تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

جزئیات پیام محرمانه امیر کویت به روحانی


روحانی و امیر کویت

جزئیاتی از نامه محرمانه پادشاه کویت به رئیس‌جمهور کشورمان منتشر شد.

روحانی با اشاره به ابراز خرسندی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در خصوص گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران و سفر رئیس جمهور کشورمان به دو کشور عمان و کویت گفت: دولت کویت پیامی را ارسال کرده بود از طرف این شش کشور مبنی بر اینکه اراده آنها روابط بهتر با جمهوری اسلامی ایران، حل و فصل سوءتفاهم‌ها، ارتقای روابط از طریق گفتگو و مذاکره بین طرف‌هاست.

وی گفت: ما از اصل این پیام استقبال کردیم و در این سفر با دو عضو شورای همکاری خلیج فارس دیدار می‌کنیم و در این زمینه هم بحث خواهیم کرد.

تلویزیون های اندرویدی سونی به گوگل اسیستنت مجهز می‌شوند

تلویزیون های اندرویدی سونی به گوگل اسیستنت مجهز می‌شوند

در بین تلویزیون‌های اندرویدی، تلویزیون‌های سونی اولین محصولاتی خواهند بود که به دستیار صوتی گوگل اسیستنت مجهز می‌شوند.


در نمایشگاه CES امسال، گوگل اعلام کرد که دستیار صوتی گوگل اسیستنت به‌زودی برای تلویزیون‌های اندرویدی ارائه خواهد شد. امروز شرکت سونی این موضوع را تأیید کرد که امسال تلویزیون‌های 4k سری براویا این کمپانی که از سیستم‌عامل اندروید تی‌وی بهره می‌برند، اولین تلویزیون‌هایی مجهز به دستیار صوتی گوگل اسیستنت خواهند بود. 

ادامه مطلب ...

کانن دوربین بدون آینه EOS M6 را معرفی کرد

کانن دوربین بدون آینه EOS M6 را معرفی کرد

کانن در ادامه‌ی رونمایی از دوربین‌های بدون آینه‌ی خود، محصول دیگری نیز معرفی کرده است که EOS M6 نام دارد.


کانن در کنار رونمایی از دوربین‌های بدون آینه خود، نسل جدیدی از دوربین بدون آینه‌ با نام EOS M6 رونمایی کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، دوربین جدید کانن همان M5 یا نسل پیشین است که بدون ویوفایندر الکترونیکی راهی بازار شده است. در این دوربین از همان سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی APS-C CMOSS، پردازنده‌ی Digic 7 با ایزوی ۱۰۰ تا ۲۵,۶۰۰ استفاده شده است. در کنار قابلیت‌هایی که به آن اشاره کردیم، باید به ارتباط بلوتوث، NFC و همچنین ارتباط بی‌سیم برای اشتراک‌گذاری تصاویر یا کنترل دوربین به‌صورت ریموت از طریق اپلیکیشن iOS یا اندروید اشاره کرد. با توجه به افزایش اهمیت ثبت تصاویر سلفی، کانن در EOS M6 یک مانیتور ۳ اینچی ال‌سی‌دی نیز تعبیه کرده است که می‌توان با استفاده از برگرداندن آن، تصاویر سلفی خوبی ثبت کرد.

اطلاعات ارائه‌شده، نشان از این دارند که دوربین جدید کانن تا ماه آوریل راهی بازار نخواهد شد. این کمپانی ژاپنی اعلام کرده است که بدنه‌ی EOS M6 را با قیمت ۷۸۰ دلار راهی بازار می‌کند. در صورت انتخاب لوازم جانبی، قیمت پایه‌ی دوربین از ۹۰۰ دلار آغاز خواهد شد.

خبر بد «میثاق» برای کروزها و جنگنده‌های دشمن/

 بحث مهم درباره موشک میثاق 3 بحث استفاده از یک فیوز جدید در این موشک است که بر اساس تصاویر منتشر شده می توان آن را تشخیص داد و به این موضوع توجه ویژه کرد. 
  
اما این فیوز چیست و چه مزایایی را برای موشک جدید ایرانی فراهم می کند؟ 

  
این فیوز از نوع لیزری است و اساس کار آن بر این شکل است که پس از پرتاب موشک به سمت هدف مورد نظر، یک منبع تابش لیزر در داخل موشک به صورت 360 درجه، نور را به اطراف پخش می کند و به محض نزدیک شدن به هدف مورد نظر و بازتاب پیدا کردن نور لیزری که به هدف برخورد کرده، سر جنگی موشک فعال شده و منفجر می شود. 
  

