تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

وضعیت بشدت متزلزل ائتلاف سعودی درآستانه توقف جنگ وشکست فضاحت بارمحورشرارت

همزمان با طرح درخواست آمریکا و اروپا برای پایان جنگ یمن، متجاوزان با هدف دست اندازی بر مناطق بیشتر در آستانه گفتگوی احتمالی دست به تحرکاتی شکست خورده زدند، اما با تلفات مضاعف و بی نظیر روبرو شدند.

پس از اینکه آمریکا و غربی ها که طی قریب به چهار سال جنگ در یمن چشم خود را به روی جنایات ائتلاف سعودی در یمن بستند، از ضرورت پایان جنگ یمن دم زدند، اوضاع در جبهه های جنگ تشدید شد و به نظر می رسد که آمریکا و متحدان غربی اش به این ائتلاف چراغ سبز داده اند که اگر بنا باشد صلحی در یمن برقرار شود، باید در اواخر جنگ حداکثر تحرکات نظامی را در جبهه های مختلف انجام دهند تا در چانه زنی های سیاسی احتمالی دست بالا را داشته باشند و از همین رو بود که متجاوزان و مزدوران وابسته به این ائتلاف بر دامنه حملات خود در جبهه های مختلف و نیز منازل مسکونی به ویژه در استان صعده افزودند.  

البته دلیل دعوت آمریکایی ها و متحدان غربی اش به توقف جنگ در یمن به علت این است که خود آمریکایی هم پذیرفته اند که ائتلاف ضد یمن و ادوات آنها در رقم زدن سرنوشت جنگ شکست خورده انددلیل دعوت آمریکایی ها و متحدان غربی اش به توقف جنگ در یمن به علت این است که خود آمریکایی هم پذیرفته اند که ائتلاف سعودی-اماراتی و ادوات آنها در رقم زدن سرنوشت جنگ شکست خورده اند. این درخواست در واقع به دلیل ناکامی متجاوزان در جبهه ساحل غربی در به دست آوردن موفقیت ودستاورد نظامی است.

از سویی آمریکایی ها که خود طراح و اداره کننده جنگ یمن هستند، نمی توانند ژست میانجی به خود بگیرند. دعوت به توقف جنگ و تشدید درگیری ها همانطور که گفته شد با هدف چنگ انداختن متجاوزان بر مناطق بیشتر است تا از آن بتوانند به عنوان برگه های برنده در میز گفتگوهای آتی استفاده کنند.

همچنین درباره توقف درخواست توقف جنگ از سوی آمریکایی باید گفت که در واقع به علت ضربات دردناک موشکی و پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن است. مواضع اخیر آمریکایی ها نمایانگر این نکته است که رویاهای آمریکایی ها برای هیمنه بر یمن بر باد رفته است و اراده یمنی ها حرف نهایی را می زند.

آمریکایی ها که منافع زیادی در یمن دارند و ادامه جنگ را به منفعت خود می دیدند، هم اکنون تلاش دارند که از سویی خود را از تبعات جنگ یمن رهانده و از سویی به دنبال نجات ریاض از باتلاقی که در آن گرفتار شده، هستند. هر روز که می گذرد سعودی ها بیشتر در باتلاق یمن فرو می روند و راهی هم برای خروج از آن ندارند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن در گفتگو با خبرگزاری یمنی(سبا) گفت: «در جریان عملیات ساحل غربی و هنگام شکست پیشروی های دشمن در دو جبهه کیلومتر ۱۶ و المطار (فرودگاه) در ساحل غربی طی ۴۸ ساعت گذشته، ۱۱۳ نفر از متجاوزان و مزدوران کشته شدند و ۱۵۶ نفر دیگر از جمله برخی سرکردگان آنها زخمی شدند. همچنین ۶۹ زره پوش منهدم شد.

وی افزود: دشمن با ۳ تیپ نظامی از دو محور یکی به سمت کیلومتر ۱۶ و دیگری از غرب فرودگاه در حال پیشروی بودند، اما مبارزان قهرمان ما در کمین دشمن بودند و تمام تلاشهای آنها به رغم پشتیبانی گسترده هوایی را با شکست مواجه کردند. 

فقط ظرف یکروز آمار تلفات دشمن ۷۰ کشته و ۱۰۱ زخمی در منطقه کیلومتر ۱۶ و ۱۲ کشته و ۱۵ زخمی در منطقه فرودگاه بود. این آمارها اعم از تعداد کشته شدگان و مجروحان آمار اولیه است که به بیمارستان الجمهوری در عدن رسیدند در حالی که دهها کشته و زخمی در بیمارستان های المخا و الخوخه هستند و اجساد برخی دیگر از آنها در میدان نبرد بر روی زمین باقی مانده است».

این موفقیت فقط به جبهه الحدیده محدود نشده و کشته شدن و اسارت شماری از فرماندهان تیپ ها و گردانهای دشمن متجاوز و نیز زخمی شدن دهها نفر از مزدوران و غنیمت گرفته شدن ادوات و مهمات در عملیات منحصر به فرد ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه ناطع در استان البیضاء نیز وجود دارد.

شمار زیادی از مزدوران نیز به اسارت درآمده اند و ادوات بیشماری منهدم شده و نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در جریان این عملیات ها موفق به پاکسازی مناطقی که دشمن طی دو روز گذشته در آن پیشروی کرده بود، شدند. 

قدر مسلم آنکه دلیل دعوت آمریکایی ها و متحدان غربی اش به توقف جنگ در یمن به علت اینست که خود آمریکایی هم پذیرفته اند که ائتلاف ضد یمن و ادوات آنها در رقم زدن سرنوشت جنگ شکست خورده اند.

در هر حال این اقدامات نوعی خودکشی محسوب می شود که مزدوران و متجاوزان را در خود بلعیده است.

یمنی ها اکنون موشک هایی با دقت بالا در اختیار دارند که متجاوزان را تار و مار می کند. جدای از روحیه بالا و اعتماد به نفس نشات گرفته از توکل رزمندگان یمنی به خداوند؛ دستاورد یگان موشکی یمن که چند روز قبل رونمایی شد و آن موشک بدر P-۱ بود، می تواند ضربات مهلکی به متجاوزان وارد کند.

ملاحظه: درشرایط فعلی وضعیت جبهه های جنگ در یمن، همانند روزهای پایانی جنگ تحمیلی بعد از پذیرش قطعنامه توسط ایران و عراق و تهاجم وسیع ارتش بعث در محورهای مختلف است که قصد داشت تا با گرفتن امتیازات نظامی، در مذاکرات آتش بس دست بالا را داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.