تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

فضای مجازی و فرصت های بی نظیر آن برای معرفی مطلوب دین اسلام در اقصی نقاط عالم

اخیرا یکی از وعاظ شهیر تهرانی (استاد پناهیان) مطالب ارزشمندی در مورد جایگاه، اهمیت و امکان بهره برداری مفید از فضای مجازی عنوان نموده که به اختصار می آید:

در بعضی از کشورها چندین هزار نفر در قالب ارتش‌های سایبری، حقوق می‌گیرند و موبایل در دست‌شان هست و مأموریت دارند که مثلاً یک‌دفعه‌ فلان هشتگ یا موضوع را داغ کنند.

دنیای عجیبی است؛ هرچه امکان گناه بیشتر می‌شود، امکان ثواب هم بیشتر می‌شود؛ هیچ‌وقت امکان خدمت به دین و امام زمان(عج) این‌قدر برای همه ارزان و مؤثر نبوده است.  

الان تک‌،تکِ ما می‌توانیم با استفاده از فضای مجازی، مؤثر واقع شویم و بر دیگران تأثیر مثبت بگذاریم؛ هیچ‌کسی در هیچ دین و مذهبی به اندازۀ ما انگیزه و علاقه به آرمان خودش ندارد؛ ولی مشکل اینجاست که ما پژواک نداریم؛ دیگران صدای‌شان بیشتر است؛ هشتگ درست می‌کنند و داغ می‌کنند و یک موضوع ساختگی را کاملاً مردمی نشان می‌دهند؛ نمایشی در فضای مجازی راه می‌اندازند که فکر کنی اینها واقعاً مردم هستند؛ حالا اگر شما احساس وظیفه کنید و روزی چند محتوای مفید تولید کنید و بفرستید، آنها را سیل می‌برد؛ آنها هرگز نمی‌‌توانند به تعداد شما سازماندهی کنند؛ سازمان‌ها و شورای عالی فضای مجازی و… هم نمی‌توانند.

دربارۀ یاران امام زمان(ع) فرموده‌اند که فرمان مولای خود را در کف دست‌شان می‌بینند و اجرا می‌کنند؛ برخی از علماء فرموده‌اند که شاید مصداقش همین دستگاه‌ها و سیستم‌های ارتباطی مثل موبایل باشد؛ امام زمان(ع) می‌توانند ارتباط شان را با تک‌،تکِ مردم برقرار کنند و مردم هم از همین طریق، تنهایی خودشان را به پیوند با امام زمان(ع) تبدیل کنند.

ملاحظه: در جهان امروز که تمامی مکاتب مادّی و غیرالهی به بن بست کامل رسیده و حرف تازه ای برای بشریت ندارند، منابع عظیم اسلام در پرتوی روایات و احادیثِ ناب، می تواند دنیای تشنه ِ معنویت را سیراب و مرهمی بر زخم گمراهی ها و تاریکی هایی باشد که دستگاه های استکباری برای به بند کشیدن توده های مردم به هم بافته و در قالب دین و معنویت های کاذب با استفاده از رسانه ها به خورد مردم داده اند.

لذا بایستی حوزه های بزرگ علمیه و علمای فهیم و مسلط به مسائل ِروز، با بهره گیری از فضای مجازی، نسبت به پیراستن چهره نورانی اسلام اقدام نموده و فرهنگ ناب اسلامی را در جهان تبلیغ نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.