تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از منطقه پدافند هوایی تهران بازدید کرد


فرمانده کل ارتش از منطقه پدافند هوایی تهران بازدید کرد

  امیر سرلشکر سید عبد الرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز شنبه 26 اسفندماه  از منطقه پدافند هوایی تهران بازدید کرد.

وی در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی تهران ضمن تبریک سال نو گفت: همه ما می‌دانیم که پدافند هوایی با جدیت از کشور دفاع می کند و ما قدر شناس این زحمات هستیم 

وی افزود: از همه کارکنانی که در مواضع سایت های راداری، موشکی، توپخانه ای، شنود الکترونیکی و فاشا برای دفاع از کشور تلاش می کنند تشکر می کنم.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اهمیت مهارت افزایی در کارکنان پدافند هوایی تصریح کرد: در کار پدافند هوایی مهارت افزایی سقفی ندارد و هرچقدر مهارت بیشتر شود کار شکل بهتری پیدا می کند.

متن حکم محکومیت قطعی حمید بقایی منتشر شد

از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، متن حکم محکومیت قطعی حمید بقایی منتشر شد.

متن حکم محکومیت قطعی حمید بقایی منتشر شد

  متن حکم محکومیت قطعی حمید بقایی اعلام شد.

در اجرای حکم مقرر در ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و تبصره ذیل آن و با عنایت به دادنامه صادره از شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری دو تهران به شماره ۹۶۰۹۹۷۰۲۳۰۹۰۰۷۰۶ مورخ ۱۳۹۶/۹/۲۶، پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران متن کامل دادنامه شماره ۹۶۰۹۹۷۲۱۳۱۳۰۰۹۱۰ مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ صادره از شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران در خصوص محکوم‌علیه حمید بقایی فرزند محمد را منتشر کرد.

برای مشاهده متن حکم اینجا کلیک کنید.

آیت‌الله مکارم شیرازی: حساب بانکی، دروغ تازه رسانه‌های فاسق و فاسد است

یکی از مراجع تقلید در مورد حساب بانکی به نام وی گفت: این‌ها کار رسانه‌های فاسق و فاسد شناخته‌شده است.

حساب بانکی دروغ تازه رسانه‌های فاسق و فاسد است  آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی یکی از مراجع تقلید صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به انتشار مسئله‌ای در فضای مجازی اظهار کرد: این روز‌ها شاهد هستیم مسئله زشتی در فضای مجازی منتشر کرده‌اند و هر روز دروغی درست می‌کنند، این بار آمده‌اند سند هم برایش درست کرده‌اند که فلان فرد در حسابش در کرج ۶۰۰ میلیارد تومان پول دارد و بر روی آن هم مهر زده‌اند.

مشهد|ساعت ۱۵ یکم فروردین ۹۷؛ سخنرانی نوروزی امام خامنه‌ای در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی

تولیت آستان قدس رضوی(ع) از مردم برای حضور باشکوه در سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در حرم رضوی دعوت به‌عمل آورد و گفت:‌ مراسم باشکوه سخنرانی رهبر معظم انقلاب از ساعت ۱۵ روز چهارشنبه یکم فروردین‌ماه ۹۷ در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار می‌شود.

مشهد|ساعت 15 یکم فروردین 97؛ سخنرانی نوروزی امام خامنه‌ای در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی


عروس ترامپ طلاق گرفت

پسر ارشد ترامپ و همسرش با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کردند که با وجود داشتن ۵ فرزند پس از ۱۲ سال زندگی مشترک تصمیم به جدا شدن گرفته‌اند.

عروس ترامپ طلاق گرفت

رسانه‌های آمریکایی از مراجعه عروس ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به دادگاه نیویورک برای ثبت درخواست طلاق خبر دادند.

روزنامه نیویورک دیلی نیوز در این رابطه گزارش داد «ونسا» عروس ارشد ترامپ و همسر دونالد ترامپ جونیور روز گذشته (پنجشنبه 24 اسفند 96) برای طلاق به دادگاه نیویورک مراجعه کرده است.

اندکی پس از اعلام این خبر، این دو با انتشار بیانیه‌ای تایید کردند که با وجود داشتن 5 فرزند پس از 12 سال زندگی مشترک تصمیم به جدا شدن گرفته‌اند.

