تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

یک درخواست غیر متعارف جدید از سوی آمریکا‎ در مذاکرات هسته ای/ واکنش غیرقابل انتظار تیم مذاکره کننده ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- علاوه بر اینکه طرف آمریکایی حتی تعهدات خود در لوزان را «دبه» کرده، لغو تحریم ها را نپذیرفته و لیست بازرسی و بازجویی از مراکز هسته ای و دانشمندان هسته ای را ارایه و خواستار شده، در آخرین پیشنهاد خود چارت تشکیلاتی برخی نهادها را نیز مطالبه کرده است.
 
علاوه بر اینکه طرف آمریکایی اعلام کرده با توافقی که در نهم تیر(انتهای ژوئن) انجام خواهد شد هیچ تحریمی اعم از اقتصادی و غیر اقتصادی لغو نخواهد شد لیست اسامی 29 نفره ای از دانشمندان ایرانی که حتی در زمینه های غیر هسته ای نز فعال هستند را جهت بازجویی مطالبه کرده است. این اساتید مربوط به اکثر دانشگاههای کشور اعم از «صنعتی شریف»،‌ «شهید بهشتی»‌، «مالک اشتر»، ‌«صنعتی اصفهان»‌، «تهران»، ‌«صنعتی کرمان» و ‌‌«دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته» و... هستند.
 
همچنین طرف غربی خواستار آن شده که چارت برخی از نهادهای نظامی از جمله «ارتش جمهوری اسلامی»،‌‌‌ «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»‌،‌ «وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»(و نهادهای وابسته به آن) و...و همچنین گزارشی از وضعیت «معاونت علمی فن آوری رییاست جمهوری» ارایه شود.

گفته می شود تیم مذاکره کننده ایرانی به شدت از این درخواست غیرمتعارف آمریکاییها اظهار تعجب کرده و به شدت مخالفت خود را با آن اعلام داشته است. همچنین مذاکره کنندگان ایرانی هر گونه طرح مجدد این بحث از سوی آمریکا و سایر اعضای 1+5 را دخالت در امور داخلی کشور و مهر پایانی بر ادامه مذاکرات ذکر کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.