تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

نفوذ بین‌المللی ایران گسترده‌تر از تصور مقامات آمریکاست


ترامپ

«اومر کارمی» طی گزارشی در اندیشکده «مؤسسه واشینگتن» می‌نویسد مقامات آمریکایی به دنبال مقابله با نفوذ ایران در عراق و سوریه هستند، در حالی که ابعاد این نفوذ، بسیار گسترده‌تر از تصور آن‌هاست.

  سخنرانی‌های ضدایرانی اخیر ترامپ و تأکید ویژه وی بر مقابله با ایران در حوزه‌های غیرهسته‌ای، کارشناسان آمریکایی (و چنان‌که خواهیم دید، صهیونیست) را بار دیگر دست‌به‌قلم کرده تا روش‌ها و راه‌کارهای مختلفی را پیش پای رئیس‌جمهور آمریکا بگذارند. اغلب گزارش‌هایی که به خصوص طی روزهای اخیر در اندیشکده‌های آمریکایی منتشر می‌شوند، روی موضوع نفوذ منطقه‌ای و قدرت استراتژیک ایران تمرکز دارند و  ترامپ را به مقابله با «گروه‌های نیابتی» و «متحدان» ایران در غرب آسیا (خاورمیانه) دعوت می‌کنند.


قدرت دفاعی کشور به هیچ‌وجه قابل مذاکره و معامله نیست

رهبر انقلاب

در این مراسم حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا در سخنانی، مهمترین وظیفه و مسئولیت نیروهای مسلح را تأمین امنیت کشور خواندند و با تاکید بر اینکه پیشرفت در عرصه های مختلف از جمله علمی و صنعتی و اقتصادی منوط به وجود امنیت است، گفتند: امنیت بستری برای رشد همه عناصر قدرت و پیشرفت است زیرا در فضای ناامنی، آرمان های بزرگ و درخشان از ذهنها فراموش می‌شوند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مهمترین مسئله کشور، موضوع اقتصاد و معیشت مردم است، افزودند: بنای اقتصاد کشور نیز باید یک بنیان امنی باشد.


ایشان بنیان اقتصادی کشور را به دلیل وابسته بودن به درآمد نفت، ناامن خواندند و تاکید کردند: وابستگی اقتصاد به نفت، یک مشکل تاریخی و بجامانده از دوران قبل از انقلاب است و همین موضوع موجب شده است که ما در دوران های مختلف در زمینه فروش نفت و درآمد حاصل از آن، دغدغه داشته باشیم.

 

ادامه مطلب ...

چرا ارتش میانمار به راحتی دست به کشتار مسلمانان می‌زند؟


افشای دلایل کشتار مسلمانان روهینگیا/چرا ارتش میانمار به راحتی دست به کشتار مسلمانان می‌زند؟+تصاویر

 در هفته‌های گذشته دولت میانمار بار دیگر خشونت‎های سازمان‌یافته خود علیه مسلمانان این کشور را افزایش داده و در میان بهت و حیرت جهانیان تاکنون نزدیک به 4 هزار نفر از آنها را به قتل رسانده و بیش از 600 هزار نفر نیز از ترس جان خود مجبور به کوچ اجباری به کشور بنگلادش شده‌اند.

روهینگیا

خشونت‎های ارتش میانمار علیه مسلمانان استان راخین این کشور به حدی فاجعه‌بار بوده که حتی سازمان ملل و دیگر نهادهای به اصطلاح حقوق‌بشری جهان که در هفته‌های نخست نسبت به کشتار دسته‌جمعی مسلمانان میانمار سکوت کرده بودند، در پی انتشار گزارش‎ها و شواهد فراوان ازظلم و ستم نظامی‌های میانمار و فشار افکار عمومی جهان اعلام کردند که آنچه که اکنون در استان راخین میانمار رخ می‌دهد «پاکسازی قومی و نسل‌کشی آشکار مسلمانان میانمار» است.

وی در ادامه گزارش خود با ارائه شواهد بیشتری از کینه و نفرت مناطق مختلف کشور میانمار نسبت مسلمانان روهینگیا می‌نویسد : راهبان بودایی و آموزگاران اخلاقی «سرزمین مقدس» در صف نخست کارزار هیولاسازی از مسلمانان روهینگیا و تهی‌کردن آنها از صفات انسانی است. راهبان تندرو بودایی حجم زیادی از ویدئوهایی را در سطح جامعه میانمار منتشر کرده‌اند که آشکارا ساکنان روهینگیا را «مار» یا «بدتر از سگ» توصیف می‌کنند.

متحدان آمریکا دیگر به رهبری این کشور اعتماد ندارند


سناتور آمریکایی: متحدان آمریکا دیگر به رهبری این کشور اعتماد ندارند

  به نقل از سی ان ان، عضو جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا در سخنانی در صحن سنا گفت: اقداماترئیس جمهور آمریکا خطراتی برای دمکراسی به همراه دارد.

جف فلیک گفت: ما به وضعیت موجود عادت کرده ایم و تصور می کنیم که این امری عادی است.این موضوع به ما کمک نمی کند.

