تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

برگشت خوردن رانت ۷۰۰۰ میلیارد تومانی حسین مرعشی، با وجود حمایت جهانگیری از وی

با دستور قوه قضائیه، روند اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون دلاری (بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان) به یکی از اعضای مرکزیت حزب کارگزاران که با رانت دولت در حال انجام بود، متوقف گردید.

دولت به بهانه احداث ۷۵۰ هکتار گلخانه هیدروپونیک، قرار بود مبلغی معادل ۵۰۰ میلیون دلار به «شرکت عمران کرمان » با عاملیت حسین مرعشی تخصیص دهد.

از ابتدای طرح این موضوع، یکی از دستگاه های نظارتی دولتی نسبت به این مسئله مشکوک و دستور توقف این واگذاری را صادر می کند اما با دخالت مستقیم آقای جهانگیری، وی شخصا دستور توقف را بلااثر کرد و مراحل واگذاری این رقم با همکاری مرتضی شهیدزاده (عضو هیأت مدیره بانک کشاورزی) ادامه پیدا می کند.  

اگرچه علت جلوگیری از تخصیص تسهیلات ۵۰۰ ملیلیون دلاری از سوی نهاد مذکور، همکاری حسین مرعشی و همچنین ارتباطات گسترده شهرام جزایری با پرونده احداث گلخانه عنوان شده بود، اما عاملین اجرای این طرح به خاطر دور زدن قانون، شرکت جدیدی با عنوان «شرکت عمران و توسعه گلخانه های استان کرمان» تاسیس و دستور پرداخت تسهیلات ۴۵۵ میلیون یورویی به بهانه تاسیس گلخانه را مجددا از دولت می گیرند.

ملاحظه: تلاش برای اخذ رانت ۵۰۰ میلیون دلاری فوق درحالی از سوی مرعشی در حال پیگیری است که هنوز تکلیف واگذاری “رشت الکتریک” به حزب کارگزاران و ورشکستگی آن مشخص نشده و کارگزاران جوابی برای آن به افکار عمومی ارائه نکرده اند.

با اقدام باندی و قبیله ای آقای جهانگیری و حمایت وی از واگذاری تسهیلات نجومی به یک حزب معلوم الحال، این امر نشان می دهد که متاسفانه زدبندهای حزبی و جناحی، جایی برای فکر کردن به منافع ملی برای مسئولین دولتی باقی نگذاشته است.

در حال حاضر برخی شرکت ها و مراکز بزرگ اقتصادی نظیر: هواپیمایی ماهان، ماهتاب گستر، کرمان خودرو، قطارهای جوپار، عمران کار سیرجان، عمران کرمان و..وابسته به حزب کارگزاران هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.