تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

حضور مقامات کشوری و لشکری در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن +تصاویر

این رویداد مهم‌ترین اتفاق ایران اسلامی است، از این رو جمع کثیری از مردم اعم از افرادعادی تا سیاسیون و هنرمندان در راهپیمایی عظیم 22 بهمن به این مناسبت شرکت می‌کنند. و همه با هم و دست در دست هم یکپارچه شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند تا به تمام دنیا یک بار دیگر این اتحاد و همبستگی را نشان دهند. در ادامه تصاویری از حضور چهره‌ها در این راهپیمایی در کنار مردم ارائه شده است. 

حضور چهره‌ها و سیاسیون در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن

سردار قاسم سلیمانی

شمخانی: هر اشتباهی که اسرائیل در منطقه انجام دهد، بدون پاسخ نخواهد ماند


  علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در گفتگو با خبرنگار راشاتودی روسیه در حاشیه مراسم راهپیمایی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد سرنگونی جنگنده اسرائیل بوسیله پدافند هوایی سوریه نشانگر آن است که هر اشتباهی که اسرائیل در منطقه مرتکب شود، بدون پاسخ نخواهد ماند.

شمخانی در این مصاحبه همچنین تصریح کرد: سرنگونی جنگنده اسرائیل از سوی پدافند هوایی سوریه، معادله عدم توازن قوا در منطقه را تغییر داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در عین حال هرگونه نقش ایران را در ساقط کردن جنگنده اسرائیلی که به پایگاه های سوریه حمله کرده بود، تکذیب کرد و گفت: پدافند هوایی سوریه این جنگنده را که حریم هوایی سوریه را نقض کرده و به حاکمیت این کشور تجاوز کرده بود، ساقط کرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی کشورمان چند روز پیش نیز گفته بود دشمنی آمریکا و دونالد ترامپ به شکل خاص در این مرحله دور از تصور ما نبود.


کدام پرنده صهیونیست‌ها در تله پدافندی سوریه گیر کرد؟ /نفرین سفارش اف-16های ایران پس از 40 سال اثر کرد +تصاویر

کدام پرنده صهیونیست‌ها در تله پدافندی سوریه گیر کرد؟ /نفرین سفارش اف-16های ایران پس از 40 سال اثر کرد +تصاویر

ساعات آغازین این هفته، رسانه ها و افکار عمومی جهان شاهد بروز تحولات مهمی در مرزهای سوریه با فلسطین اشغالی بودند؛ جایی که برای اولین بار در چند سال اخیر، یگانهای دفاع هوایی ارتش سوریه، پاسخی قاطع و حساب شده به تجاوزات مکرر و حملات گاه و بیگاه پرنده های صهیونیست داده و موفق به سرنگون کردن یک اف ۱۶ متجاوز اسراییلی شدند.

ماجرا از کجا آغاز شد؟

چرا سرنگونی جنگنده اف-۱۶ اسرائیل، نتانیاهو را ترساند؟


چرا سرنگونی جنگنده اف-۱۶ اسرائیل، نتانیاهو را ترساند؟ / گشوده شدن پناهگاه‌ها در حیفا و تل‌آویو چه معنایی دارد؟

  عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت: روز سرنگونی یک فروند جنگنده اف-16 اسرائیل و بازدارندگی در برابرِ تجاوز اسرائیل به سوریه عملا یک روز تاریخی است که مدت‌های طولانی منتظر رسیدن چنین روزی بودیم. پاسخ به این حمله، محکم و تکان دهنده و در زمان مناسب بود.

عطوان این پرسش‌ها را مطرح کرد که آیا یک مرحله بازدارندگی جدید و متفاوت پیش روست؟ و چرا بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) شتابان با پوتین و ترامپ تلفنی گفتگو کرد و از آنها برای مهار سریع این بحران کمک خواست؟ گشوده شدن پناهگاه‌ها در حیفا و تل آویو چه معنایی دارد؟

مشمولان غایب برای فرار از اضافه خدمت تنها امروز فرصت دارند


مشمولان غایب برای فرار از اضافه خدمت تنها امروز فرصت دارند

   سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: مشمولان غایب تا بیست و دوم بهمن ماه امسال مهلت دارند با تعیین تکلیف وضعیت خدمتی از بخشش اضافه خدمت بهره‌مند شوند.

مشمولان غایب تنها امروز فرصت دارند تا برگه اعزام به خدمت سربازی خود را از دفاتر پلیس +10 دریافت و مشمول  بخشودگی شوند.

