تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

طرح محمد بن سلمان برای تبدیل عربستان سعودی به عربستان سلمانی

دویچه وله در گزارشی نوشت بازداشت شاهزادگان سعودی، طرح محمد بن سلمان برای تبدیل کشورش به عربستان سلمانی است.

دویچه وله در گزارشی با اشاره به تحولات اخیر در عربستان اعلام کردبازداشت شاهزادگان سعودی در راستای تبدیل عربستان سعودی به عربستان سلمانی است.

دویچه وله در گزارش خود آورده است: به تازگی در عربستان سعودی این سخن شنیده می شود که ولیعهد بر روی طرحی به منظور محدود کردن قدرت به حلقه ای تنگ و بسته میان خاندان حاکم کار می کند. رسانه های سعودی از جمله روزنامه عکاظ و پایگاه «سبق» اعلام کرده اند که مقامات سعودی روز شنبه 11 شاهزاده را که در کاخ پادشاهی «الحکم» شهر ریاض به منظور اعتراض به اقدامات ریاضتی از جمله توقف پرداخت قبوض آب و برق شاهزادگان تجمع کرده و خواستار جایگزینی پرداخت دیه به جای حکم قصاص یکی از عموزادگان خود شده بودند، بازداشت کردند.

رسانه های سعودی هیچ جزئیاتی در خصوص هویت این شاهزادگان ارائه ندادند؛ اما تنها اعلام کردند سردستگی این گروه به دست شاهزاده (س.ع.س بن محمد بن فیصل بن ترکی) بوده است.

دویچه وله: طرح محمد بن سلمان، تبدیل عربستان سعودی به عربستان سلمانی است

 

ادامه مطلب ...

در بُعد بیرونی مقتدریم و همه توطئه‌ها را شکست دادیم/ برای ارتقای نظام باید عمرمان را وقف کنیم


ما در بُعد بیرونی مقتدریم و همه توطئه‌های دشمنان را شکست داده‌ایم/ برای ارتقای نظام باید عمرمان را وقف کنیم

 سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی روز شنبه 23دی ماه در هجدهمین نشست عمومی بصیرت؛ یادبود سومین سالگرد عروج آسمانی شهید مدافع حرم مهدی نوروزی با قدردانی از دست‌اندرکاران تشکیل این جلسه و یادبود عملیات کربلای پنج، اظهار کرد: دفاع مقدس در میان همه دفاع‌ها و جهاد‌هایی که بعد از آن شکل گرفت سرآمد بود و رزمندگان دفاع مقدس اسوه و الگو بودند و اکنون نیز که جبهه مقاومت در سطح منطقه وسعت یافته است، همچنان رزمندگان دوران دفاع مقدس اسوه‌ها و الگو‌های رزمندگان جبهه مقاومت هستند.

سلیمانی با اشاره به تأثیرگذاری دوران دفاع مقدس بر جهاد و دفاع در عرصه‌ها و جبهه‌های بعدی و مشابهت این امر با تأثیرگذاری انقلاب اسلامی و پایه‌گذاری اولیه آن توسط امام راحل تصریح کرد: نورانیت امام راحل امروز در چهره و وجود رهبر بزرگوارمان متجلی است و مقام معظم رهبری در همه بیاناتشان از امام راحل به شکل عجیبی یاد می‌کنند.

بازگشت تکاوران نیروی دریایی ارتش از چین


بازگشت تکاوران نیروی دریایی ارتش از چین

 تکاوران نیروی دریایی ارتش که به منظور نجات دریانوردان سانچی به دریای چین اعزام شده بودند، امشب از شانگهای راهی تهران می شوند.

این تیم شب گذشته از دریای چین به شانگهای بازگشت و امشب راهی تهران خواهند شد.

 گفتنی است این تکاوران پس از وقوع حادثه برای نفتکش ایرانی سانچی به محل حادثه اعزام شدند که به علت عدم هماهنگی دولت چین موفق به نجات دریانوردان ایرانی نشدند.

انتهای پیام/

طارمی پشت پرده محرومیت پرسپولیس را فاش کرد


  طارمی در جدیدترین اظهاراتش مدعی شد که محرومیت پرسپولیس به دلیل قرارداد او با باشگاه ترکیه ای نبوده است و آنها به جرم نداشتن صداقت در مکاتباتشان با فیفا محروم شده اند.

طارمی معتقد است: تا بحال در این باره حرفی نزدم و توهین های زیادی شنیدم اما واقعیت امر این است که پرسپولیس به خاطر من محروم نشد.

