تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان


موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

   به‌ مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۱۱۶۶ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه‌ قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۱۱۶۶ نفر از محکومانی را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت. 

حمله موشکی نیروهای یمنی به محل تجمع مزدوران سعودی


 به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یگان موشکی ارتش یمن و جنبش انصارالله مواضع نظامیان سعودی را درنجران واقع در جنوب عربستان هدف قرار دادند.

بر این اساس، ارتش یمن و انصارالله چهارشنبه شب محل تجمع نظامیان سعودی در استان نجران هدف حملات موشکی خود قرار داد. یک منبع نظامی یمن به خبرگزاری رسمی یمن "سبا" گفت یگان موشکی ارتش یمن چندین فروند موشک کاتیوشا را به سمت محل تجمع نظامیان سعودی در پایگاه عاکفه شلیک کرد.

نیروهای یمنی روز چهارشنبه نیز با تعداد از عناصر شبه نظامی وابسته به ائتلاف سعودی در استان مأرب درگیر شدند و اقدام به تبادل آتش کردند. منابع محلی یمن می‌گویند در این تبادل آتش، 10 نفر از عناصر مزدور در مناطق مختلف منطقه صراوح استان مارب کشته شدند.

شاهزاده سعودی از احتمال قتل خود سخن گفت!


شاهزاده سعودی از احتمال قتل خود سخن گفت!

  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شاهزاده «عبدالعزیز بن‌فهد بن‌عبدالعزیز آل‌سعود»، کوچک‌ترین فرزند «فهد بن‌عبدالعزیز» پادشاه اسبق عربستان سعودی در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی توییتر با نوشتن مطلبی سبب شگفتی و تعجب کاربران این شبکه اجتماعی شد.

وی نوشت: «پس از انجام مناسک حج، برای خداحافظی به دیدار عموی خود سلمان [بن‌عبدالعزیز] خواهم رفت و اگر به سفر نرفتم، بدانید که به قتل رسیده ام.»

وی در این مطلب، مقصد سفر خود را مشخص نکرده است.

بسیاری از بازدیدکنندگان صفحه وی با خواندن این مطلب با او اظهار همبستگی کردند و بسیاری از آن‌ها نیز اعلام کرد که وی در شرایط خطرناکی قرار دارد و از این رو مجبور به نوشتن این پیام در توییتر شده است.

چرا جاسوسی از کره شمالی برای آمریکا تقریباً غیرممکن است؟


چرا جاسوسی از کره شمالی برای آمریکا تقریباً غیرممکن است؟

   شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود این پرسش را مطرح کرد که چرا سازمان‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا نمی‌توانند از فعالیت‌های مخفی کره شمالی سردربیاورند. در این گزارش آمده است روز دوشنبه گذشته، موشک بالستیک آزمایش‌شده از سوی کره شمالی از آسمان ژاپن عبور کرد. با وجود این، به گفته مقامات آمریکایی دستگاه‌های اطلاعاتی 80 میلیارد دلاری این کشور تنها ساعاتی پیش از آزمایش این موشک، از پرتاب آن اطلاع یافته بودند.

نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید در سال‌های اخیر، کره شمالی موشک‌های هسته‌ای خود را با سرعت بیشتری نسبت به برآوردهای سازمان‌های جاسوسی آمریکا، گسترش می‌دهد. در دسامبر سال 2011 میلادی، آمریکا 50 ساعت پس از درگذشت کیم جونگ-ایل، رهبر پیشین کره شمالی و آن هم پس از اعلام رسمی تلویزیون دولتی این کشور، از این موضوع آگاه شد. همچنین در سال 2010 میلادی، کره شمالی یک کارخانه بزرگ غنی‌سازی اورانیوم را به یکی از کارشناسان آمریکایی نشان داد؛ در حالی که کسی در جهان از وجود چنین مکانی اطلاع نداشت.

عربستان حمله به ایران را در رسانه‌ها ممنوع کرد

روزنامه عرب‌زبان «رای الیوم» چاپ لندن از دستور جدید عربستان به رسانه‌ها برای خودداری از حمله به ایران و شیعیان خبر داد.

به نوشته این روزنامه، این دستور را مشاور رسانه‌ای دربار عربستان به رسانه‌های سعودی در داخل و خارج این کشور ابلاغ کرده و قرار است در تمامی مطبوعات، فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی اجرا شود.