فرد غایب از یک روز تا چند سال هم که غیبت داشته باشد در شمول این بخشودگی قرار خواهد گرفت .در غیراینصورت اضافه خدمت ناشی از غیبت برابر قانون به آنان تعلق می گیرد.

 سازمان وظیفه عمومی چند سالی است که تسهیلات بخشش اضافه خدمت را برای مشمولان غایب در نظر گرفته تا بتوانند با بهره گیری از آن روال قانونی سربازی را طی کنند و هیچ برنامه ای برای شناسایی آنها مدنظر وظیفه عمومی نیست و ثبت نام آنها تنها برای دریافت اطلاعات آنها به منظور در نظر گرفتن شرایط بخشش برای آنها است.

مشمولان غایب توجه داشته باشند این مهلت قابل تمدید نیست.

مشمولان غایب چه کسانی هستند؟

«مشمولان غایب چه کسانی هستند؟ بر اساس توضیح سازمان وظیفه عمومی، مشمولان خدمت وظیفه عمومی چنانچه برای رسیدگی یا اعزام برای طی دوره ضرورت در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند، همچنین مشمولانی که معافیت موقت دریافت کرده‌اند و پس از پایان مدت اعتبار، ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی خود را معرفی نکنند، غایب شناخته می شوند که اضافه خدمت به آنها تعلق می گیرد.

حضور ایران در سوریه مستشاری و به درخواست دولت قانونی آن کشور است/ ادعاها و سخن پراکنی های رژیم صهیونیستی مردود است


  بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعاها و سخن پراکنی های مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص تجاوز چندین باره جنگنده های آن رژیم به خاک سوریه و سرنگونی یک فروند از آنها توسط پدافند هوایی ارتش سوریه اظهار داشت: دولت و ارتش سوریه به عنوان یک کشور مستقل حق دفاع مشروع از تمامیت ارضی و مقابله با هر نوع تجاوز خارجی را داراست و رژیم صهیونیستی نمی تواند با فرافکنی و دروغ پردازی های همیشگی که همزاد این رژیم نامشروع است، بر تجاوزات و جنایات خود علیه ملت های مسلمان منطقه سرپوش بگذارد.

قاسمی تصریح کرد: ادعای پرواز پهپاد ایرانی و نیز دخالت ایران در سرنگونی جنگنده متجاوز صهیونیستی مضحک تر از آن است که بدان پرداخته شود؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران اساسا حضوری مستشاری در سوریه آنهم به درخواست دولت مشروع و قانونی آن کشور دارد.

دستگیری چند متهم مرتبط با یک پرونده جاسوسی

دادستان تهران از شناسایی و دستگیری چند متهم مرتبط با یک پرونده جاسوسی خبر داد.

دستگیری چند متهم مرتبط با یک پرونده جاسوسی  عباس جعفری دولت‌‌آبادیدادستان تهران در خصوص اقدامات متهمان یک پرونده جاسوسی اظهار کرد: این افراد در قالب اجرای پروژه‌های علمی و محیط زیستی نسبت به جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی کشور در حوزه‌های استراتژیک اقدام می‌کردند که با هوشیاری و رصد اطلاعاتی یکی از نهادهای امنیتی کشور، دستگیر و توسط دادستانی تهران بازداشت شده‌اند.

رحمتی و قلعه نویی آشتی کردند


آشتی کنان رحمتی و قلعه نویی

  تیم فوتبال استقلال در حالی امروز «یکشنبه»در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر به مصاف ذوب آهن رفت که پیش از برگزاری این مسابقه مهدی رحمتی به سمت قلعه نویی رفت.

اختلافات اخیر میان رحمتی و قلعه‌نویی در 2  فصل اخیر باعث شده بود تا رابطه این 2  نفر تیره و تار شود. رحمتی پیش از بازی امروز در حالی که دست گلی را در دست داشت به سمت قلعه نویی رفت و به قهر خود با سرمربی ذوبی‌ها پایان داد.

ضربه به بزرگترین محموله مواد مخدر در سال های اخیر

سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق شدند با رصد دقیق اطلاعاتی محموله کلان ۲۸۶۹ کیلو گرمی مواد مخدر که از خارج وارد شده بود را کشف نمایند.

  به نقل از اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان ،سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق شدند با رصد دقیق اطلاعاتی محموله کلان ۲۸۶۹ کیلوگرمی مواد مخدر که از خارج وارد شده بود را کشف نمایند.

