تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا و پس از سفر سردار دهقان وزیر دفاع ایران به مسکو، یک مقام روس که مسوول صادرات تجهیزات نظامی روسیه است اعلام کرد که ایران و روسیه در سال 2016 قرارداد خرید جنگنده‎های سوخو 30 اس ام را امضاء خواهند کرد. 
 
سوخو 30 اس ام یک جنگنده هوایی روس است که توسط شرکت هوانوردی سوخو برای نیروی هوایی روسیه ساخته شد. این جنگنده نمونه ارتقاء یافته جنگنده‌های خانواده سوخو 30 ام کی است. 
 
جنگنده‎های خانواده سوخو 30 ام کی هم‌اکنون در اختیار نیروی هوایی الجزایر، هند، اندونزی، نیروی هوایی چین، نیروی هوایی سلطنتی مالزی، نیروی هوایی اوگاندا، ونزوئلا و ویتنام است.  مشخصات جنگنده روسی در راه ایران +عکس

 جنگنده‎های سوخو 30 اس ام در راستای رفع نیازهای نیروی هوایی روسیه طراحی شده است. این مدل از سوخو توسط شرکت (IRKUT) یک شرکت روسی ساخته شده است. 
 
نخستین نمونه‎های ساخته شده از جنگنده‎های سوخو 30 اس ام در سال 2012 در اختیار وزارت دفاع روسیه قرار گرفت و پرواز آزمایشی خود را انجام داد. 
 
جنگنده سوخو 30 اس ام می‎تواند در نبردهای هوا به هوا، هوا به سطح و هوا به دریا شرکت کند. 
 
این جنگنده‎ هم‌چنین می‎تواند نبردهای ضدالکترونیکی را نیز انجام دهد. بدنه این جنگنده از تیتانیوم و آلومینیوم تقویت شده ساخته شده است. 
 
جنگنده سوخو 30-SM قادر به حمل تسلیحات پیشرفته تا حداکثر وزن 8 تن است. 
 
سوخو 30- SM می‌تواند به تیربار،‌انواع بمب، موشک های هوا به هوا و نیز موشک های فراصوتی ضد ناو و نیز حملات زمینی مجهز شود. 
 
موشک های فراصوتی که می‌توان بر روی این جنگنده نصب شود اونیکس است که توسط شرکت روسی ( NPO) ساخته شده است. موشک های اونیکس دارای برد 120 تا 300 کیلومتری است. 
 
این جنگنده به طور خاص می‌تواند با حمل موشک های هوا به زمین برای انجام عملیات حمله زمینی انجام شود. 
 

سوخو 30- SM توانایی خلبان اتوماتیک را در همه حالات پرواز مثل پرواز در ارتفاع کم را دارد. برد عملیاتی آن 1500 کیلومتر است دارای مخزن سوختی مناسب برای پرواز 3000 کیلومتر را دارد که با توجه به ویژگی سوخت‌گیری هوایی آن میتوان این عدد را به 5200 کیلومتر افزایش داد.  

سامانه اس-300 فردا پنجشنبه به ایران ارسال می‌شود


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرانجام تحویل سامانه موشکی و دفاعی «اس-300» به ایران فرا رسید و منابع روس اعلام کردند که اولین محموله از این سامانه فردا به ایران اعزام می‌شود.  
روسیه به موجب قراردادی که در سال 2007 با ایران امضا کرد باید دست‌کم پنج سامانه دفاع هوایی اس-300 را به ایران تحویل می‌داد. مسکو در سال 2010 با این بهانه که فروش این سامانه به ایران خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است از تحویل آن به تهران امتناع کرده بود. 
 
وزارت دفاع ایران به دنبال این تصمیم مسکو، از طرف روسی به دادگاه بین المللی شکایت کرده و خواستار دریافت غرامتی معادل 4 میلیارد دلار شده بود. 
 
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز 24 فروردین سال 94 با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد. با این حال، مسکو تاکنون تاریخ مشخصی برای تحویل این سامانه مشخص نکرده بود. 
 
 منبع: فارس 

حمله غافلگیرکننده ایران به عربستان در راه است


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،روزنامه «رای الیوم» نوشت: «برخی کشورهای غربی به مقامات سعودی هشدار داده اند در صورت اعزام نیرو به سوریه، حمله غافلگیرکننده ایران با مشارکت عراق علیه عربستان صورت خواهد گرفت.» 
روزنامه الکترونیکی رای الیوم که از لندن بروز رسانی می شود، در ادامه افزود: «در هفته های اخیر عربستان تحرکات نظامی مشکوکی صورت داده که از حمله به سوریه برای مبارزه با داعش و در نهایت ساقط کردن نظام این کشور حکایت دارد.»  
این روزنامه ادامه داد: «این روزها در عربستان با مشارکت مصر و برخی کشورهای اسلامی و عربی رزمایش بزرگی برگزار می شود که نشان های حمله به یک کشور در این رزمایش دیده می شود. روسیه هم هر گونه ماجراجویی عربستان را به مقامات این کشور گوشزد کرده است.» 
 
منبع:جام نیوز 

یک وانت جنازه داعشی به مقصد جهنم

 ؛ با وجود اینکه گروهک تروریستی داعش در فضای مجازی با انتشار تصاویری ایجاد رعب و وحشت می کنند اما به تازگی عکسی از دلیرمردان مدافع حرم منتشر شده است که یک وانت جنازه داعشی بار زده اند. 
 
