تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

سوئیس فاسدترین کشور و مرکز پولشویی، ایران تحت فشار FATF!!


                                                   سوئیس

برخلاف ادعاهای برخی نمایندگان مجلس و اعضای دولت روحانی، نهاد کار گروه مالی یا همان FATF به هیچ وجه یک نهاد فنی و کارشناسانه نیست که با اجرای استانداردهای آن مشکلات بانکی ما برطرف بشود.

این نهاد بین المللی لزوما بر مبنای استانداردهای فنی، مصادیق پولشویی و تأمین مالی تروریسم را شناسایی نکرده و بر اساس آن کشورهایی چون ایران را در لیست سیاه قرار نمی دهد!

اقدامات این نهاد شدیدا متأثر از گرایشات سیاسی کشورهای غربی از جمله آمریکاست؛ در ماهیت سیاسی و غیرفنی این نهاد همین بس که اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان مالی تروریسمِ بین‌الملل یعنی آمریکا و کشورهایی نظیر رژیم سعودی، قطر، امارات و رژیم صهیونیستی اعضای ناظر آن هستند!

در شرایطی که سوئیس فاسدترین کشور از نظر فرار مالیاتی و پولشویی است و هیچ اعتنایی هم به FATF ندارد، اما هیچ‌گاه برای پذیرش استانداردهای FATF تحت فشار قرار نگرفته چرا که سوئیس در ساختار نظام سلطه، بهشتی امن برای سرمایه‌داران و سوداگران غربی است و اساسا مکانی برای پولشویی و فرار مالیاتی! محسوب می شود.  

ملاحظه: اگر ایران همه توصیه های FATF را اجرا کرده و ضررهای فاجعه بار آن (اعم از سیطره آمریکا و دشمنان بر هندسه اقتصادی کشور، خودتحریمی، مسدود شدن درگاه حمایت از نهضت های آزادیبخش و …) را متحمل هم شود، باز هم اتفاق خاصی در وضعیت بانکی و مالی ایران رخ نخواهد داد، همانطوری که با برجام و انهدام صنعت هسته‌ای چیزی تغییر نکرد.

در این رابطه اخیرا یکی از اساتید دانشگاه آمریکایی بنام جیمز پتراس با خطرناک دانستن الحاق ایران به FAFT  اظهار داشته: الزام ایران به پیوستن ایران به FATF نوعی باج‌خواهی است تا پس از وضع تحریم‌های مالی، مبادلات بین ایران و بانک‌های مختلف در اروپا، آسیا و جاهای دیگر را قطع کنند.

جیمز پتراس

                   جیمز پتراس؛ استاد دانشگاه آمریکا

وی افزود: اگر FATF درباره مبارزه با پولشویی، جدی بود، این کار را با مواردی که بیخ گوش خودش جریان دارند، آغاز می‌کرد؛ آنها موضوع تأمین مالی تروریسم را مطرح می‌کنند، در صورتی که بزرگترین تأمین‌کننده مالی تروریسم در سوریه، امروز خودِ آمریکا و اتحادیه اروپا است.

وی در ادامه گفت: اتحادیه اروپا می‌خواهد از حکمرانی ترامپ تبعیت کند؛ اگر ایران درخواست اتحادیه اروپا را رد کند و به FATF ملحق نشود، خواهند گفت که ایران به توافق هسته‌ای پایبند نیست و سرانجام از آن خارج می‌شوند. که این، نوعی تبعیت مخفیانه از ترامپ است و نه از توافق هسته‌ای.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.