تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

نتایج بسیار مطلوب سیاسی، دستاورد محور مقاومت بعد از کسب پیروزی های میدانی

محور مقاومت

                              محور مقاومت

طی چند هفته اخیر طرحی از طرف روسیه برای حل وفصل جنگ در سوریه تهیه شده و از همه طرف‌ها خواسته شده تا به اجرای آن کمک کنند.

در این طرح از یک‌سو ایران و حزب‌الله خواسته شده تا پایگاه‌های خود را در جنوب سوریه و به فاصله ۷۰ کیلومتری مرزهای جولان اشغالی تخلیه کنند؛ در مقابل نیز آمریکایی‌ها پایگاه ها و مراکز آموزشی تروریست‌ها را در منطقه مرزی التنف به دولت سوریه تحویل دهند.

رژیم صهیونیستی، آمریکا، ترکیه، اردن و کشورهای عربی و در یک کلمه همه حامیان اصلی گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر سرنگونی دولت سوریه امری محال است.

آخرین تلاش‌های آنها در هنگام پاکسازی غوطه شرقی صورت گرفت که با هر بهانه‌ای به دنبال متوقف کردن عملیات بودند اما سرعت‌عمل نیروهای متحد و همچنین بی‌توجهی آنها به هشدارهای حامیان تروریست‌ها (آمریکا، رژیم صهیونیستی، …) که در نهایت به شلیک ۱۰۰ موشک کروز ختم شد، پاکسازی غوطه شرقی را از مسلح‌ترین و وابسته‌ترین گروهک‌های تروریستی در پی داشت.

در ادامه شکست تروریست‌ها، با باز شدن نهایی مسیر دمشق-حماه در شمال استان حمص و کنترل قلب سوریه توسط دولت این کشور که یک‌پارچگی کاملی را پس از هفت سال نبرد به ارمغان آورد، حامیان تروریست‌ها را به این نتیجه رساند که هرگونه اصرار در حمایت از تروریست‌ها جز افزایش هزینه چیزی در بر نخواهد داشت.  

در حال حاضر با توجه به تشتت و پراکندگی در میان گروه های تروریستی در شمال و جنوب سوریه و همچنین اختلاف بین جدایی‌طلبان کُردِ مورد حمایت آمریکا و تروریست‌های عربِ مورد این حمایت این کشور در شمال و شرق سوریه، بعید نیست که بزودی در این منطقه نیز معامله‌ای بزرگ میان طرف‌های درگیر صورت بگیرد.

در هرحال باوجود هشدارهای آمریکا به ارتش سوریه برای خودداری از هرگونه عملیات نظامی در جنوب این کشور، دمشق تصمیم گرفته که مناطق آلوده در جنوب و جنوب غرب کشور را هم به هر قیمتی پاکسازی کند، به صلح یا به جنگ. از همین‌رو ده‌ها هزار نفر نیروی رزم‌دیده به همراه هزاران دستگاه خودروی نظامی راهی مناطق جنوبی شده و ضمن عملیات روانی، کار شناسایی برای رسیدن به ساعت صفر چند شروع شده و این مسائل دست به دست هم داده تا تل‌آویو و واشنگتن که پیش از این تهدید می‌کردند، حالا کوتاه بیایند.

سران رژیم صهیونیستی پس از حملات مکرر به مواضع ارتش سوریه و محور مقاومت در مناطق این کشور که تنها یک پاسخ دریافت کرد، به این نتیجه رسیده‌اند که اگر در شرایط کنونی که ارتش سوریه بسیار آزادتر از گذشته است و محور مقاومت نیز حضور و نفوذش بیشتر شده، بخواهد بازی خطرناکش را ادامه دهد، اوضاع شدیداً به‌ وخامت خواهد گرایید چرا که شلیک موشک‌های مقاومت از فاصله تنها چند کیلومتری مرزهای جولان اشغالی و اصابت ده‌ها فروندی آنها به هدف هرچند با کتمان دستگاه خبری این رژیم مواجه شد، اما به سران امنیتی و نظامی آن فهماند که هیچ چاره‌ای جز پذیرش شکست ندارند، یک معامله صوری که می‌تواند تضمین‌هایی را در کوتاه‌مدت به این رژیم در راستای امنیت بلندی‌های جولان بدهد؛ این، همان چیزی است که این روزها رسانه‌های مختلف در فلسطین اشغالی به آن اشاره کرده و تاکید دارند که نتانیاهو عملا بازی را باخته است.

