معاون سخنگوی ارتش یمن افزود: از مرحله جنگ با دست‌نشانده‌های محلی و منطقه‌ای (مانند امارات و عربستان) عبور کرده و اکنون وارد مرحله جنگ با دشمنان اصلی مانند آمریکا شده‌ایم.

عزیز راشد: ارتش یمن به جای مبارزه با دست‌نشانده‌های محلی و منطقه‌ای به جنگ با دشمن اصلی، چون آمریکا می‌رود.  

راشد در گفتگو با «الثوره نت» افزود: دشمنان اصلی با همه تجهیزات و توان خود در برابر رزمندگان یمنی شکست خوردند و امروز می‌بینیم که دشمن آمریکایی با همه امکانات نظامی خود برای اشغال الحدیده، چگونه در دام نظامی نیرو‌های یمنی افتاده و زمین‌گیر شده است.

معاون سخنگوی ارتش یمن: فریاد امارات برای کمک به این کشور در جنگ یمن و مداخله مستقیم آمریکا در این جنگ، همان چیزی است که ما آنرا می‌خواهیم تا برای همگان مشخص شود که دشمن اصلی ما، آمریکا است؛ حال این دشمن هر اندازه تلاش می‌کند تا خود را مخفی کند.

او تاکید کرد: دست‌نشانده های محلی و منطقه‌ای و مزدوران آنها با وجود اصرار زیاد به جنگ یمن که البته برخاسته از تفکرات القاعده‌ای و سلفی شان است، هیچ ارزشی ندارند، زیرا به دست نیرو‌های ارتش یمن و انصارالله کشته می‌شوند. مزدوران ائتلاف سعودی مانند مزدوران سودانی، تلفات سنگین جانی در جنگ با نیرو‌های یمنی متحمل شده‌اند، اما حساب و کتاب نظامی یا سیاسی برای آنها وجود ندارد، زیرا پیش‌تر بهای آن با پول پرداخته شده اما جنگ حقیقی برای ارتش یمن، جنگ مستقیم با آمریکاست و اگر جرات پاسخ به درخواست کمک اماراتی‌ها را داشته باشد، آن وقت باید خسارت سنگین نظامی و سیاسی را متحمل شود.

ملاحظه: از هماهنگی وسیع بین کشورهای همسو با آمریکا و رژیم آل سعودو امارات و مزدوران محلی و منطقه ای آنان بخوبی واضح بود که آمریکا به صورت خیلی جدی پشت این ماجرا حضور داشته و برآنست تا با حمایت همه جانبه خود از ائتلاف سعودی، برگ برنده ای در صحنه عملیاتی بدست آورده و در ادامه با ابزارهای مختلف، ملت مظلوم یمن را تحت فشار برای تسلیم شدن قرار دهد لیکن بحول وقوه الهی، صحنه جنگ پس از چند روز بکلی تغییر کرد و نیروهای یمنی علاوه بر انجام چندین عملیات غافلگیرانه و گرفتن تلفات بی سابقه از مهاجمین، موفق به عقب راندن نیروهای حمله کننده و بازپس گیری بسیاری از مناطق ازدست رفته شدند و در حال حاضر نیز کاملاً بر مواضع دشمن تسلط داشته و روزانه تلفات زیادی را به آنان وارد می کنند.

در حال حاضر جبهه آمریکایی-سعودی-صهیونیستی در برابر محور مقاومت در یمن, به این نتیجه دردناک رسیده اند که در طول دو هفته اخیر نه تنها حملاتی که علیه شهرهای ساحلی یمن داشته اند، برایشان دستآورد نظامی نداشته بلکه موجب خسارات و تلفات گسترده ای شده و سبب گردیده تا اندک روحیه و امید باقیمانده را نیز از دست بدهند لذا احتمال ورود مستقیم نظامیان آمریکایی قوت گرفته و طراحان جنگ یمن به این جمع بندی رسیده اند که تداوم روند فعلی و تقویت روحیه یمنی ها عواقب بسیار ناگواری برای امنیت آل سعود و امارات داشته و از این زاویه صادرات نفت این دوکشور تهدید می شود.

البته هم آمریکا و هم سایر بازیگران بین المللی می دانند که مردم یمن به ویژه شیعیان (حوثی ها) تاکنون در صحنه های مختلف جهاد و شهادت بسیار مقتدر و با صلابت ظاهر شده و با این سرو صداها از میدان خارج نخواهند شد و اگر آمریکا هزاران نیرو هم وارد کند، جز شکست قطعی نتیجه ای نخواهد گرفت و تنها ممکن است زمان این شکست کمی به تاخیر بیفتد.