تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

مطلوب نشان دادن بخشی از هیات حاکمه آمریکا و گره زدن منافع ملی به برنده شدن دمکرات ها

یک نکته قابل اتکاء در ارزیابی های راهبردی، قضاوت درباره آمریکا، و دوست و شریک یا معتدل و منعطف انگاشتن بخشی از هیئت حاکمه آن است.

مطالبی که بعضا درباره انتخابات کنگره و امید به بازگشت دموکرات‌ها با پرچمداری اوباما و کری منتشر می‌شود، این شائبه را ایجاد می‌کند که هنوز هم وسوسه خناسان در سطوح عالی مدیریتی کشور ادامه دارد.

ملاحظه: سوابق موجود و تجربیات چهل ساله نظام جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که دمکرات ها و جمهوری خواهان در آمریکا دولبه یک قیچی برای قطع ریشه های انقلاب و خیزش اسلامی هستند و این دروغ بزرگی است که کسانی بگویند دولت اوباما، میانه‌روهای قائل به معامله بودند و ترامپ، زیر میز زد یا تهدید را روی میز گذاشت.  

این جماعتِ وادادگان سیاسی که درباره بازگشت دموکرات ها امید می دهند، یا بویی از غیرت و انسانیت نبرده اند و یا ماموریت دارند تا مهره های خوش خط و خال دشمن را تقدیس و بزک نمایند؛ اتفاقا تهدیدهایی که در دوره اوباما اتفاق افتاد، بسیار بزرگتر از دوره جمهوری خواهان است.

طرح خاورمیانه جدید را (که به مفهوم ویرانی و تجزیه کشورهای منطقه) آن قدر که دولت دموکرات اوباما با جنگ هوشمند (و ترکیب جنگ سخت و نرم) پیش برد، دولت نومحافظه‌کار بوش پیش نبرد.

دولت اوباما همزمان با مذاکره برجام، زرادخانه تسلیحاتی و کمک های مالی-اطلاعاتی خود و متحدانش را در اختیار گروه های تروریستی از جمله داعش گذاشت و تهدید امنیتی خطرناکی را تا مرزهای غربی و شرقی ما گسترش داد.

دشمنی تیم اوباما در حوزه های مختلف به مراتب موثرتر طراحی و اجرا می شد: از جمله خرابکاری نرم‌افزاری، ترور دانشمندان هسته‌ای، اعمال شدید‌ترین تحریم ها موسوم به تحریم های فلج‌کننده، و تحقیر در حد ویزا ندادن به ابوطالبی نماینده دولت روحانی در سازمان ملل، آن هم در فصل مذاکره و اعتمادسازی و توافق، جزو هنجارهای همین دوره است.

در مقایسه عملکرد دوحزب سیاسیِ آمریکا، در مجموع به نظر می رسد اقدامات غیرعاقلانه و افراطی ترامپ وجهه آمریکا را در داخل و خارج شدیدا مخدوش کرده و منجر به مشاجرات جدی در داخل هیات حاکمه آن کشور شده است و همین امر موجب شرایط خاصی در آمریکا شده که بی‌سابقه است و در تاریخ آمریکا چیزی مانند درگیری که اکنون ترامپ با نهادهای امنیتی و رسانه‌ها دارد تا به حال مشاهده نشده‌ که این موضوع کاملا به نفع ایران اسلامی است.

در هرصورت وضعیت داخلی آمریکا به گونه ای پیش می رود که ممکن است منجر به استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان این کشور شود.

نکته مهمی که بایستی فارغ از مسائل داخلی آمریکا به آن عنایت شود، اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه غرب آسیاست که تاکنون بحول و وقوه الهی توانسته با تقویت محور مقاومت در سطح منطقه، موجب کنترل و مهار شیطان بزرگ و همپیمانانش از جمله رژیم صهیونیستی و شیوخ عرب خلیج فارس شود و در دراز مدت نیز این امر منجر به افول هیمنه و اقتدار تمامی قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای از جمله آمریکا خواهد شد.

 برچسب ها :
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.