تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

عکس/ شگفت انگیز ترین دیوار خانه در دنیا

یک تاجر اهل ترکیه فنس های فلزی ویلایش را با یک آکواریوم 50 متری با صدها ماهی و اختاپوس جابجا کرد. این ویلا تنها چند متر با دریای اژه فاصله دارد.


  


  شگفت انگیز ترین دیوار خانه در دنیا
شگفت انگیز ترین دیوار خانه در دنیا
  شگفت انگیز ترین دیوار خانه در دنیا
 
ادامه مطلب ...

ورود هواپیمای مخوف روسی به سوریه

برخی منابع از ورود هواپیمای «آ50 او» یا رادار پرنده روسی که به عنوان مخوف ترین هواپیمای نظامی روسیه نیز معرفی شده است به سوریه خبر دادند.


ورود هواپیمای مخوف روسی به سوریه

این هواپیما چندی پیش به سوریه اعزام شده است. 

 
رسانه روسی اسپوتنیک هم نوشت که ابتدا عکس این هواپیما در آسمان سوریه، در شبکه های اجتماعی منتشر شد و سپس تصاویر ماهواره ای به دست آمده از ماهواره های رژیم صهیونیستی تائید کرد، هواپیمای آ50 او در پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه مستقر شده است. 
 
در گزارش آمده، این هواپیما نوع مدرنیزه شده هواپیمای ردیابی راداری دوربرد آ50 است که بر اساس هواپیمای ایلیوشین ایل 76 دوران شوروی ساخته شده است. 
 
هواپیمای روسی به رادار «سمل ام» که در بخش عقبی بدنه نصب شده است، مجهز است و با سرعت شش دور چرخش در دقیقه توان ردیابی اهداف زمینی تا 300 کیلومتر و اهداف هوایی تا 600 کیلومتر دورتر از خود را دارد. 
 
مجله آمریکایی National Interest نیز هواپیمای آ50 او را که به «رادار پرنده» مشهور است، مخوف ترین هواپیمای نظامی ارتش روسیه معرفی کرده است. 

آل‌سعود تشنه کشتار و خونریزی است


العهد: تشنه کشتار و خونریزی بودن، ویژگی رژیم آل‌سعود است

  پایگاه اینترنتی العهد لبنان نوشت: اقدامات عربستان در عوامیه، تشدید محاصره ساکنان این منطقه و ویران کردن خانه ها و مساجد این منطقه بار دیگر خوی کشتار و خونریزی آل سعود را نشان می دهد اما جامعه جهانی و در راس آن آمریکا نه تنها از این اقدامات آل سعود چشم پوشی می کند بلکه واشنگتن با فروش میلیاردها دلار سلاح به ریاض در جنایات آن شریک است.  

این پایگاه اینترنتی نوشت: تشنه کشتار و خونریزی بودن، ویژگی رژیم آل سعود است و حمله به منطقه عوامیه و محاصره آن از چند روز پیش تاییدی بر این موضوع است. این رژیم جام خشم خود را بر این منطقه و ساکنان بی دفاع آن می ریزد، جوانان و کودکانش را می کشد و به خانه های این منطقه حمله و مساجد آن را ویران می کند. علاوه بر این آب و برق ساکنان این منطقه را بدون هیچ توجیه به حقی قطع می کند؛ گویی این رژیم به علت شکست های خود در سوریه و یمن و منطقه با کشتن مردم آن و ریختن خونهای آنها انتقام می گیرد، بدون اینکه جامعه بین المللی واکنشی به آن نشان دهد. 


حاکمان سعودی نگران ظهور حضرت مهدی (عج) هستند


 العهد: حاکمان سعودی نگران ظهور حضرت مهدی (عج) هستند

پایگاه العهد نوشت نگرانی از ظهور حضرت مهدی (عج) خواب را از چشمان محمد بن سلمان و سران آل‌سعود ربوده است.