ماجرای صدور حکم بازداشت دختر ملک سلمان چیست؟

دستگاه قضایی فرانسه حکم بازداشت خواهر ولیعهد سعودی را صادر کرد.

ماجرای صدور حکم بازداشت دختر ملک سلمان چیست؟ ،خبرگزاری فرانسه گزارش داد دستگاه قضایی این کشور حکم بازداشت حسه بنت سلمان، خواهر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را به این دلیل که محافظ شخصی‌اش در سال ۲۰۱۶ یک کارگر را در آپارتمانش در پاریس کتک زده بود، صادر کرد.

حسه بنت سلمان تنها دختر ملک سلمان، پادشاه عربستان است و ۴۴ سال دارد. ملک سلمان ۱۱ پسر دارد. حسه همواره به پاریس سفر می‌کند.

کارگری که از محافظ شخصی حسه کتک خورده بود گفت که وی برای برخی کارهای منزل سپتامبر ۲۰۱۶ به آپارتمان وی رفته و از اتاقی که درحال کار کردن در آن بود عکس گرفت. حسه وی را متهم کرده بود که قصد دارد این تصاویر را در رسانه‌ها بفروشد.

این کارگر گفت که وقتی حسه وی را درحال عکس‌برداری دید به محافظش دستور داد او را کتک بزند.

ماجرای صدور حکم بازداشت دختر ملک سلمان چیست؟


پشت پرده حضور سرپرست پرسپولیس در کمیته اخلاق فاش شد

طی چند روز اخیر افشین پیروانی به کمیته‌ اخلاق رفت تا پاسخگوی سوالاتی در این کمیته‌ باشد. پس از حضور او در کمیته‌ اخلاق مباحث مختلفی مطرح شد که چرا مدیر تیم فوتبال پرسپولیس باید به کمیته‌ اخلاق احضار شود.

چرا پیروانی به کمیته‌ اخلاق رفت؟

حال مشخص شده دلیل حضور پیروانی در این کمیته‌ به دوره مدیریتش در تیم‌ ‌ملی فوتبال بر می‌گردد.

افشین پیروانی در دوره مدیریتش در تیم‌ ‌ملی فوتبال در ارتباط با یک شرکت طرف قرارداد با فدراسیون دچار تخلفات مالی شده و به همین خاطر کمیته‌ اخلاق او را احضار کرده تا سوالاتی از پیروانی بپرسد.

مدیر سابق تیم‌ ‌ملی اخیرا مصاحبه‌هایی را انجام داد و این فدراسیون را تهدید کرد که افشاگری خواهد کرد. به نظر می‌رسد او با این اظهارات قصد داشته به فدراسیون برای انجام معامله و به کمیته اخلاق برای عدم پیگیری موضوع فشار وارد کند.

افشین پیروانی البته طی اظهارنظری درباره چرایی حضورش در کمیته‌ اخلاق گفته بود بنا به توصیه یکی از بزرگان فوتبال فعلا مصاحبه نمی‌کند. اکنون مشخص شده این بزرگ فوتبال،‌ یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون است.

فرانسه، ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم کرد!

فرانسه، ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم کرد!
 به نقل از رویترز، «ژان ایو لودریان»وزیر خارجه فرانسه یک روز پس از ترک تهران، ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم کرد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا کشورش باید فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات را به این دلیل که این مهمات در جنگ علیه مردم یمن استفاده می‌شود، متوقف کند یا خیر ادعا کرد سلاح‌های ایرانی زیادی نیز در یمن وجود دارد!

«ژان ایو لودریان» در پاسخ به این پرسش که چرا فرانسه دست از فروش سلاح به عربستان بر نمی دارد، با به حاشیه راندن موضوع و طفره رفتن از پاسخ به این پرسش اظهار کرد اولویت اصلی یافتن یک راه حل سیاسی برای حل بحران یمن است.

وی در اظهاراتش در کمیته امور خارجی پارلمان فرانسه ادعا کرد: «من واقعا نگران وضع یمن هستم. این یک جنگ نامعقول است. درست است که سلاح های سعودی در ایجاد این بحران نقش داشته است، اما باید دانست سلاح‌های ایرانی بسیاری نیز در این جنگ مورد استفاده قرار می گیرد.»