روزنامه «رای الیوم» صدور این دستور را در راستای بهبود روابط دو کشور اعلام کرده است.

گفتنی است طبق گزارش رسانه‌ها، یک هیأت سعودی نیز به زودی برای بازدید از سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد و برآورد حجم خسارات واردشده به این دو ساختمان دیپلماتیک در سال 2015 به ایران سفر می‌کند.

«رای الیوم» در انتهای گزارش خود بازگشایی سفارت عربستان در تهران طی چند ماه آینده را نیز محتمل دانسته است.

بازدید از اماکن نظامی امکان ندارد


بازدید از اماکن نظامی امکان ندارد

 سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر بازدید از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه این گفته‌ها از یک طرف به لحاظ حقوقی و مفاد توافق‌نامه برجام و از طرف دیگر به لحاظ امنیت ملی کشور فاقد وجاهت است، گفت: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح در چارچوب تدابیر و سیاست ها و برنامه‌های از پیش تعیین شده اقدامات دفاعی خود را به پیش می‌برند و در این راه تحت تاثیر تهدیدات وجوسازی‌ قرار نمی‌گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: کسانی که از مکمل برجام حرف می‌زنند بدانند مکمل برجام همانا اجرای تعهدات از سوی آمریکا و سایر کشورهای مذاکره کننده است.

سردارجزایری همچنین اظهار داشت: اگر آمریکا فکر می‌کند این توافق برایش ارزش ندارد هر طور می‌خواهد تصمیم بگیرد. لیکن قطعا در موردمسائل دفاعی جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند تصمیم بگیرد و آمریکایی‌ها به خوبی به این امر واقفند و سر و صداهای دولت ترامپ در مورد کنترل و یا بازدید از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران از کمترین ارزشی برخوردار نیست.

ویزای سفر به تهران و مجوز پرواز به هیئت عربستانی داده شد


ویزای سفر به تهران و مجوز پرواز به هیات عربستانی داده شد

 سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ویزا و مجوز پرواز هیئت سعودی به تهران صادر شده است و احتمالا سعودی‌ها پس از ایام حج به ایران بیایند.

هیئت سعودی صرفا برای بازدید از ساختمان‌های دیپلماتیک می‌آید زیرا پس از قطع روابط دو کشور، این ساختمان‌ها خالی بوده است. در عین حال ما هم از ساختمان های خود در عربستان بازدید خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: این توافقی دوجانبه بوده که هیئت های ایرانی و عربستانیبرای بازدید از اماکن دیپلماتیک خود در ریاض و تهران به کشورهای مقابل سفر کنند. 
سخنگوی وزارت امور خارجه، تصریح کرد: ویزای طرف سعودی مدتهاست صادر شده ولی بنا به دلایلی که مرتبط به خود آن‌هاست، تا کنون نیامده‌اند و احتمالا سفر آن‌ها به بعد از ایام حج موکول شده است.
قاسمی خبر برخی رسانه‌ها درباره غرامت را بی اساس و اشتباه خواند و تاکید کرد: این سفر ربطی به بحث غرامت ندارد و تاکنون در این خصوص صحبتی نشده است و چنین بحثی مطرح نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره تاریخ سفر هیئت ایرانی به سعودی گفت: تاریخ سفر هیئت ایرانی به ریاض نامشخص است.
قاسمی تاکید کرد: هیئت ایرانی دو هفته است که از طریق عمان ویزا گرفته و ما هم دو ماه پیش به هیئت سعودی ویزا دادیم. 
وی افزود: طرف عربستانی از ایران درخواست مجوز پرواز کرد که این اجازه به آن‌ها داده شد و به این ترتیب هیئت سعودی با پرواز اختصاصی به ایران خواهد آمد.
گفتنی است، عربستان سعودی در سیزدهم دی سال 94 روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.

عرضه‌ی هدست های واقعیت ترکیبی ویندوز

مایکروسافت تاریخ عرضه‌ی هدست های واقعیت ترکیبی ویندوز را اعلام کرد

کمپانی مایکروسافت تاریخ دقیق شروع عرضه‌ی هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی را اعلام کرد.