طارمی همچنین یادآور شد: من محروم شدم چون با 2 باشگاه قرارداد بستم و البته خودم می دانستم که محروم می شوم اما به خاطر پرسپولیس برگشتم و پولی که هدایتی داده بود 1 میلیارد تومان بود که برای برگشتن به پرسپولیس این پول را به من داد اما غرامت باشگاه ترکیه ای برای فسخ قراداد 3 میلیون دلار بود و این دو ارتباطی به هم نداشتند.

من دست تک تک هواداران پرسپولیس را می بوسم و همیشه هوادار این تیم هستم و صد در صد روزی به پرسپولیس بر می گردم.

او در مورد جدایی از پرسپولیس گفت: من اگر در انتهای فصل از پرسپولیس جدا می شدم پولی نصیب باشگاه نمی شد و به همین دلیل به الغرافه رفتم که در ابتدا باشگاه هم از این انتقال سود ببرد و خودم هم از این طریق به اروپا راه پیدا کنم.

واردات بی‌رویه همچنان یکه تازی می‌کند!/ چرا هنوز مردم اجناس بنجل خارجی را به تولید ملی ترجیح می‌دهند؟

واردات بی‌رویه همچنان یکه تازی می‌کند!/ چرا هنوز مردم اجناس بنجل خارجی را به تولید ملی ترجیح می‌دهند؟

،یکی از الزامات و پیش نیازهای اساسی برای حصول پیشرفت و شکوفایی اقتصادی کشور، به حمایت از تولید داخلی معطوف می‌شود، به واقع در سایه چنین مولفه‌ای، شاهد افزایش هر چه بیشتر فرصت‌های شغلی و جذب فزاینده‌تر متقاضیان اشتغال خواهیم بود.

پیش از این نیز به کرات از سوی کارشناسان اقتصادی، بر لزوم تحقق چنین امر خطیری تأکید شده و اهمیت این موضوع به میزانی قابل توجه و تعیین کننده به شمار می‌رود که مقام معظم رهبری، در نامگذاری سال 96 ، بر دو عنصر تولید و اشتغال، تأکید ویژه ای لحاظ فرمودند.

به نوعی می‌توان گفت در صورت توجه به عنصر تولید و اشتغال، بخش قابل توجهی از سیاست‌های از پیش تعیین شده در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز محقق خواهد شد.

به واقع هر آنچه شاهد تقویت تولید و اشتغال در کشور باشیم به همان میزان روند حل و فصل معضلات اقتصادی جامعه نیز تسریع و تسهیل خواهد شد.

ستایش مواضع ثابت و ارزشمند ایران در مسئله قدس توسط ملت فلسطین


ستایش مواضع ثابت و ارزشمند ایران در مسئله قدس توسط ملت فلسطین

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نامه‌ای به حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ابعاد توطئه بزرگ استکبار علیه قدس و ملت فلسطین با هدف سرنگون‌کردن غزه به‌عنوان قلعه مقاومت و پایان دادن به مبارزه علیه رژیم اشغالگر و عادی‌سازی روابط حکام وابسته منطقه با آن، از حمایت‌های ملت ایران و هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی از جنبش مقاومت قدردانی و تأکید کرد: ما با شروع انتفاضه خروشان مردمی در داخل کرانه باختری و قدس، به اذن خداوند توطئه طاغوتِ عصر (ترامپ) و حاکمان نفاق در پایتخت‌های دور و نزدیک را در پایان دادن به مسئله فلسطین، خنثی خواهیم کرد.


کاملا غلط است که میگویند دولت اسلامی کاری به بهشت و جهنم نداشته باشد

معاون اول قوه قضائیه گفت: کاملاً غلط است که می گویند کسی را نمی‌توان به زور به بهشت برد، چرا که نظام اسلامی وظیفه دارد بستر را برای رشد همه فضایل اخلاقی آماده کند.

کاملا غلط است که میگویند دولت اسلامی کاری به بهشت و جهنم نداشته باشد  حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه گفت: این حرف که دولت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی کاری به جهنم و بهشت مردم نداشته باشند، کاملاً غلط است و اینکه کسی را نمی‌توان به زور به بهشت برد به یک معنا غلط است چرا که نظام اسلامی وظیفه دارد که بستر را برای رشد همه فضایل اخلاقی آماده کند و موانع سر راه رسیدن به سعادت که همان بهشت است را بردارد.

وی افزود: اگر این موانع با گفتن، تذکر دادن و اقدامات نرم برطرف نمی‌شود لازم است که با اقدامات سخت تری برداشته شود.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: امنیت و آرامش در دین جامع و کامل ما جایگاه رفیعی دارد و اگر کسی در جامعه ناامنی ایجاد کند،‌  شهر و روستا و محیط کسب و کار را ناامن کند و در صورتی که این ناامنی با ترس و وحشت مردم توأم باشد و افراد همراه با سلاح سرد و گرم قدرت‌نمایی کنند، مجازات سخت گیرانه‌ای در پیش دارد.