نجفی: لزومی نداشت مجلس رقص دختران نوجوان را ترک کنم


نجفی: لزومی نداشت مجلس رقص دختران نوجوان را ترک کنم

  محمد علی نجفی شهردار تهران امروز(چهارشنبه) در آئین گشایش بوستان نفس که در گلابدره‌ تهران با حضور خانواده‌های اهدا کنندگان‌ عضو برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران و با اشاره به حواشی صورت گرفته در مراسم روز گذشته برج میلاد که تعدادی از دختران نوجوان در حضور وی اقدام به رقاصی‌ کرده بودند، اظهار کرد: دلیلی نداشت که من مراسم را ترک کنم، زیرا این برنامه تنها بخشی از مراسم بود و بنده هم انتقاد خود را انجام دادم و از مسئولان برنامه گزارش خواستم و آن‌ها اعلام کردند این دختر بچه‌هایی که در آنجا برنامه اجرا کردند همگی زیر 8 سال بودند، بنابراین از نظر شرعی هم اشکالی وجود ندارد.

نجفی با بیان اینکه بهتر بود این برنامه اجرا نمی‌شد، ادامه داد: بنده در پایان برنامه هنرمندان را تشویق کردم، نه افرادی که آن بخش از برنامه را به نمایش گذاشتند.

لفاظی جدید محمد بن سلمان علیه ایران و ترکیه/ تکذیبیه سفارت عربستان در آنکارا!


لفاظی جدید محمد بن سلمان: ایران، ترکیه و گروه های افراطی بخش های یک «مثلث شیطانی» هستند

  روزنامه الشروق چاپ مصر نوشت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در جدیدترین لفاظی‌های خود علیه کشور‌های منطقه مدعی شد ترکیه در کنار ایران و گروه‌های تروریستی بخشی از یک «مثلث شیطانی» است.

بن سلمان در مصاحبه با الشروق مدعی شد: «مثلث شیطانی» این دوره از ایران، ترکیه و گروه‌های افراطی تشکیل شده است.

او همچنین ضمن مقایسه اختلاف دیپلماتیک ریاض- دوحه با آمریکا و کوبا اظهار داشت اختلافات با قطر اهمیت چندانی ندارد. شمار ساکنان قطر به اندازه (ساکنان) یک خیابان مصر هم نیست و هر وزیری در دولت سعودی قادر است بحران قطر را حل و فصل کند.

این در حالیست که سفارت عربستان سعودی در آنکارا در بیانیه‌‏ای اعلام کرد ریاض خبر منتشر شده درباره اینکه محمد بن سلمان در جریان سفرش به قاهره، ترکیه را از جمله محور‌های شرارت در منطقه توصیف کرده است، تکذیب می‏‌کند.

جلسه امروز شورای عالی کار لغو شد

نمایندگان کارگران و کارفرمایان امروز در اعتراض به بند ز تبصره ۷ لایحه بودجه۹۷ امروز حاضر به شرکت در جلسه شورای عالی کار نشدند و در همین راستا جلسه شورای عالی کار با دستور کار بررسی دستمزد ۹۷ لغو شد.

جلسه امروز شورای عالی کار لغو شد

دشمنان به وسیله فضای مجازی سعی در ناامیدسازی و بی‌اعتمادی ارتش را دارند


دشمنان چند سال است که با فضای مجازی با هدف ناامیدسازی و بی‌اعتمادی در ارتش، مطالبی را انتشار می‌دهند

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهمین همایش فرماندهان یگان‌های عمده نیروی زمینی ارتش که امروز سه شنبه 15 اسفندماه برگزار شد، گفت: ما فرماندهان باید به گونه ای عمل کنیم که فرمانده معظم کل قوا از عملکرد ما رضایت خاطر داشته باشند و همچنین برای زیر مجموعه های خود الگوی مطلوبی باشیم.

وی افزود: رزمندگان اسلام در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دوران افتخار آفرین دفاع مقدس امکانات بسیار کمی را از نظر تجهیزات و تسلیحات نظامی در اختیار داشتند، اما با درایت فرماندهان و جان فشانی جوانان برومند مومن و انقلابی تا پای جان در مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادند و در نهایت با تقدیم هزاران شهید و جانباز به پیروزی رسیدند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: اگر در حال حاضر با قدرت در مقابل استکبار جهانی ایستاده ایم حاصل تجربه دوران دفاع مقدس، روحیه جهادی و پیشرفت های نظامی است.