شرکای تجاری مایکروسافت در جریان برگزاری نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ برلین، از هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی خود رونمایی کردند. این شرکت‌ها زمان عرضه‌ی محصولات نامبرده را دقیقا اعلام نکرده‌اند. برخی از این کمپانی‌ها فقط به این مورد اشاره کرده‌اند که هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی در ماه اکتبر به بازار عرضه خواهند شد. حالا مایکروسافت به طور رسمی تاریخ دقیق عرضه‌ی این هدست‌ها را ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) و همزمان با انتشار به‌روزرسانی پاییزه‌ی Creators ویندوز ۱۰ اعلام کرده است. 

نویسنده‌ی وب‌سایت ورج که در محل نمایشگاه ایفا امسال حضور داشته، از نزدیک با هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی کار کرده است. در ادامه توضیحات وی را از زبان خودش می‌خوانیم:قیمت هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی ایسر از ۲۹۹ دلار شروع می‌شود. کمپانی اچ‌پی نیز هدست واقعیت ترکیبی خود را با قیمت ۳۲۹ دلار به‌فروش خواهد رساند و محصول کمپانی دل/ لنوو در این حوزه ۳۴۹ دلار اعلام شده است. اگرچه ایسوس هدست واقعیت ترکیبی ویندوزی خود را در نمایشگاه ایفا امسال به نمایش گذاشته؛ اما این کمپانی محصول یاد شده را تا بهار ۲۰۱۸ به بازار عرضه نخواهد کرد. محصول ایسر با قیمت ۵۳۵ دلاری، در واقع گران‌ترین هدست واقعیت ترکیبی ویندوزی معرفی شده در ایفا ۲۰۱۷ است ولی مشخص نیست که چرا این کمپانی تصمیم گرفته گجت نامبرده را چند ماه پس از رقبای خود روانه‌ی بازارها کند.

تجربه‌ی کاربری من با هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی به تجربه‌ی کاربری آکیولس تاچ و هدست‌های واقعیت مجازی فعلی بسیار شبیه بود. مایکروسافت به کاربران هدست‌های واقعیت ترکیبی اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های یونیورسال را از فروشگاه ویندوز استور اجرا کرده و آن‌ها را به حالت هولوگرام شبیه به هدست هولولنز در محیط به نمایش درآورند. امکان دسترسی به بازی‌های پلتفرم استیم وی‌آر و برخی بازی‌های منتشر شده در ویندوز استور، با استفاده از هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی فراهم است. 

نظر شما در مورد پلتفرم واقعیت ترکیبی مایکروسافت و هدست‌های معرفی شده در این حوزه چیست؟

دیافراگم دوربین چیست و چه اهمیتی دارد

 دیافراگم دوربین چیست و چه اهمیتی دارد

ساختار دوربین

دوربین‌های دیجیتال، سیستم‌های پیچیده‌ای هستند که در آن چندین عنصر برای تولید نتایج مطلوب، مثل چرخ‌دنده‌های ساعت، در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند. در یک طرف، حسگر تصویر وجود دارد که نور را جذب می کند و آن را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می‌کند که به یک تصویر دیجیتال تبدیل می‌شوند. از سوی دیگر یک سیستم لنز، که اغلب شامل چندین لنز است، نور را به سمت سنسور هدایت می‌کند.

به طور کلی، دیافراگم یک بازوی دایره‌ای درون سیستم اپتیکال است. دیافراگم میزان نور ورودی به دوربین را تعیین می کند: یک دیافراگم وسیع‌تر اجازه می‌دهد تا نور بیشتری به سنسور برسد و بالعکس.

camera-aperture-compared

همان‌طور که در تصویر بالا نشان داده شده است، اندازه‌ی دیافراگم در یک لنز متفاوت است. قطر آن توسط شرایط عکس‌برداری و یا هدف عکاس از عکس تعیین می‌شود. برای مثال در عکس‌های پرتره، دیافراگم وسیع‌تر منجر به عکس‌های بهتر می‌شود، درحالی که چشم‌اندازها و مناظر طبیعی معمولا با دیافراگم بسته‌تری ثبت می‌شوند.

