تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

سقوط چهار مرکز امنیتی در ولایت بلخ افغانستان به دست طالبان

مقامات ارتش افغانستان از سقوط چهار مرکز امنیتی در ولایت بلخ به‌دست طالبان خبر دادند.

این مقامات افغانی اعلام کردند که چهار مرکز امنیتی مورد نظر در شهر «چمتال» واقع در ولایت بلخ به دست طالبان سقوط کرده و عناصر طالبان بر آن مسلط شده اند.

محمدحنیف رضایی؛ سخنگوی لشکر ۲۰۹ شاهین در این خصوص اعلام کرد که نیروهای پلیس  چهار مرکز امنیتی را در شهر مذکور بدون درگیری به گروه طالبان واگذار و به سمت مرکز این شهر عقب‎نشینی کرده ‎اند.

با این حال فرمانده امنیت ولایت بلخ، سقوط مراکز نظامی نیروهای امنیتی افغانستان و هرگونه درگیری در این شهر را رد می‎کند.

ملاحظه: از مدتی قبل، با شکست گروه های تروریستی در عراق و سوریه، آمریکا اقدام به انتقال بخشی از آنها به مناطقی در افغانستان کرده و با حمایت های محور شرارت (آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی) موازنه قدرت را در افغانستان به نفع گروه های تکفیری تغییر داده تا توجیهی برای حفظ نیروهای اشغالگر آمریکا و ناتو در مرزهای شرقی ایران دست و پا کند.

حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان (و سپس عراق) از زمان ۱۱ سپتامبر با پوشش مبارزه با تروریسم! خود به یکی از مسائل امنیتی برای کشورهای منطقه بویژه نظام اسلامی ایران تبدیل شده و اخیرا نیز بر تعداد و تنوع گروه های تروریستی فعال در افغانستان افزوده شده و آمریکا قصد دارد تا از آن در برابر کشورهایی از جمله ایران، روسیه، چین، پاکستان و هند بعنوان یک ابزار سیاسی_امنیتی بهره برداری نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.