عربستان ید طولایی در دامن زدن به اختلافات طایفه ای و مقابله با تلاش ها برای نزدیک کردن مذاهب اسلامی به یکدیگر دارد از این رو وقتی محمد بن سلمان چنین سخنانی بیان می کند در واقع طبق عقیده وهابی خود عمل می کند که از هر اختلافی در داخل جوامع اسلامی برای تقویت دو دستگی بر مبنای مذهبی بهره برداری می کند. 
 
فؤاد ابراهیم افزود برنامه وهابیت که در سخنان بن سلمان بروز یافته است، فقط گروهی از مسلمانان را هدف قرار نمی دهد بلکه همه مسلمانان را هدف قرار می دهد. وی گفت: «حاکمان سعودی نگران ظهور امام مهدی (عج) هستند و حتی افرادی را به یمن فرستاده اند زیرا اعتقاد دارند افرادی «یمنی» بخشی از برنامه ظهور هستند از این رو بدون شک از این مسئله می ترسند و آن را در مناسبت های متعدد بیان کرده اند. این ها از هر چیزی که خطری برای حکومتشان باشد می ترسند». 


  رسانه های محلی بلژیک گزارش دادند اکثریت فدرال روز سه شنبه در پارلمان این کشور پیشنهاد کرد تجارت سلاح با عربستان سعودی خاتمه یابد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از بلژیک، در پی پیوستن عربستان به کمیسیون امور زنان سازمان ملل متحد و تنش های ایجاد شده پس از آن دیدیه ریندرز وزیر امور خارجه بلژیک اوایل ماه جاری میلادی بازنگری در روابط بلژیک و عربستان را پیشنهاد کرده بود.
رادیو تلویزیون فرانسه زبان بلژیک اعلام کرد: «در پیشنهاد ارائه شده از سوی حزب سبز، لغو تمام روابط تجاری میان دو کشور و 38 متمم ارائه شده است.»
اگر پیشنهاد حزب سبزها رد شود، پیشنهاد توقف تجارت سلاح با عربستان با تمرکز بر واحدهای فدرالی انجام می شود. به ویژه پارلمان منطقه والون بلژیک نه تنها خواهان تحریم عربستان از سوی بلژیک، بلکه از سوی تمام اتحادیه اروپاست.

تابش رادیواکتیو چه بر سر بدن انسان می‌آورد؟

اگر در معرض تابش رادیواکتیو قرار بگیرید، چه بر سر بدنتان خواهد آمد؟

اگر اهل سینما یا کتاب‌های مصور باشید، احتمالا با داستان‌هایی که در آن شخصیت اصلی پس از قرار گرفتن در معرض تابش رادیواکتیو، زندگی‌اش دگرگون می‌شود، آشنا هستید. در این داستان‌ها، این افراد بیمار نمی‌شوند. در عوض قدرت‌هایی خارق العاده به دست می‌آورند. متاسفانه زندگی واقعی این قدرها هم شگفت انگیز نیست. تابش رادیواکتیو منجر به سرطان و تومور می‌شود و به انسان قدرت‌های فراطبیعی نمی‌دهد؛ یا انسان را تبدیل به موجودات غول پیکر نمی‌کند.

تابش‌های رادیواکتیو انسان را شگفت انگیز نمی‌کند؛ انسان را می‌کشد

بسیاری از ما این را می‌دانیم. اما تابش رادیواکتیو چگونه بر بدن انسان اثر می‌گذارد؟ پاسخ این سوال در چگونگی عملکرد تابش رادیواکتیو نهفته است. هر تابش رادیواکتیوی شما را نمی‌کشد. تابشی که باید نگران آن باشیم، تابش یونیزه‌کننده است که توسط نیروگاه‌های هسته‌ای، ستاره‌ها، سیاه چاله‌ها و تعدادی از دیگر منابع تولید می‌شود. آژانس حفاظت محیط زیست (EPA) اشاره می‌کند که مواد یونیزه‌کننده‌ی این گونه نامیده می‌شود؛ زیرا آن قدر انرژی دارند که می‌توانند پیوندهای شیمیایی را شکسته و الکترون‌ها را از اتم‌ها به بیرون پرتاب کنند.