ما به تبعات آن توجهی نمی کنیم.ما باید این تصور را که اقدامات برخی از افراد در بخش اجرایی کشور طبیعی هستند،کنار بگذاریم. این اقدامات طبیعی نیستند.این رفتارها، رفتارهایی گستاخانه، وقیحانه و بی شرمانه هستند. زمانی که این نوع رفتارها از صدر دولت ما سر می زنند این موضوعی خطرناک برای دمکراسی است.

این نوع رفتار نشان دهنده قدرت نیست زیرا قدرت ما از ارزشهای‌مان ناشی می شود. در عوض، این رفتارها نشانه ای از فساد و ضعف هستند.

رویترز: اتباع ۱۱ کشور از جمله ایران برای ورود به آمریکا با موانع بیشتری روبرو خواهند شد


اتباع ۱۱ کشور از جمله ایران برای ورود به آمریکا با موانع بیشتری روبرو خواهند بود

  خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: مقامات دولت آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کردند دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، فرایند بررسی درخواست‌های پناهندگان از ۱۱ کشوری را که دارای «خطرات بالا» فرض می‌شوند، به شکل موقت به تاخیر انداخته و در همان حال پذیرش پناهندگان از سایر کشور‌ها را از سرگرفته است.

بر اساس یادداشت‌های رؤیت شده از سوی خبرگزاری رویترز، که روز سه‌شنبه و پیش از اعلام اقدامات جدید دولت ترامپ برای بررسی وضع پناهندگان از سوی مقامات دولت آمریکا به کنگره فرستاده شد، این دولت برنامه‌ای را که اجازه تجمیع خانواده‌ها برای تعدادی از پناهندگان مستقر شده در آمریکا را می‌دهد، به حال تعلیق درآورده است. بر اساس این یادداشت‌ها، این برنامه زمانی که موارد مربوط به تشدید فرایند بررسی به اجرا درآمد از سرگرفته خواهد شد.

کردستان عراق نتیجه همه‌پرسی را تعلیق کرد


کردستان عراق نتیجه همه‌پرسی را تعلیق کرد

  به نقل از خبرگزاری روداو، اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای،  نتیجه همه‌پرسی جدایی از عراق را تعلیق و خواستار مذاکره با بغداد شد.

در این بیانیه، اقلیم کردستان عراق ضمن درخواست برای توقف هرگونه اقدام نظامی در این منطقه، خواستار مذاکره میان اربیل و بغداد بر اساس قانون اساسی عراق شده است.

روزنامه الحیات گزارش داد بغداد در پاسخ به پیشنهاد اقلیم کردستان اعلام کرده است به شرطی حاضر به مذاکره با اربیل است که «مسعود بارزانی» در این مذاکرات نقشی نداشته باشد.


آمریکا «سپاه» را مانعی برای اعمال فشار روانی در ایران می‌داند


  سرهنگ کاظم حسینی عصر امروز در نشست سیاسی کارکنان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا اشاره و اظهار داشت: ایران وآمریکا در طول چهار دهه بعد از انقلاب در حال خصومت و خشونت بوده که عوامل زیادی در سیاست‌گذاری آمریکا تاثیر‌گذار بوده است.

وی خاطر نشان کرد: نخستین عامل این است که دونالد ترامپ یک تاجر، نژادپرست و ضد مسلمانان بوده و افرادی که در کابینه ترامپ هم هستند در سیاست گذاری و حاکمیت آنها تاثیر به سزایی دارند.

وی تاکید کرد: آمریکا به دنبال فشار داخلی و روانی و ایجاد تفرقه بین مردم و حاکمیت بوده که مانع اصلی این موضوع را سپاه پاسداران می‌دانند و همانطور که مشاهده می‌کنید سعی در تخریب چهره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور و جهان دارد.


دلیل قدرتمندی ایران از نگاه رهبر انقلاب


  صفحه اینستاگرام منتسب به رهبر معظم انقلاب با انتشار بخشی از بیانات ایشان که چندی پیش در جمع نخبگان جوان علمی  ایراد شد، به روز رسانی شد.
در این سخنرانی رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه علی‌رغم خصومت آمریکا، ایران کشور قدرتمندی است، بیان کردند: ملّت ایران برای کشور‌ها و برای ملّتها الگو شد که نشان بدهد میتوان در مقابل ابرقدرت‌ها ایستادگی کرد و از آن‌ها نترسید، و درعین حال پیش رفت. 
صفحه اینستاگرام منتسب به رهبر انقلاب نوشت:
"با وجود خصومت ورزی آمریکا، قدرتمند شده‌ایم؛ این خیلی مهم است! این در دنیا خیلی چیز مهمّی است که ملّتها ببینند بدون قرار گرفتن زیر سایه‌ی قدرت‌ها هم یک ملّت ممکن است رشد کند و حرکت کند، بلکه با خصومت قدرت‌ها هم میتواند رشد کند و حرکت کند و بِایستد و روی پای خودش جلو برود؛ این را ما عملاً نشان دادیم، این هم این‌ها را عصبانی می کند. 

ملّت ایران برای کشور‌ها و برای ملّتها الگو شد که نشان بدهد میتوان در مقابل ابرقدرت‌ها ایستادگی کرد و از آن‌ها نترسید، و درعین حال پیش رفت. ۹۶/۷/۲۶"