تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

هشدار نسبت به نفوذ شرکت‌های اسرائیلی


امضای قرارداد راه آهن بین روسیه و آذربایجان

رئیس سازمان راه آهن جمهوری آذربایجان اعلام کرد باکو خط آهن یک کیلومتر و ۴۰۰ متری آستارای ایران را به مدت ۱۵ سال و چهار ترمینال باری را به مدت ۲۵ سال به اجاره خود درمی‌آورد.

 

 درحالیکه قراردادهای امضاءشده بین ایران و آذربایجان درخصوص ساخت راه‌آهن و ترمینال‌های باری در آستارا شفاف نیست و در ایران درباره آن اطلاع‌رسانی درستی انجام نشده، یک مقام آذربایجان گفت: باکو راه‌آهن آستارای ایران و ترمینال‌های باری آن را اجاره می‌کند.  ادامه مطلب ...

نجات معجزه‌آسای یک پسربچه از بیماری کشنده

نجات یک پسربچه از بیماری کشنده به شکلی معجزه آسا موجب شگفتی خانواده و پزشکان شد.


 زاخاری کودک روس یک روز هنگام بازگشت از مدرسه از خارش شدید چشم و پا شکایت کرد، مادرش با کرم مرطوب کننده سعی کرد مشکل او را برطرف کند.

اما روز بعد همه بدن زاخاری پر از دانه های قرمز بود و تب او همواره بالا می رفت. مادر، فرزندش را به بیمارستان منتقل کرد اما پزشکان هم از تشخیص بیماری عاجز ماندند و درمان ها بی نتیجه بود.

چشمان زاخاری پر از خون شد و دهانش چاک برداشت. تا این که یکی از پرستارها به طور اتفاقی دریافت که پسرک به بیماری استیون جانسون که مرضی نادر و کشنده است مبتلا شده که ابتدا پوست و نسوج مخاطی را درگیر می کند و عوارضی شبیه زکام دارد اما می تواند به سرعت فرد مبتلا را به کام مرگ بکشاند.

زاخاری، قهرمان کوچک، پسر خوش شانسی بود چون یک ماه بعد از کما بیرون آمد و و پوستش به سرعت ترمیم شد و بر خلاف همه پیش بینی ها کاملا بهبود یافت تا جایی که هیچ اثری از بیماری مهلک در او باقی نماند.

پنتاگون: امپراطوری آمریکا در حال سقوط است

یک وبگاه آمریکایی گزارش داد، مطالعات و بررسیهای تازه پنتاگون نشان می‌دهد که امپراطوری آمریکا درحال سقوط است.

 

وبگاه «میدیم» در مطلبی به تحقیق جدید وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اشاره کرد.

در این تحقیق پیش بینی شده که نظم بین‌المللی شکل گرفته با حمایت آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم در حال فرسایش است و شاید سقوط کند و این امر منجر شود که آمریکا موقعیت برتری خود را در امور بین‌الملل از دست بدهد.

پنتاگون به عنوان راه حل پیشنهاد می‌کند که برای حفظ قدرت آمریکا در این محیط جدید پسابرتری نیاز به تجسس بیشتر، تبلیغ بیشتر و گسترش نظامی‌گری افزون‌تر است.

در این بررسی نتیجه گیری می‌شود که جهان وارد مرحله نوین دگرگونی اساسی شده که در آن قدرت امریکا کاهش یافته، نظم بین المللی در حال انحلال است و اقتدار دولت‌ها در همه جا فرو می‌ریزد.

در این بررسی همچنین آمده است که خطر نه تنها از جانب قدرت‌های بزرگ چون روسیه و چین به عنوان تهدیدهای به سرعت در حال رشد علیه منافع آمریکا، بلکه از ناحیه خطرهای فزاینده رویدادهایی چون «بهار عربی» حاصل می‌شود و این مسئله نه تنها از خاورمیانه بلکه از جانب سراسر جهان بوده و به طور بالقوه اعتماد به دولت‌های حاکم را برای آینده قابل پیش‌بینی تضعیف می‌کند.

در گزارش پنتاگون که در یک سال و با مشارکت و مشورت نهادهای مهم در وزارت دفاع و ارتش آمریکا انجام گرفته، دلیل خصومت ایالات متحده با کشورهای انقلابی چون ایران و کره شمالی ذکر شده و آمده است: آن‌ها موانع اساسی را علیه نفوذ امپریالیستی آمریکا در مناطقشان ایجاد می‌کنند.

در گزارش پنتاگون آمده است: این کشورها که از نظم آمریکایی حاکم بر جهان معاصر و نتایج آن راضی نیستند، دست کم قصد دارند دسترسی نظارت نوین آمریکایی را به حوزه نفوذ قانونی خود نابود کرده و آن‌را با قانون جدید خود جایگزین کنند.

