تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

سپری که دیوار دفاعی ایران در آب‌های شمالی شد

تمام این فعالیت‌های و ساخت شناور‌های نداجا روز سه شنبه ۱۸ آذر امسال با الحاق جدیدترین نوع این خانواده کامل شد؛ ناو موشک انداز«سپر» که تولید آن مانند سایر شناور‌ها در داخل انجام شده به خانواده رزم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی انجام گرفت، اما با کمی ویژگی متفاوت‌تر.

مدرن‌ترین ناو موشک‌انداز ایرانی را بشناسید/ تقویت سپر دفاعی در آب‌های شمالی

مدرن‌ترین ناو موشک‌انداز ایرانی را بشناسید/ تقویت سپر دفاعی در آب‌های شمالی

به گفته فرمانده‌هان کشرومان سپر ۴۷ متر طول، ۳ متر و ۹۰ سانتی متر ارتفاع، حداکثر سرعت ۳۵ گره دریایی دارد و مجهز به انواع سلاح‌های پیشرفته بومی‌سازی شده شامل سامانه موشکی سطح به سطح، توپ‌های ۷۶ و ۴۰ میلیمتری و رادار کنترل آتش با قابلیت ردیابی جنگنده‌ها و موشک‌های کروز است.

حذف ۵ روز تعطیل از تقویم تعطیلات رسمی کشور


احتمال حذف ۵ روز تعطیل از تقویم تعطیلات رسمی کشور

  احمد امیرآبادی فراهانی عصر امروز در جلسه شورای بخش خصوصی با دولت، گفت: بهتر است کمیته‌ای تخصصی مجزا و خارج از شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت تشکیل شود تا مصوبات شورا و موارد پی‌جویی در آن با دقت و سرعت بهتری اجرایی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت نمایندگان قوای سه‌گانه حضور داشتند که مصوبات جلسه شورای گفت‌وگوی استان نیز می‌تواند مشکلات و معضلات پیش روی خود را به دبیرخانه شورای ملی ارجاع دهد تا مشکلات حاکمیتی که در این زمینه وجود دارد نیز از این طریق برطرف شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به‌احتمال بازنگری در تعطیلات رسمی کشور عنوان کرد: بحث بررسی مجدد تعطیلات رسمی کشور در کمیسیون اجتماعی مجلس در دست پیگیری بوده که احتمال می‌رود در قانون جدید تعطیلاتی از قبیل: ۱۲ فروردین، ۱۵ خرداد و ۲۹ اسفندماه از روز‌های تعطیلی در سال‌های آینده حذف شود.

ممانعت جنگنده آمریکایی از عملیات جنگنده‌های روس در سوریه


  سفارت روسیه در آمریکا در توییتی اعلام کرد یک جنگنده اف-۲۲، بیست و سوم نوامبر به دو جنگنده سوخو ۲۵ روسیه اجازه نداده است در حومه شهر میادین سوریه بر ضد مواضع گروه تروریستی داعش عملیات صورت دهند.




مالزی برای دفاع مسلحانه از قدس اعلام آمادگی کرد


مالزی برای دفاع مسلحانه از قدس اعلام آمادگی کرد

  به نقل از تودی آنلاین، «هشام الدین حسین»، وزیر دفاع مالزی در هفتاد و یکمین نشست عمومی حزب «یومنو» از آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای اعزام شدن به خاورمیانه و دفاع از قدس خبر داد.

وی در این خصوص اعلام کرد: به دنبال اقدام اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، نیروهای مسلح مالزی آماده هستند تا در صورت لزوم برای دفاع از این شهر به خاورمیانه اعزام شوند.

هشام الدین حسین در ادامه افزود: ما هفته گذشته با شنیدن این اخبار نگران کننده که می تواند ثبات ژئوپلیتیک جهانی را تحت تأثیر قرار دهد، متعجب شدیم. ما آماده اجرای هر دستوری از سوی فرمانده نیروهای مسلح مالزی هستیم.


شلختگی وزیرخارجه انگلیس سوژه رسانه ها شد! (عکس)

شلختگی وزیرخارجه انگلیس و پوشیدن لباسهایی بدون اتو و کمربند در ملاقات رسمی امروز، دوباره سوژه رسانه ها شد!

شلختگی وزیرخارجه انگلیس سوژه رسانه ها شد! (عکس)

شلختگی وزیرخارجه انگلیس سوژه رسانه ها شد! (عکس)


افشاگری رویترز درباره توافق ولیعهد عربستان و داماد ترامپ درخصوص «قدس»

عربستان سعودی در ظاهر تصمیم ترامپ را «غیر قابل توجیه» و «غیر مسئولانه» دانست. با این حال، منابع مطلع عربی می گویند که به نظر می رسد ریاض با استراتژی جامع تر امریکا برای برنامه صلح اسرائیلی و فلسطینی موافقت کرده است.


