لحظه فروریختن ساختمان پلاسکو

ساختمان تجاری پلاسکو در تهران پس از سه ساعت و نیم آتش سوزی به شکل کامل فرو ریخت.

ساختمان پلاسکوی تهران امروز صبح از ساعت ۷:۵۹ دچار آتش‌سوزی شد تا پس از حدود ۳ ساعت و نیم تلاش بیش از ۲۰۰ نفر از مأموران آتش‌نشانی در ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه به صورت کامل فرو ریخت

ادامه مطلب ...

طرح تجزیه ایران به 5 کشور از سوی جمهوری آذربایجان

طرح تجزیه ایران به 5 کشور از سوی جمهوری آذربایجان/ وزارت خارجه: نباید به روند بهبود مناسبات تهران – باکو لطمه‌ای وارد شود.

  برخی بر این باورند که با جسارتی که اخیرا در جلسه «مجلس ملی» جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران شد و تهدید تجزیه ایران به پنج کشور مطرح شد باید بازهم اغماض کرد تا به روند بهبود مناسبات تهران – باکو لطمه‌ای وارد نشود.

طرح تجزیه ایران به 5 کشور از سوی جمهوری آذربایجان/ وزارت خارجه:نباید به روند بهبود مناسبات تهران – باکو لطمه ای وارد شودسرویس جهان مشرق - برخی بر این باورند که  بر جسارتی که اخیرا در جلسه به اصطلاح "مجلس ملی" جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران شد و تهدید تجزیه ایران به پنج کشور مطرح شد و اکتای اسدوف، رییس مجلس این کشور نیز آن را تایید و تاکید کرد، باید بازهم اغماض کرد تا به روند بهبود مناسبات تهران – باکو لطمه ای وارد نشود.  اما، واقعیت این است که از قضا، اغماض بر این موارد است که به مناسبات دو کشور برادر، ایران و جمهوری آذربایجان لطمه وارد می کند و نه واکنش نشان دادن به آن. زیرا، هر اندازه نیروها و عناصر وابسته به صهیونیسم و معاند ایران در جمهوری آذربایجان، خود را مصون از هرگونه اعتراض و واکنش می بینند، بر دامنه تبلیغات و حرکت های ضدایرانی خود می افزایند.
  
ادامه مطلب ...

صاحب کوادکوپتر جنجالی تهران شناسایی شد

صاحب کواد کوپتر به پرواز در آمده در مرکز تهران شناسایی شده  و طی تحقیق و بررسی های اولیه صورت گرفته از سوی پلیس،صاحب وسیله پرنده اعلام کرد: پرواز این وسیله برای تصویر برداری جهت تهیه تیزر تبلیغاتی توسط یک شرکت فیلم سازی بوده که بررسی های تکمیلی درحال انجام است. 

پایه‌های امنیت ترکیه را بلرزانید و آن را به کشور ترس تبدیل کنید


  به نقل از ایندیپندنت، داعش با انتشار یک ویدیو که عناصر این گروه تروریستی را مشغول قدم زدن در خیابان‌های استانبول نشان می‌دهد، تهدید کرد به حمله‌های جدیدی در این کشور اقدام خواهد کرد.
 
در این ویدیو تصاویری از یک فرد سیاه‌پوش دیده می‌شود که صورت خود را پوشانده است. تصاویر این فرد در نقاط گردشگری مهم استانبول ثبت شده است.
 
در این ویدیو، داعش تهدید کرده است ترکیه را تبدیل به هدفی برای حملات تروریستی خواهد کرد. در این ویدیو همچنین گفته شده است "نبردی آتشین" در این کشور رخ خواهد داد.
 
این ویدیو چند ساعت پس از دستگیری مهاجم حمله تروریستی به یک باشگاه شبانه در شب سال نوی میلادی در استانبول منتشر شد.
 
در این ویدیو همچنین داعش تعهد کرده است به افرادی که آن‌ها را "کافر" می‌خواند در کشور خودشان حمله کند.
 
در میان اماکن مهمی که در این ویدیو مشاهده شده است، مسجد "سلطان احمد" – که با نام مسجد آبی نیز شناخته می‌شود – وجود دارد. این بنا یکی از مشهورترین اماکن گردشگری در استانبول به شمار می‌آید.
 