چرا دوربین‌ گوشی‌های هوشمند متفاوت هستند

دوربین‌ گوشی‌های هوشمند بسیار کوچک‌تر از همتایان حرفه‌ای خود هستند، از این رو آن‌ها نور کمتری را جذب می‌کنند. نیازی نیست که شدت جذب نور با تغییر گشودگی دیافراگم، کم و زیاد شود. در اکثر دوربین‌های گوشی هوشمند، قطر لنز به عنوان دیافراگم عمل می کند، به طوری که هرقدر لنز عریض‌تر باشد، نور بیشتری جذب خواهد کرد.

mobile camera

این اعداد به چه معنایی هستند؟

اگر در مشخصات یک گوشی به بخش دوربین نگاه کنید، دیافراگم آن را با حرف کوچک f و یک عدد نشان می دهند: به عنوان مثالf/1.6. اگر با یک مقاله‌ی علمی و تخصصی سروکار نداشته باشید، نوشتن آن به صورت F/1.6 یا F1.6 نیز رواج دارد.مهم‌ترین چیزی که در رابطه با دیافراگم دوربین باید بدانید، این است که هر چه این عدد کوچکتر باشد، دیافراگم بزرگتر است. دیافراگم گسترده‌تر نور بیشتری جذب می‌کند و کمک می کند تا عکس‌های واضح تری ثبت شوند. اما اگر بخواهید جزئیات فنی مربوط به دیافراگم را بدانید، f فاصله کانونی از لنز است - فاصله‌ی بین سنسور تصویر و نقطه‌ای که در آن نور جمع می‌شود. شکل زیر به‌سادگی این موضوع را نشان می‌دهد.

technical apeture

دیافراگم گسترده‌تر عکس‌های واضح‌تری را ثبت می‌کند؟


هنگامی که یک دوربین از یک دیافراگم وسیع استفاده می کند، نور بیشتری به سنسور می رسد. در شرایطی که نور زیاد باشد، این اجازه را می‌دهد تا شاتر دوربین با سرعت بالاتری عمل کند و عکس دچار تاری و لرزش نشود. در مواردی که نور کم است، اگر دوربین شما دیافراگم بزرگ‌تری داشته باشد، نور بیشتری جذب خواهد کرد و نیاز شما به افزایش ایزو را به حداقل خواهند رساند. همین دلیل استفاده از دیافراگم ۱.۶ در دوربین ال‌جی V30 را به یک مزیت بزرگ برای این دوربین تبدیل می‌کند.به نظر می رسد دوربین‌ها از چشم انسان سریع‌تر باز و بسته می‌شوند (البته میزان این سرعت بستگی به سرعت شاتر دارد که مقوله ی دیگری است)، اما عکس‌ها فورا ثبت نمی‌شوند. حسگر تصویر برای جذب نور نیاز به زمان (هرچند کم) دارد. این زمان، همان سرعت شاتر و یا زمان قرار گرفتن سنسور در معرض نور شناخته می شود؛ این زمان ممکن است بسیار متفاوت باشد و بسته به شرایط، می تواند به اندازه‌ی یک هزارم ثانیه یا چند ثانیه باشد. همچنین ISO - میزان حساسیت سنسور به نور نیز مقوله‌ی دیگری است و با توجه به شرایط نوری محیط تغییر می‌کند: هر چه ایزو بیشتر باشد، حساسیت سنسور به نور بیشتر می‌شود ولی نویز عکس بالا می‌رود. عکس‌های با نور کم به میزان ایزوی بالاتری نیاز دارند، به همین دلیل نویز بیشتری نسبت به عکس‌هایی که در روز گرفته می‌شوند، دارند.

هدف از توسعه صنایع دفاعی تضمین امنیت و تقویت ثبات منطقه است


هدف از توسعه صنایع دفاعی تضمین امنیت و تقویت ثبات منطقه است

   امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در خبر ساعت 14:00 و با اشاره به دیپلماسی دفاعی کشورمان، اظهار کرد: دیپلماسی دفاعی یکی از برنامه‌های اصلی وزارت دفاع است که در مجلس مورد تأکید ریاست جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح افزود: ما با همه کشورها به ویژه منطقه و همسایه تعامل داریم و آن را توسعه خواهیم داد و مقام معظم رهبری نیز در روز تنفیذ به توسعه روابط و تعاملات تأکید داشتند.

