تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

اعتراف رئیس دولت به برنامه ریزی برای گرانی های اخیر


در حالی که پیش از این دولت نوسانات وحشتناک نرخ ارز طی چند ماه اخیر را متأثر از عملیات روانی آمریکا و اعلام خروج از برجام و یا مربوط به ناآرامی های سال گذشته عنوان کرده و رسماً از تریبون رسانه ملی به مردم وعده می داد که مطلقا اجازه بالا رفتن نرخ ارز را نخواهد داد!، جلسه اخیر پرسش از رئیس‌جمهور در مجلس، حقایق دیگری که حاکی از خلاف گویی دولت بود را آشکار نمود.

آقای روحانی در مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سؤال نمایندگان به صورت رسمی و علنی به برنامه ریزی شده بودن افزایش نرخ ارز اعتراف نمود و گفت: «ما برای اداره کشور باید بر روی نرخ ارز با برنامه پیش می‌رفتیم… اگر همین حالا به رئیس بانک مرکزی دستور بدهم که مثل پارسال عمل کند، قیمت ارز ظرف دو هفته به نرخ شهریور سال گذشته باز می‌گردد.»  

ملاحظه: بیان جناب روحانی متضمن چند نکته و حقیقت است، از جمله:

-عامل اصلی بی‌ثباتی در قیمت‌ها و لجام گسیختگی در امور اقتصادی کشور، خود دولت بوده و عملیات روانی آمریکا تأثیر چندانی نداشته و ندارد.

-دولت پیش از این به مردم دروغ گفته و نه تنها مردم، حتی نمایندگان مجلس را هم محرم نمی‌داند.

-عمده مشکلات کشور ناشی از عدم شفافیت دولت، سوءمدیریت، نامحرم دانستن مردم، عدم اعتماد به مردم و… است و در واقع دولتمردان مسبب اصلی وقایع اخیر در کشور و بی‌ثباتی اقتصادی هستند.

-قرائن و شواهد موجود نشان می‌دهد که دولت نه تنها برنامه مشخصی برای غلبه بر مشکلات ندارد، بلکه بدنبال عادی سازی افزایش قیمت‌ها و در گام بعدی مجددا افزایش بیشتر است.

-نکته مهم و اساسی که در اغتشاشات سال گذشته نیز عامل بروز بحران گردید، خیز دولت برای افزایش شدید نرخ بنزین (تا ۲۰۰۰ تومان) و قطع یارانه ها و…بود که به دلایلی موقتا مسکوت ماند و در سال جاری از طریق افزایش شدید نرخ ارز کلید خورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.