در این ویدیو، خطاب به عناصر داعش گفته شده است: "ترکیه هدف جدیدی برای حملات شما شده است. پایه‌های امنیت آن را بلرزانید و آن را به کشور ترس تبدیل کنید. ترکیه را به محلی برای جنگ آتشین تبدیل کنید."

پنتاگون در حال تدوین راهبرد مقابله با نفوذ ایران است


 به نقل از سی ان ان ، بر اساس این راهبردها که رویکردی تهاجمی ‌تر دارند، احتمال دارد که آمریکا شمار نیروهای زمینی خود در سوریه را افزایش دهد. این مسئله می ‌تواند نیروهای آمریکایی را در معرض خطر بیشتری قرار دهد.

بنا براین گزارش، این گزینه‌ها به زودی برای ارائه به دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا آماده خواهد شد. قرار است «جیمز متیس» وزیر دفاع احتمالی و «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا این اسناد را در اختیار ترامپ قرار دهند و با هم روی آخرین جزئیات آن‌ها کار کنند. 
ادامه مطلب ...

آمریکا را دعوت نکرده‌ایم


جواد ظریف

ظریف گفت: ما مخالف حضور آمریکا در نشست آستانه هستیم و دعوتی از آنها نکرده‌ایم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه  در پاسخ به این سؤال که موضع جمهوری اسلامی ایران در صورت حضور آمریکا در نشست آستانه برای حل بحران سوریه چه خواهد بود، گفت: ما مخالف حضور آمریکا هستیم.

مراسم تشییع

 رهبرانقلاب با حضور در دانشگاه تهران نماز میت را بر پیکر مرحوم آیت الله هاشمی اقامه کردند.

 
 
 حضور رهبرانقلاب در دانشگاه برای اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله هاشمی/ آغاز مراسم تشییع/ اولین تصاویر از حضور گسترده مردم



ایمیل‌ های بدون استرس: چگونه اینباکس خود را خالی نگه دارید

یک اینباکس پر از ایمیل، استرس زیادی برای شما خواهد داشت. آن‌ها یادآور کارهای فراوان و انجام نشده هستند.

 
ادامه مطلب ...

بازگشت مرسدس بنز به صدر پرفروش ترین برندهای لوکس

بازگشت مرسدس بنز به صدر پرفروش ترین برندهای لوکس

برند برتر خودروسازی آلمان با سهم ۱۶.۸ درصد از کل بازار خودروهای لوکس امریکا در سال ۲۰۱۶ ، بعد از ۲ سال مجددا عنوان پرفروش‌ترین تولیدکننده خودروهای گران‌قیمت این کشور را از آن خود کرد.

 
ادامه مطلب ...

عکس/ بلندترین برج دنیا در مه

 در این مطلب تصویری از فرو رفتن برج الخلیفه دبی(بلندترین برج دنیا) در مه را مشاهده میکنید.


عکس/ بلندترین برج دنیا در مه

تلگرام دیگر از نسخه‌های قدیمی اندروید پشتیبانی نمی‌کند


 

بعد از اینکه پیام‌رسان واتس‌اپ پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی 2.2 و 2.3 اندروید را متوقف کرد، حالا تلگرام نیز دست به کار شده و عنوان کرد که دیگر از نسخه‌های قدیمی این سیستم عامل پشتیبانی نمی‌کند. تلگرام اعلام کرد که از این به بعد حداقل نسخه سیستم‌عامل اندروید برای اجرای تلگرام، اندروید  Ice Cream Sandwichیا همان اندروید 4 خواهد بود.

این تصمیم تلگرام برای کنار گذاشتن نسخه‌های قدیمی اندروید به این دلیل است که می‌خواهد قابلیت‌های جدید ارائه کند و قصد دارد تا جایی که امکان دارد میزان ناسازگاری گوشی‌های هوشمند را با نسخه جدیدش کم کند. البته کاربرانی که از نسخه‌های قدیمی اندروید استفاده می‌کنند همچنان می‌توانند با استفاده از صفحات وب به این برنامه دسترسی داشته باشند، اما از طریق اپلیکیشن دیگر ممکن نخواهد بود.