وی گفت: در منطقه‌ای که مسئله اصلی امروز آن بی‌ثباتی و ناامنی است قطعا دیپلماسی دفاعی می‌تواند کمک مؤثری به دستگاه سیاست خارجی همه کشورها داشته باشد.


عملیات مشترک ایران و ترکیه علیه پ.ک.ک در خارج مرزهای کشور تکذیب شد


عملیات مشترک ایران و ترکیه علیه پ.ک.ک در خارج مرزهای کشور تکذیب شد

  در پی برخی اخبار منتشره مبنی بر اقدام عملیات مشترک جمهوری اسلامی ایران و ترکیه علیه پ.ک.ک، روابط عمومی قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه ضمن رد هرگونه برنامه عملیاتی خارج از مرزهای ایران اعلام کرد: ما هیچ برنامه عملیاتی در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی نکرده ایم، ولی همچون گذشته با هر گروه، تیم یا فردی که قصد نفوذ به خاک ایران را برای اقدامات ضد امنیتی و یا تروریستی داشته باشند به شدت برخورد خواهیم کرد.




خشم صهیونیست‌ها از مسلمان شدن نظامی زن اسرائیلی در مسجدالاقصی

یک نظامی زن اسرائیلی در مسجدالاقصی با گفتن شهادتین مسلمان شد.

  یک نظامی زن اسرائیلی که از اهالی عسقلان است در مسجدالاقصی مسلمان شد.

 رسانه‌های اسرائیلی مدعی شده‌اند این نظامی به خاطر ازدواج با یک جوان مسلمان از اهالی «رهط» (در صحرای النقب) مسلمان شده است.




امکان از سرگیری غنی سازی 20 درصدی طی 5 روز

رئیس سازمان انرژی اتمی از توانایی این سازمان برای ازسرگیری غنی سازی 20 درصدی تا حداکثر 5 روز در فردو خبر داد.

امکان از سرگیری غنی سازی 20 درصدی طی 5 روز ؛ علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به هشدار اخیر رئیس جمهور به امریکا در صحن علنی مجلس درباره نقض برجام و از سرگیری برنامه هسته ای تاکید کرد: این هشداری نیست که در خلاء باشد، هشدار بدون پشتوانه نیست این ها براساس داده هایی است که آقای رئیس جمهور دارد.

وی گفت: رئیس جمهور و مجموعه نظام از مجموعه فعالیت های سازمان انرژی اتمیمطلعند ما وظیفه داریم فعالیت های سازمان را به اطلاع مسئولان بالادست برسانیم و آمادگی های لازم را اعلام کنیم تا اگر خواستند تصمیمی بگیرند بدانند که شرایط به چه صورت است.

صالحی افزود: سخنان آقای روحانی مبتنی بر پشتوانه آمادگی هایی است که ایجاد شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی، حفظ تاسیسات فردو را از قوت های برجام دانست و افزود: این در حالی است که آنان می خواستند فردو از اساس نباشد و می گفتند باید آن را ببندیم.

وی گفت: این درحالی است که برخی می گویند صنعت هسته ای متوقف شده است، بستند و بردند؛ قسم جلاله هم بخورید فایده ای ندارد. به این علت تصمیم گرفتیم تصاویر راکتور مدرن اراک منعکس شود.


راز مجسمه آزادی چیست؟



Send us your brightest , your sharpest , your most intelligent , yearning to breathe free and submit to our authority . watch us trick them intowiping rich people’s asses . while we convince them it’s a land of opportunity
JULY IV

MDCCLXXVI

ترجمه این متن

"زرنگ ترین،زیرک ترین،باهوش ترین(افراد) را برای ما بفرستید، آرزو کنید تا آزادانه نفس بکشید و در برابر قدرت ما تسلیم شوید(منظور این است که اگر میخواهید آزادانه نفس بکشید باید در برابر قدرت ما تسلیم شوید). شعبده بازی ما را در از میان بردن مردم ثروتمند نادان نظاره کنید. هنگامی که ما آنها را متقاعد میکنیم، این زمین، زمین فرصت هاست(این قسمت هم منظورش اینه که ما ثروت رو از دست مردمی که نادان هستند بیرون می آوریم و اونها رو طوری متقاعد میکنیم که شما توانایی نگهداری ثروت رو ندارید و وقتی هم که ثروت رو از اونها گرفتیم به اونه میگوییم که زمین محل فرصت جویی است)."