خبر بد «میثاق» برای کروزها و جنگنده‌های دشمن/ موشک جدید دوش پرتاب ایران با «فیوز لیزری» آمد +عکس  
موشک میثاق 3 - به بخشی که با رنگ قرمز مشخص شده است دقت کنید 

با رفتن ناگهانی فلین، نتانیاهو شریکش برای مقابله با ایران را از دست داد


یک مدیر بروکینگز: با رفتن ناگهانی فلین، نتانیاهو شریکش برای مقابله با ایران را از دست داد

  به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، مارتین ایندک، مدیر سیاست خارجی موسسه بروکینگز، گفت با حذف فلین از کابینه ترامپ، نتانیاهو شریکی را در تلاش‌ها برای مقابله با ایران از دست داده است.  

وی درباره کناره‌گیری فلین گفت: به نظر من موضوع در پنهانکاری وی است که در واشنگتن معمولا مشکل‌ساز می‌شود. وی در واقع رئیس جمهور را فریب داده است که به واقع فریب مردم به شمار می‌آید و این چیزی است که نمی تواند پایدار باشد. مسئله هم اینجاست که وی در حال انجام این کار به وسیله همکارانش در دستگاه‌های اطلاعاتی به دام می افتد؛ کسانی که اصولا از روز اول انتخاب، به خاطر رویکردی که به خاطر روسیه داشت در جنگ با رئیس جمهور 

ویندوز 10 قابلیت تصویر در تصویر را در آپدیت جدید دریافت کرد

ویندوز 10 قابلیت تصویر در تصویر را در آپدیت جدید دریافت کرد

آپدیت اینسایدر ویندوز ۱۰ که امروز عرضه شد، مجهز به قابلیتی جدید است که امکان تماشای پنجره‌های تصویر در تصویر را به کاربر می‌دهد.


مایکروسافت در آپدیت جدیدی که برای ویندوز ۱۰ منتشر کرده، امکان تماشای پنجره‌های روی هم یا تصویر در تصویر را برای کاربران فراهم کرده است. این امکان مخصوصا در اپلیکیشن‌های ویدیویی کاربرد زیادی خواهد داشت. پیش‌نمایش اینسایدر ۱۵۰۳۱ ویندوز ۱۰ امروز برای توسعه‌دهندگان عرضه شد و قابل‌توجه‌ترین ویژگی آن، قابلیت تصویر در تصویر با نام Compact Overlay بوده است.

قابلیت جدید به کاربران اجازه می‌دهد یک اپلیکیشن را در پنجره‌ای کوچک روی دیگر پنجره‌ها به‌صورت ثابت نگه‌ دارند تا بدون تغییر اندازه در پنجره‌های دیگر، همیشه در حال نمایش بماند. این قابلیت به‌خصوص زمانی که فرد با اپلیکیشن‌های تصویری در حال کار باشد، مفید خواهد بود. به‌عنوان مثال کاربر می‌تواند ویدیوی یوتیوب یا صفحه‌ی چت تصویری اسکایپ را با استفاده از این قابلیت در روی صفحات دیگر قرار دهد. با انجام این کار، کاربر به‌راحتی به کار در پنجره‌های دیگر می‌پردازد و در کنار آن، از محتوای تصویری نیز استفاده می‌کند.

خبر خوب برای توسعه‌دهندگان این است که این نوع پنجره‌ها در دیگر بخش‌ها کاملا شبیه به پنجره‌های معمولی هستند و توسعه‌دهنده می‌تواند به‌راحتی نرم‌افزارهای حاضر را با قابلیت‌های آن‌ها وفق دهد. البته هنوز مشخص نیست این پنجره‌های کامپکت قابلیت تغییر اندازه یا استفاده از قابلیت Snap شبیه به ایکس باکس وان دارند یا خیر. قابلیت Game Bar که پیش از این معرفی شده بود نیز در بروزرسانی جدید برای ۵۲ بازی دیگر از جمله Call Of Duty و GTA عرضه شده است.