در این گزارش از ایران و کره شمالی به عنوان «کشورهای مشکل‌ساز» در مسیر توسعه نظم آمریکا در جهان یاد شده است. 

کشورهای تحریم‌کننده دوحه از مواضعشان عقب‌نشینی کردند!

 اساس یک گزارش، ۴ کشور تحریم‌کننده قطر از دوحه خواستند که شش شرط جدید این کشور‌ها را اجرایی کند.

کشورهای تحریم‌کننده دوحه از مواضعشان عقب‌نشینی کردند!/ کاهش شرط‌های محاصره‌کنندگان قطر به 6 شرط


خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشتچهار کشور عرب تحریم‌کننده قطر شب گذشته در چارچوب پیشنهادی که ممکن است راه را برای حل وفصل سریع بحران در منطقه هموار سازد، از دوحه خواستند که به شش اصل مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی پایبند باشد و در خصوص طرحی با تدابیر ویژه برای اجرای این اصول به آن‌ها به مذاکره بپردازد.  ادامه مطلب ...

این عکس در عربستان جنجال به پا کرد+عکس

بسیاری از شبکه‌های ارتباط اجتماعی تصویر شاهزاده احمد بن عبدالعزیز وزیر کشور اسبق عربستان را در حال استقبال از میهمانانش در ریاض منتشر کرده‌اند که سئوالات و ابهامات زیادی را مطرح کرده است.

این عکس در عربستان جنجال به پا کرد+عکس

  ادامه مطلب ...

افشاگری خواننده زن اسرائیلی

خواننده زنی که در سرزمین های اشغالی زندگی می‌کند از وضعیت زنان در میان صهیونیست‌ها می‌گوید.

افشاگری خواننده زن اسرائیلی +فیلم

  ادامه مطلب ...

فرمانده جدید پشتیبانی قرارگاه نزاجا منصوب شد


  سرهنگ ستاد رسول بهدادفر به عنوان فرمانده مرکز آموزش درجه‌داری جواد الائمه (ع) و سرهنگ ستاد ابوالفضل بیاری به عنوان فرمانده پشتیبانی قرارگاه نزاجامنصوب شدند.

امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز(چهارشنبه) در مراسم تودیع و معارفه فرمانده پشتیبانی و آموزشگاه نظامی این نیرو که در ستاد نزاجا برگزار شد، گفت: فرمانده باید جوهره‌ی رهبری داشته باشد.

وی افزود: در نیروی زمینی برای انتصاب فرماندهان حساسیت بی‌نظیری وجود دارد و برای انتصاب فرمانده در شغل سازمانی، جلسات مختلفی با حضور نماینده اراده عقیدتی سیاسی، حفاظت و بازرسی برگزار می‌شود تا مسئولیت هدایت فرماندهی به افراد شایسته‌ای واگذار گردد.


وقتی توطئه تبدیل به حماسه بزرگ می‌شود


وقتی توطئه تبدیل به حماسه بزرگ می‌شود

   بیست‌وسوم تیرماه، روز تجلی کلام رهبر معظم انقلاب در دلها، تجلی اراده راسخ ملت بزرگ ایران در حمایت از اسلام، انقلاب و دستاوردهای سترگ آن و نشان از وحدت امت اسلامی پشت سر ولایت فقیه و تبعیت از رهنمودهای راهگشای ایشان بود.

بیست‌وسوم تیرماه سال 1378 مردم مقتدرانه و هوشمندانه در مقابل آشوبگران و اغتشاشگران یکپارچه بر سر اصول و مواضع شرعی و قانونی ملت و نظام ایستادند.  ادامه مطلب ...

رونمایی از خودروی مریخ نورد


 ناساخودرویی ساخته که سرنشین‌های آن می‌توانند درفضا رانندگی کنند. این درو قابلیت ذخیره اکسیژنبه مدت دو روز را دارد و سوخت آن به مقداری است که راننده می‌تواند سه روز کامل به مسیر خود ادامه دهد.

 



تسلیم شدن تروریست‌های داعش در برابر ارتش عراق


  موصل که روزی جولانگاهتروریست‌های داعش بود هم اکنون به صاحبان اصلی این شهر یعنی مردم عراقبازگشته است.

بسیاری از تروریست‌های تکفیری داعش که راهی برای فرار از دست نیروهای ارتش عراق نداشتند از خرابه‌هایی که در آن مخفی شده بودند بیرون آمدند و خود را تسلیم کردند.

 

درگیری وزیران قطری و عربستانی در نشست شورای وزرای اطلاع رسانی اتحادیه عرب


لحظه درگیری وزیران قطری و عربستانی در نشست شورای وزرای اطلاع رسانی اتحادیه عرب + فیلم

  نشست شورای وزرای اطلاع رسانی اتحادیه عرب به صحنه درگیری لفظی بین وزیران قطری و عربستانی تبدیل شد.