به بیان ساده‌تر، تابش بر عملکرد سلول‌ها اثر می‌گذارد و باعث می‌شود تا جهش‌های نامناسبی در آن‌ها رخ دهد. EPA گزارش می‌دهد که چرا تابش رادیواکتیو برای سلول‌های ما خطرناک است:

این تابش‌ها معمولا فرایندهای طبیعی سرعت رشد و جایگزینی سلول‌ها را کنترل می‌کنند. آن‌ها فرایندهای بدن برای بهبود و جایگزینی بافت صدمه دیده را هم کنترل می‌کنند. هر آسیبی که در سطح سلولی یا مولکولی رخ دهد، می‌تواند فرایندهای کنترلی را مختل کرده و منجر به رشد غیرقابل کنترل سلول‌ها و سرطان شود. به همین دلیل است که توانایی تابش یونیزه کننده در شکستن پیوندهای شیمیایی در اتم‌ها و مولکول‌ها، عاملی سرطان‌زا محسوب می‌شود.

میزان این تاثیر به زمان قرارگیری و سطح تابش بستگی دارد. واحد گریز (Gy) برای اندازه‌گیری دوز جذب شده از تابش رادیواکتیو به کار می‌رود. مثلا تابش اشعه ایکس، تابش بسیار کمی است. هر یک گریز با یک سیوت است و هر میلی سیوت برابر با یک هزارم سیوت است. اما باید در معرض چه سطحی از تابش قرار نگیرید؟

فرض کنید که یک شمارشگر گایگر در دست دارید. وقت شمارشگر شما عددی بین ۱ تا ۴ گریز را نشان داد، باید سریعا از آن منطقه دور شوید. در چنین سطحی از تابش، سلول‌های خونی می‌میرند. برای آن که مطمئن شوید که زنده می‌مانید و هیچ اثرات جانبی شما را تهدید نخواهد کرد، احتیاج به انتقال خون خواهید داشت. وقتی میزان تابش از ۲ گریز بیش تر می‌شوید، ظاهر شما مانند یک فرد آفتاب سوخته خواهد شد و پوستتان هم خشک می‌شود و می‌میرد. چنین تابشی به آرامی پوست شما را خواهد کند! تابش بین ۴ تا ۸ گریز، اگر هیچ درمانی صورت نگیرد، مرگ آور خواهد بود. حتی اگر درمانی هم صورت پذیرد، بروز سرطان قطعی است. تابش ۱۰ گریز شما را در عرض چند روز خواهد کشت.

 

ادامه مطلب ...

آیا ستاره‌‌ها در آسمان حرکت دارند و مکانشان نیز تغییر می‌کند؟

آیا ستاره‌‌ها در آسمان حرکت دارند و مکانشان نیز  تغییر می‌کند؟

همواره به نظر می‌رسد که ستاره‌ها در یک نقطه‌ی ثابت هستند؛ آیا آن‌ها در آسمان حرکت نمی‌کنند؟

آسمان شب بسیار تاریک است؛ اما زیبایی‌های خاص خود را دارد و آن نقاط درخشانی که به آن‌ها ستاره می‌گوییم، زینت‌بخش آسمان شب هستند. این ستاره‌ها، همان ستاره‌های همیشگی هستند و در صور فلکی ثابتی قرار دارند و مکان آن‌ها در طول زندگی یک انسان تغییر نمی‌کند؛ حتی انسان‌هایی که در گذشته زندگی کرده‌اند نیز صور فلکی را به همان شکلی که ما می‌بینیم، مشاهده کرده‌اند و البته از نام‌های دیگری برای شناسایی آن‌ها استفاده می‌کرده‌اند. ما اکنون چیزی را می‌بینیم که انسان‌های باستان دیده‌اند و گویی ستاره‌ها همیشه ثابت بوده‌اند و بر خلاف سیاره‌ها، حرکتی نداشته‌اند.

 

ادامه مطلب ...

تفاوت‌های دو فرمت تصویری JPEG و RAW از نقطه‌نظر عکاسی

در این مقاله به تفاوت‌های دو فرمت تصویری JPEG و RAW از نقطه‌نظر عکاسی خواهیم پرداخت.


