تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

جذاب وعبرت آموزبودن گفتگوی چالشی پایان اجلاس سه‌جانبه تهران برسرتروریستها


در دقایق پایانی اجلاس فوق، در حالی که  اردوغان؛ رئیس جمهور ترکیه اصرار داشت تا موضوع آتش بس با تروریست های جبهه النصره را در بیانیه نهایی بگنجاند، با موضع قاطع روسیه و ایران روبرو و ناچار به تسلیم گردید.

ترکیه که با مواضع جانبدارانه از تروریست ها در اجلاس تهران شرکت کرده بود، سعی داشت تا به نحوی از عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب، جلوگیری و درخواست آتش‌بس با تروریست ها در سوریه را در بیانیه نهایی بگنجاند، اما با مخالفت محکم پوتین و همراهی روحانی، در نهایت ناگزیر شد تا زیر بیانیه‌ای را امضا کند که در آن، نه فقط آتش‌بس آورده نشد؛ بلکه به پیشنهاد ایران، خلع سلاح جبهه النصره و سایر تروریست‌ها (یعنی همان رفقای قدیمی آقای اردوغان) هم به آن افزوده شد.

بخشی از گفتگوی سه رئیس جمهور به صورت زنده از شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران و نیز شبکه‌های خبری ترکیه و روسیه و احتمالا سایر کشورهای جهان پخش شد و طی آن درخواست‌های بی‌ثمر اردوغان از روحانی و پوتین را همه مشاهده کردند؛ انشاالله بزودی نتیجه میدانی عملیات آزادسازی ادلب و نابودی تروریست‌ها را هم همه خواهند دید و شنید.  

ملاحظه: همین آقای اردوغان در چند سال قبل، کراراً بشار اسد و دولت قانونی سوریه را به سرنگونی و حمله نظامی و اشغال تهدید و رسماً از گروه‌های مسلح معارض سوری حمایت می‌کرد و هر روز نیز یک موعد جدید برای اسقاط اسد مشخص می‌نمود؛ چنان درباره مسایل داخلی دو کشور همسایه (عراق و سوریه) سخن می‌گفت که انگار سوریه و عراق را هم به خاک خود افزوده است.
از سوی دیگر رجزخوانی دستگاه تبلیغاتی داعش در روزهای اوج‌گیری این لشکر سیاه در اشغال موصل و محاصره بغداد، و تسخیر بخش اعظم سوریه که در آن علیه مردم ایران سخن می‌گفتند و هدف بعدی را ایران اعلام و تهدید به اشغال تهران پس از بغداد و نجف و کربلا می‌کردند.

نکته عبرت آموز در این ماجرا اینست که روز گذشته در پایتخت ایران، همان اردوغان داشت التماس می‌کرد تا ادلب را دیگر رها کنید و سراغ آن نروید؛ اینکه چه چیزی او را از آن هیمنه به این روز انداخته، اتفاقی است که در میدان نبرد و بر روی زمین در سال‌های اخیر صورت پذیرفته است.

و این چیزی نیست جز سیاست حکیمانه رهبر معظم انقلاب از ابتدای بحران سوریه در حمایت همه‌جانبه از دولت قانونی اسد به رغم همه مخالفت‌های داخلی و خارجی و حضور به موقع و فداکارانه مدافعان حرم در شام.

از زاویه دیگر، این اجلاس بزرگ، دو غایب بزرگ‌تر هم داشت که سردار قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله بودند؛ اما قطعا آنها در حال برنامه ریزی برای کسب پیروزی های بزرگ برای جهان اسلام هستند و دست آوردهای آنها بجای حضور فیزیکی شان نه تنها در این اجلاس بلکه در جای، جای منطقه قابل مشاهده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.