تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

آیا شهردار تهران در اوج آلودگی و زلزله به کیش رفته بود؟


نجفی شهردار تهران

در حالی که برخی رسانه‌ها از غیبت شهردار پایتخت در بحران آلودگی و زلزله تهران و حضورش در کیش خبر می‌دهند، نجفی و رسانه‌های همسو در تلاش برای تکذیب غیبت وی در اوج بحران تهران هستند.

  چندی است که شهر تهران با بحران‌هایی رو به رو شده و این سؤال برای بسیاری مطرح شده است که در اوج بحران‌ها، شهردار تهران چه نقش و جایگاهی دارد؟ چرا شهردار پایتخت در شرایط بحرانی، میان مردم تهران ظاهر نمی‌شود؟ تهرانی‌ها که پیش از این به حضور میدانی شهردار پایتخت عادت داشتند، حالا در سخت‌ترین بحران‌ها هم شهردار مورد نظرشان در دسترس نیست!  

نجفی تاکید کرد: من شش ماه است که به کیش نرفتم؛ چند ماهی است به خارج از کشور نرفتم و سه ماه هم هست به مشهد نرفته‌ام.[۳]

البته باز هم مشخص نشده است که اگر نجفی در تهران و در دفتر کارش و در جلسات حضور داشته، چرا هیچ تصویری از وی منتشر نشده است؛ از سوی دیگر، با توجه به ضروری بودن حضور شهردار تهران در ستاد بحران پایتخت، ایشان در جلسات غایب بوده و تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد جلسات بدون حضور شهردار برگزار شده است.

اما صحت دو ادعای دیگر نجفی در مورد عدم سفر به مشهد در شش ماه گذشته و خارج از کشور در چند ماه قبل نیز زیر سوال است:

اول:

شهردار تهران دو ماه قبل به کره جنوبی سفر کرده است

یک جستجوی ساده در اینترنت نشان می‌دهد که نجفی در آخرین روزهای مهرماه سال ۹۶ یعنی در حدود دو ماه پیش برای حضور در یک همایش شهری؛ به کره جنوبی سفر کرده است.

محمدعلی نجفی صبح بیست و پنجم مهرماه در رأس هیاتی وارد فرودگاه اینچئون شهر سئول شد؛ وی در جریان این سفر ضمن حضور در سومین نشست شهرداران قهرمان برای رشد فراگیر تحت سازماندهی OEDC به ایراد سخنرانی در این نشست پرداخت.[۴]

عکس یادگاری نجفی در خیابان‌های کره جنوبی

دوم:
 

نجفی کمتر از دو ماه قبل، به مشهد سفر کرده است


همچنین نجفی در سفر دیگر خود به مشهد مقدس، در تاریخ پنجم آبان ماه یعنی کمتر از دو ماه پیش، برای حضور گردهمایی شهرداران کلانشهرهای کشور، به این شهر سفر کرده بود.

حضور نجفی در گردهمایی شهرداران کلانشهرهای کشور در مشهد

حالا غیبت شهردار تهران در روزهای بحرانی تقریبا روشن و غیرقابل انکار است؛ اما اینکه نجفی این روزها را در کیش گذرانده‌اند یا جایی نزدیکتر به مرکز بحران، سؤالی است که انتظار می‌رود پیش از انتشار اسناد و تصاویر حضور ایشان در جایی غیر از تهران، با صداقت و از سوی خودشان به اطلاع مردم برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.