ثبت تصاویر با استفاده از فرمت RAW برای اولین بار توسط دوربین‌های DSLR مدرن میسر شد. بسیاری از عکاسان باوجود اینکه از ماهیت این فرمت و جرئیات فنی مربوط به آن اطلاعات چندانی ندارند، بنا به تجربه‌ی شخصی می‌دانند که ثبت عکس با فرمت RAW، تصاویر باکیفیت‌تر، و آزادی عمل بیشتری هنگام عملیات پس‌پردازش (Post-processing) در اختیار آن‌ها قرار  می‌دهد.

در این مقاله قصد داریم علاوه بر مقایسه‌ی کیفیت تصاویر به دست آمده از فایل‌های JPEG و RAW، با جزئیات فنی این دو فرمت از نقطه‌نظر عکاسی بیشتر آشنا شویم.

JPEG در مقابل RAW: توضیح به زبان ساده

ساده‌ترین بیان ممکن برای توضیح تفاوت بین JPEG و RAW، استفاده از مثال آشپز و کیک است. تصویر RAW برای یک عکاس حکم خمیرمایه برای آشپز را دارد. همان‌طور که یک آشپز با فرآوری خمیر به روش‌های متفاوت و اضافه کردن مواد مختلف به آن می‌تواند ماده‌ی اولیه را به انواع و اقسام شیرینی، از کیک یزدی گرفته تا پای سیب تبدیل کند، عکاس نیز می‌تواند پس از پردازش فایل RAW، آن را با فرمت‌های متداول فشرده‌سازی از جمله متداول‌ترین آن‌ها یعنی JPEG ذخیره کند.




تصویر JPEG از فایل RAW پردازش نشده (سمت چپ) در کنار تصویر JPEG پردازش شده   

 در لایت‌روم (سمت راست)

 

ادامه مطلب ...

ترامپ رئیس اف بی آی را برکنار کرد


 به نقل از «سی اِن اِن»، کاخ سفید ساعاتی پیش اعلام کرد «جیمز کومی» رئیس «اِف بی آی» از سمت خود برکنار شده است.
«شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در خصوص برکناری جیمز کومی گفت: «رئیس جمهور آمریکا توصیه دادستان و معاون دادستان را پیرامون برکناری رئیس اداره تحقیقات فدرال- اف بی آی- پذیرفته است».
اخراج کومی در حالی صورت گرفت که اف‌بی‌آی به تازگی تحقیقات خود را درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا و ارتباط نزدیکان ترامپ با مقامات روس آغاز کرده است.
وی پیش از این به دلیل به جریان انداختن پرونده رسوایی ایمیلی هیلاری کلینتون تنها چند روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به جانبدارى از ترامپ و اثرگذارى بر انتخابات متهم شده بود.
کلینتون هفته گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد اگر جیمز کومی در آستانه انتخابات نوامبر گذشته دست به این اقدام نزده بود، او اکنون بجای ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بود.
انتظار می‌رود اخراج رئیس اف‌بی‌آی در حین انجام تحقیقات درباره ارتباط تیم ترامپ با روسیه واکنشهای تندی را در داخل آمریکا به همراه داشته باشد.

عکس/ تغییر به نفع این آقازاده‌ها!

انسانهای بزرگ قامتشان بلندتر نیست، خانه شان بزرگتر نیست، ثروتشان هم بیشتر نیست، آنها قلبی بزرگ و نگاهی مهربان دارند.


حمله به قدرت موشکی سپاه صهیونیست‌ها را ذوق‌زده کرد

محافل و رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سخنان خلاف امنیت ملی ...درباره قدرت موشکی ایران استقبال کردند.

...از اینکه سپاه پاسداران به هنگام تهدید آمریکا و اسرائیل، زرادخانه‌های موشکی ایران را به نمایش گذاشته بود، اظهار ناخرسندی کرده و آن را کارشکنی در مقابل برجام خوانده بود!

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل در این زمینه نوشت:  ... در مناظره‌های انتخاباتی، سپاه پاسداران را متهم کرد که با نوشتن شعار علیه اسرائیل روی موشک‌ها، اقدام به مانع‌تراشی در توافق هسته‌ای کرده است. او گفت چرا شهرهای زیرزمینی موشک را نشان دادند؟

روزنامه جروزالم‌پست هم با برجسته کردن سخنان ... نوشت؛ او تندروها را متهم به اخلال در توافق هسته‌ای کرد و گفت نباید روی موشک‌ها نوشته می‌شد «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود».

