تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

سوخو 22؛ جنگنده‌ای که با عمردهی انقلابی به آسمان ایران بازگشت +عکس

بر اساس اطلاعات منتشره توسط این نشریه تخصصی، جنگنده های سوخو 22 می توانند به موشکهای هوا به سطح هدایت لیزری و تلویزیونی h-29 و Kh-25 به همراه موشکهای هوا به هوای R-60MK برای دفاع از خود و انواع بمب های سقوط آزاد و راکت انداز مجهز شوند.
    به گزارش نورنیوز؛ ماهنامه «Combat aircraft» به معنای هواگردهای رزمی یکی از نشریات تخصصی در حوزه هوانوردی نظامی است که از زمان آغاز به انتشار خود در 15 سال پیش، موضوعات هوانوردی نظامی در سراسر جهان را به صورت تخصصی تجزیه و تحلیل می‌کند.

گزارش از توان نیروی هوایی کشورهای مختلف، پوشش رزمایش‌های هوایی برگزار شده در جهان و انعکاس جدیدترین دستاوردها و اخبار هوانوردی نظامی به تفکیک مناطق مختلف دنیا از جمله بخش‌های مهم این مجله مشهور است. این مجله در حال حاضر پرفروش‌ترین نشریه در این حوزه در منطقه آمریکای شمالی به شمار می‌آید. این نشریه در شماره چندی قبل خود به بررسی وضعیت ناوگان سوخوی 22 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

این جنگنده را می توان به نوعی یکی از نمادهای عمردهی انقلابی در نیروهای مسلح دانست. بر اساس اعلام مسئولان ارشد نیروهای مسلح کشورمان، فرمانده معظم کل قوا طی سالهای گذشته دستورات مهمی را برای عمردهی انقلابی به تجهیزات نیروهای مسلح صادر کرده اند که بر این اساس، سامانه های موجود علی رغم سن شناسنامه ای بالا، با بهینه سازی و به‌روز رسانی، قابلیت کمک به توان دفاعی کشور را خواهند داشت.

در این گزارش با اشاره به نحوه دستیابی کشورمان به این جنگنده آمده است: حداقل 6 فروند از این هواپیماها فرود سختی را در هنگام نشستن در ایران تجربه کرده و آسیبهای شدیدی را در بخش بدنه و سازه متحمل شدند. در ابتدا فرماندهی نیروی هوایی ارتش ایران این هواپیماها را به عنوان "میهمان " شناخته و به تکنسین های خود دستور داد تا تنها آنها را در شرایط مناسبی حفظ کنند.

بنا بر اعلام این نشریه غربی، پس از چند سال، علائم نیروی هوایی ایران روی بدنه سوخو 22 حک شده و تمام هواپیماها شماره سریال استاندارد نیروی هوایی ایران را دریافت کردند و استفاده از عبارت " M " به عنوان واژه میهمان پایان یافت.

«Combat aircraft» افزوده است که بعد از درخواستهای متعدد از طرف پرسنل و فرماندهان نیروی هوایی ایران، در نهایت فرماندهی نیروی هوایی ارتش با تغییر در وضعیت عملیاتی هواپیماهای عراقی موافقت کرده و در 1993 نیروی هوایی ایران ارزیابی تکنیکی، عملیاتی و رزمی پرنده های مذکور را آغاز کرد.
سوخوی 22 ؛ هدیه ای از عراق که در ایران پرواز کرد+عکس

 
ادامه مطلب ...

وداع با «غواصان کربلایی»

گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ 29 سال از آن روز می‌گذرد، روزی که بنام «عملیات کربلای4» معروف است و تقویم‌ها آن را در روزشمار 3 دی‌ماه 1365 ثبت کرده‌اند.