«سیف البوعینین» وزیر اطلاع رسانی قطر و «عواد العواد» وزیر اطلاع رسانی عربستان در نشست شورای وزرای اطلاع رسانی اتحادیه عرب به صورت لفظی درگیر شدند.

«سیف البوعینین» از اظهارات کذب وزیر اطلاع رسانی بحرین سخن گفت و بیان کرد که شبکه های تلویزیون متعلق به آن‌ها مردم را می‌ترسانند و واقعیت را وارونه جلوه می‌دهند.

«عواد العواد» نیز در پاسخ به «سیف البوعینین» اظهار کرد که قطر برای ایجاد شکاف بین کشورهای عربی تلاش کرده و از طریق بازوی رسانه‌ای خود یعنی شبکه الجزیره، فتنه انگیزی می‌کند.


تهران، برنده اصلی آتش بس در سوریه/


ایال زایسر گفت ایران و روسیه برندگان اصلی آتش بس در سوریه بوده و آمریکا هیچ برنامه و راهبرد خاصی برای آینده سوریه ندارد.

 

 به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "ایال زایسر" استاد دانشگاه تل آویو طی یادداشتی تحلیلی گفت ایران و روسیه برندگان اصلی آتش بس در سوریه بوده و آمریکا هیچ برنامه و راهبرد خاصی برای آینده سوریه ندارد.

استاد دانشگاه تل آویو طی یادداشتی که امروز در وب سایت «اسرائیل هیوم» منتشر شد، با اشاره به اجرایی شدن توافق آتش بس سوریه و تمایل طرف های شرکت کننده در نشست مذاکرات آستانه بر پایدار ماندن این آتش بس، اجرایی شدن چنین مساله ای را به ضرر رژیم صهیونیستی دانست و معتقد است این آتش بس منجر به ناامنی بلندی های جولان خواهد شد. 

ادامه مطلب ...

انفجار و آتش‌سوزی در انبار مهمات ارتش ترکیه


  شبکه اسکای نیوز عربی در خبری فوری از آتش سوزی و انفجار داخل یک انبار مهمات متعلق به ارتش ترکیه خبر داد.

طبق اعلام این شبکه، صبح امروز، پنج شنبه درون یک انبار مهمات واقع در پادگانی متعلق به ارتش ترکیه آتش سوزی بوقوع پیوست. این پادگان در مسیر بزرگراهی میان دو شهر کیلیس ترکیه و غازی عینتاب واقع شده است.

همچنین طبق اعلام این شبکه، پس از این آتش سوزی که هنوز علت آن مشخص نشده، صداهای انفجار مهمات به گوش رسید.

مقامات ترکیه به علت حجم آتش سوزی اقدام به بستن بزرگراه کرده اند و نیروهای آتش نشانی در تلاش برای اطفای حریق هستند.

روزنامه دیلی صباح محل وقوع انفجار را استان کیلیس در مرز سوریه اعلام کرد و گفت تا این لحظه ۱۰ سرباز ارتش ترکیه در این حادثه مجروح شده‌اند.

چرا ولیعهد جدید عربستان دست دوستی به طرف روسیه دراز کرده است؟


محمد بن سلمان

به نظر می رسد روابط مسکو و ریاض در آستانه مرحله جدیدی قرار گرفته و برغم اختلاف مواضع دو کشور، عربستان سعی دارد روابطش با روسیه را گسترش دهد، البته تردیدهایی در مورد ادامه این دوستی وجود دارد.  روزنامه اینترنتی «گازیتا.رو» در تحلیلی نوشته است: "محمدبن سلمان" ولیعهد 31 ساله عربستان سعودی که به تازگی بعنوان وارث اصلی تاج و تخت در این کشور معرفی شده، اخیرا اقداماتی در جهت گرمی روابط با روسیه برداشته است. او چشمان خود را به روی اختلافات متعدد و جدی با مسکو و همچنین اتحاد دیرین بین عربستان سعودی و آمریکا بسته است و حتی احتمالا قصد دارد از روسیه تسلیحات نظامی خریداری کند.

علت این دوستی غیرمنتظره و نابهنگام را "نیکولای سورکوف" مدیر دفتر شرق شناسی دانشگاه روابط بین الملل مسکو و کارشناس شورای امور بین الملل روسیه برای این روزنامه تشریح کرده است.

