تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

هشدار نسبت به نفوذ شرکت‌های اسرائیلی


امضای قرارداد راه آهن بین روسیه و آذربایجان

رئیس سازمان راه آهن جمهوری آذربایجان اعلام کرد باکو خط آهن یک کیلومتر و ۴۰۰ متری آستارای ایران را به مدت ۱۵ سال و چهار ترمینال باری را به مدت ۲۵ سال به اجاره خود درمی‌آورد.

 

 درحالیکه قراردادهای امضاءشده بین ایران و آذربایجان درخصوص ساخت راه‌آهن و ترمینال‌های باری در آستارا شفاف نیست و در ایران درباره آن اطلاع‌رسانی درستی انجام نشده، یک مقام آذربایجان گفت: باکو راه‌آهن آستارای ایران و ترمینال‌های باری آن را اجاره می‌کند.  

«جاوید قربانف»، رئیس سازمان راه آهن جمهوری آذربایجان اعلام کرد براساس توافق‌نامه امضاء شده با ایران، این سازمان خط آهن یک کیلومتر و 400 متری آستارای ایران و چهار ترمینال باری آن را  به اجاره خود در می‌آورد.

خبرگزاری رسمی آذرتاج نوشت: جاوید قربانف در دیدار با «اولگ بلوزیوروف» رئیس سازمان راه آهن‌ روسیه گفته است: «قرارداد مربوط به طرح "احداث و بهره‌برداری از ترمینال‌های بارگیری و تخلیه بار آستارا" میان سازمان‌های راه‌آهن و ادارات ذیربط (جمهوری) آذربایجان و ایران امضاء شده است. این قرارداد، احداث خط آهن یک کیلومتر و 400 متری در منطقه آستارای ایران و همچنین احداث چهار ترمینال دارای ظرفیت بالای بارگیری و تخلیه بار در همین منطقه با کمک «سازمان راه آهن (جمهوری) آذربایجان» را در نظر دارد.»

جاوید قربانف افزود: «براساس این قرارداد "سازمان راه‌آهن (جمهوری) آذربایجان"، خط آهن یک کیلومتر و 400 متری آستارای ایران  را به مدت 15 سال و چهار ترمینال باری را به مدت 25 سال به اجاره خود درمی‌آورد.»

این در حالی است که برخی کارشناسان ایرانی با توجه به حضور و نفوذی که شرکت‌های پیمانکاری ساختمانی رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان دارند، احتمال می‌دهند شرکت‌های اسرائیلی تحت پوشش شرکت‌های ساختمانی جمهوری آذربایجان سعی خواهند کرد در طرح استراتژیک ترانزیتی شمال – جنوب در ایران نفوذ کند. 

جاوید قربانف گفت: «هم‌اکنون عملیات گسترده‌ای در آستارای ایران برای ساخت یک کیلومتر و 400 متر راه‌آهن و چهار ترمینال باری ایستگاه راه‌آهن شمال - جنوب در 35 کیلومتر از آستارای ایران جریان دارد.» 

در این دیدار، درباره تاسیس مرکز «شورای هماهنگی دهلیز حمل‌ و نقل بین‌المللی شمال - جنوب» در باکو توافق شد. 

همچنین «نشان تقدیر» سازمان راه‌آهن روسیه به جاوید قربانف، رئیس سازمان راه‌آهن جمهوری آذربایجان اعطاء شد. 

در پایان این دیدار، توافق‌نامه سازمان‌های راه‌آهن روسیه و جمهوری آذربایجان در زمینه مبادله الکترونیکی اطلاعات، امضاء شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.