پس از 6 ماه طراحی و کار خستگی‌ناپذیر، عملیات ساعت 22 و 30 دقیقه با رمز «یا محمد رسول‌الله» آغاز شد، خط‌شکنی با گردان‌های غواص بود که باید در آب عمل می‌کردند.
وداع با «غواصان کربلایی»
 
 عملیات در آب، شرایط خاص خودش را می‌طلبد، آن هم در رودخانه سَرکِش اروند! جزر و مد دارد، تلاطم آب و جهت باد مانع ایجاد می‌کند، موانع طبیعی و غیرطبیعی دارد و ... اما «غواصان مــــَـــــرد» ما آموزش‌های سخت و سنگین غواصی را در دز و کارون گذرانده بودند، دریادلان ما که بیدی نبودند با این بادها بلرزند اما بودند ستون پنجمی‌هایی که نه تنها آنها را بلکه کل ملت ایران را لرزاندند! 
 
ادامه مطلب ...

اجازه دسترسی به هر نحو از مراکز نظامی به بیگانگان داده نخواهد شد

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی با اشاره به زیاده خواهی های برخی کشورهای گروه 5+1 در روند دستیابی به توافق احتمالی هسته ای با ایران اظهار داشت: نیروهای مسلح و سامانه دفاعی کشور وظیفه دارند از امنیت و منافع کشورو نظام حراست کنند و ورود بیگانه به مراکز دفاعی و نظامی و کسب اطلاعات از تجهیزات و تاکتیکهای مربوطه برخلاف فرامین و تدبیر و نیز خواسته های عموم مردم ایران می باشد. 
  وی افزود: تأکید می کنیم قطعاً اجازه دسترسی به هر نحو از مراکز نظامی به بیگانگان داده نخواهد شد، هر چند این مسئله با پذیرش پروتکل الحاقی در تضاد باشد. 

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با تأکید بر اینکه ظرفیتهای مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر نظام سلطه و استکبار طی 37 سال گذشته بارها آزموده و به دوست و دشمن اثبات شده است تصریح کرد: مردم ایران اسلامی که خالق بزرگترین حماسه مقاومت و پایداری تاریخ ایران در دوران جنگ تحمیلی هستند هرگز اجازه تحقق زیاده خواهی شیطان بزرگ و شرکایش را نمی دهند.

سردار جزایری در پایان با اشاره به ضرورت هوشمندی در دفاع از حقوق ملت ایران در عرصه های مختلف تاکید کرد:هرگونه پروتکل نباید برهم زننده امنیت ملی کشورمان باشد. 

موتورهایی درون چرخ (eCorner Module)

موتورهایی درون چرخ (eCorner Module)


گرایش روز افزودن مردم در سراسر جهان به خودروهای برقی و دوگانه سوز موجب شده تا مهندسان و طراحان شرکت‌های خودروساز به‌دنبال راهکارهایی برای طراحی موتورهای برقی ویژه نصب در داخل چرخ‌ها و جایگزین‌سازی آنها با موتورهای احتراقی درون سوز باشند.

 

ادامه مطلب ...

ماشین کوچولوی تاشدنی (HIRIKO)

ماشین کوچولوی تاشدنی (HIRIKO)


شرکت‌های خودرو‌سازی در دنیا با توجه به رقابت فزاینده‌ای که با یکدیگر دارند، می‌کوشند تا با عرضه انواع محصولات جدید، متنوع و کارآمدتر سهم بیشتری از بازارهای جهانی را تصاحب کنند.

 

  ادامه مطلب ...

نیروهای بسیج مردمی عراق: به کمک نظامی آمریکا احتیاج نداریم

به نقل از العربیه؛ نیروهای بسیج مردمی عراق برای مقابله با داعش به کمک نیروهای امنیتی این کشور آمدند و ضربات سختی به گروه تروریستی داعش وارد کردند. اعضای این گروه تابع قوانین عراق هستند و با انجام عملیات مسلحانه علیه مواضع داعش تلاش می‌کنند شهرهای اشغال شده بوسیله اعضای این گروه تروریستی را بار دیگر آزاد کنند.

