تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

بازداشت جعبه سیاه وزارت صنعت، معدن و تجارت دررابطه با واردات خودرو


 

میثم رضایی؛ رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو بازداشت شد؛ رضایی که در صنعت خودرو معروف به دست راست وزیر صنعت است، به همت دستگاه اطلاعاتی کشور دستگیر شد.

این فرد بعد از چند روز کار اطلاعاتی در ارومیه و به هنگام عزیمت به پایتخت، بازداشت شد.  

وی متهم است که یکی از عناصر اصلی واردات خودرو به کشور بوده که با حمایت ویژه مسئولان وزارت صنعت، اقدامات غیرقانونی گسترده‌ای را در این حوزه انجام داده است.

نامبرده در ماجرای هک سایت و واردات بی‌ضابطه خودرو به کشور، نیز دست داشته که با دستگیری وی، تحقیقات ادامه دارد.

ملاحظه: شایان ذکر است، میثم رضایی تلاش زیادی در ترخیص خودروهای خارجی از گمرکات کشور به بهانه کاهش قیمت آنها داشته است.

لازم به ذکر است؛ پس از انتشار خبر مربوط به ورود خودروهای خارجی، گمانه‌زنی‌هایی از حضور شرکت‌های صوری، کارت بازرگانی‌های جعلی یا ورود این خودروها از مناطق آزاد توسط برخی رسانه‌ها منتشر شد اما خیلی زود مشخص شد که این قاچاق سازمان‌یافته، توسط ۲ شرکت بنام و بزرگ با کارت بازرگانی رسمی و انجام تمام مراحل قانونی و از مسیر سبز گمرکی رخ داده است.

این دو شرکت دارای بیش از ۲۰ سال سابقه در واردات خودرو در کشورند و پیش از این هم با مانیفست‌ها و ثبت‌سفارش‌های جعلی که توسط شرکت‌های اقماری خود در دبی صادر و اقدام به تخلف گمرکی و قاچاق در حجم بالا می‌کردند.

باوجودی که از ۲۸ تیرماه سال ۹۶ طبق اعلام اداره مقررات وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت)، ثبت‌سفارش برای تمام واردکنندگان خودرو اعم از شرکت‌های نمایندگی و غیرنمایندگی مسدود بوده اما در همین بازه زمانی بیش از ۳۰ هزار خودرو ثبت‌سفارش شده‌ و اجازه ترخیص ۱۹۰۰ دستگاه از این خودروها کسب گردیده که در جریان این قاچاق سازمان‌یافته، تخلف برخی از مسئولین محرز شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.