 
یک وانت بار جنازه داعشی مقصد جهنم +عکس

 

اشتباه مرگبار تل آویو درباره ایران


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جروزالم پست در گزارشی به مستند جدید درباره خرابکاری رژیم صهیونیستی در برنامه‌های هسته‌ای ایران پرداخت. ژنرال مایکل هایدن، رییس پیشین سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا مدعی است هدف رژیم صهیونیستی برای فشار بر روی ایران، وارد کردن آمریکا به جنگ با این کشور بود. 
هایدن در فیلم مستند "روزهای صفر" که این هفته در جشنواره بین المللی فیلم برلین اکران شد این سخنان را بیان کرد. در این مستند همچنین چند عضو سازمان اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند تل آویو می‌کوشید با خرابکاری در سامانه رایانه‌ای برنامه هسته‌ای ایران، تاسیسات هسته‌ای این کشور را نابود کنند. با این وجود، طرح صهیونیست‌ها شکست خورد و میلیون‌ها دلاری که برای این خرابکاری هزینه شده بود بر باد رفت.

قدرت نظامی برتر ایران در برابر ارتش آماتور عربستان

یک وبگاه صهیونیستی نوشت: ایران ارتشی قدرتمند به ویژه در زمینه یگان موشکی دارد اما نقطه مقابلش ارتش کوچک‌ و غیر حرفه‌ای عربستان سعودی است. 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبگاه عبری زبان «ماکو» در گزارشی با اشاره به تنش ایجاد شده بین ایران و عربستان سعودی به قیاس توان نظامی دو کشور پرداخت. هرچند که در دکترین نظامی ایران حمله به کشور مسلمانی در دستور کار نبوده و نیست اما به هرحال در قیاس ذکر شده از دیدگاه این وبگاه صهیونیستی، ایران برتری‌های قابل توجهی از بعد تعداد پرسنل نظامی و توانمندی یگان موشکی و نیروی دریایی برخوردار است.
در این گزارش به توان موشکی زمین به هوای ایران نیز اشاره شده اما قدیمی بودن جنگنده‌های ایران و نحوه نگهداری آن‌ها تنها نقطه ضعف فاحش در برابر رقیب محسوب می‌شود. وبگاه ماکو در این زمینه نوشت: ایران ارتشی با قدمت و قدرتمند خصوصا در زمینه یگان موشکی دارد اما عربستان سعودی ارتشی بسیار کوچک‌تر و آماتوری در اختیار  دارد.
در این گزارش با قیاس نیروی هوایی دو کشور آمده است: در حالی که عربستان از جنگنده‌های پیشرفته برخوردار است اما بدنه نیروی هوایی ایران قدیمی است.
در بخش دیگر این گزارش آمده است: ایرانی‌ها با اشراف به ضعف خود در نیروی هوایی آن‌را با توان موشکی رفع می‌کنند ، اقدامی که موجب بیم منطقه شده است. ایران صدها موشک «اسکاد» بی و سی دارد و موشک‌های بومی این کشور نیز تمام عربستان را در پوشش خود دارند. ایرانی‌ها اخیرا شهرهای موشکی را نشان داده‌اند که در اعماق زمین قرار گرفته و از حملات هوایی دشمن در امانند.
 عربستان البته توانایی انهدام حملات موشکی را نیز ندارد. بررسی‌ها  نشان می‌دهند ایران توانایی مناسبی  در مدیریت جنگ‌های موشکی طولانی دارد که آن‌ را در جنگ ایران و عراق شاهد بودیم. عربستان نیز موشک‌های پیشرفته «دی اف- 3 » و «دی اف- 21» دارد ولی تعداد آن‌ها مقابل موشک‌های ایران به حساب نمی‌آیند.

در انتهای این گزارش  با تمرکز بر توانمندی نیروی دریایی دو کشور آمده است: نیروی دریایی ایران چالش بزرگ عربستان سعودی است چون به راحتی تاسیسات نفتی این کشور را در خلیج فارس  هدف می‌گیرد. عربستان نیز آگاه است که ایران می‌تواند به کمک موشک‌هایش تاسیسات نفتی این کشور را هدف گیرد. 

جنگ پنهان عربستان و امارات در یمن


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبر یمن، جنگنده های اماراتی روز دوشنبه محل تجمع مزدوران همپیمان عربستان را در شهر 'الحوطه' مرکز استان لحج بمباران کردند.این حمله یک روز پس از حمله به یک کاروان نظامی امارات و کشته شدن دو نظامی اماراتی صورت گرفت.
امارات و عربستان از مدت ها پیش بر سر حمایت از حزب اصلاح (اخوان المسلمین یمن) دچار اختلاف شده اند اما این اختلاف ها پس از ترورهای مشکوک و بمباران همپیمان های دو طرف در مناطقی از یمن بویژه در عدن بالا گرفته است.
به گفته منابع امنیتی، جنگنده های سعودی روز دوشنبه حملات خود را بر مرکز مخابرات و اداره برق شهر الحوطه مرکز استان لحج در جنوب یمن متمرکز کردند.  نظامیان اماراتی بیش از 10 ماه است که در کنار عربستان، یمن را از زمین، هوا و دریا مورد تجاوز قرار داده اند و تاکنون شمار زیادی از نظامیان این کشور در یمن کشته شده اند.عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با حمایت آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

اقتدار نیروی دریایی پیش نیاز حفاظت از منافع کشور است


اقتدار نیروی دریایی پیش نیاز حفاظت از منافع کشور است

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز (سه شنبه) در همایش تبیین اهمیت دریا و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر رهنمودها و تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا گفت: حیات اقتصادی ایران متکی و گره خورده با دریاست و به همین دلایل است که رهبر معظم انقلاب از عنوان نیروی دریایی راهبردی ارتش استفاده کرده است.
وی حفاظت و حراست از دریاها، امنیت کشتیرانی و نمایش اقتدار ایران را مسائلی استراتژیک ارزیابی کرد و گفت: نیروی دریایی ارتش باید هر روز بیش از پیش به فناوری های نوین تجهیز شوند.