در حال حاضر 1.4 درصد کاربران اندروید از نسخه های 2.2  و 4.0 استفاده می‌کنند که معادل 19.6 میلیون دستگاه در سرتاسر جهان است، این آمار بالایی و جالبی است، البته همه این افراد هم از تلگرام استفاده نمی‌کنند. اما همین که حدود 20 میلیون نفر از اندروید 4 و پایینتر در سال 2017 استفاده می‌کنند آمار عجیبی است.

گوگل با فیات همکاری می‌کند



شرکت خودروسازی فیات-کرایسلر از مشارکت خود با شرکت گوگل برای توسعه سیستم سرگرمی اطلاعاتی خودروی خود بر اساس اندروید نوگت خبر داد.

به گزارش ایسنا، یک نسخه اولیه کاربردی از این سیستم که Uconnect نام دارد، در نمایشگاه الکترونیک مصرفی 20177 در لاس‌وگاس نمایش داده خواهد شد و قرار است در داشبورد یک خودروی صندوق‌دار(سدان) کرایسلر 300 قرار بگیرد. 

ادامه مطلب ...

آینده‌پژوهی «ستاد انگلیس» درباره «فرزندان نخبه ایران»/

در ۲۰۲۴ نخبگان ایران «چمدان به دست»تر خواهند بود

فرار مغزها
 

«ستاد انگلیس» یک گزارش آینده‌پژوهی درخصوص نخبگان ایرانی در ۲۰۲۴ منتشر کرده‌ که طی آن نشان می‌دهد مطالعه روی شرایط نخبگان ایرانی را به‌طور جدی در دستور کار قرار داده‌ است؛

سال 2016 از موفقیت‌آمیزترین سال‌ها برای ایران بود

یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی گفت سال سپری شده 2016، یکی از موفقیت‌آمیزترین سال‌ها در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود.

   شاول شای معاون پیشین شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی در «اسرائیل هیوم» تصریح کرد سال 2016 سال موفقیت‌های ایران و سال تشدید بحران برای عربستان بود.

 
وی می‌نویسد: سال میلادی که به پایان رسید، به عنوان یکی از موفقیت‌آمیزترین سال‌ها در تاریخ برای جمهوری اسلامی به خاطر سپرده خواهد شد. متحدان ایران در عراق و سوریه  در جهت منافع تهران موفقیت‌هایی را به دست آوردند.
 ................. 
ادامه مطلب ...

اسرائیل در تیررس موشک‌های کوتاه‌برد ایرانی قرار گرفت

اسرائیل در تیررس موشک‌های کوتاه‌برد ایرانی قرار گرفت/ سیاست غلط آمریکایی دست برتر را به ایران و روسیه داد


نقش آزادسازی حلب در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی/ سیاست غلط آمریکایی دست برتر را به ایران و روسیه داد

 

 


 آزادسازی حلب از دست تروریست‌ها مرحله جدیدی را در معادلات درگیری‌ها در سوریه و حتی منطقه ایجاد کرد. مبالغه نیست اگر بگوییم که اعلام آتش بس در تمامی اراضی سوریه که ساعاتی قبل از آغاز سال جدید میلادی به وقوع پیوست ، نشانه ای از حل و فصل درگیری‌هایی بود که پیامدهای بلندمدت آن یک واقعیت به شمار می‌رود.

مرحله جدید درگیری‌ها در سوریه دارای برخی ابعاد و واقعیت‌های استراتژیک است که به 10 مورد از آنها اشاره می کنیم.
..........
 
ادامه مطلب ...

توسعه توانمندی‌های دریایی ایران برای عربستان، اسرائیل و اروپا نگران‌کننده است

نشریه فارن افرز در گزارشی افزایش قدرت نیروی دریایی ایران را عامل نگرانی در خاورمیانه و اروپا دانست.


 

نشریه فارن افرز: توسعه توانمندی‌های دریایی ایران برای عربستان، اسرائیل و اروپا نگران‌کننده است

 پایگاه اینترنتی نشریه فارن افرز در گزارشی به برنامه‌ ایران برای احداث پایگاه‌های دریایی در سوریه و یمن اشاره کرد و نوشت: متحدان آمریکا از "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، انتظار دارند برنامه جامعی برای مقابله با توان دریایی ایران در دستور کار قرار دهد.
 
