تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

تأکید بولتون بر تداوم حمایت‌ها از ائتلاف سعودی برای مقابله با ایران

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حمایت از گزارش اخیر وزیر خارجه آمریکا به کنگره این کشور درباره جنگ یمن گفت: حمایت‌های واشنگتن از ائتلاف سعودی به مقابله آمریکا با ایران در منطقه کمک می‌‎کند.

به رغم انتقادهای بین‌المللی درباره حمایت‌های غربی‌ها از ائتلاف متجاوز عربستان سعودی و امارات متحده عربی و کشته شدن غیرنظامیان یمنی، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا حمایت از این ائتلاف را اولویت‌ امنیت ملی ایالات متحده خوانده است.  

جان بولتون بامداد جمعه (۹۷/۶/۲۳) در بیانیه‌ای اعلام کرد که از گزارش اخیر وزیر خارجه آمریکا به کنگره این کشور درباره تلاش‌های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی برای کاهش دادن تلفات انسانی در یمن حمایت می کند.

مایک پامپئو در راستای اجرای تعهدات مندرج در بودجه دفاعی آمریکا، گزارشی با موضوع تایید تلاش‌های «ائتلاف عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای کم کردن از میزان تلفات انسانی در یمن» ارسال کرد.

در این گزارش وزیر خارجه آمریکا مدعی شده که دو کشور متجاوز به یمن، تدابیر و اقداماتی برای کم کردن از میزان تلفات غیرنظامیان انجام داده‌ و حالا مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حمایت از این گزارش بیانیه داده و مدعی شده که ائتلاف سعودی- اماراتی در حال انجام تمام تلاش خود در زمینه کاستن از میزان تلفات انسانی هستند.

بولتون همچنین ادعا کرده که پایان دادن به جنگ در یمن، یکی از اولویت‌های امنیت ملی دولت دونالد ترامپ است اما حمایت آمریکا از ائتلاف به رهبری رژیم سعودی در جنگ یمن نیز یکی دیگر از اولویت‌های امنیت ملی آمریکاست.

از نظر بولتون، این حمایت منافع امنیت ملی آمریکا در زمینه مقابله با رفتار ثبات زدای! ایران را تقویت می‌کند.

ملاحظه: سیاست های متناقض و متضاد کاخ سفید در جنگ یمن بخوبی حکایت از شکست فاحش ائتلاف سعودی_اماراتی داشته و باوجودی که آمریکا و رژیم صهیونیستی از ماهها و بلکه سالها پیش از سعودی ها حمایت کرده و می کنند، اما با حمایت آشکار و علنی از ائتلاف مذکور، قصد مرعوب کردن محور مقاومت و روحیه دادن به مزدوران آل سعود در میدان نبرد را دارند که قطعا نتیجه ای برایشان دربر نداشته و روند فعلی جنگ با سرعت زیادی در حال اضمحلال ائتلاف غربی-عبری-عربی است و با ایجاد عملیات روانی چیزی تغییر نمی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.