تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

آمریکا میدان را در افغانستان برای افزایش قدرت ایران و روسیه خالی گذاشت

آمریکا میدان را در افغانستان برای افزایش قدرت ایران و روسیه خالی گذاشت

  پایگاه اینترنتی واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت: ایران و روسیه به یک چالش جدی برای قدرت نفوذ آمریکا در افغانستان تبدیل شده‌اند. تعدادی از مقامات آمریکایی و افغان این مطلب را تایید کرده و معتقدند نامشخص بودن آینده سیاسی واشنگتن در افغانستان و یا چگونگی توسعه روابط با طالبان موجب شده است آمریکایی‌ها نقش کمرنگ‌تری در مقایسه با ایران و روسیه در افغانستان ایفا کند.  

ما به جاسوسی و سرقت اطلاعات از کشورها افتخار می‌کنیم

رئیس سیا: اقدام آمریکا در سوریه پیامی برای ایران است

 «مایک پمپئو»، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، در سخنانی در مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل آمریکا، مدعی شد سازمان جاسوسی این کشور بازیگری مهم در تلاش ها جهانی برضد اشاعه هسته ای بوده است.
 
پمپئو افزود: ما باید اول و مهم‌تر از همه بدانیم که سازمان های اطلاعاتی فقط مشغول جاسوسی خارجی می شوند. ما اطلاعات سری را از دشمنان خارجی، نهادهای متخاصم و سازمان های تروریستی سرقت می کنیم و به این مسئله افتخار می کنیم! ما این اطلاعات را تحلیل می کنیم تا دولت ما بتواند درک بهتری از دشمنانمان که در این دنیای چالش‌برانگیز و خطرناک با آنها روبرو هستیم داشته باشد. ما از این بابت پیشمان نیستیم. این کار دشوار است و ما سخت آن را دنبال می کنیم.

کره شمالی: منتظر رویداد بزرگ و مهمی باشید

موشک کره شمالی

در سایه ارزیابی کارشناسان از احتمال اجرای ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در سالروز تولد بنیانگذار این کشور، پیونگ یانگ به خبرنگاران اعلام کرد: منتظر اعلام "رویداد بزرگ و مهمی" باشید.

اسرائیلی‌ها با تشکیل کمربند امنیتی در پی تقویت جریان‌های تکفیری هستند

اسرائیلی‌ها با تشکیل کمربند امنیتی در پی تقویت جریان‌های تکفیری هستند

سفیر سابق ایران در سوریه:باید مانع تبدیل اقدامات امریکا به رویه شد/بی خردی ترامپ را نباید دست کم گرفت

محمدرضا شیبانی سفیر سابق ایران در سوریه  درباره تلاش‌های آمریکا برای مطرح شدن در تحولات منطقه و سوریه، اظهارداشت: آمریکا با وجود قدرت نظامی که دارد، اکنون شرایط لازم برای تبدیل به یک مرکز نظامی در سوریه را ندارد. چرا که بیشتر در زمینه هوایی تجهیز شده است و نمی‌تواند درگیری مستقیم پیدا کند. 
وی با تأکید بر اینکه آمریکا حتی جریان سیاسی که بتواند غالب بر بشار اسد باشد را نیز در اختیار ندارد، تصریح کرد: فقدان دو ابزار فوق آمریکایی‌ها را در تصیمیم‌گیری‌هایش درباره بحران سوریه ناتوان کرده است.

این دیپلمات وزارت امور خارجه گفت: اسرائیلی‌ها با تشکیل کمربند امنیتی می‌خواهند مانع ورود جریان‌های تکفیری به کشورشان شوند و هم پوششی برای تقویت جریان‌های معارض در منطقه باشند.

پشت پرده اظهارات تحریک آمیز اردوغان علیه ایران/

اردوغان معتقد است که تنش موجود بین عربستان و ایران می‌تواند نقش منطقه‌ای ترکیه را افزایش دهد. او نمی‌خواهد هیچ یک از طرفین به یکدیگر غلبه پیدا کنند یا سازش بین آنها ایجاد شود.

پشت پرده اظهارات تحریک آمیز اردوغان علیه ایران/ منافع ترکیه در ترویج سیاست ایران هراسی


امروز امیدواری برای پایان یافتن جنگ در سوریه بیشتر از سالهای گذشته است


   به نقل از خبرگزاری سوری سانا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با روزنامه کرواتی "وسرنجی لیست" از پیشرفت های محوری در مسأله مبارزه با تروریسم گفت و اعلام کرد امروز امیدها برای پایان یافتن جنگ سوریه به نسبت سال های گذشته بیشتر شده است.
 
 
وی گفت: می توان به پایان دادن جنگ سوریه از دو مسیر عملی اقدام کرد؛ نخست مبارزه با تروریسم و دوم آشتی با تمامی افرادی که خواهان بر زمین گذاشتن سلاح‌هایشان و بازگشت به آغوش میهن هستند. این دو محور شاهد پیشرفت‌هایی بوده است و به همین خاطر می گویم امیدها برای پایان دادن به جنگ سوریه به نسبت سالهای گذشته بیشتر شده است.وی همچنین اعلام کرد بیشتر سوری ها فدرالیسم را قبول نمی کنند؛ چرا که این مسأله مقدمه‌ای برای تقسیم شدن کشور است و هیچ توجیهی نیز برای فدرالیسم وجود ندارد. 
ادامه مطلب ...

عربستان از تروریسم حمایت می کند نه ایران


  به نقل از شبکه تلویزیونی سی اسپن، سناتور جمهوری خواه "رند پل" در جلسه استماع مجلس سنای آمریکا درباره تحریم‌های جدید ایران گفت: ما آنچنان برروی ایران متمرکز شده‌ایم که خطر وهابیت و نقش دولت‌های تندرو سنی در درگیری‌های منطقه‌ای و تروریسم بین‌المللی را به کلی فراموش کرده‌ایم. در حال حاضر بیشتر حمایت‌ها از تروریسم از جانب عربستان است نه ایران.

وی با اذعان به پیچیده بودن پاسخ به پرسشی در مورد اینکه کدام طرف به اقدامات تحریک آمیز در هر سناریویی دست می زند، افزود: روی ایران متمرکز شده ایم و خطر وهابیت را از یاد برده ایم، در حالی که وهابیت، نفرت از آمریکا در سراسر جهان را آموزش می دهد و بودجه لازم برای این امر را تامین می کند.

پل گفت: بخش اعظم حمایت از اسلام رادیکال و تروریسم از طرف عربستان و نه از سوی ایران فراهم می شود.

این سناتور جمهوری خواه آمریکا با توصیه به مقام های کشورش در خصوص اتخاذ رویکردی متوازن تر در منطقه خاطرنشان کرد ایران افرادی را به عقب می راند که بر این کشور فشار وارد می کنند.

وی گفت: شمار زیادی نیروی سنی در طرف دیگر (جبهه سوریه) حضور دارند که از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس تامین مالی می شوند، امری که در یمن نیز مشاهده می شود.