فارن‌افرز در ادامه به اظهارات مقامات ایران در اواخر نوامبر سال گذشته میلادی اشاره کرد که تاکید کرده بودند پایگاه‌های دریایی ایران در آب‌های سوریه و یمن مستقر خواهد شد. این نشریه آمریکایی احداث این پایگاه‌های دریایی را حائز اهمیتی ویژه دانسته و نوشت: تنگه "باب‌المندب" در یمن به عنوان یک گذرگاه آبی پرتردد دسترسی راحت ایران را به دریای سرخ فراهم می‌کند و تهران را در موقعیتی برتر نسبت به عربستان، رقیب دیرینه‌اش، قرار خواهد داد.
 
فارن افرز در ادامه نوشت: اگر تصمیم تهران برای احداث پایگاه دریایی در سوریه نیز محقق شود، بازوی دریایی ایران به سمت دریای مدیترانه گسترش خواهد یافت و حضور نظامی ایران در نزدیکی سواحل اروپا تقویت می‌شود.
 
به نوشته این نشریه، سرعت توسعه نیروی دریایی ایران به حدی نگران‌کننده است که عربستان پیشنهاد تشکیل نیروی دریایی مشترک میان کشورهای عربی برای مقابله با ایران را مطرح کرده است. گسترش توانمندی‌های ایران به طریق مشابه می‌تواند برای اسرائیل هم نگران‌کننده باشد. 
 
فارن افرز در پایان نوشت: دولت آینده ترامپ باید اقدامات بیشتری برای مقابله با تهدیدهای ایران به ویژه در زمینه دریایی انجام دهد. همانطور که مقامات ایرانی نیز بارها درمورد این مسئله صحبت کرده‌اند، این کشور در حال تغییر دادن رویه خود در دریا است و دولت ترامپ باید با تدوین سیاستی جامع‌تر برای مقابله با برنامه‌ای ایران به این موضوع پاسخ بدهد.

دیجیتال استورم از کامپیوتر گیمینگ جدیدش رونمایی کرد

دیجیتال استورم از کامپیوتر گیمینگ جدیدش رونمایی کرد

کمپانی دیجیتال استورم از کامپیوتر گیمینگی به نام Bolt X رونمایی کرده است که انتظار می‌رود از سخت‌افزار قدرتمندی بهره ببرد.

دیجیتال استورم امروز در نمایشگاه CES 2017 از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. یکی از آنها، کامپیوتر گیمینگی از سری Bolt به نام Bolt XX است که می‌تواند عملکرد قابل قبولی به کاربر ارائه دهد. این محصول از طراحی ظاهری زیبایی نیز بهره می‌برد.

از ویژگی‌های این کامپیوتر می‌توان به ارتقاء آسان قطعات درون کیس اشاره کرد. همچنین وجود سیستم خنک‌کننده مناسب باعث می‌شود میزان دمای داخل کیس کنترل شود و درنتیجه عمر قطعات افزایش یابد.

به‌ لطف این سیستم خنک‌کننده، کاربر می‌تواند پردازنده و کارت گرافیک را اورکلاک کند و نیازی به اعمال تغییرات در سیستم خنک‌کننده نداشته باشد.

همانطور که گفتیم، دیجیتال استورم طراحی کیس را به صورتی انجام داده است که کاربر بتواند در آینده به‌راحتی قطعات داخل کیس را ارتقا دهد. متاسفانه این کمپانی در مورد قیمت، زمان عرضه و همچنین مشخصات سخت‌افزاری کامپیوتر جدید خود اطلاعاتی منتشر نکرده است.

با این حال انتظار می‌رود در این کامپیوتر از نسل هفتم پردازنده‌ها استفاده شود و شاهد کارت گرافیک قدرتمندی از سری GeForce GTX 10 انویدیا باشیم. این مشخصات به‌قدری قدرتمند هستند که بتوانند بازی‌ها را با رزولوشن 4K به کاربر ارائه دهند و محتوای واقعیت مجازی را نیز اجرا کنند.

به نظر نمی‌سد Bolt X ارزان قیمت باشد. مدل پایین‌تری از این محصول به نام Bolt 3 با قیمت پایه ۱۹۰۶ دلار شروع می‌شود که درنتیجه می‌توان انتظار داشت محصول جدید دیجیتال استورم دارای قیمت بالاتری نسبت به Bolt 3 باشد.