نظریه طاهر:آمریکا ادعا می کند که قصد کمک به عراق برای مقابله با داعش را دارد، تا بتواند در منطقه حضور داشته باشد و بتواند به موقع به داعشی ها کمک کند و مانع پیروزی مردم عراق بشود، نه اینکه به عراقی ها کمک کند تا در مقابل داعش پیروز شود. نیروهای بسیج مردمی اعلام کردند برای مقابله با تهدیدات داعش هیچ نیازی به دریافت کمک نظامی از سوی آمریکا ندارند. آنها همچنین تاکید کردند همراه با نیروهای امنیتی عراق قادر به شکست داعش هستند و اطمینانی به وعده‌های مقامات آمریکایی ندارند. 
 
ادامه مطلب ...

دیدار مقامات رژیم صهیونیستی و معارضان سوریه برای مقابله با ایران و حزب‌الله


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، طبق یک گزارش، نمایندگان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مخالف سوریه در دو سال گذشته به منظور بررسی راه‌های مقابله با ایران و جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان چندین بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

نظر طاهر:ضمن اینکه می دانیم،اینها که سهل است، بزرگتر از اینها هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند. ولی هوشیاری مسئولین را نیز طلب می کند زیرا تکرار این مطالب توسط دشمنان و عمل نکردن طولانی مدت به این تهدیدات، ما را غافلگیر نکند. چون ممکن است اینها پشت سر هم تهدید کنند ولی عمل نکنند تا این تهدیدات برای ما عادی شود تا هر زمان خواستند ما را غافل گیر نمایند.
  پایگاه اینترنتی صهیونیستی "والا" روز جمعه گزارش داد دو طرف بین سال‌های 2012 و 2014 چند بار در یک کشور غربی ،که به نامش اشاره نشد، با یکدیگر دیدار کردند.

در این گزارش آمده است: یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی به نمایندگی از تل آویو در این مذاکرات شرکت می‌کرد؛ اما به نام و هویت وی اشاره‌ای نشده است.

در ادامه این گزارش آمده است: محور این مذاکرات بر "دشمنان مشترک" دو طرف، از جمله ایران و حزب‌الله معطوف بود.

پایگاه اینترنتی والا به نقل از یک منبع آگاه افزود: "جنبه مهم این دیدارها وجود گفتگو بود و این حقیقت که این گفتگو با حضور یک مقام ارشد رژیم اسرائیل مهر تایید خورد."

یک مقام صهیونیست دیگر نیز به این پایگاه اینترنتی گفت این مذاکرات نتوانست نتایج مورد نظر را به ارمغان بیاورد؛ زیرا نیروهای مخالف سوریه که با دولت "بشار اسد" می‌جنگند "در میان مردم از قدرت واقعی برخوردار نیستند."

طبق این گزارش، این مذاکرات عالی‌ترین سطح گفتگوها بین تل‌آویو و گروه‌های معارض دولت قانونی سوریه از سال 2011 تاکنون به شمار می رود.

گزارش‌هایی نیز در ماه فوریه (بهمن) فاش کرد:" مندی صفدی" ،که ریاست امور کارکنان دفتر ایوب کارا از وزرای پیشین حزب لیکود را در اختیار داشت، با اعضای گروه‌های تروریستی سوریه در بلغارستان دیدار و سپس پیام آنان را به" بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتقل کرده بود.

همچنین شواهدی دال بر  کمک مستقیم و غیر مستقیم رژیم صهیونیستی به تروریست‌ها در سوریه  وجود دارد.

آمریکایی ها آسیب پذیرترین کشور در دنیای سایبری هستند

به گزارش خبرنگار اخبار داغ  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور که پیش از ظهر امروز برای شرکت در نشست خبری در محل خبرگزاری باشگاه خبرنگاران حضور پیداکرده بود،با بیان اینکه مصداق جنگ سایبری به نوعی یک مفهوم ملموس است اظهار داشت:وقتی پهبادی از هزارن کیلومتر دور تر از یک کشور برای شناسایی وارد مرزهای کشور هدف می شود این خود نشان دهنده این است که فضای سایبری لایه ای از یک جنگ تمام عیار را تشکیل می دهد.