واقعیت این است که برای هیچ کدام از ما نیمه ای وجود ندارد!

واقعیت این است که برای هیچ کدام از ما نیمه ای وجود ندارد!

به دنبال نیمه گمشده ی خود گشتن اشتباه محض است! زیرا ما اصلا نیمه نیستیم!!!

هر کدام از ما یک "من" هستیم..

"من"ی که باید قوی،مستقل،شاد و آزاد باشد...

درست همانطور که آفریده شده ایم

در انتظار یک "او" باشیم

اویی که تکامل و استقلال و آزادی ما را به رسمیت بشناسد و برایش احترام قائل شود..

آنگاه میشود یک "ما" بود...

"ما"یی همیشگی،قوی و شاد..

 خودتان را نیمه نکنید،یک من قوی باشید تا یک اویی پیدا کنید و ما شوید.

باید تکنولوژی روز را وارد حوزه دفاع کنیم


باید تکنولوژی روز را وارد حوزه دفاع کنیم

 سورنا ستاری معاون عملی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از مرکز تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش و در جمع خبرنگاران در مورد عملکرد نزاجا اظهار کرد: این حرکتی که در نیروی زمینی ارتش آغاز شده بسیار ارزشمند است.

معاون عملی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این اتفاقات فوق‌العاده‌ای در حوزه تکنولوژی رخ داده، افزود: ما لازم داریم این تکنولوژی را وارد حوزه دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: بحث بهینه‌سازی و نوسازی ادوات قدیمی زمانی معنا پیدا می‌کند که بتوانیم تکنولوژی جدید را وارد این تجهیزات کنیم؛ این اتفاقی است که در تمام ارتش‌های جهان چون آمریکا هم انجام می‌شود.

تحریم ۱۴ شخصیت حقیقی و حقوقی دیگر به بهانه‌های واهی


رئیس جمهور آمریکا تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید کرد

  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های بسیار با امضای معافیت‌های تحریمی ایران، تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را برای یک دوره ۱۲۰ روزه دیگر تمدید کرد اما در عین حال 14 شخصیت حقیقی و حقوقی دیگر را نیز طبق عادت قبلی خود به بهانه نقض حقوق بشر و کمک به برنامه موشکی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

یک مقام کاخ سفید بلافاصله پس از اعلام تصمیم ترامپ گفت اگر تغییرات مدنظر رئیس‌جمهور آمریکا در برجام ایجاد نشود، این آخرین باری خواهد بود که او تحریم‌های هسته‌ای ایران را ذیل توافق هسته‌ای تعلیق می‌کند. 

ترامپ در بیانیه‌ای که پس از تمدید معافیت‌های تحریمی ایران صادر کرد، آورده است: علیرغم میل باطنی‌ام، آمریکا را هنوز از توافق هسته‌ای ایران خارج نکرده‌ام. اما دو مسیر را مشخص کرده‌ام: یا نواقص فاجعه‌بار این توافق را اصلاح کنید یا آمریکا از آن خارج خواهد شد.

پورابراهیمی: تورم ۲ رقمی در راه است

پورابراهیمی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی ما این است که تورم در سال ۹۷ دو رقمی است اما اینکه چه رقمی باشد، بستگی به قیمت حامل های انرژی دارد.

وزارت خزانه داری آمریکا ۱۴ نهاد و شخصیت ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه داری

 وزارت خزانه داری آمریکا نام 14 شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود به بهانه های حقوق بشری اضافه کرد.

پیشتر استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفته بود که انتظار دارد که تحریم های جدیدی علیه ایران وضع شوند.

۵ نرم‌افزار داخلی جایگزین تلگرام می‌شود

تقی‌پور:  

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: ۵ پیام‌رسان "سروش، ویسپی، گپ، آی گپ و بیسفون" قرار است جایگزین تلگرام شود 

تقی پور

تحریم‌های بیشتری علیه ایران در راه است


  رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت تحریم‌های بیشتری علیه ایران در راه است.

«الیز لابوت»، خبرنگار سی‌ان‌ان از تیلرسون پرسید: حتی اگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کنید، آیا تحریم‌های غیر هسته‌ای بیشتری در راه خواهد بود؟

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ گفت: تحریم‌های غیرهسته‌ای بیشتری در راه است. روز گذشته وزارت خزانه‌داری تحریم‌های غیرهسته‌ای را در پاسخ به برنامه توسعه موشک‌های بالستیک ایران که «نقض» توافق‌های قبلی محسوب می‌شود، اعلام کرد.