 

و معنی آن به صورت ماشینی است

تماس با ما ارسال نظر درخشان تان ، نفس بیشترین، باهوش ترین، اشتیاق ترین شما را به رایگان و تسلیم به مقام ما است. فوت وفن ما در پاک کردن است لذا افراد ثروتمند هستند. در حالی که ما آنها را متقاعد میکنیم آنها در سرزمین فرصت ها هستند(یعنی آمریکا)
چهارم ژوئیه 

 

MDCCLXXVI

 

و اصل داستان که مربوط به مشعلی که در دست راست این مجسمه است

این مجسمه نماد «تائیس» مــعــشـــوقـــه اسکندر است داستان اسکندر را که همه میدانند تائیس به خاطر حسادتی که داشت باعث شد اسکندر را وسوسه کنند تا تخت جمشید را به آتش بکشد

 

نماد شعله آتش هم همین است به آتش کشیدن ایران و یادآور کننده روزگار تلخ حقارت برای ما در ضمن  مجسمه آزادی کاملا به طرف ایران است پس بدانید  به این معنی است که مشعل خانمان سوز برای ایران همیشه روشن است و بدانید که همه جا ایران را مورد هدف قرار میگیرد به خودتان افتخار کنید که آنها تمام فکرشان فقط ایران است و زیر سلطه گرفتن ایران پس خودتان را دست کم نگیرید

و زیر پای مجسمه آزادی مستقیم به تخت سلیمان اشاره کرده است نه چیز دیگر به غول خودشان تخت حکومت پادشاه آخر الزمان دجال

 

طراح اصلی این مجسمه «فردریک آگوسته بارتولدی» مجسمه‌ساز ماسون فرانسوی بود. البته سازه درونی آن را «الکساندر یفل» مهندس فرانسوی برج یفل طراحی نمود. مهندسان و طراحان دیگری نظیر «ژوزف پولیتزر» و «اوژن ویوله لودوک» نیز در جریان ساخت آن نقش داشتند. 



ویژگی مشترک تمامی این مهندسان و طراحان عضویت در لژهای فراماسونری فرانسه بود. تا جیی که به عنوان مثال بسیاری از نماد شناسان برج یفل را یک «ابلیسک» فانتزی می دانند.


در ابتدا سازندگان فرانسوی آن اعلام نمودند که این مجسمه نماد «تائیس» مــعــشـــوقـــه اسکندر است. اما نکته ظریفی که در این میان نادیده ماند چیز دیگری بود که بعدها نشریه ماسون ترک آنرا فاش ساخت و آن شباهت بسیار زیاد چهره این مجسمه با «یسیس» اسطوره مصر باستان و الهه مورد تقدیس ماسونها بود. بعدها فردریک بارتلدی در پاسخ به انتقاد افرادی که بیان می‌داشتند این مجسمه از نظر فرم صورت به «تائیس» هیچ شباهتی ندارد گفت: من در طراحی این مجسمه از چهره مادر بیوه خودم الهام گرفته ام. آری! بارتلدی راست می‌گفت. ولی منظورش از مادر بیوه «یسیس» بود که در واقع مادر بیوه معنوی تمامی ماسون‌ها منجمله خود او بود. 



پس از انتقال این مجسمه به نیویورک امریکیی‌ها با هزینه ی نزدیک به 200 هزار دلار پیه‌ی 46 متری از جنس گرانیت برای آن ساختند تا مجسمه را بر روی آن قرار دهند. حال که فراماسون‌های فرانسوی برای امریکا سنگ تمام گذاشته بودند ناپسند می‌نمود اگر طراحان امریکیی دست روی دست می گذاشتند و البته در عمل نیز چنین نشد و درنهیت پیه گرانیتی آنها یک کپی محض از معبد کذیی سلیمان از آب در آمد. معبدی که ماسون‌ها برای رسیدن به نظم نوین جهانی و تشکیل حکومت ماسونی - یهودی خویش بالاخره باید آنرا بر بقیی مسجد الاقصی بنا کنند. با این تفاسیر جی تعجب هم نخواهد داشت اگر ارتفاع این ساختمان 46 متر یعنی مجموع 33+ 13 (دو عدد مورد علاقه فراماسون‌ها) باشد و خود تندیس نیز داری 168 پله به علاوه 1 نیم پله (مجموعآ 169 پله) باشد که بازدیدکنندگان را تا بالی برج راهنمایی کند! (169 = 13 X13)