این محموله که توسط ۲ دستگـاه خـودروی تـویـوتـا حمل می‌شد، بزرگترین محموله وارداتی کشف شده طی سال‌های اخیر در این استان است.

آلودگی هوا مدارس تهران را تعطیل کرد

به علت آلودگی هوا تمامی مهدکودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و دبستان‌های استان تهران به جز شهرستان‌های پردیس، دماوند و فیروزکوه فردا تعطیل هستند.

 در تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوا مشترک با کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران تصویب شد: مقاطع پیش دبستانی، مهدکودک و دبستان در تمامی شهرستان‌های استان تهران به استثنای 3 شهرستان پردیس، دماوند و فیروزکوه فردا (دوشنبه 16 بهمن ماه) تعطیل هستند.آلودگی هوا مدارس تهران را تعطیل کرد

همچنین معادن شن و ماسه تعطیل، فعالیت های عمرانی شهرداری تهران و  فروش طرح ترافیک تا پایان هفته تعلیق شد.

طرح زوج یا فرد نیز فردا از درب منازل اجرا می شود.

انتهای پیام/


نیروی دریایی ایران یا آمریکا؛ کلید امنیت در دست کدامیک است؟

کشورمان چند سالی است که برای مقابله با دزدان دریایی و برقراری امنیت در آب‌های بین‌المللی حضور دارد، اما حضور آمریکا در منطقه همواره عامل اصلی تنش آفرینی و بحران بوده است.


نیروی دریایی ایران و آمریکا؛ کلید امنیت در دست کدامیک است؟

سرنگونی جنگنده روسیه در سوریه و کشته شدن خلبان آن


  به نقل از المیادین، وزارت دفاع روسیه سرنگونی جنگنده سوخو ۲۵ خود را در استان ادلب سوریه و کشته شدن خلبان آن را تایید کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: این جنگنده روسی به وسیله موشک‌های دوش پرتاب سرنگون شده است.

مسکو همچنین اعلام کرد خلبان جنگنده سوخو ۲۵ روسیه که در استان ادلب سرنگون شد در درگیری با تروریست‌ها کشته شده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۳۰ تروریست مسلح در حمله هوایی به منطقه ادلب که یک فروند جنگنده روسی در آن سقوط کرده است، کشته شدند.

به گزارش رویترز گروه تروریستی تحریرالشام که وابسته به شاخه القاعده در سوریه است مسئولیت سرنگونی این جت جنگنده سوخو-۲۵ روسیه را با یک موشک ضدهوایی دوش پرتاب، برعهده گرفته است.

تغییر مسیر باقیمانده‌های داعش به سمت اروپا

حدود 7 سال پیش بود که زنگ خطر توطئه‌ای غربی - عبری - عربی در غرب آسیا و به خصوص خاک سوریه به صدا در آمد؛ سوریه‌ای که بعنوان عضوی از محور مقاومت در خط مقدم مبارزه با اشغالگران قدس قرار داشت.

گروهک‌های تکفیری تروریستی یکی پس از دیگری و با حمایت غرب در این کشور قد کشیدند که بارزترین آنها داعش بود؛ گروهک تروریستی که به هیچ صراطی مستقیم نبود و با سرعت عجیبی در سوریه و عراق پیشرفت می‌کرد. در آن روزها رقه، دیرالزور، تدمر، کرکوک، موصل و دیالی یکی پس از دیگری به اشغال داعش در آمد.

تیتر

انتقام جریان بهائیت از جمهوری اسلامی با شبکه ماهواره‌ای معاند/


گردانندگان اصلی شبکه من و تو و شمار زیادی از مجریان این برنامه از بین بهاییان انتخاب می‌شوند و وابستگی به فرقه یک امتیاز ویژه است.

قلک پول شبکه «من و تو» کیست؟/ انتقام جریان بهائیت از جمهوری اسلامی با «من و تو» +تصاویر در جریان اغتشاشات دی ماه ۹۶ در تهران و چند شهر دیگر کشور، از منظر تحولات رسانه‌ای-تبلیغاتی در عقبه آشوب‌های خیابانی، شاهد تغییراتی به لحاظ تقسیم کار در رسانه‌های ضدانقلاب وابسته به بیگانگان بودیم.

