تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

ترس و وحشت صهیونیست ها نسبت به عملیات آتی محور مقاومت در جنوب سوریه

مقاومت

                                 نیروهای محور مقاومت

بر خلاف گزارش‌های گسترده مبنی بر توافق روسیه و رژیم صهیونیستی بر سر خروج نیروهای ایرانی از منطقه مرزی جولان، نیروهای ایران و حزب‌الله روز جمعه (۹۷/۳/۱۱) به سمت جنوب سوریه، مقابل مرزهای صهیونیست ها و اردن در منطقه جولان حرکت کردند.
به گزارش مطبوعات صهیونیستی، تاکنون هیچ‌کدام از مقامات ایرانی یا رژیم صهیونیستی، پیشنهاد‌های ارائه‌شده از سوی ولادیمیر پوتین به نتانیاهو و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ صهیونیستی برای خروج از این منطقه را تأیید نکرده‌اند.

در این رابطه منابع نظامی دبکا (وابسته به رژیم صهیونیستی) گزارش دادند که چهار اقدام قاطعانه از سوی ایران، سوریه و حزب‌الله در ۲۴ ساعت گذشته، خط بطلانی بر گزارش‌های منتشر شده اخیر می‌کشد.

نخست، ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران دستور داده تا نیروهای بیشتری برای تقویت مراکز فرماندهی سپاه پاسداران در جنوب سوریه (در ازرع، خان ارنابه و الکسوه) به آنها ملحق شوند؛ سامانه‌های دفاعی جدید ایران نیز به این مراکز رسیده است.

دوم، روز پنجشنبه فراخوانی عمومی برای شبه‌نظامیان شیعی مورد حمایت ایران از جمله نیروهای حزب‌الله صادر شده و گردان فلسطینی قدس از نیروهای سپاه قدس ایران به منطقه قنیطره در فاصله کوتاهی از مرز جولان (رژیم صهیونیستی)، انتقال داده شده است.

سوم، ترکیبی از نیروهای لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه نیز به آنها پیوسته‌اند. در دمشق، رژیم اسد با وعده یک نبرد حماسی برای بازپس‌گیری قنیطره از دست شورشیان، بر طبل جنگ می‌کوبد. با این حال، کارشناسان نظامی دبکا معتقدند که ارتش سوریه، فاقد توان کافی برای راه‌اندازی دو حمله هم‌زمان در قنیطره و درعاست.

چهارم، لباس‌های فرم ارتش سوریه همچنان بین مبارزان حزب‌الله که بیرون از شهر جولان سوریه مستقر هستند، توزیع می‌شود. این کار موجب شباهت واحدهای شیعی لبنانی به لشکرهای ارتش سوریه می‌شود.

منابع نظامی و اطلاعاتی دبکا بار دیگر تأکید کردند که هیچ توافقی بین روسیه و رژیم صهیونیستی یا روسیه و ایران و سوریه برای خروج نیروهای ایرانی و لبنانی از جنوب سوریه حاصل نشده و ایران هرگز چنین توافقی را در حالی که این رژیم نیز برای انجام حمله به مواضع ایرانی در تمام بخش‌های سوریه آزاد باشد، نخواهد پذیرفت. گزارش‌های مبتنی بر حاصل شدن چنین توافقاتی نیز تنها از طریق منابع روسی منتشر شده است.

ملاحظه: گرچه مطالب فوق صرفاً ادعای منابع صهیونیستی است و ردّ یا تایید نمی شود؛ اما در عین نشان می دهد که سران رژیم صهیونیستی، شدیدا نگران شروع عملیات پاکسازی نوار مرزی و از بین بردن تشکیلات تروریستی در مناطق مهم و راهبردی درعا و قنیطره بوده و فعل و انفعالات محور مقاومت در خاک سوریه را از نزدیک دنبال می کنند.

موضوع کلیدی در بحث بالا تثبیت اقتدار نیروهای خودی در سراسر خاک سوریه به عنوان خط مقدم محور مقاومت و تارو مار کردن گروه های تروریستی که در واقع نقش پیاده نظام آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه ایفا می کنند، و بیرون راندن نیروهای اشغالگر آمریکایی و ترکیه و مزدوران شان است که ضربه اساسی و دردناکی برای رژیم صهیونیستی محسوب می شود و امنیت پوشالی این رژیم را تهدید می کند.

شایان ذکر است، علیرغم تهدیدات مکرر آمریکا و رژیم صهیونیستی، اعزام نیرو و تجهیزات سنگین توسط ارتش سوریه به مناطق مرزی در جنوب این کشور به منظور آغاز عملیات گسترده علیه تروریست های تکفیری ادامه دارد و نیروهای “لواء القدس” فلسطینی که در اکثر عملیات ها خط شکنی می کنند، نیز برای مشارکت به جنوب اعزام شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.