باشگاه خبرنگاران - مالزی برای دفاع مسلحانه از قدس اعلام آمادگی کرد


پیامی که پادشاه عربستان برای داماد ترامپ فرستاد



پیامی که پادشاه عربستان برای داماد ترامپ فرستاد


کانال خبری «نورس» به نقل از شبکه 10 تلویزیون اسرائیل گزارش داد که «محمد بن سلمان» به «جارد کوشنر» داماد رئیس جمهور آمریکا اطلاع داده که عربستان از تصمیم ترامپ در معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل حمایت خواهد کرد.
بر این اساس، بن سلمان اما شرطی را مطرح کرده که باید برای یک یا دو هفته تظاهراتی در محکومیت آن برگزار شود، در عین حال عربستان تبعات افکار عمومی جهان اسلام را کنترل خواهد کرد و تضمین می دهد که آرامش را برای دولت آمریکا تأمین کند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ساعات پایانی روز چهارشنبه ضمن به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل، دستور انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به قدس را امضا کرد.
عربستان نیز در واکنش به این اقدام ترامپ، فقط به محکوم کردن آن بسنده کرد.
«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس»روز پنجشنبه ضمن دعوت به تظاهرات در سراسر فلسطین اشغالی، امروز (جمعه) را آغاز انتفاضه چهارم و روز خشم اعلام کرد.

پیشگویی مهم و عجیب درباره سرنوشت دونالد ترامپ


پیشگویی مهم و عجیب درباره سرنوشت دونالد ترامپ
  
   : "پاپا فانگا" پیشگوی معروف نابینای بلغار بود که در زمان حیاتش، حوادث 11 سپتامبر، بهار عربی، کشته شدن دیانا، سونامی و ظهور داعش را پیش بینی کرده بود.

وی گفته بود که داعش در سوریه آغاز می شود و با اعلام خلافت اسلامی در سال 2043 پایان خواهد یافت.
از مهمترین پیش بینی های وی آن بود که چهل و چهارمین رییس جمهور آمریکا یک سیاه پوست آفریقایی الاصل است که آخرین رییس جمهور آمریکا خواهد بود.
پیش بینی های این پیشگو اخیرا مجددا توسط شبکه های خبری آمریکا مطرح شده خصوصا که آمریکا پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ دچار نگرانی های زیادی است، این پیشگو مدعی شده است آمریکا در آینده نه چندان دور و در دوران ریاست جمهوری ترامپ تجزیه خواهد شد.
همه می پرسند منظور این پیشگو از این پیشگویی چه بوده است، آیا آمریکا تجزیه خواهد شد یا این دروغ پردازی ستاره شناسان است.
منبع: العالم


کاریکاتور/ دوشیدن آرامکو

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اعلام کرده که با پادشاه عربستان سعودی در خصوص قرار دادن سهام شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) در بورس نیویورک صحبت کرده است و مقامات سعودی این موضوع را در نظر خواهند گرفت.

کاریکاتور/ دوشیدن آرامکو !!!

سکوت مفتیان سعودی درباره قدس


بیت المقدس

خطیبان و مفتیان سعودی سکوت پیشه کرده و به جای پرداختن به مسئله فلسطین از شاه و ولیعهد عربستان ستایش کردند.


برج‌های زراعی ۴۰ میلیون دلاری، سالانه تغذیه بیش از ۵۰۰۰ نفر را تأمین می‌کنند

برج‌های زراعی ۴۰ میلیون دلاری، سالانه تغذیه بیش از ۵۰۰۰ نفر را تأمین می‌کنند

با افزایش روزافزون جمعیت، تأمین غذا برای افراد به یک بحران اساسی تبدیل شده است. البته راه‌حل‌های نوینی نیز در برای حل این دسته از مشکلات توسعه یافته‌اند.

انتظار می‌رود جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۹.۶ میلیارد نفر برسد و حدود ۶۶ درصد مردم در مناطق شهری زندگی کنند. این موضوع معضل بزرگی برای کارشناسان شده است؛ چرا که تأمین غذای این میزان از جمعیت شهری امری بسیار دشوار خواهد بود.

