تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

باز شدن جهنم در جبل الاکراد؛ شروع مقدمات عملیات پاکسازی استان ادلب



همزمان با پایان نبردها در استان درعا و بازگشت امنیت کامل به این استان و نیز استان القنیطره شواهد و مستندات حاکی از آنست که نیروهای محور مقاومت در حال طرح‌ریزی عملیات گسترده ای در استان ادلب علیه تروریست‌های چندملیتی مورد حمایت ترکیه، قطر و آمریکا در این منطقه هستند؛ هرچند هنوز از طرح و برنامه عملیات خبری منتشر نشده اما می‌توان از همین الان شعله‌های جنگ را از این استان مشاهده کرد.

در طول روز گذشته (۹۷/۵/۷) در یکی از بی‌سابقه‌ترین آتشباری های ارتش سوریه، واحدهای توپخانه ای و موشکی مناطق گسترده‌ای از جبل الاکراد در استان ادلب که از مهم‌ترین مخفیگاه های تروریست‌های جبهه النصره و سایر گروه‌های تروریستی به شمار می‌رود را هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند. 

ادامه مطلب ....

 

این حملات آنقدر بی‌سابقه و گسترده بوده که رسانه‌های وابسته به تروریست‌ها از آن به عنوان جهنم و مقدمه‌ای برای عملیات آینده نیروی زمینی ارتش سوریه یاد می‌کنند.

این در حالیست که از سوی دیگر خبر می رسد دولت ترکیه نیز که به شدت از چنین حمله ای واهمه دارد و می خواهد به هر شکل ممکن با مذاکره و یا با حمایت از گروه‌های تروریستی مانع از آن شود، در حال متحد کردن گروه های تروریستی متعدد حاضر در این منطقه در یک اتاق عملیات مشترک است؛ طرحی که به نظر می رسد با ایجاد مراکز دیده بانی و نظارت بر آتش بس آنکارا در مناطق آلوده شمال غرب سوریه فرصت لازم را در اختیار این کشور قرار داده تا منابع و منافع خود در این منطقه را تقویت کرده و گسترش دهد.

ملاحظه: در حالی که بمباران هوایی و آتش توپخانه ای گسترده در جبهه های شمال حماه و جنوب استان ادلب حدفاصل شهرک های لطامنه، کفرزیتا و شهر خان شیخون تا منطقه دشت الغاب و شهر جسرالشغور در غرب ادلب همچنان ادامه دارد، اظهارات بشار اسد؛ رییس جمهور سوریه مبنی بر تصمیم ارتش برای آزادسازی ادلب و اخباری از شروع عقب نشینی نیروهای ارتش ترکیه از پست های دیده بانی در این استان، شواهد آغاز نبرد نهایی بین محور مقاومت و تروریست های مسلح می باشد.

در صورت تشکیل ائتلاف بین تمامی تروریست ها در این استان و ایجاد اتاق عملیات مشترک (که بسیار بعید و غیرممکن بنظر می رسد)، تخمین زده می شود حدود ۹۰ هزار تروریست در برابر ارتش سوریه قرار خواهند داشت که حدود ۶۰% آنها عضو گروه های به اصطلاح میانه روی ارتش آزاد، احرارالشام و متحدین شان می باشد و مابقی نیز وابسته به گروه هیات تحریرالشام و سایر تروریست های حاضر در این استان است.

بر خلاف نبرد استان درعا، در این منطقه قطعا شاهد حضور گسترده نیروهای متحد شامل حزب الله، فاطمیون، گروه های عراقی و احتمالا حضور برخی نیروهای ایرانی خواهیم بود به خصوص اگر جبهه غرب استان حلب از محورهای اصلی درگیری باشد.

با انجام عملیات پاکسازی استان ادلب و جمع شدن بساط تروریست ها در سوریه، صفحه جدیدی از درگیری بین محور مقاومت با دشمن اصلی یعنی صهیونیست ها و حامیان منطقه ای و بین المللی آن یعنی آمریکا، پیش رو خواهد بود که از هم اکنون ترس و وحشت عجیبی به جان سران رژیم صهیونیستی و رژیم های مرتجع (خصوصا رژیم سعودی) افتاده و دست به هر اقدامی برای جلوگیری از نابودی محتوم می رنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.