آمریکایی ها آسیب پذیرترین کشور در دنیای سایبری هستند
  وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشور ها به دنبال بازدارندگی در دنیای سایبری هستند افزود:آسیب پذیرترین کشور در دنیای سایبری و صفر و یک کشور آمریکا است،چراکه بیشترین استفاده را از این فضا می کند و در واقع بستر های امنیتی خود را بر پایه دنیای مجازی دایر کرده اند.
 
ادامه مطلب ...

ریابکوف: هیچ‌گونه بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران وجود نخواهد داشت


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از ایتارتاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: ایران و شش مذاکره کننده بین المللی (پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان) موافقت کرده‌اند هیچگونه بازگشت خودکار تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران در صورت نقض هرگونه تعهدات این کشور در چارچوب موافقت‌نامه‌ای هسته‌ای وجود نداشته باشد.
وی افزود هدف اصلی از این کار حفظ حقوق قانونی شورای امنیت و از بین رفتن احتمال بازگشت خودکار تحریم ها است.

5 راه‌کار موثر برای به زانو درآوردن داعش


 به نقل از تسنیم، روز دهم ژوئن سالروز سقوط موصل به دست تروریست های داعش بود حادثه‌ای که به دنبال عقب نشینی سئوال برانگیز نیروهای امنیتی از این استان و پس از خیانت های آثیل النجیفی -استانداری که اخیرا برکنار شد- رخ داد. داعش که به خونریزی مشهور است در سالروز اشغال موصل بیش از 130 نفر را در این شهر اعدام کرد که بیشتر آنها را نیروهای امنیتی که قبلا بازداشت شده بودند تشکیل می دادند. پزشکی قانونی بیمارستان الجمهوری در موصل اجساد این افراد که اواخر شب گذشته اعدام شده اند را تحویل گرفته است.این افزراد در الغزلانی درجنوب موصل اعدم شدند.

 

ادامه مطلب ...

هتل متحرک

هتل متحرک مجهز


یک شرکت انگلیسی با ایده‌ای خلاقانه از کانتینرهای کشتی مجموعه هتل‌های متحرکی طراحی کرده است که ظرف مدت 48 ساعت براحتی در هر مکانی احداث می‌شود.

 

از کانتینرهای کشتی برای کاربردهای مختلفی مانند خانه های موقت، رستوران یا کلاس درس سیار استفاده می شود.

طراحان شرکت Snoozebox با ایده‌ای خلاقانه کانتینرها را به اتاق های لوکس و مجللی برای احداث هتل‌های متحرک تبدیل کرده‌اند.

هر کانتینر شامل چهار اتاق دو تخته است و هر اتاق دارای یک ورودی مجزا مجهز به سیستم امنیتی کارتخوان، سرویس بهداشتی کامل، سیستم WiFi و تلویزیون LCD است.

در کنار این مجموعه خدمات خانه داری و رستوران نیز عرضه می شود. طراحان قصد دارند نمونه های مجلل تری شامل اتاق های بزرگ تر در هر کانتینر طراحی کنند.

هتل متحرک زیر ساخت های مخصوص به خود را دارد و نیازی به اتصال به سیستم آب، برق و حتی فاضلاب وجود ندارد. این سیستم دارای حداقل 40 و حداکثر 400 اتاق است که ظرف مدت دو روز و بدون نیاز به سازه مخصوصی برپا می شود.

اندازه کانتینرها کاملا استاندارد است و امکان احداث هتل های متحرک در کنار دریا، جاده و مناطق مختلف وجود دارد. از هتل های متحرک می توان برای افزایش ظرفیت هتل ها در زمان پیک سفر، هنگام برگزاری مسابقات ورزشی و جشنواره های مختلف استفاده کرد.