یک شرکت تکنولوژی مواد غذایی سوئدی به نام پلنتاگون، راه‌ حل جالب توجهی پیشنهاد کرده است؛ برج‌هایی با عنوان پلنت اسکریپر (Plantscraper) وظیفه‌ی تأمین مواد غذایی را برعهده خواهند داشت. ساختمان‌های مذکور کاربرد اداری خواهند داشت؛ با این حال به مزرعه‌های بزرگ و سرپوشیده‌ای مجهز خواهند شد.

گیاهان موجود در این ساختمان‌ها به‌صورت هیدروپونیک (رشد و نمو در آب‌ مغذی) رشد خواهند کرد. بدین ترتیب نیازی به تأمین خاک برای کاشت و برداشت مواد خوراکی نیست.

هانس هاسل، مدیرعامل شرکت پلانتاگون، در گفت‌و‌گویی با بیزینس‌اینسایدر گفت مزرعه به‌طور عمده به‌صورت خودکار فعالیت خواهد کرد و نیاز چندانی به نیروهای کاری ندارد. ساخت اولین نسخه از این ساختمان ۴۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۲ آغاز شده است و تا اوایل سال ۲۰۲۰ افتتاح خواهد شد.

در ادامه‌ می‌توانید تصاویر طرح برج‌های پلنت‌اسکریپر را مشاهده کنید.

.............. 

ادامه مطلب ...

اقرار بولتن ارتش آمریکا به قدرت رادارهای بومی و «عقاب‌»های آشیانه‌نشین ایرانی +عکس


پهپادهای ایران

مجله «دیده‌بان محیط عملیاتی» وابسته به ارتش آمریکا طی گزارشی به ظرفیت‌های گسترده ایران در ساخت رادارهای بومی و نمایش قدرت پهپادی کشورمان با رونمایی از «آشیانه عقاب‌ها» اقرار کرد.

احتمال هسته‌ای شدن عربستان توسط آمریکا


احتمال هسته‌ای شدن عربستان توسط آمریکا

  به نقل از پرو پاپلیکا، برخی منابع خبری اعلام کرده اند که دولت دونالد ترامپ برخلاف سیاست چند دهه گذشته آمریکا در حال گفتگو برای ارزیابی امکان انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان است؛ اقدامی که منتقدان آن را گامی در جهت آغاز رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه می دانند.

دولت عربستان از چندی پیش به دنبال ساخت نیروگاه و کسب فناوری هسته ای است تا از این طریق بتواند مصرف داخلی نفت خود را کاهش داده و بخش اعظمی از نفت تولیدی خود را صادر کند. اما مقامات قبلی و فعلی آمریکا معتقدند که نیت واقعی این کشور دستیابی به قابلیت غنی سازی اورانیوم در رقابت با ایران است.

دولت آمریکا پیش از این به دلیل عدم تعهد عربستان به پذیرش پادمان های نظارتی خاص با هسته ای شدن این کشور مخالفت کرده است اما اکنون ممکن است به دلیل روابط نزدیک دولت ترامپ با ریاض، واشنگتن در سیاست قبلی خود بازنگری کند.

«کریستوفر فورد» از مقامات شورای امنیت ملی آمریکا در زمینه مقابله با اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی روز سه شنبه فاش کرد که دولت ترامپ در حال گفت‌وگو با دولت عربستان درباره انتقال فناوری هسته ای است.

یک مقام دولتی عربستان نیز ماه گذشته در کنفرانسی در ابوظبی برای اولین بار از قصد این کشور برای استخراج اورانیوم برای استفاده در برنامه هسته‌ای خود خبر داد.

کاریکاتور/ وارث ردای یزید بن معاویه!!!

یزید جدید / محمدبن سلمان در مقام یزید در تقلای راه اندازی جنگ علیه شیعیان است. نشریه «نشنال اینترست» خود ولیعهد جوان عربستان را وارث ردای سیاسی یزید بن معاویه می خواند که در تلاش برای راه اندازی جنگی جدید علیه شیعیان در خاورمیانه است؛ جنگی با نتیجه ای متفاوت.

کاریکاتور/ وارث ردای یزید بن معاویه!!!


روند پردازش صدا توسط مغز؛ عجیب‌تر از آنچه تصور می‌کردیم

روند پردازش صدا توسط مغز؛ عجیب‌تر از آنچه تصور می‌کردیم

مغز اطلاعات شنیداری را به‌صورت منقطع تجزیه و تحلیل می‌کند. این امر به مغز کمک می‌کند تا روی اطلاعات مهم‌تر متمرکز شود.

در پژوهشی که اخیرا انجام شده، بیان شده است که مغز ما آنچه را که می‌شنویم، به‌صورت موج و با حساسیت به صداهایی که بین دو گوش ما رد و بدل می‌شود، پردازش می‌کند.

