تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

امضای قرارداد! یا رانت خواری از بودجه بیت المال برای نزدیکان رئیس جمهوری


مسعود نیلی

                        مسعود نیلی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقتصادی

مسعود نیلی برای پژوهش در حوزه ترافیک با شهرداری تهران قرارداد ۲ میلیارد تومانی امضا کرد.

یکی از قراردادهایی که شهرداری تهران روی سایت خود منتشر کرده، قرارداد شماره ۳۵ به مبلغ ۲ میلیارد تومان با مسعود نیلی است که برای «خدمات پژوهشی در ارتباط با سیاست‌گذاری و مطالعات حمل و نقل و ترافیک تهران» منعقد شده است.

اولین نکته جالب قرارداد، همین طرف قرارداد است که مسعود نیلی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقتصادی می باشد و در سایت شهرداری، دلیل ترک تشریفات برای انعقاد چنین قراردادی، ماده ۶۰ (معاملات با وزارت خانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی یا وابسته به دولت) ذکر شده و مدت قرارداد هم یک‌ساله است.
بنابراین مسعود نیلی نه تنها در دولت همچنان حضور دارد، بلکه مشمول قراردادهای خارج از تشریفات دولتی هم می‌شود.
قبلا رئیس سابق اتاق بازرگانی و از دوستان مسعود نیلی در توئیتی مدعی شده بود که: «امروز به واسطه یکی از دوستان دولت با خبر شدم دکتر مسعود نیلی بیش از ۱۰ ماه است که استعفا کرده و از ابتدای امسال در هیچ نشست دولتی شرکت نکرده است. 
همان زمان گفته شد که چنین توئیتی برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت وضعیت اقتصادی کشور تهیه و منتشر شده، در هر حال نمی‌شود که کسی استعفا بدهد و در جلسات دولت شرکت نکند، اما مشمول قراردادهای دولتی بشود.
نکته دوم در این قرارداد، مبلغ کلان ۲ میلیارد تومانی برای پژوهش در حوزه ترافیک است که با ترک تشریفات صرفاً شامل نیروهای هم حزبی می‌شود؛ یعنی رانت سیاسی در قراردادهای پژوهشی.

ملاحظه: از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم، دکتر مسعود نیلی سکان اصلی اقتصاد کشور را در دست داشته و سیاست های کلان اقتصادی توسط وی دیکته شده و تقریبا کلیه خطوط اصلی و سیاستگذاری کلان با او بوده تا بالاخره در سال جاری، نتیجه کار برای همگان از جمله خود دکتر نیلی روشن شد و شکاف های بزرگ اقتصادی نمایان گشت اما جالب اینکه مسئول اصلی و پشت پرده این اتفاقات، خیلی آرام و بی سروصدا از دولت فاصله گرفت و حالا با انعقاد قرارداد کذایی، سر از شهرداری در می آورد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.