ایران و پاکستان تا جایی که ممکن است روابط خود را قوی کنند

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: ایران و پاکستان نیاز دارند تا جایی که ممکن است روابط خود را قوی کنند.

ایران و پاکستان تا جایی که ممکن است روابط خود را قوی کنند  به نقل از روابط عمومی آجا، یک هیات عالیرتبه ایرانی که در رأس آن امیر خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور دارد، با ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان دیدار کرد.

 

امیر شاه صفی در این دیدار اظهار داشت: ایران و پاکستان نیاز دارند تا جایی که ممکن است روابط خود را قوی کنند.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت شناسایی موانع در مسیر توسعه روابط دوجانبه و برطرف کردن این مسائل اذعان داشت: مسلمانان امروز متحمل رنج و مشقت هستند لذا تحکیم وحدت در جهان اسلام یک نیاز اساسی است.

چامسکی: آمریکا از درون در حال فروپاشی است/سیاست‌های خصمانه و انزواگرایانه ترامپ، واشنگتن را در سطح بین‌المللی تضعیف می‌کند


  نوآم چامسکی، زبان‌شناس و نظریه پرداز آمریکایی، در گفتگو با خبرگزاری راشا تودی گفت با اینکه ارتش آمریکا تاکنون از قدرت نظامی و اقتصادی ضعیفی رنج نبرده است، مواضع انزواگرایانه و خصمانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سطح بین الملل این کشور را تضعیف می‌کند. 

این فیلسوف و دانشمند سیاسی مشهور آمریکایی در یک برنامه در بخش اسپانیایی راشا تودی توضیح داد ادعاهای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر «عظیم‌تر، قدرتمند و نیرومندتر کردن کشورش» کاملا بی‌اساس است. 

چامسکی در این مصاحبه گفت: «آمریکا در زمان ریاست جمهوری ترامپ، در حال تضعیف و کم‌اثر شدن است. آمریکا اکنون از درون در حال فروپاشی است. این کشور در حال از دست دادن تمام قدرت و اعتبار بین المللی خود است و به سوی نابودی جهان پیش می‌رود».

در نخستین ساعت‌های جنگ احتمالی با کره شمالی، هزاران سرباز آمریکایی کشته خواهند شد

فرماندهان نظامی آمریکا طی نشستی که در هاوایی برگزار شد، سناریو‌های مختلف مراحل اولیه حمله این کشور به کره شمالی را بررسی کردند.

در نخستین ساعت‌های جنگ احتمالی با کره شمالی، هزاران سرباز آمریکایی کشته خواهند شد به نقل از اسپوتنیک، فرماندهان نظامی آمریکا که برای بررسی چشم انداز حمله احتمالی آمریکا به کره شمالیتشکل جلسه داده بودند، اعلام کردند تنها در ساعات اولیه حمله به کره شمالی که می تواند به یک درگیری تمام‌عیار طولانی مدت تبدیل شود، دست کم 10 هزار سرباز آمریکایی کشته خواهند شد.

در ادامه مطلب آمده است: نیویورک تایمز روز چهارشنبه گزارش داد فرماندهان نظامی آمریکا در نشستی طقبه بندی شده که در هاوایی برگزار شد، به بررسی سناریوهای مختلف مراحل اولیه حمله این کشور به کره شمالی پرداختند. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد این نشست و تمرینات متعاقب آن به این معنا نیست که کاخ سفید تصمیم گرفته است با کره شمالی وارد نبرد شود.

درخواست پارلمان عراق برای زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی


درخواست پارلمان عراق برای زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی

  به نقل از روسیاالیوم، پارلمان عراق در مصوبه‌ای از دولت خواست که جدولی زمانی برای خروج نیروهای خارجی از این کشور تهیه کند.

پارلمان عراق همچنین اعلام کرد که معتقدیم با آزادی کامل خاک عراق از لوث تروریست‌ها دیگر نیازی به حضور نیروهای خارجی در عراق نیست.