مایکروسافت تنها شرکتی نیست که قابلیت تصویر در تصویر برای سیستم عامل خود عرضه می‌کند. سال گذشته، اپل نیز قابلیتی مشابه در سیستم‌عامل مک عرضه کرد که عملکردی شبیه به Compact Overlay دارد، اما فقط با اپلیکیشن‌های سافاری و iTunes سازگار است. سامسونگ اعلام کرده اپلیکیشن‌های اسکایپ و Movies&TV در بروزرسانی جدید، قابلیت سازگاری با پنجره‌های کامپکت دریافت می‌کنند، اما این قابلیت در حال حاضر تنها برای توسعه‌دهندگان عرضه شده است.

اولین وب کم 4K دنیا با قابلیت HDR از لاجیتک معرفی شد

اولین وب کم 4K دنیا با قابلیت HDR از لاجیتک معرفی شد

در حال حاضر بهترین وب کم دنیا مدل Logitech HD Webcam C920 است، اما به‌تازگی لاجیتک از وب کم جدید خود که از تصویربرداری 4K و HDR پشتیبانی می‌کند، رونمایی کرده است.


در حال حاضر سرویس‌های استریم زنده در حال گسترش هستند و افرادی که به‌صورت حرفه‌ای استریم می‌کنند یا مکالمات تصویری مهمی دارند و نیاز دارند تصاویری با وضوح و کیفیت رنگ مناسبی ثبت کنند، از وب کم‌ استفاده می‌کنند. وضوح تصویر بیشتر انواع وب کم‌ HD است و تعداد کمی می‌توانند با وضوح FHD و نرخ فریم 30 تصویربرداری کنند؛ اما لاجیتک که ساخت بهترین وب کم دنیا را در سابقه‌ی کاری خود دارد، تصمیم گرفته است پا را فراتر از مرزها بگذارد و از وضوح تصویر 4K پشتیبانی کند. 

ادامه مطلب ...

در قلب بغداد


 

صدام حسین برای تحقیر کردن خلبانان ایرانی در تلویزیون عراق گفت:«به هر خلبان ایرانی که به 50 مایلی نیروگاه بصره نزدیک شود، حقوق یکسال نیروی هوایی عراق را جایزه خواهم داد. » هنوز 150 دقیقه از این مصاحبه نگذشته بود که «عباس دوران » و«حیدریان » و «علیرضا یاسینی »نیروگاه بصره را بمباران کردند.غروب همان روز خبرنگار رادیو بی بی سی اعلام کرد: «من امروز با آقای صدام حسین رئیس جمهور عراق،مصاحبه داشتم و ایشان با اطمینان خاطر از دفاع قدرتمند هوایی خود درراه محافظت از نیروگاه ها، تاسیسات و دیگر منابع اقتصادی عراق در برابرحملات و تهاجم خلبانان ایرانی سخن می گفت. ولی من هنوز مصاحبه او راتنظیم نکرده بودم که نیروی هوایی ایران نیروگاه بصره را منهدم کرد. اینک جنوب عراق در خاموشی فرو رفته و چراغ قوه در بازارهای عراق بسیار نایاب و گران شده است چون با توجه به خسارات وارد به نیروگاه، تا چند روز آینده برق وصل نخواهد شد. البته هنوزفرصتی پیش نیامده که من از صدام حسین سوال کنم چگونه جایزه خلبانان ایرانی را تحویل خواهند داد. »



برگرفته از afsaranejavan.blog.ir

دبیرکل حزب‌الله عراق ترور شد


دبیرکل حزب‌الله عراق ترور شد

  پایگاه خبری «روداو» به نقل از یک منبع عراقی اعلام کرد "باسمم الموسوی"، دبیرکل حزب الله عراق، که بخشی از نیروهای بسیج مردمی است، شب گذشته در حمله عناصر مسلح ناشناس در مرکز استان بصره واقع در جنوب عراق، ترور شد و دو تن از همراهانش نیز زخمی شدند. 
سرگرد جمعه الحمرانی در این خصوص اعلام کرد باسم الموسوی، دبیرکل گروه حزب الله عراق ساعات پایانی شب گذشته، بر اثر تیراندازی افراد مسلح ناشناس به خودروی او در منطقه «الحیانیه» در مرکز بصره، ترور شد و دو تن از همراهانش نیز زخمی شدند. 
به گفته این منبع عراقی، عناصر مسلح پس از این عملیات متواری شدند و تاکنون هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این عملیات را برعهده نگرفته است.