پژوهش‌هایی که پیش از این انجام شدند، نشان دادند که بینایی ما نیز به همین طریق، به‌صورت الگویی ریتمیک و متناوب کار می‌کند. حال شواهدی به دست آمده است که شنوایی ما هم به همین روش کار می‌کند. در واقع به‌نوعی، درک ما از جهان اطرافمان مانند سوسو زدن ستارگان است. 

ادامه مطلب ...

۶۷۸ هزار کانال فارسی در تلگرام ثبت شد

۶۷۸ هزار کانال فارسی در تلگرام ثبت شد

پژوهشگاه ملی فضای مجازی اعلام کرد که بیش از ۶۷۸ هزار کانال فارسی در شبکه‌ی اجتماعی تلگرام ثبت شده است و کاربران روزانه دو میلیارد بازدید از این کانال‌ها دارند.

بر اساس گزارش پژوهشگاه ملی فضای مجازی، تا روز دوم آذرماه ۶۷۸ هزار و ۲۵۷ کانال فارسی شبکه‌ی اجتماعی تلگرامبه ثبت رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که در طول ۲۴ ساعت، به‌طور متوسط بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مطلب در این شبکه اجتماعی منتشر می‌شود که بیشترین تعداد مطلب (بیش از ۲۵۰ هزار مطلب) مربوط به ساعت ۹ شب و کمترین آمار (۱۰ هزار مطلب) مربوط به ساعت ۳ صبح است. از سوی دیگر متوسط تعداد مطلب بر کانال در یک روز، ۱۱.۵ مطلب است.گزارشی که از فعالیت کاربران ایرانی در این شبکه اجتماعی در طول ۱۰ روز اخیر منتشر شده است، نشان از افزایش بیش از ۸ هزار کانال در بازه‌ی زمانی ۲۳ آبان ماه تا سوم آذرماه دارد؛ به نحوی که تعداد کانال‌های ایجادشده در تلگرام از ۶۷۰ هزار و ۳۹۸ کانال طی ۱۰ روز به ۶۷۸ هزار و ۲۵۷ کانال رسیده است.

تعداد کل بازدیدهای کانال‌های فارسی شبکه اجتماعی تلگرام در روز دوم آذر، ٢ میلیارد و ١٢٥ میلیون و ٧٠٦ هزار و ٧٩٧ بازدید برآورد میشود و بیشترین بازدید طی ١٠ روز اخیر به روز ٢٦ آبان با ٢ میلیارد و ٧٠٧ میلیون و ٦٥٠ هزار بازدید اختصاص یافته است.

در همین حال تعداد بازدید هر مطلب به‌طور متوسط در هر کانال در روز دوم آذر، ۹۲۱ بار اعلام شده است و بیشترین بازدید هر مطلب در کانال‌ها طی ۱۰ روز اخیر به روز ۲۶ آبان بازمی‌گردد که هر مطلب حدود یک هزار و ۲۱۸ بار بازدید داشته است.

نجباء: پس از شکست داعش، تسلیحات سنگین خود را به ارتش عراق بازخواهیم گرداند


شبه‌نظامیان عراق سلاح‌های سنگین را به دولت این کشور پس خواهند داد

 به نقل از رویترز، جنبش مقاومت نجباء اعلام کرد تمام سلاح های سنگین خود را پس از شکست داعش به ارتش عراق باز خواهد گرداند.

جنبش نجباء با حدود ۱۰ هزار رزمنده یکی از مهم‌ترین گروه‌های شبه‌‌نظامی عراق به شمار می رود.

«هاشم الموسوی»، سخنگوی نجباء، در این خصوص اعلام کرد: «سلاح‌های سنگین متعلق به دولت عراق است، نه ما. ما نه شورشی هستیم و نه عامل هرج و مرج و نمی‌خواهیم خودمان را جدا از دولت عراق بدانیم.»

وی ضمن انتقاد از طرح کنگره آمریکا برای تروریستی خواندن این گروه تصریح کرد: «متهم کردن ما به تروریست بودن اتفاق جدیدی نیست و ما را شوکه نمی‌کند چون ما هیچ‌وقت جزئی از نقشه آمریکایی‌ها نبوده ایم.»


حملات موشکی یمنی‌ها به مواضع نظامیان سعودی


حملات موشکی یمنی‌ها به مواضع نظامیان سعودی

 به نقل از خبرگزاری سبا، یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای ارتش و نیرو‌های مقاومت مردمی یمن (انصار الله) مواضع و محل‌های تجمع نظامیان سعودی و مزدوران خارجی را در شهر‌های عسیر، نجران و جیزان هدف قرار دادند و شماری از آنان را به هلاکت رساندند و یا زخمی کردند.