[تصویر: Freemasonry%20-%20Dajjal%20of%20Apocalyp...893%29.jpg]

 


بارتلدی بر روی تاج این مجسمه هفت شعاع نور قرار داد تا بیش از پیش نمادهای ماسونی این تندیس ننگ و نیرنگ را آشکار سازد. عدد هفت در کنار سمبل‌های گوناگون نور از دیر باز ستوده مصریان باستان و یهودیان و کابالیست‌های مصر زده بود. همانگونه که آن را در شمعدان هفت شاخه یهود «MENORAH» خورشید هفت شاخه مصریان و یا هفت ستاره منقوش در آسمان معبد سلیمان دیده  

«روزهای بی‌آینه»؛

 شرح ۱۸ سال چشم‌انتظاری یک زن برای سیدالاسرای ایران

 
گفت و گو با همسر آزاده خلبان شهید حسین لشگری

منیژه لشکری، راوی «روزهای بی‌آینه» می‌گوید بسیاری از مخاطبان خاطرات این کتاب را تکان‌دهنده و غیر باور می‌دانند. اما این زندگی مستند اوست، زندگی که جنگ بر آن آوار شد و پس از آن، ۶۴۱۰ روز تا بازگشت همسرش از اسارت صبر کرد.


  روزهای بی‌‌آینه» عنوان جدیدترین اثر از گلستان جعفریان است که خاطرات منیژه لشکری، همسر آزاده خلبان حسین لشکری را روایت می‌کند. کتاب هرچند در حوزه خاطرات زنان در طول هشت سال دفاع مقدس می‌گنجد، اما نویسنده توانسته با استفاده از زاویه دیدی جدید، روایتی متفاوت‌ با آنچه تاکنون از همسران شهدا شنیده‌ و خوانده‌ایم، ارائه دهد.

کتاب با توصیف دوران کودکی راوی آغاز می‌شود و در ادامه، نحوه آشنایی لشکری با همسرش، تولد فرزند، آغاز جنگ و بعد دوران 18 ساله اسارت همسر و چشم‌انتظاری برای بازگشت او را روایت می‌کند. خاطرات لشکری از چند وجه حائز اهمیت است. اگرچه «روزهای بی‌آینه» خاطرات همسر شهید لشکری است، اما مخاطب در روایت‌ها با مردی آشنا می‌شود که اگرچه در سایه هست، اما حضوری پررنگ در سطر سطر کتاب دارد. «روزهای بی‌آینه» روایت یکی از هزاران زندگی است که جنگ به ناگاه بر سر آن آوار شده و زندگی راوی را همانند بسیاری دیگر تحت تاثیر قرار داده است.

این اثر چندماهی است که روانه بازار کتاب شده است. در این مدت مورد توجه بسیاری از مخاطبان به ویژه نسل جوان قرار گرفت. بسیاری از مخاطبان زندگی منیژه لشکری و چشم انتظاری او را غیر باور و تکان‌دهنده می‌دانند. کتاب در این مدت کوتاه به چاپ چهارم رسید. خبرگزاری تسنیم به همین مناسبت به گفت‌وگو با نویسنده و راوی این کتاب پرداخت.

منیژه لشکری در این گفت‌وگو با اشاره به چرایی نگارش این اثر گفت: من هیچ کتابی از همسران شهدا نخوانده بودم،‌ اما دوست داشتم که اثری از من به عنوان یکی از همسران شهدا برای نسل بعد باقی بماند تا نسل بعد هم بداند که ما زن‌هایی داشتیم که در مقطع جنگ تحمیلی این‌چنین از خودگذشتگی کردند. من زندگی و جوانی‌ام را برای کشور و همسرم کنار گذاشتم.


 

ادامه مطلب ...

آل‌سعود با سوء استفاده از اوضاع آشفته منطقه اقدام به ویرانی و کشتار مردم العوامیه می‌کند


وفیق ابراهیم

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اوضاع اسفناک مردم در شرق عربستان گفت که آل‌سعود با سوء استفاده از اوضاع آشفته منطقه اقدام به ویرانی و کشتار مردم العوامیه می‌کند.