 

 

 


توربین بادی شناور در هوا برای تولید انرژی های تجدید پذیر با هزینه کم


Altaeros Energies اعلام کرد که اولین تست  بر روی (Airborne wind Turbine(AWT(توربین بادی هوابرد) که مشابه یک آسیاب بادی بالونی می باشد صورت گرفت . این آزمون در مرکز تجارت سنگ آهک لورینگ در شهر مین آمریکا صورت گرفت که در این آزمایش AWT  توانست مسافت 350 فوت یا 107 متر را با موفقیت به آسمان برود  و قبل از فرود دستی به زمین توانست با موفقیت انرژی تولید کند. اطلاعات بدست آمده از توربین های معمولی مستقر روی زمین که توسط یک ستون در آسمان قرار گرفته اند نشان می دهد می توان انرژی در حدود دو برابر انرژی معمول را در ارتفاعات بالاتر تولید
کرد. جای امیدواری وجود دارد که هزینه های تولید انرژی را می توان  از طریق بالا بردن این بالون تا ارتفاع 1000فوت  یا 305 متر  و استفاده بادهای پرسرعت موجود در این ارتفاع تا 65 درصد کاهش داد.

  ادامه مطلب ...

فؤاد معصوم: ایران در کمک به عراق از دیگر کشورها پیشی گرفت


 به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، فؤاد معصوم، رئیس جمهور عراق تاکید کرد این کشور هرگز کمک‌های ایران به بغداد در جنگ با گروه تروریستی داعش را فراموش نخواهد کرد. 


 
 وی درباره جنگ با داعش گفت: ارزیابی از قدرت داعش و شیوه های حملات جنگجویان این گروه از قبل مشخص نبود. گروه تروریستی داعش از شیوه های جدیدی در حملاتش استفاده می کند. داعش همچنین به تبلیغات و رسانه ها متوسل می شود و توانسته است در این مورد موفق عمل کند. کمیته پارلمانی به تحقیقات درباره دلایل سقوط موصل ادامه می دهد، اما به اعتقاد من، نتایج این تحقیقات نمی تواند منجر به دستیابی به اطلاعاتی شود که بتوان از آنها استفاده کرد، زیرا کمیته های تحقیقاتی باید قضایی باشند. با توجه به اینکه اعضای کمیته تحقیقات از نمایندگان مجلس هستند که هر یک رویکردهای سیاسی متفاوتی دارند، دستیابی به نتیجه دشوار خواهد بود. البته این کمیته همه توان خود را برای آشکار کردن واقعیت به کار می گیرد، اما هنوز نتایج آن اعلام نشده است. 
ادامه مطلب ...

کشورهای منطقه در قد و قواره جنگ با ایران نیستند

امیر سرتیپ "ناصر آراسته" جانشین گروه مشاوران فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو باخبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، درباره احتمال جنگ کشورهای منطقه علیه ایران اظهار داشت: هیچ کشوری توان جنگ نظامی با ایران را ندارد و نمی‌تواند علیه کشورمان درگیری نظامی ایجاد کند.  

 وی ادامه داد: کشورهای منطقه در قد و قواره به راه انداختن جنگ علیه ایران نیستند و هیچ کدام جرأت چنین اقدامی را ندارند.

جانشین گروه مشاوران فرماندهی معظم کل قوا در پایان با اشاره به توان بالای جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا خاطرنشان کرد: هیچ کشوری جرأت ندارد به کشور ما چشم طمع داشته باشد، مذاکرات هسته‌ای نشان دهنده اقتدار ایران اسلامی است.

گفتنی است برخی کشورهای مرتجع منطقه غرب آسیا که در هم‌پیمانی با ایالات متحده آمریکا و غرب هستند، تلاش می‌کنند تا ایران را وارد یک جنگ نیابتی یا مستقیم کنند که این موضوع در جلسات اخیر آن‌ها در یک ماه گذشته و سخنان و اظهارات مسئولان منطقه و ایالات متحده مشهود بوده است، اما توان نظامی جمهوری اسلامی ایران و اتحاد ملی، پاسخ بدخواهان را به خوبی داده است.