نشست شورای امنیت یک افتضاح دیگر برای ترامپ


ظریف: نشست شورای امنیت یک افتضاح دیگر برای ترامپ

  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در توییتی نوشت: شورای امنیت تلاش آشکار آمریکا برای منحرف کردن ماموریت این شورا را بی نتیجه گذاشت.

اکثریت اعضای این شورا بر لزوم اجرای کامل برجام و خودداری از دخالت در امور داخلی دیگران تاکید کردند. امروز شاهد یک اشتباه دیگر در زمینه سیاست خارجی از دولت ترامپ بودیم.

ظریف نوشت نشست شورای امنیت درباره ایران یک افتضاح سیاست خارجی دیگر برای دولت ترامپ بود.

فروش هواپیما‌های بوئینگ به ایران ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد می‌کند


فاکس نیوز: فروش هواپیما‌های بوئینگ به ایران ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد می‌کند

 پایگاه اینترنتی «فاکس نیوز» نوشت : باوجود تجمعات اعتراض آمیز در ایران، این کشور باید همچنان اجازه یابد هواپیماهای آمریکایی را خریداری کند زیرا این اقدام به ایجاد یا حمایت از100 هزار فرصت شغلی در آمریکا منجر می شود.

این سایت آمریکایی در گزارشی به قلم وای جی فیشر نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بارها اعلام کرده که ایجاد فرصت های شغلی یکی از اولویت های اصلی وی است. با این حال، دولت وی در حال بررسی ممانعت از فروش 110 هواپیمای مسافربری ساخت آمریکا به ارزش 20 میلیارد دلار توسط «بوئینگ» به شرکت های هواپیمایی ایرانی است. این در حالی است که فروش این هواپیماها، نزدیک به 100 هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد یا از آنها حمایت خواهد کرد. چه بسا در پی تجمعات اعتراض آمیز در ایران ، دلایل خوبی برای لغو فروش هواپیما وجود دارد ولی ممانعت از این اقدام بوئینگ یک اشتباه خواهد بود و لطمه ای بسیار بیشتر به کارگران آمریکایی و به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد تا به ایران.


نشست شورای سیاسی و امنیتی عربستان پس از حمله موشکی انصار الله


نشست شورای سیاسی و امنیتی عربستان پس از حمله موشکی انصار الله

  به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، ­ پس از حمله موشکی روز جمعه انصار الله یمن به منطقه نجران عربستان، نشست اضطراری شورای امور سیاسی و امنیتی این کشور جمعه شب به ریاست محمد بن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در ریاض برگزار شد.

در این نشست برخی موضوعات سیاسی و امنیتی داخلی کشور و نیز تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

علی العمرانی از فرماندهان گروه انصار الله یمن گفت: نیرو‌های انصارالله دو موشک به طرف منطقه نجران شلیک و این موشک‌ها با دقت کامل به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

العمرانی افزود مواضع نظامیان سعودی در مناطق نجران و عسیر همچنین هدف حملات خمپاره‌ای و موشک‌های کاتیوشا نیرو‌های انصار الله و ارتش یمن قرار گرفتند.

کاریکاتور/ آشوب‌های ایران از کجا طراحی شد؟

فرمان آشوب از اتاق فکر مثلث شوم با پول سعودی و اجرای منافقین / پشت پرده اغتشاشات اخیر/ حمایت مثلث شوم آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل از اغتشاشات در برخی نقاط کشور محصول هم‌اندیشی آنها در اتاق‌های فکر مشترکی است که از ماهها پیش برای مقابله با اقتدار ایران در منطقه تشکیل شده‌اند.سعودی ها نقش رابط میان اتاق فکر مشترک «آمریکا، صهیونیسم و انگلیس» با عوامل اجرایی برنامه های آنها را ایفا می کنند.
 

مراسم ختم امیرسرتیپ موسوی قویدل برگزار شد


مراسم ختم مرحوم موسوی قویدل برگزار شد

  مراسم ختم امیرسرتیپ دوم بازنشسته «سید علی‌اکبر موسوی قویدل» از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس  عصر  روز (سه شنبه، ۱۲ دی ماه) در مسجد الرضا (ع) خیابان خرمشهر تهران برگزارشد.

در این مراسم امیرسید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر ابراهیم گلفام رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر حمیدرضا گرامی رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امیر احمدرضا پوردستان رییس مرکز مطالعات راهبردی آجا  و جمعی از فرماندهان آجاحضور داشتند.