هشدار وزیر دفاع ایران در مورد حماقت سعودی‌ها


 سردار حسین دهقان در گفتگو با شبکه تلویزیونی المنار لبنان با هشدار به ریاض تصریح کرد: تکبر موجب شده است تا سخنانی را به زبان بیاورند که خود آن را درک نمی کنند، همه کاری که آنان می توانند انجام دهند تحریک نتانیاهو علیه ایران است، حتی تحریک آنان علیه مردم بحرین نیز نتوانسته است این مردم را از پیگیری حقوق مشروعشان بازدارد، نه زندانبانان، نه جلادان و نه محاصره آیت الله عیسی قاسم از برجسته ترین چهره های این کشور، نتوانسته است در اراده این مردم خلل وارد کند.


وزیر دفاع کشورمان اعلام کرد، اگر عربستان حماقتی علیه ایران مرتکب شود، جز مکه و مدینه، دیگر مناطق این کشور را امن نخواهیم گذاشت.


آیا می دانید چند درصد از عراق در اشغال داعش است؟


 سخنگوی ستاد مشترک عملیات ارتش عراق اعلام کرد، داعش بیشتر مناطق تحت تسلط خود را از دست داده و اکنون فقط چند درصد از خاک عراق در اشغال آن است. 
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه روزنامه الیوم السابع، سرتیپ یحیی رسول، اعلام کرد گروه [تکفیری- صهیونیستی] داعش سال 2014  به طور تقریبی بر 40 درصد خاک عراق تسلط داشت، اما اکنون فقط بر 6 درصد از مساحت عراق تسلط دارد.

۴ راه برای افزایش سریع اعتماد به نفس


۴ راه برای افزایش سریع اعتماد به نفس

اگر به ‌دنبال پیشرفت کردن هستید باید ابتدا اعتماد‌به‌نفس خودتان را افزایش دهید. این کار فقط با تمرین مداوم و داشتن افکار مثبت انجام می‌شود.


 
ادامه مطلب ...

با اولین لپ‌تاپ‌های اقتصادی مبتنی بر ویندوز 10 اس آشنا شوید

با اولین لپ‌تاپ‌های اقتصادی مبتنی بر ویندوز 10 اس آشنا شوید

تنها اندکی پس از معرفی ویندوز 10 اس، شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت از اولین رقبای کروم‌‌بوک‌ها رونمایی کرده‌اند.


اگر طی یکی دو روز گذشته با زومیت همراه بوده باشید، احتمالا از معرفی نسخه‌ی جدید ویندوز با نام Windows 10 Sبا خبر هستید. ویندوز 10 اس یا همان «ویندوز ۱۰ کلاود» مشهور شایعات، آمده است تا سهم بازار کامپیوترهای مورد استفاده در مدارس و مراکز آموزشی را که زمانی متعلق به مایکروسافت بود، از گوگل و سیستم عامل Chrome OS باز پس بگیرد. 

ادامه مطلب ...

آیا مهمترین مرکز هسته‌ای - نظامی کره‌شمالی آماده جنگ با آمریکا است؟

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور محافظه کار آمریکا اخیرا اعلام کرده که احتمال نزاع جدی بین ایالات متحده و کره شمالی وجود دارد. 