گوگل به دنبال ارتقای شهره

نسخه چاپی

 
لابراتوار سایدواک روی ساخت محصولات و پلتفورم‌های جدید و همکاری برای پرداختن به مشکلات عمده‌ای نظیر هزینه زندگی، حمل و نقل کارامد و مصرف انرژی متمرکز خواهد بود

گوگل در حال ایجاد یک شرکت مستقل نوآوریهای شهری موسوم به لابراتوار سایدواک برای ارتقای شهرها است.

دان دکترف مدیرعامل سابق بلومبرگ و معاول توسعه اقتصادی و بازسازی شهر نیویورک این شرکت را اداره خواهد کرد.

لری پیج بنیانگذار گوگل در صفحه خود در گوگل پلاس این شرکت جدید را یک سرمایه گذاری متوسط که زندگی میلیاردها انسان در جهان را ارتقا خواهد داد توصیف کرد.

لابراتوار سایدواک روی ساخت محصولات و پلتفورم‌های جدید و همکاری برای پرداختن به مشکلات عمده ای نظیر هزینه زندگی، حمل و نقل کارامد و مصرف انرژی متمرکز خواهد بود.

دکترف به روزنامه نیویورک تایمز گفت: این شرکت همانند شرکت کالیکو که گوگل سال گذشته برای مبارزه با پیری و بیماریها راه اندازی کرد، قصد دارد دارایی‌های استراتژیک بدست آورد و روی همکاریها سرمایه گذاری کند.

وی در بیانیه ای که در وبسایت جدید شرکت سایدواک منتشر شد، نوشت: در زمانی که نگرانیها درباره حقوق شهری، هزینه‌ها، بهداشت و محیط زیست رو به افزایش است، تغییرات بی سابقه تکنولوژیک می‌تواند شهرها را قادر سازد که کارایی، پاسخگویی و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند.

نخستین هارد درایو ۱۰ ترابایتی جهان تولید شد

    در بخشی از ساختار این هارد درایوها تا ۴۰ درصد، به جای هوا از گاز هلیوم استفاده می‌شود

محققان موفق به تولید نخستین هارد درایو ۱۰ ترابایتی جهان شده‌اند که در ساختار آن به جای هوا از گاز هلیوم استفاده شده است.
این هارد درایو در شرکت Western Digital طراحی و تولید شده است و جالب اینکه این شرکت در سال ۲۰۱۳ نیز نسخه ۶ ترابایتی این حافظه را تولید و به دنیا معرفی کرده بود.
در این دسته از هارد درایوها یعنی حافظه‌هایی که با هدف ارتقای میزان اطلاعات ذخیره شده در آنها تا ۴۰ درصد، به جای هوا در بخشی از ساختار آن از گاز هلیوم استفاده می‌شود.
شرکت سازنده پس از دو پروژه موفقیت‌آمیز درخصوص طراحی و تولید نسخه‌های ۶ و ۸ ترابایتی از این نوع حافظه‌ها در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، حالا دست به کار بزرگتری زده و نخستین هارد درایو ۱۰ ترابایتی جهان را با استفاده از این فناوری جدید طراحی و ساخته است.
استفاده از گاز هلیوم به جای هوا این مزیت را دارد که به انرژی کمتری جهت راه‌اندازی و عملکرد آن نیاز باشد. در نتیجه حجم ذخیره‌سازی اطلاعات در آن افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

یک درخواست غیر متعارف جدید از سوی آمریکا‎ در مذاکرات هسته ای/ واکنش غیرقابل انتظار تیم مذاکره کننده ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- علاوه بر اینکه طرف آمریکایی حتی تعهدات خود در لوزان را «دبه» کرده، لغو تحریم ها را نپذیرفته و لیست بازرسی و بازجویی از مراکز هسته ای و دانشمندان هسته ای را ارایه و خواستار شده، در آخرین پیشنهاد خود چارت تشکیلاتی برخی نهادها را نیز مطالبه کرده است.
 
