تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

آخرین وضعیت جنگ در مناطق ساحلی یمن و تحمیل شکست سنگین به مهاجمین

یمن

                       استان های ساحلی یمن

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در چند روز گذشته با مقاومت جانانه در برابر حملات برنامه ریزی شده توسط آمریکا و نیروهای باصطلاح ائتلاف، موفق شدند ضمن متوقف کردن پیشروی مهاجمین، تلفات و خسارات زیادی به آنان وارد و مزدوران دشمن را مجبور به عقب نشینی در برخی محورها نمایند.

از جمله دو روز قبل (۹۷/۳/۱۰) نیروهای انصارالله طی عملیاتی یک گردان از مزدوران ائتلاف سعودی را در ساحل غربی یمن متلاشی کردند؛ و در جریان آن (که علیه نیروهای موسوم به تیپ پنجم صورت گرفت) ۷۵ نفر از مزدوران سعودی را کشته و زخمی و ۱۰ نفر دیگر را اسیر نمایند.

 

از سوی دیگر در عملیات غافلگیرانه ارتش و کمیته های مردمی یمن به پادگان مزدوران سودانی نزدیک منطقه نظامی “وعوع” در نجران، تعدادی از آنها به هلاکت رسیده و شماری از خودروهای نظامی شان منهدم شد.  

در همین رابطه ستاد اطلاع رسانی جنگی یمن، صحنه هایی از این عملیات را منتشر  و نشان داد که چطور نیروهای یمنی مزدوران را غافلگیر کرده و خسارات و تلفات سنگینی به آنها وارد می کنند.

در حالی که مزدوران آمریکا در حال جنگ با مبارزین یمنی هستند، اختلاف بین رژیم سعودی و امارات بالا گرفته و در روزهای گذشته مزدوران اماراتی با عقب راندن مزدوران سعودی از پایگاه نظامی عبود در شهر الضالع در جنوب یمن، بر این شهر سیطره پیدا کردند. 

درگیری میان مزدوران سعودی و اماراتی در الضالع واقع در جنوب یمن ۷ نفر کشته از جمله دو غیرنظامی و ده ها زخمی برجای گذاشته و همچنان این درگیری ها ادامه دارد و استان های جنوبی یمن شاهد آشفتگی امنیتی و درگیری میان عناصر اماراتی و سعودی هاست.

ملاحظه: عملیات بزرگ و همه جانبه الحدیده که با طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی با محوریت امارات متحده عربی در ساحل غربی یمن از چند هفته قبل شروع شده، قطع ارتباط دریایی محور مقاومت و اشغال بندر مهم الحدیده را هدف قرار داده و با سازماندهی و نقش آفرینی سه دسته (شبه نظامیان تابع طارق صالح، نیروهای جنوبی و نیروهای محلی) در زمین و پشتیبانی هوایی و اطلاعاتی و دریایی ائتلاف سعودی استمرار دارد.

البته خطی که در حال حاضر ائتلاف سعودی (به سرکردگی امارات) در نوار ساحل غربی باز کرده بواسطه عرضِ کم و ضعفِ توان دفاعی، بسیار آسیب پذیر است و احتمال کمین ها و حملات غافلگیرانه انصارالله کاملاً متصور است کما اینکه در چند روز اخیر این محور بشدت زیر آتش انصارالله قرار گرفته و تلفات بسیار سنگینی به مهاجمین وارد شده است.

اما نکته مهمتر آسیب پذیری امارات از ناحیه شلیک موشک های یمنی و احتمال ضربه خوردن اقتصادی این کشور بسیار جدّی است و روزهای آینده با هدف قرار گرفتن ابوظبی، صحنه جنگ بکلی تغییر خواهد کرد به ویژه اینکه رقابت و درگیری بین اعضای ائتلاف نیز تشدید شده و حضور مستشاران آمریکایی و صهیونیستی هم کاری از پیش نخواهند برد.

به حول و قوه الهی نیروهای محور شرارت (غربی-عبری-عربی) در برابر جبهه مقاومت قطعا شکست سختی خورده و پس از آن انگیزه و روحیه ای برای نیروهای ائتلاف باقی نخواهد ماند کما اینکه در روزهای اخیر نشانه های آن آشکار شده و در هر محوری که نیروهای انصارالله حمله می کنند، مزدوران ائتلاف بلافاصله متواری می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.