این مصوبه در حالی به تصویب نمایندگان پارلمان عراق رسیده است که وزیران دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اواخر بهمن ماه گذشته با درخواست واشنگتن برای افزایش ماموریت آموزشی ناتو در عراق به منظور تحقق ثبات در این کشور بعد از سه سال مبارزه با داعش، موافقت کردند.

نظامیان ناتو، ماموریت آموزش سربازان عراقی را برای زدودن مین‌ها، بمب‌ها و خمپاره‌های برجامانده از گروه تروریستی داعش که هنوز عمل نکرده‌اند، را بر عهده دارند و این ماموریت پس از برگزاری نشست سران کشورهای عضو ناتو در ماه جولای 2018 که قرار است دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز در آن حضور یابد، آغاز خواهد شد.


۸ دلیل فوریت «اعاده اموال نامشروع» مسئولانِ ۴۰ سال گذشته

8 دلیل فوریت «اعاده اموال نامشروع» مسئولانِ 40 سال گذشته


  بر اساس طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» که تا کنون به امضای بیش از 102 نماینده مجلس شورای اسلامی رسیده، هیئتی متشکل از نهادهای نظارتی، امنیتی و قضایی وظیفه بررسی اموال مسئولان را دارد که پس از بررسی‌ها در صورت حصول اطمینان از نامشروع بودن این اموال، آنها را به بیت‌المال بازمی‌گرداند.

تاکید عراقچی بر درخواست امام جمعه تبریز از مقام معظم رهبری


تاکید عراقچی بر درخواست امام جمعه تبریز از مقام معظم رهبری

  سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امورخارجه با انتشار پستی در استوری اینستاگرام خود، به 2 درخواست حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز از رهبر انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان اشاره کرد و این دو درخواست را در استوری‌اش به اشتراک گذاشت.

سید عباس عراقچی در استوری اینستاگرام خود نوشت:

"دریاچه ارومیه قلب تپنده دو استان آذربایجان شرقی و غربی در حال خشک شدن کامل است لذا امتنان داریم دستور ویژه به دولتمردان جهت رسیدگی به این بحران را صادر فرمایید."

به آذربایجان و تبریز سفر کنید.


تاکید عراقچی بر درخواست امام جمعه تبریز از مقام معظم رهبری


گلگون کفن های دفاع مقدس در خاک وطن آرام گرفتند


  صبح امروز همزمان با سالروز شهادت یاس نبوی، با حضور قشرهای مختلف مردم پیکرهای شماری از شهدای  8 سال دفاع مقدس که در چند روز گذشته در برخی از استان‌های کشور تشییع شده بوند امروز به خاک سپرد شد.‏ 

  خاکسپاری لاله‌های گمنام در مسجدسلیمان 

مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در بیرجند آغاز شد

مردم اصفهان پیکر مطهر شهدای گمنام و مدافعان حرم را تشییع کردند

30 بهمن؛ آغازی بر پایان حیات ننگین فرزند نامشروع انگلیس در منطقه

روز ۳۰ بهمن ۱۳۵۷ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‏‌ای قطع رابطه ایران با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده بود:
30 بهمن سالروز قطع رابطه ایران با رژیم صهیونیستی/ سازمان امنیتی ساواک، مهمترین موضوع روابط حکومت پهلوی با اسرائیل


«با الهام از انقلاب راستین مردم ایران، چون قطع هر نوع رابطه و همکاری با دولت اسرائیل و حمایت از خلق فلسطین یکی از اصول اساسی سیاست خارجی حکومت موقت انقلاب ایران است لذا به منظور پایان دادن به روابط آشکار و پنهانی و غیر‏قانونی رژیم سابق با اسرائیل، دیروز صبح تعداد ۳۲ نفر از کارکنان دفتر آژانس یهود و هواپیمایی اسرائیلی ال عال و دیگر کارشناسان اسرائیلی از ایران اخراج شدند. در جهت اجرای دقیق این سیاست حکومت موقت انقلاب ایران، همچنین به کلیه کارمندان ایرانی نمایندگی رژیم سابق در اسرائیل دستور داده شد در اولین فرصت و هر چه زود‏تر خاک آن کشور را ترک کنند.»