علاوه بر اینکه طرف آمریکایی اعلام کرده با توافقی که در نهم تیر(انتهای ژوئن) انجام خواهد شد هیچ تحریمی اعم از اقتصادی و غیر اقتصادی لغو نخواهد شد لیست اسامی 29 نفره ای از دانشمندان ایرانی که حتی در زمینه های غیر هسته ای نز فعال هستند را جهت بازجویی مطالبه کرده است. این اساتید مربوط به اکثر دانشگاههای کشور اعم از «صنعتی شریف»،‌ «شهید بهشتی»‌، «مالک اشتر»، ‌«صنعتی اصفهان»‌، «تهران»، ‌«صنعتی کرمان» و ‌‌«دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته» و... هستند.
 
همچنین طرف غربی خواستار آن شده که چارت برخی از نهادهای نظامی از جمله «ارتش جمهوری اسلامی»،‌‌‌ «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»‌،‌ «وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»(و نهادهای وابسته به آن) و...و همچنین گزارشی از وضعیت «معاونت علمی فن آوری رییاست جمهوری» ارایه شود.

گفته می شود تیم مذاکره کننده ایرانی به شدت از این درخواست غیرمتعارف آمریکاییها اظهار تعجب کرده و به شدت مخالفت خود را با آن اعلام داشته است. همچنین مذاکره کنندگان ایرانی هر گونه طرح مجدد این بحث از سوی آمریکا و سایر اعضای 1+5 را دخالت در امور داخلی کشور و مهر پایانی بر ادامه مذاکرات ذکر کرده اند.

ﮔﻔﺘﻢ: ﻋﺒﺎﺱ ﺁﻗﺎ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺩﺭﺁﻣﺪﺕ ﺯﻧﺪﮔﯿﺖ ﻣﯿﭽﺮﺧﻪ؟

ﮔﻔﺘﻢ: ﻋﺒﺎﺱ ﺁﻗﺎ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺩﺭﺁﻣﺪﺕ ﺯﻧﺪﮔﯿﺖ ﻣﯿﭽﺮﺧﻪ؟
ﮔﻔﺖ: ﺧﺪﺍ ﺭﻭ ﺷﮑﺮ ،ﮐﻢ ﻭﺑﯿﺶ ﻣﯿﺴﺎﺯﯾﻢ. ﺧﺪﺍ ﺧﻮﺩﺵ
ﻣﯿﺮﺳﻮﻧﻪ.
ﮔﻔﺘﻢ : ﺣﺎﻻ ﻣﺎ ﺩﯾﮕﻪ ﻏﺮﯾﺒﻪ ﺷﺪﯾﻢ ﻟﻮ ﻧﻤﯿﺪﯼ ؟!
ﮔﻔﺖ: ﻧﻪ ﯾﻪ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﻗﻨﺎﻋﺖ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﮔﺎﻫﯽ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﻫﻢ
ﮐﺎﺭ ﺩﯾﮕﻪ ﺍﯼ ﺟﻮﺭ ﺑﺸﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯿﺪﻡ ،ﺧﺪﺍ ﺑﺰﺭﮔﻪ
ﻧﻤﯿﺬﺍﺭﻩ ﺩﺳﺖ ﺧﺎﻟﯽ ﺑﻤﻮﻧﻢ.
ﮔﻔﺘﻢ: ﻧﻪ. ﺭﺍﺳﺘﺸﻮ ﺑﮕﻮ
ﮔﻔﺖ: ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﮐﻢ ﺁﻭﺭﺩﻡ ﯾﻪ ﺟﻮﺭﯼ ﺣﻞ ﺷﺪﻩ. ﺧﺪﺍ
ﺭﺯﺍﻗﻪ، ﻣﯿﺮﺳﻮﻧﻪ ...
ﮔﻔﺘﻢ: ﺍﯼ ﺑﺎﺑﺎ ﻣﺎ ﻧﺎﻣﺤﺮﻡ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ. ﺭﺍﺳﺘﺸﻮ ﺑﮕﻮ
ﺩﯾﮕﻪ!
ﮔﻔﺖ: ﺗﻮﻓﮑﺮﮐﻦ ﯾﻪ ﺗﺎﺟﺮ ﯾﻬﻮﺩﯼ ﺗﻮﯼ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻫﺴﺖ
ﻫﺮ ﻣﺎﻩ ﯾﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﭘﻮﻝ ﺑﺮﺍﻡ ﻣﯿﺎﺭﻩ ﮐﻤﮏ ﺧﺮﺟﻢ ﺑﺎﺷﻪ.
ﮔﻔﺘﻢ: ﺁﻫﺎﻥ. ﻧﺎﻗﻼ ﺩﯾﺪﯼ ﮔﻔﺘﻢ. ﺣﺎﻻ ﺷﺪ ﯾﻪ ﭼﯿﺰﯼ.
ﭼﺮﺍ ﺍﺯ ﺍﻭﻝ ﺭﺍﺳﺘﺸﻮ ﻧﻤﯿﮕﯽ؟
ﮔﻔﺖ : ﺑﯽ ﺍﻧﺼﺎﻑ ﺳﻪ ﺑﺎﺭ ﮔﻔﺘﻢ ﺧﺪﺍ ﻣﯿﺮﺳﻮﻧﻪ ﺑﺎﻭﺭ
ﻧﮑﺮﺩﯼ ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﮔﻔﺘﻢ ﯾﻪ ﯾﻬﻮﺩﯼ ﻣﯿﺮﺳﻮﻧﻪ ﺑﺎﻭﺭ
ﮐﺮﺩﯼ.
ﯾﻌﻨﯽ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﯾﻪ ﯾﻬﻮﺩﯼ ﭘﯿﺶ ﺗﻮ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ
ﻧﺪﺍﺭﻩ .. ؟ !

