تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

شعله‌های اختلاف بین ایران و عراق در جنگ رسانه‌‌ای و فضای مجازی

این روزها در آستانه ماه محرم و نزدیک شدن به راهپیمایی بزرگ اربعین، افکار عمومی دو کشور ایران و عراق آماج حملات گسترده رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی است که مردم دو کشور را به دشمنی، کینه‌توزی و نفرت پراکنی علیه مردم کشور مقابل فرا می‌خوانند.

در مدل طراحی شده توسط دشمنان انقلاب اسلامی ایران محور شرارت (آمریکا، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی) قرار است مردم عراق را هوسران و شکارچی دختران و زنان ایرانی معرفی نمایند تا تخم نفرت و دشمنی و عرب ستیزی را در پناه غیرت ایرانی بپراکنند و هم‌زمان در عراق مردم ایران را عجم‌های متجاوز‌ی معرفی می‌کنند که سرزمین عراق را بخشی از سرزمین ایران تلقی و در پناه مبارزه با داعش، قصد تصرف عراق را دارند.  

به مردم خوزستان که مشکل آب آشامیدنی دارند، می‌گویند شما از تشنگی تلف می‌شوید چون آب را به عراقی‌ها فروخته‌اند و به مردم عراق می‌گویند ایرانی‌ها (همچون کوفیان) آب کارون را بر شما بسته‌اند.

در بین مردم عراق تخم کینه و نفرت پخش می‌کنند که ایرانی‌ها برق شما را قطع کرده‌اند و به مردم ایران می‌گویند قطعی برق به خاطر سودجویی و فروش برق به عراق است.

پایه و اساس این تفرقه افکنی بر بستر شبکه‌های اجتماعی و مجازی استوار است که یکی از شیوه‌های جنگ نوین به شمار می رود. در این شیوه یک موضوع در اتاق جنگ مجازی طراحی و برای آن دروغ‌های متعدد تولید و به‌عنوان یک خبر صد درصد صحیح منتشر و برای هر دروغ ده‌ها سند و آدرس (که همگی دروغ است) ارائه شده و با استفاده از هنرهای نوین نظیر فتوشاپ اصالت آن دروغ را خدشه ناپذیر می‌کنند.

اختلاف‌افکنی بین ایران و عراق نیز بر بستر شبکه‌های مجازی تحت مهندسی محور شرارت سازمان یافته و به صورت گسترده با دروغ پراکنی به تکثیر نفرت و دشمنی دو ملت و دو کشور مشغولند. برخی از این دروغ‌های منتشره در شبکه‌های اجتماعی از این قرار است:

– پسماندهای آلوده ایران منجر به مسمومیت هزاران نفر از مردم بصره شد؛

– انتشار تصاویر قتل یک عراقی در خرمشهر توسط شهروندان ایرانی که ادعا شده به ناموس ایرانی تجاوز کرده است (که پس از چند ساعت توسط مسئولان خرمشهر تکذیب شد)؛

– انتشار تصاویر و عکس‌هایی مبنی بر ارسال پول مردمان ایران به عراق؛

– جنجال‌آفرینی، بزرگ‌نمایی و برجسته کردن همراهی عراق با آمریکا در تحریم‌های جدید؛

– آتش زدن هورها به تلافی از قطعی برق ایران به عراق؛

– نشان دادن تصاویری مبنی بر توهین مردم عراق به مسئولان ایرانی در عراق در صورتی که تصاویر مرتبط به هیئت عراقی و حادثه کراده بوده است.

در عراق بالاخره تیرهای مسموم وهابیت به هدف نشسته و عده‌ای در روز جمعه ۱۶ شهریورماه به ساختمان کنسولگری ایران در بصره (یکی از اصلی ترین پایگاه‌های حشدالشعبی عراق که شهدای بسیاری در نبرد با داعش داشته‌) حمله کرده و آنرا به آتش می‌کشند و در ایران نیز شبکه وهابی به شدت به دنبال جنجالی مشابه بصره در خرمشهر و آبادان است.

حمله به کنسولگری ایران در بصره، مقارن است با پخش فیلم‌هایی در فضای مجازی در باره اعتراض و حمله به زائران عراقی در برخی از شهرهای ایران از جمله آبادان، که با ادبیاتی تند خواستار خروج آن‌ها از ایران هستند!

ملاحظه: بی‌شک پازل فتنه‌انگیزی و پاشیدن تخم تفرقه بین دو ملت، زمانی کامل می‌شود و طراحان پشت پرده به مقصود خود می رسند که هر دو ملت به بهانه‌های مختلف، دائماً به هم حمله کنند، ناسزا بگویند، تخم نفرت بپاشند و هر تحرک و اقدام مشکوک در این‌سوی مرز، با تحرک و اقدام مشابه و بلکه قوی‌تر در آن‌سوی مرز پاسخ داده شود.

لذا در طراحی دشمن، باید مدام در کوره فتنه انگیزی دمیده شود و بر حجم کمی و کیفی نفرت و کینه افزوده شده و مشترکات فرهنگی و دینی و جغرافیایی و روابط سیاسی، اقتصادی، مذهبی و… دو کشور مورد حمله ناجوانمردانه و تاخت و تاز شبکه‌های اجتماعی قرار گیرد.

در هر حال با عنایت به مزیت های ممتاز محور مقاومت، برخی از مهمترین اهداف دشمن از پروژه اختلاف‌افکنی از این قرار است:

۱ – تکمیل ناتوی فرهنگی با از بین بردن قداست شهرهای مذهبی مشهد مقدس، نجف اشرف، قم‌ و کربلای معلیٰ؛
۲ – تحت‌الشعاع قرار دادن و تضعیف اربعین به‌عنوان بزرگترین اجتماع جهان تشیع؛
۳ – قطع ارتباط ایران در محور مقاومت و شکستن هلال طلایی شیعی؛
۴ – تقویت موقعیت تضعیف شده رژیم سعودی حاکم بر حجاز؛
۵ – امتیازگیری از ایران در جنگ ادلب در سوریه؛
۶ – تقویت جبهه وهابی در داخل عراق؛
۷ – بسترسازی برای راه‌اندازی و تشدید جنگ عرب و عجم؛
۸ – خارج کردن بازار عراق از اقتصاد ایران و جایگزینی سعودی‌ها در اقتصاد عراق؛
۹ – از بین بردن اقتصاد گردشگری حداقل ۸ میلیون گردشگر عراقی و ایرانی؛
۱۰ – اعمال فشار بر مردم عراق از سوی آمریکا جهت مشارکت و همراهی در تحریم‌های آتی؛
۱۱ – جنگ بر سر انتخاب دولت متمایل به آمریکا در عراق؛
۱۲ – استفاده از موج تنفر «مردم ایران علیه عراق» برای تأثیرگذاری در واگرایی مردم ایران از انقلاب اسلامی.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.