اگر ارتش سوریه بخواهد با تکیه بر قدرت نظامی مناطق آلوده جنوبی را اشغال کند، هرگونه دخالت رژیم صهیونیستی در ماجرا می‌تواند عواقب خطرناکی را برایش در پی داشته باشد.

در اتاق عملیات مقاومت این نکته ثابت شده که رژیم صهیونستی باوجود هیاهوی تبلیغاتی و ادعاهای توخالی، بسیار، بسیار شکننده و آسیب پذیر است.

تهدیدهای این رژیم مبنی بر ترور رئیس‌جمهور سوریه درصورت عملیات تلافی‌جویانه که هیچ وقت عملی نشد و ترسیم یک خط قرمز ناگفته برای این رژیم توسط محور مقاومت که در تل‌آویو کسی حدودش را نمی‌داند به سردرگمی دولت نتانیاهو افزوده است. از همین‌رو، آنها که تا چند روز پیش می‌گفتند باید ایران و حزب‌الله همه خاک سوریه را ترک کنند، امروز به تخلیه جنوب سوریه راضی شده‌اند. برای بررسی این موضوع، لیبرمن به همراه مسوول اطلاعات ارتش و مسوول سیاسی وزارت جنگ صهیونیست ها راهی مسکو شده و مئیر بن شبات به عنوان مشاور امنیت ملی نیز به واشنگتن رفته است.

ملاحظه: در شرایط فعلی زمان به ضرر رژیم صهیونیستی پیش می رود؛ این رژیم که تا همین چند ماه پیش در تلاش بود تا گروهک‌های تروریستی را به سمت دمشق روانه کند، اکنون با مشاهده یک نیروی ۱۵۰هزار نفری که همه هم جنگ‌دیده و آماده هستند، به حضور ارتش ملی سوریه در جنوب این کشور رضایت داده و می‌خواهد گروهک‌هایی را که در طول هفت سال گذشته میلیاردها دلار برایشان هزینه کرده و بیش از ۲۵۰۰ نفرشان را در بیمارستان‌های فلسطین اشغالی مداوا کرده، رها کند. رژیم صهیونیستی بناچار باید بپذیرد که ارتش سوریه در مرز با فلسطین حضور پیدا کند وگرنه وقتی نوبت اجبار به پیش آمد، دیگر قاعده بازی از دست آنها خارج خواهد شد.

اگر روزی صهیونیست‌ها فرودگاه تی۴، اطراف دمشق، حماه و حتی مناطق عمقی‌تر سوریه که نیروهای ایرانی در آن حضور داشتند را هدف قرار داده و می‌خواستند یک خط قرمز ایجاد کنند، امروز به عمق بین ۴۵ تا ۷۰ کیلومتر راضی شده‌اند.

نکته قابل ملاحظه دیگر سرنوشت گروه‌های تروریستی حاضر در منطقه است. این گروهک‌ها که تحت فرمان اتاق «موک» در اردن برای هفت سال خوردند و بردند و با فشار آمریکایی‌ها شش ماه است که روی جنگ واقعی را هم ندیده‌اند، چند روزی است که به تکاپو افتاده و در ارتباطات فیمابین به فحاشی و اتهام زنی به یکدیگر و حامیان خود روی آورده اند.

در این میان وضعیت تروریست‌های القاعده که سال گذشته و در جریان حمله سنگین در درعا از ادلب به اردن و از آنجا به درعا فرستاده شدند، بسیار بدتر است. آنها به چشم خود می‌بینند که چگونه رژیم صهیونیستی، اردن و آمریکا با آنها مانند دستمال کاغذی رفتار کرده و پس از پایان تاریخ مصرف‌شان بین تسلیم یا ترک منطقه مختار کرده‌اند.

در هرصورت نیروهای محور مقاومت در حال آماده سازی برای حمله بسیار فراگیر و بی سابقه در جنوب هستند تا چنانچه در حوزه سیاسی مسائل به آن شکل مطلوبی پیش نرفت، حملات سنگین و گسترده خود را به مواضع تروریست‌ها شروع نمایند. 

شایان ذکر است برای این حمله یکی از بی‌سابقه‌ترین ستون‌کشی‌های ارتش سوریه در طول دوره جنگ این کشور در سکوت کامل خبری از استان‌های مختلف به سمت جنوب در دو هفته پیش گسیل شده و فرماندهی اتاق عملیات منتظر دستور مقامات ارشد برای شروع نبردهایی هستند که شاید تکرار آن را بتوان در شمال این کشور مشاهده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.