بشار اسد: تل آویو را موشک‌باران می‌کنیم/ روسیه: مانعی وجود ندارد


رئیس جمهور سوریه تهدید کرد چنانچه رژیم صهیونیستی بار دیگر دمشق و فرودگاه "المزه" را بمباران کند، این کشور "تل آویو" و فرودگاه "بن‌گوریون" را با موشک اسکاد روسیه هدف قرار خواهد داد.
بشار اسد: تل آویو را موشکباران می کنیم/ روسیه: مانعی وجود ندارد

تغییر پوسته تلگرام در موبایل به مرحله آزمایشی رسید

تغییر پوسته تلگرام در موبایل به مرحله آزمایشی رسید

تصاویر منتشرشده نشان می‌دهند که قابلیت تغییر پوسته‌ی تلگرام به‌صورت آزمایشی در نسخه‌ی موبایل این اپلیکیشن نیز اجرایی شده است و احتمالا در بروزرسانی بعدی شاهد اضافه شدن این ویژگی خواهیم بود.

امکان تغییر پوسته‌ی تلگرام یکی از ویژگی‌های جذابی بود که چندی پیش به نسخه‌ی دسکتاپ تلگرام اضافه شد و استقبال زیاد کاربران را به همراه داشت. در همان روزها تلگرام در توییتر و در پاسخ به کاربران تأیید کرد که این ویژگی به‌زودی به نسخه‌ی موبایل نیز خواهد آمد. حال تصاویری از امتحان آزمایشی این ویژگی در نسخه‌ی موبایل منتشر شده است که نشان از آماده شدن این قابلیت دارد.

 

آن‌طور که در تصاویر مشخص است، امکان تغییر پوسته بسیار فراتر از انتخاب کلی یک تم است و کاربر می‌تواند در تمام جزییات آن دخالت داشته باشد و رنگ همه چیز را آن‌طور که دوست دارد، تغییر دهد. در حال حاضر تنها چیزی که از عکس‌های منتشرشده برداشت می‌شود، امکان تغییر رنگ اجزا است و مشخص نیست آیا موارد دیگری همچون تغییر شکل باکس پیام‌ها نیز امکان‌پذیر خواهد بود یا خیر.

همچنین تلگرام در خبر مربوط به «انتشار تلگرام برای ساعت‌های هوشمند» اعلام کرد که نسخه‌ی AndroidWear تلگرام از چند پوسته مختلف پشتیبانی خواهد کرد و در ادامه اشاره کرده است که این ویژگی به‌زودی (شاید در نسخه‌ی بعدی) به نسخه موبایل تلگرام نیز اضافه خواهد شد.

آیا N54 می‌ تواند بهترین پیشرانه بی ام و برای تیونرها باشد

آیا N54 می‌ تواند بهترین پیشرانه بی ام و برای تیونرها باشد

یکی از پیشرانه‌های محبوب شرکت بی ام دبلیو، N54 است. این موتور از قابلیت‌های تیونینگ بالایی برخوردار است و طرفداران زیادی دارد

پیشرانه‌ی N54 بی ام دبلیو در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۶ رونمایی شد و برای اولین بار در سال گذشته، در خودروی تقویت‌شده‌ی E92 335i به کار رفت. این پیشرانه حالا با مدل N555 که از نوع خطی است جایگزین شده و قرار است در مدل‌های M2، M3 و M4 استفاده شود.

بااین‌حال، به‌هیچ‌وجه نمی‌توان پیشرانه‌ی N54 را یک مدل منسوخ‌شده دانست. هزاران خودروی بی ام دبلیو در حال حاضر دارای چنین موتوری هستند و این مدل یکی از محبوب‌ترین پیشرانه‌ها برای علاقه‌مندان به دنیای تیونینگ است. N54 به‌مانند پیشرانه‌ی RB26DETT شرکت نیسان توانایی تبدیل شدن به یک اسطوره،  به‌خصوص در میان تیونرها را دارد. 

ادامه مطلب ...

معرفی نرم افزار ساخت اپلیکیشن سفارشی برای شرکت ها توسط گوگل


معرفی نرم افزار ساخت اپلیکیشن سفارشی برای شرکت ها توسط گوگل

گوگل به‌تازگی از یک نرم‌ افزار ساخت اپلیکیشن رونمایی کرده است تا شرکت‌ها بتوانند بدون تسلط به دانش برنامه‌نویسی برای فعالیت خود نرم‌ افزار سفارشی بسازند.