اگر در فتنه سال ۸۸، شبکه تلویزیونی وابسته به سلطنت بریتانیا، شبکه بی بی سی فارسی، درست چند ماه قبل از انتخابات دهم ریاست جمهوری با هدف تاثیرگذاری و هدایت فکری با میلیون‌ها پاوند بودجه مصوب پارلمان این کشور شروع به کار کرد و در جریان آشوب‌ها محور کمپین رسانه‌ای هدایت آشوب شد، در اغشتشاشات دی ماه (که از لحاظ ابعاد بسیار کوچک‌تر و کم دامنه‌تر از ۸۸ بود)، شاهد شیفت محوریت ماجرا از شبکه بی‌بی‌سی به شبکه بریتانیایی «من و تو» بودیم. این تغییر محور، کاملا هم‌جهت با تغییر سناریوی کلان جنگ نرم و براندازی از «فتنه سیاسی» به «فتنه اقتصادی» هم هست.

گفتگوی تفصیلی با رئیس پدافند غیرعامل


من تلگرام از وزارت ارتباطات و مقامات امنیتی سوء استفاده کرد

گفتگوی مفصل سردار جلالی، رئیس پدافند غیرعامل درباره نقش پیام‌رسان تلگرام در اغتشاشات اخیر و همچنین برخی موضوعات مهم روز را از نظر می‌گذرانید.

   اغتشاشات اخیر که در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شد، نشان داد انجام اقدامات پدافندی غیرعامل در کاهش بحران و جلوگیری از حوادث بیشتر، نقش مهمی ایفا می‌کند.

 سردار غلامرضا جلالی به عنوان رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشورمیهمان دوربین باشگاه خبرنگاران جوان بود تا در مورد اغتشاشات اخیر و نقش شبکه های اجتماعی در آن توضیحاتی ارائه دهد. در ادامه گفتگوی مفصل ما با رئیس پدافند غیرعامل را می‌خوانید.

حمله نیروهای توپخانه‌ای یمن به محل تجمع نظامیان سعودی


ارتش یمن

 
نیروهای توپخانه ای ارتش و کمیته های مردمی یمن به محل تجمع نظامیان سعودی در پایگاه نهوقه در نجران حمله کردند.

  به نقل از المسیره، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن محل تجمع نظامیان سعودی را در نجران هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند.

همچنین در حمله نیروهای یمنی به منطقه التبه السوداء در عسیر دو نظامی سعودی کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر جنگنده های سعودی آمریکایی منطقه الربوعه در عسیر را بمباران کردند.

جنگنده های سعودی آمریکایی منطقه مندبه در صعده را نیز هدف حملات خود قرار دادند.

آمریکا، مدودف و لاوروف را در فهرست تحریم خود قرار داد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در چارچوب قانون کاتسا، نخست‌وزیر و وزیر خارجه روسیه را در فهرست سیاه خود قرار داد.

آمریکا مدودف و لاوروف را تحریم کردبه نقل از اسپوتنیک، وزارت خزانه‌داری آمریکا در چارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا» موسوم به کاتسا، شماری از مقامات بلندپایه روسیه از جمله نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور را در فهرست تحریم خود قرار داد.

در این فهرست تحریمی آمریکا علاوه بر دمیتری مدودف و سرگئی لاوروف، نام 112 مقام عالی‌رتبه دیگر روسیه از جمله وزیر دفاع، وزیر توسعه اقتصادی، وزیر انرژی، وزیر اقتصاد، وزیر صنعت و وزیر کشور نیز گنجانده شده است.

همچنین، نام 96 بازرگان روس نیز در این فهرست قرار دارد.

خلاءهای موجود در حمایت از نوآوران کشور در حال برطرف شدن است


خلاءهای موجود در حمایت از نوآوران کشور در حال برطرف شدن است

؛ سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه همایش تخصصی سرآمدان فناوری و صنعت بسیج در جمع خبرنگاران گفت: برای حمایت از نوآوران در کشور خلأ‌هایی وجود دارد که البته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدامات خوبی در جهت حمایت از نوآوران انجام داده است.

وی با بیان اینکه بسیج در زمینه حمایت از نوآوران، وظایفی را برعهده گرفته است، گفت: ما باید نوآوران را به جامعه معرفی و در این رابطه الگوسازی کنیم؛ این الگو‌ها در راستای هدایت جوانان نوآور به سمت مراکز ثبت اختراع و حامی واحد‌های تولیدی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما امروز نیازمند راهکار‌های انقلابی و عملیاتی هستیم به گونه‌ای که حمایت‌ها از نوآوران پشت درب‌ها و روی میز‌ها نماند، چون اگر این اتفاق بیافتد ممکن است موجب دلسردی مبتکران و نوآوران شود و حتی ممکن است دیگران این افراد را جذب کنند که این به مصلحت نیست.