ﻫﯽ ﺳﺠﺪﻩ ﻣﯿﮑﻨﯿﻤﺎ ﻭﻟﯽ ﻫﻨﻮﺯﺧﻮﺏ ﺑﺎﻭﺭﻧﺪﺍﺭﯾﻢ ﮐﻪ
ﯾﮑﯽ ﺍﻭﻥ ﺑﺎﻻﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺣﻮﺍﺳﺶ ﺑﻪ ﻣﺎﺳﺖ ..
ﺗﺎﺍﯾﻦ ﺷﮏ ﺑﻪ ﯾﻘﯿﻦ ﻧﺮﺳﻪ ﻫﻤﻪ ﺧﺪﺍﺕ ﻣﯿﺸﻦ ﺍﻻ
ﺧﺪﺍ ...
(ﺣﺎﺝ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﺩﻭﻻﺑﯽ )

رژیم عربستان سعودی دست کمی از رژیم ضد بشری و کودک کُش اسرائیل غاصب ندارد.

در سه جنگ بین سالهای 2008 الی 2014 بین رژیم صهیونیستی و سرزمینهای اشغالی...

سال 2008 در جنگ 22 روزه 1417 نفر شهید شدند.

سال 2012 در جنگ 8 روزه 105 نفر شهید شدند.

سال 2014 در جنگ 33 روزه 1895 نفر شهید شدند.

جمع کل شهدای سرزمین اشغالی فلسطین در طی این سه جنگ 3417 نفر در 63 روز به شهادت رسیدند.

رژیم عربستان سعودی نیز در تجاوز به یمن، ظرف مدت 49 روز تاکنون 24/2/1394 بیش از 3800 نفر از مردم بی دفاع را به شهادت رسانده است که دست کمی از رژیم ضد بشری و کودک کُش اسرائیل غاصب ندارد.

در این تجاوز خلبانان و هواپیماهای آمریکا و رژیم صهیونیستی به همراه 10 کشور مرتجع عربی از تجاوز به سرزمین و ملت بی دفاع یمن پشتیبانی کرده اند. "ائتلاف عربی" به رهبری سعودی های عربستان، در اکثر حملات تجاوز کارانه مشارکت فعال داشته اند و ماحصل این مشارکت و ائتلاف، کشتار مردم مظلوم یمن بوده است.