محمد بن سلمان دقیقا کسی است که مسئول تعیین سیاست خارجی عربستان و از جمله روابط آتی این کشور با روسیه است. ولیعهد جدید فردی است که به مراتب کمتر از پدرش دارای تمایلات تند و مرسوم در عربستان است و در میان قشر جوان در کشورش محبوبیت دارد. وی طرفدار مدرنیزه سازی کشور، کاهش نقش روحانیت در عرصه سیاسی و همچنین کاهش وابستگی اقتصاد عربستان به نفت است. البته دیدگاه بازتر وی به مسائل مانع از آن نشده که ولیعهد جدید علیه ایران که در ریاض اصلی ترین عامل تهدید خارجی برای حکومت عربستان سعودی تلقی می شود، خط مشی سیاست خارجی شدیدالحنی را به اجرا نگذارد. دقیقا وی بود که تصمیم به دخالت مستقیم عربستان در جنگ داخلی در یمن را گرفته و عملیات نظامی را در این کشور براه انداخته است. گفته می شود که محمد بن سلمان مبتکر اصلی آغاز محاصره قطر در ماه ژوئن به بهانه حمایت دوحه از تروریسم و همچنین نزدیکی روابطش با تهران هم بشمار می رود.


کاریکاتور/ سرنگونیِ خلافت داعش در موصل

فرمانده نیروهای امنیتی عراق: «خلافت داعش در شهر موصل بطور کامل سرنگون شده است.»

کاریکاتور/ سرنگونیِ خلافت داعش در موصل

بارش برف تابستانی در دماوند


دماوند

مدیر مجتمع کوهنوردی پلور و پناهگاه قله دماوند با اشاره به اینکه بارش شدید برف مانع صعود کوهنوردان به قله شد، گفت: برف تابستانی در دماوند باریدن گرفت.

وی افزود: به دلیل شرایط نامساعد جوی، امروز بارش برف وباران وباد شدید در ارتفاع بالاتر از پناهگاه قله دماوند سبب سختی شرایط صعود به قله شد و روز چهارشنبه تنها یک گروه موفق به صعود شدند.

روز شمار جنگ ۳۳ روزه؛ شوک اسرائیل از پیروزی مقاومت


جنگ 33 روزه 04

اسرائیل در دومین روز از جنگ تابستان ۲۰۰۶ علیه لبنان برای انتقام از پیروزی‌های مقاومت دست به سلسله جنایت‌هایی زد که از بامداد سیزدهم جولای آغاز شد.

  روز دوم جنگ تابستان 2006 که به جنگ 33 روزه معروف است، رژیم صهیونیستی از پیروزی مقاومت اسلامی در عملیات «وعده صادق» و اسارت چند سربازاسرائیلی در شوک به سر می برد، از همین رو در صدد انتقام از غیرنظامیان برآمد و سلسله جنایت هایی را مرتکب شد که از بامداد سیزدهم جولای آغاز شد.

آمریکا به دنبال خنثی کردن نقش ایران در آزادسازی موصل است


اندرو

یک تحلیلگر سیاسی روس بر این باور است که واشنگتن سعی می‌کند تا نقش مهم ایران در آزادسازی شهر موصل در شمال عراق را خنثی کرده و آن را تحت تاثیر قرار دهد.


آمریکا ۲۲۰ سال از ۲۴۱ سال عمر خود را در جنگ بوده است


 

جنایت آمریکایی‌ها در عراق

آمریکا طی ۲۴۱ سال اخیر چه معنایی برای کشورها داشته است؟ مرگ، بیماری، بی‌خانمانی، زندگی در اردوگاه آوارگان، گرسنگی، کمبود مراقبت پزشکی، کمبود فرصت‌های تحصیلی، و بسیاری موارد دیگر.

  آمریکا سال‌هاست که خود را مهد آزادی و حامی اصلی حقوق بشر و حق مظلومان در جهان معرفی می‌کند اما حقیقت این است که این افسانه، در بیرون از مرزهای آمریکا اصلا قابل لمس و باور نیست و در داخل آمریکا هم بی‌اعتمادی نسبت به آن به طور روزافزون در جریان است. سیاهه جنایات آمریکا طی ۲۴۱ سال اخیر -از زمان استقلال‌اش تاکنون- سرشار است از جنگ و خونریزی در اقصی نقاط دنیا؛ حال چه مستقیم و چه نیابتی.

عربستان سردمدار ترویج افراط گرایی در انگلیس


عربستان سردمدار ترویج افراط گرایی در انگلیس

 به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، یک موسسه پژوهشی انگلیسی اعلام کرد عربستان سردمدار ترویج افراط گرایی مذهبی در انگلیس است.

هرچند ریاض این اتهام را رد می کند، با این حال در گزارش پژوهشی و مستقلی که موسسه هنری جکسون انگلیس ارائه کرده است و رسانه های انگلیسی به آن پرداخته اند آمده است برخی شخصیت ها و موسسه‌های عربستانی نقش عمده‌ای در صدور تفکر وهابیت دارند.

این گزارش می افزاید در برخی موارد برخی از این سازمان های مذهبی به طور مستقیم از ریاض مدیریت می شوند.

این گزارش خواهان انجام تحقیقی کلی در خصوص نقش عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس در این فعالیت های شده است.