شرکت گوگل به‌تازگی نرم‌ افزاری جهت ساخت اپلیکیشن‌های اندروید ارائه کرده است که افراد را قادر خواهد ساخت تا به‌سادگی با توجه به نیازهای سازمان خود، نرم‌افزار سفارشی طراحی و تولید کنند. در حال حاضر گوگل درخواست‌های پیش از موعد برای دسترسی به ابزارهای سرویس مدیریت کسب کار خود از طریق سازمان‌هایی که حق عضویت جی سوئیت (Google Apps سابق) را بپردازند ،می‌پذیرد. 

ادامه مطلب ...

رهبر انقلاب، پیروز «جنگ روایت‌ها»؛ تازه واردی که چهره عریان آمریکا را نشان داد

اقدامات ترامپ که رویکرد آشکارتری در ایران‌ستیزی دارد، موجب شده است که صحت «روایت» آیت الله خامنه‌ای از دشمن و آمریکا بار دیگر به اثبات برسد.
 آمریکایی‌ها از مدت‌ها پیش به‌ویژه در سه سال اخیر تلاش زیادی برای خنثی‌سازی و حتی مضر نشان‌دادن روایت رهبر انقلاب از حکومت و ماهیت آمریکا انجام دادند
دولت اوباما با فریب به‌دنبال تغییر 15 ساله در ایران بود و تلاش داشت روایت‌های دیگری را جایگزین روایت رهبر انقلاب از غرب به‌ویژه آمریکا کند 

انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه جهان اسلام است

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ترامپ اگر بخواهد به جسارت خود درمورد کشورهای اسلامی ادامه دهد مسلمانان درسی به او خواهند داد که هرگز فراموش نکند.

انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه جهان اسلام است/ مسلمانان درسی به ترامپ خواهند داد که هرگز فراموش نکند

وی افزود: امواج خروشان بیداری اسلامی به سرتاسر جهان اسلام و بشریت رسیده و هر روز آثار مبارک آن در جهان آشکار می‌شود 

ولایتی تصریح کرد: همه ما مدیون اسلام هستیم و اسلام همیشه زنده است.


بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های خارجی


بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های خارجی  شبکه‌ها و رسانه‌های خارجی، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را بازتاب دادند. 

خبرگزاری رویترز نوشت آیت‌الله خامنه‌ای روز سه شنبه در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد هیچ دشمنی نمی‌تواند ملت ایران را از پا در بیاورد و فلج کند. 
 
رویترز در ادامه نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران، روز سه شنبه ضمن رد هشدارهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به تهران برای توقف آزمایش‌های موشکی ایران،‌ از ملت این کشور خواست با شرکت گسترده در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روز جمعه، پاسخ تهدیدات ترامپ را بدهد. 

 

نیروی هوایی ستاره‌ی راهنماست

عبرت‌های انقلاب اسلامی از نگاه مقام معظم رهبری چیست؟روز نوزدهم بهمن وقتی نیروی هوایی آن ارتش، خود را عرضه‌ی بر انقلاب کرد و در حضور امام حاضر شد -آنجا هم یک نمونه‌ای بودند؛ یک مشتی از خروار، یک دسته‌گلی از یک مجموعه- در واقع معادلات در کشور تغییر پیدا کرد و معادلات حاکم بر اذهان همه دگرگون شد؛ معلوم شد که تهدید ارتش علیه مردم که نظامیان ارشد وابسته‌ی به دربار آن روز و خود دربار و پشتیبانان آمریکایی‌شان بر آن اصرار میکردند، یک توهّم است و واقعیّت ندارد. بنده آن روز حاضر بودم و از نزدیک دیدم انگیزه‌ها را، شوقها را، آدمها را؛ پدیده‌ای بود و پدیده‌ی عجیبی بود. این پدیده را باید گرامی داشت؛ این حرکت پرمعنا و اثرگذار را نباید گذاشت که از تاریخ ما و از اذهان ما زدوده بشود. حوادث مهمّ تاریخ، حوادث اثرگذار تاریخ صرفاً یک خاطره نیست؛ در واقع یک درس است، یک ستاره‌ی راهنما است. این حرکت نیروی هوایی آن روز، یک ستاره‌ی راهنما است برای کلّ کسانی که در این مجموعه هستند و در آینده خواهند بود. الحمدلله نیروی هوایی بعد از آن حادثه هم نشان داد که در خطّ مستقیم و خوبی حرکت میکند؛ حقّاً و انصافاً این‌جور است. بنده در طول سالهای متمادی‌ای که با ارتش، با نیروهای مسلّح و با حوادث گوناگون آنها از نزدیک سروکار داشتم، این گواهی را قاطعاً میتوانم بدهم که نیروی هوایی در جمهوری اسلامی ایران به‌معنای حقیقی کلمه خوب عمل کرد، هم در عملیّات، هم در پشتیبانی‌ها، هم در ساخت درونی، هم در تدارک وسایل و ابزارها. سالهای متمادی است که به ما چیزی نفروخته‌اند یا به‌قدر قابل توجّهی نفروخته‌اند [امّا] نیروی هوایی توانسته خود را سرپا نگه دارد؛ ان‌شاءالله بعد از این هم سرپا نگه خواهد داشت و روزبه‌روز هم قوی‌تر خواهد شد.(بیانات در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش ۱۳۹۴/۱۱/۱۹)