پیام تلگرامی که دفترچه تلفن کاربران را به سرقت می‌برد


پیام تلگرامی که دفترچه تلفن کاربران را به سرقت می برد

 پیامی مبنی بر انتشار "سرویس تماس صوتی و تصویری تلگرام" در این پیام رسان در حال دست به دست شدن است. با لمس این گزینه و دانلود نسخه تلگرام، به دفترچه تلفن کاربران نفوذ پیدا می کند و اطلاعات آن را به سرقت میبرد.

سید هادی سجادی، معاون سازمان فناوری اطلاعات با تایید این مطلب اعلام کرد که این بد افزار یک فیشینگ از تلگرام است و تنها اطلاعاتی که از این بدافزار به دست آمده این است که علاوه بر دست یافتن به اطلاعات مخاطبین، این پیام را به تمام مخاطبین فردی که لینک را دانلود کرده است، ارسال می کند.

وی افزود: فایلی که از طریق این بدافزار دانلود می شود، حدود ۱۳ مگابایت حجم دارد و تیم امنیتی مرکز ماهر در ۲ آزمایشگاه در حال بررسی اهداف و مقاصد این بدافزار هستند.

یدن کودکان چیست؛ ۸ راهکار موثر برای ترک این عادت

حتما شما هم در طول عمر گران‌بهای‌ خود با چنین صحنه‌هایی رو‌به‌رو شده‌اید: کودکانی که تا آرنج دست در بینی مبارک کرده‌اند، با موهای خود بازی می‌کنند، دندان‌هایشان را روی هم فشار می‌دهند و یا ناخن‌هایشان را می‌جوند و…‌ . این عادات عصبی، می‌توانند دلایل متعددی داشته باشند که شامل کنجکاوی، تقلید، اضطراب و بی‌حوصلگی می‌شود. در صورت عدم اصلاح به موقع، این رفتارها ممکن است در بزرگسالی نیز ادامه پیدا کنند. در جریان رشد کودک، فشارها و تنش‌های مختلفی او را تحت تأثیر قرار می‌دهند. هرچند که ممکن است این مسائل از دید والدین پنهان بمانند ولی در قالب علائمی بیرونی همچون جویدن ناخن، خود را نشان می‌دهند. اگر عادت جویدن ناخن در کودک شما شدید نیست و تنها در هنگام تماشای تلویزیون و یا در شرایط خاص و دلهره‌آور این کار را می‌کند، هیچ جای نگرانی نیست و احتمالا با افزایش سن، این عادت کودکانه ترک خواهد شد. اما وقتی عادت جویدن ناخن در کودک طولانی‌تر از حد معمول و به شکل‌های غیرعادی ادامه یابد، برای مثال به خودش آسیب بزند یا در همه حال این کار را تکرار کند، باید فکری اساسی به حال این عادت کرد. برای کمک به ترک عادت ناخن جویدن کودکان، می‌توان از راهکارهای زیر کمک گرفت


یافتن علت اضطراب و تشویش کودک

برای ترک عادت جویدن ناخن در کودکان علت اضطراب را کشف کنید

مشاورین خانواده و کودک معتقدند که همه‌ی والدین در مواجهه با رفتارها و عادت‌های غیرعادی و نامطلوب کودکان خود به اقداماتی دست می‌زنند و نگران هستند اما برای داشتن رفتاری مؤثر و کاربردی ابتدا باید، علت‌های ریشه‌ای این مشکل را جست‌وجو و کشف کرد. سعی کنید علت جویدن ناخن را در کودک پیدا کنید. چه چیزی او را مشوش، هیجان زده یا مضطرب کرده‌ است. شاید علت این رفتار، اتفاقی نظیر طلاق والدین، جابه‌جایی منزل یا رفتن به مدرسه‌ای جدید باشد. باید علت و ریشه‌ی مشکل را کشف کنید و کودک‌تان را برای صحبت در این زمینه یاری کنید. کودک باید درباره‌ی نگرانی‌هایش با شما صحبت کند. به حرف‌آوردن کودک درباره‌ی این موضوع کمی دشوار است. سر صحبت را در این باره باز‌کنید. از جملاتی استفاده کنید که دلیل واقعی جویدن ناخن در کودک نیست اما او را ترغیب به صحبت می‌کند. مثلا می‌توانید به او بگویید «ناخن‌هات رو میجوی که تیزشون کنی؟» و اینگونه راهی برای مکالمه درباره‌ی مشکل باز کنید.

........... 
ادامه مطلب ...