تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

اجرای کمین موفق حزب الله در مسیر تعدادی از کماندوهای صهیونیستی


در سال ۱۹۹۷ روز پنجم سپتامبر (مقارن با ۷۶/۶/۱۴) در شبی تاریک، کماندوهای دریایی واحد شیطیت ارتش متجاوز صهیونیستی از طریق دریا به لبنان حمله کردند اما برخلاف برنامه ریزیِ طولانی مدت و ماه‌ها رصد پهپادهای جاسوسی دشمن، با اجرای کمین از سوی حزب الله، کماندوهای صهیونیستی نه تنها به هدف عملیات دست نیافتند، بلکه بجز یک نفرشان، بقیه کشته و زخمی شدند.

حزب الله توانسته بود امواج پهپادهای جاسوسی را هک کرده ‌و بفهمد که دشمن قصد دارد در منطقه عباسیه عملیات کند؛ لذا در نقاط مختلف کمین کرد.  

در فجر روز پنجم سپتامبر در تاریکی شب، دشمن حمله ور شد، اما با رسیدن به کمین و انفجار مین‌ها و مواد منفجره جاسازی شده، و حمله نیروهای حزب الله، تعداد ۱۲ کماندوی صهیونیست کشته، دو نفر زخمی و فقط یک نفر جان سالم به در برد. 

هلیکوپترهای رژیم صهیونیستی برای کمک و انتقال اجساد آمدند؛ با این حال شدت انفجارها به حدّی بود که تکه های زیادی از جمله نصف صورت یک کماندو بالای یک درخت و در محوطه کمین پیدا شد که بعدها در تبادل اسرا بین مقاومت و دشمن مورد استفاده قرار گرفت.

تیتر یکی از روزنامه های صهیونیستی چنین بود: اسراییل (رژیم اشغالگر قدس) برای بهترین فرزندانش می گرید که در عملیات شیطیت کشته شدند و نتانیاهو نیز این واقعه را بدترین فاجعه خواند و لبنان هم به سازمان ملل شکایت کرد.

امیر ربابورت تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی معاریو در آن زمان نوشت که تجربه تلخ ارتش صهیونیستی در زمان حضور در منطقه کمربند امنیتی در لبنان این نکته را ثابت می‌کند که هنگامی که ما با با ریسک بسیار بالا و به صورت ویژه فعالیت می‌کنیم، این موضوع نه تنها نمی‌تواند دستاوردهای تاکتیکی برای ما داشته باشد، بلکه فجایع بزرگی را رقم می‌زند، مانند فاجعه‌ای که در کمین انصاریه بر ضد یگان دریایی شیطیت وارد شد.

طراحی فرماندهان دشمن صهیونیستی به ویژه امیرام لیفین فرمانده منطقه شمالی این رژیم، مبتنی بر این نکته بود که حزب‌الله لبنان را از دایره هجومی و انجام عملیات به بخش دفاعی وارد کند و برای سرکردگان رژیم صهیونیستی در آن زمان، چنین عملیاتی قطعا موفقیت‌آمیز بنظرشان می رسید، اما نتایج دردناک کمین انصاریه در ابعاد کمّی و کیفی این ارزیابی صهیونیست ها را از بین برد و آنها را وادار به تسلیم شدن در برابر حاکمیت حزب‌الله در قواعد درگیری‌ها و تحولات میدانی کرد.

از آن زمان تاکنون محور مقاومت همواره با اتکا به قدرت حق تعالی، هیچ گزینه ای را در برابر رژیم صهیونیستی غیر ممکن قلمداد نکرده و حتی به سران این رژیم گوشزد کرده که در صورت وقوع هرگونه جنگی، اقدام به آزادسازی شهرهای اشغالی و سرزمین های فلسطینی از چنگ اشغالگران خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.