یک منبع نظامی اعلام کرد یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن محل‌های تجمع نظامیان سعودی را در شهر الربوعه و روستای مجازة در عسیر گلوله باران کردند. این منبع امنیتی افزود یگان‌های موشکی نیرو‌های انصارالله و ارتش یمن نیز محل استقرار نظامیان سعودی را در منطقه رقابه الهنجر و نزدیک گذرگاه علب هدف قرار دادند. او تاکید کرد شماری از نظامیان سعودی و مزدوران خارجی تحت امر این رژیم در عملیات نیرو‌های ارتش و انصار الله یمن در تپه الخزان کشته و یا زخمی شدند.

این منبع امنیتی افزود مراکز استقرار نظامیان سعودی در پایگاه‌های الشرفه، السدیس و حصن الحماد در نجران نیز هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای نیرو‌های ارتش و انصارالله یمن قرار گرفت. نیرو‌های ارتش و انصار الله یمن همچنین چند موشک کاتیوشا به محل استقرار نظامیان سعودی در برج العبادیه در جیزان شلیک کردند.


عربستان به بازیگری غیرمنطقی در خاورمیانه تبدیل شده است


سی ان بی سی: عربستان به بازیگری غیرمنطقی در خاورمیانه تبدیل شده است

 به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان بی سی، عربستان سعودی به بازیگری غیرمنطقی در خاورمیانه (غرب آسیا) تبدیل شده است.

نویسنده سی ان بی سی نوشت عربستان سعودی بیش از پیش سیاستی تجاوزکارانه را در خاورمیانه (غرب آسیا) در پیش گرفته است. اقدامات عربستان در حالی صورت می گیرد که آمریکا از نقش سنتی خود در منطقه عقب نشینی کرده است.

فیلیپ دوبا پانتانک، تحلیلگر مسائل راهبردی در این رابطه گفت: ما شاهد اشتباهات محاسباتی هستیم. این موضوع سبب شده است که به عربستان سعودی به عنوان بازیگری غیرعقلانی در خاورمیانه(غرب آسیا) بنگریم. اقدامات عربستان در بخش سیاست خارجی به طور روزافزونی سبب بی ثباتی در کشورهای کوچکتر منطقه شده است. تحلیلگران مسائل سیاسی معتقدند این اقدامات عربستان به منظور افزایش شکاف های قومیتی در منطقه است. این اقدامات عربستان سبب افزایش رقابت (دشمنی) آن با ایران شده است.


بررسی ۲۱ شغل عجیب احتمالی در دنیای آینده


بررسی ۲۱ شغل عجیب احتمالی در دنیای آینده

با تغییر ساختارهای کاری و گسترش ماشینی‌ شدن جوامع انسانی، در آینده شغل‌های جدیدی برای انسان‌ها ایجاد خواهد شد که شاید امروزه عجیب به نظر برسند.

حتما شنیده‌اید که گفته می‌شود ربات‌ها در آینده شغل ما را خواهند گرفت. این پیش‌بینی تا حدودی درست است. گروه مشاوره‌ی شغلی کاگنیزانت در کتابش به این موضوع پرداخته است. در این کتاب آمده است که وقتی ماشین‌ها و دستگاه‌ها همه‌ی کارها را انجام بدهند؛ ما باید چه کنیم. پیش‌بینی می‌شود ۱۲ درصد شغل‌ها در آمریکا تا ۱۰ الی ۱۵ سال دیگر اتوماتیک و ماشینی خواهند شد.

اما این اتفاق خیلی هم بد نیست؛ چراکه این گروه پیش‌بینی کرده است درنتیجه تغییرات به‌وجودآمده از فناوری‌های نوین، ۲۱ میلیون شغل جدید به‌وجود خواهد آمد. این سازمان برای کنار آمدن با ترس ناشی از این مشکل و آماده شدن برای آینده، ۲۱ شغلی را که فکر می‌کند در سال‌های آینده به‌ وجود خواهند آمد، بررسی و معرفی می‌کند.

بن پرینگ، نایب‌رئیس و مدیر کاگنیزانت‌سنتر می‌گوید:

ما در تلاشیم مردم را در مورد اتفاقی بزرگ و گیج‌کننده‌ای که قرار است در آینده اتفاق بیفتد، باخبر سازیم. اگر شما آماده و گوش به زنگ باشید، هنوز فرصت کافی برای مقابله با این آینده وجود دارد.

........................ 

ادامه مطلب ...