مدتی است که گمانه زنی ها درباره احتمال ایجاد یک تنش جدی در شبه جزیره کره افزایش یافته است.
آمریکا با اعزام ناو هواپیمابر "کارل وینسون" به دنبال تسلیم نمودن کره شمالی در جنگ احتمالی است که البته کره ای ها می گویند که از این تهدیدات ترسی ندارند. یکی از روزنامه‌های کره شمالی روز دوشنبه در هشداری به آمریکا اعلام کرد اگر واشنگتن جنگی را در شبه جزیره کره آغاز کند، پیونگ‌یانگ، آمریکا را محو خواهد کرد. 
**باج گیری نظامی آشکار آمریکا در شبه جزیره کره 
روزنامه رودونگ سینمون در مجموعه سرمقالاتی با اشاره به آمادگی بالای نیروهای مسلح کره شمالی اعلام کرد اقدام آمریکا در اعزام ناوگروه ضربتی کارل وینسون به منطقه «باج‌گیری نظامی آشکار» است. 
این روزنامه اعلام کرد: این قبیل تهدیدات شاید باعث ترس یک عروس دریایی شود، ولی روی جمهوری دموکراتیک خلق کره اثری ندارد. 
پایگاه تبلیغاتی اوریمین زوکاری کره شمالی نیز اخیرا در سرمقاله‌ای اعزام ناوگروه کارل وینسون آمریکا را نشانه جنگ توصیف کرد و نوشت: «این سندی است دال بر اینکه تهاجم به خاک کره شمالی هر روز که می گذرد نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می شود. در این سرمقاله، که گفته می‌شود بدست یک افسر نظامی نوشته شده، آمده است این "اشتباه محاسباتی" بزرگی برای آمریکاست که کره شمالی را با سوریه مقایسه کند. در صورت حمله، جهانیان شاهد خواهند بود که چگونه ناوهای هواپیمابر آمریکایی به توده‌ای از آهن تبدیل و در قعر دریا غرق خواهند شد و کشوری به نام آمریکا از نقشه جهان محو می‌شود. 
البته کره شمالی موازی با اقدامات نظامی؛ تدابیر هسته ای را نیز در شبه جزیره کره تشدید کرده است. برخی گزارش ها نشان می دهد که تاسیسات اتمی "پونگی ری" خود را برای انجام یک آزمایش اتمی آماده می کند که تاکنون چنین خبری از سوی مقامات رسمی "پیونگ یانگ" تائید نشده است. 
اما تاسیسات اتمی کره شمالی از نظر توپولوژیک و ژئوپلتیک چه اهمیتی دارد و کره شمالی در این پایگاه نظامی چه استراتژی هایی را بررسی می کند؟
 
مهمترین مرکز هسته ای-نظامی کره‌شمالی آماده جنگ با آمریکا + نقشه و تصاویر
**توپولوژی و اهمیت پایگاه نظامی "پونگی ری" 

پونگی ری (Punggye-ri Nuclear Test Site) یکی از مراکز هسته ای (و نظامی) کره شمالی است که در شرق این کشور و در منطقه "کیلجو" (Kilju County) و استان "همگ یونگ"(North Hamgyong Province) واقع شده است.
 
مهمترین مرکز هسته ای-نظامی کره‌شمالی آماده جنگ با آمریکا + نقشه و تصاویر
 
ادامه مطلب ...

نامزدها با برادری و مهربانی پیش بروند


رهبرانقلاب: نامزدها با برادری و مهربانی پیش بروند
اولین برنامه از مناظره نامزدهای ریاست جمهوری برگزار شد، کانال منتسب به دفتر حفظ نشر و آثار مقام معظم رهبری با انتشار ویدئویی تاکیدات رهبری معظم انقلاب را به برادری و مهربانی نامزدهای انتخاباتی در مناظره ها به اشتراک گذاشت.

رهبر معظم انقلاب در این ویدئو می فرمایند: نامزدها در سخنرانی ها و اظهارات خود رعایت مسائل را بکنند، جوری نباشد سخنان به دشمنی منجر شود، با برادری و مهربانی پیش بروند، اختلاف نظر، اختلاف رای و اختلاف سلیقه در مسائل مختلف طبیعی است و اشکالی ندارد اما نگذارید این به اغتشاشی بیانجامد، نامزدها توجه کنند.

در ادامه فیلم سخنان ایشان را ببنید.

هشدار وزیر دفاع درباره تجاوز کشورهای همسایه به سوریه


سردار دهقان

وزیر دفاع گفت: هرگونه اقدام تجاوز کارانه به کشور سوریه موجب تشدید بحران و توسعه دامنه جنگ و خونریزی وتداوم خشونت در منطقه خواهد شد.