تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

ایجاد شکاف در بین سران عراقی در مورد همراهی با آمریکا و مشارکت در تحریم ایران

طی روزهای اخیر در پی تهدید ترامپ و هشدار به کشورهای مرتبط با ایران جهت پرهیز از تداوم روابط تجاری با کشورمان و تمکین حیدرالعبادی نسبت به مشارکت با آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در بین احزاب و گروههای متنفذ عراقی به دنبال داشته و این وضعیت منجر به شکاف در بین سران عراقی شده است.  

پس از اظهارات حیدرالعبادی و اعلام مشارکت در تحریم ایران، در فضای سیاسی این کشور موجی به راه افتاده و بسیاری از شخصیت های عراقی با نکوهش این اظهارات، ضمن یادآوری همسایگی و نیز کمک‌های ایران به عراق در دوران تهاجم داعش، تصریح کرده اند که عراق باید در چنین شرایطی از ایران حمایت کند.

از جمله احزاب جهادی در این رابطه پیشتاز بوده و رئیس شورای سیاسی نُجَباء خطاب به سیاسیون عراقی: در کنار

ملت مجاهد و رهبری حکیم ایران بایستید.

شیخ علی الاسدی در واکنش به برخی زمزمه‌های سیاسیون عراقی برای پیوستن به ائتلاف تحریمی آمریکا علیه ایران اظهار داشته: در کنار ملت مجاهد و رهبری حکیم ایران بایستید؛ همانگونه که ملت ایران در کنار ملت شما ایستاد.

وی در مورد تحریم‌های خصمانه آمریکا با تمجید از روحیه مقاوم ایرانیان در مقابله با استکبار جهانی، اظهار داشته: رئیس‌جمهور کم خرد آمریکا نمی‌تواند مردمی را که با ارادت کامل نظام ولایت‌فقیه را انتخاب کرده‌اند، به زانو در بیاورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی الاسدی» افزوده: تصمیم ظالمانه‌ای که توسط رییس جمهور آمریکا علیه ملت ایران اتخاذ شد، مخالف همه ارزش های انسانی و قوانین بین المللی و اخلاقی است.

البته ایران از برهه کنونی با اقتدار تمام عبور خواهد کرد؛ همانگونه که موانع قبلی را در سایه هدایت‌های رهبری حکیم و بادرایت پشت سر گذاشته است.

وی خطاب به سیاستمداران عراقی تاکید کرده: ما این تصمیم مفتضحانه را محکوم می‌کنیم و از شما می‌خواهیم که در کنار این ملت مجاهد و رهبر حکیم آن بایستید؛ همانگونه که ملت ایران در کنار ملت عراق ایستاد هنگامی که این سرزمین توسط نیروهای شرور مورد حمله قرار گرفت و ما یاوری جز فرزندان سلمان محمدی نیافتیم.

ملاحظه: فارغ از اینکه نتیجه اختلاف نظر شخصیت ها و رهبران عراقی چه باشد، تحکم آمریکا در مورد تحریم ایران، موجب تضعیف جریان های وابسته به غرب و تقویت نیروهای مستقل خواهد شد که این وضعیت پایه های نفوذ و اِعمال قدرت آمریکا را نه تنها در عراق بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه سست خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.