حالا می‌توان به ارتفاع 700 کیلومتری از سطح زمین رسید +عکس


 برنامه فضایی کشورمان که تا چند سال پیش، از روند مناسبی برخوردار بوده و مراحل آن سریعتر از بسیاری کشورهای فضایی جهان به پیش می رفت، مدتی است به دلایلی چون تغییر ساختار، تغییر اولویت های کاری، کاهش بودجه و البته بی توجهی مدیریتی، روزهای خوب خود را تکرار نمی کند.
 
به نظر می رسد برنامه فضایی کشورمان نیز همانند سایر موضوعات مهم، نیازمند اراده سیاسی و توجه اعتباری بیشتر است تا از سرعت مطلوب و نتایج عملیاتی برخوردار شود چراکه هزینه کردن در این راه، علاوه بر تامین نیازهای استراتژیک کشور، به سرعت با جبران هزینه و سودآوری نیز همراه خواهد شد.
 
امسال نیز در جریان روز ملی فضایی از دستاوردهای جدید کشور در حوزه فضایی رونمایی شد که شامل دو ماهواره و سامانه انتقال مداری ماهواره سامان 1 بود.  
ادامه مطلب ...

جزئیات جدید از فشار عربستان بر سلطان قابوس

ریاض با وارد آوردن فشار زیاد به سلطان عمان، در نهایت توانست قابوس بن سعید را متقاعد کند در 29 دسامبر سندی را امضا کند که اعلان می‌کند عمان به ائتلاف عربی برای مقابله می‌پیوندد. مذاکرات مربوط به همکاری عمان مستقیماً توسط محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان سعودی و با کمک "صباح الاحمد الصباح" امیر کویت، پیش رفت.

ریاض با تهدید کردن عمان به اخراج از شورای همکاری خلیج‌فارس، به نتیجه رسید؛ اقدامی که عمان را منزوی می‌ساخت و از توافقات گمرکی محروم می‌کرد؛ ریاض همچنین به ابوظبی فشار آورد تا مانع عبور خط لوله عمان - ایران از سرزمین این کشور شود؛ اقدامی که به میزان قابل‌توجهی هزینه این پروژه را بالا می‌برد.

پس‌ازآنکه سرویس‌های اطلاعاتی عمان به این متهم شدند که اجازه داده‌اند تسلیحات نظامی از استان شرقی ظفار به دست حوثی‌ها در یمن برسد، مسقط در جریان مذاکرات در موضع ضعف قرار گرفت.

قابوس وعده داد تا امنیت مرزی خود را تقویت کند؛ بااین‌حال با میانجی‌گری کویتی‌ها، مسقط توانست در یک مورد، خواست خود را تحمیل کند و همین مسئله سبب جلب رضایت سلطان عمان شد.

ازاین‌پس سرویس اطلاعاتی عمان بر عملیات ائتلافی در منطقه المحرا و در شرق حضرموت نظارت خواهند کرد؛ این مناطق در مرزهای عمان با امارات متحده عربی قرار می‌گیرد.

تا قبل از این، ابوظبی در این منطقه اختیار تام داشت و قصد داشت تا نیروی پلیس محلی ایجاد کرده و در پروژه‌های نفتی آن منطقه نیز دخالت کند.

محمد بن سلمان برای حصول اطمینان از همراه شدن حتمی عمان به زودی از مسقط دیدن خواهد کرد؛ این دیدار درست پیش از نشست رسمی میان قابوس و پادشاه سلمان بن عبدالعزیز انجام خواهد شد.