تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

منفی شدن تراز تجاری بین ایران و اروپا از ابتدای دولت تدبیر و امید

در ۵ سال گذشته علیرغم شعارهای غرب گرایانه و مشی تسلیم طلبانه دولت در برابر بیگانگان، تراز تجاری ایران و اروپا به طور میانگین سالانه ۳.۷ میلیارد یورو به نفع اروپا بوده و این امر به این معناست که دولت روحانی برای کارگران اروپایی شغل ایجاد کرده است.

ملاحظه: حجم تجارت دوجانبه ایران و اروپا در دولت احمدی‌نژاد به طور میانگین سالانه ۲۳ میلیارد یورو بود، اما در دولت روحانی حجم تجارت کشورمان با اروپایی‌ها به میانگین سالانه ۱۱ میلیارد یورو کاهش یافته، یعنی به کمتر از نصف رسیده است.

این آمار، استدلال حامیان دولت روحانی را درباره اینکه دولت احمدی‌نژاد صرفا به گسترش روابط تجاری با کشورهای عقب‌افتاده آسیایی و آفریقایی و چین اهمیت می‌داده و از مراودات اقتصادی با کشورهای صنعتی اروپا غافل مانده، باطل می‌سازد.

مضاف بر اینکه کیفیت تجارت دوجانبه بین ایران و اروپا نیز در دولت روحانی دستخوش تغییراتی به ضرر ایران شده است؛ در دولت‌های نهم و دهم، در اکثر سال‌ها تراز تجاری بین ایران و اروپا، به نفع ایران بوده و از سال ۱۳۸۶ تا پایان ۱۳۹۱ به طور میانگین سالانه ۲.۶ میلیارد یورو به نفع ایران، سنگینی می‌کرده است.

این درحالیست که واردات از چین نیز در دولت روحانی رکورد تاریخی زده و به رقم بی سابقه ای رسیده است.

در ۸ سال دولت‌های احمدی‌نژاد، کل واردات اجناس چینی معادل ۴۰ میلیارد دلار بوده اما فقط در ۵ سال اخیر در دولت روحانی بیش از ۵۶ میلیارد دلار کالای چینی به کشور وارد شده و فقط در سال گذشته  ۱۳.۲ میلیارد دلار اجناس چینی واردات داشته ایم که بالاترین رکورد تاریخی در واردات از چین می‌باشد.

نکته جالب اینکه روحانی در گزارش  ۱۰۰ روزه خود در سیما ( ۵ آذر۹۲) خطاب به مردم گفت: دولت قبل شغل زیاد ایجاد کرد، اما برای چینی​ها! ولی حالا کسی نیست بگوید در دولت شما (روحانی) نه فقط برای چینی ها و اروپایی ها شغل ایجاد کردید بلکه مشاغل موجود در کشور را نیز به مرز نابودی و رکود مطلق رساندید.

نقشه راه برای اقتصاد کشور؛ ضرورت روحیه انقلابی و مجاهدت، کار و تلاش شبانه‌روزیِ مسئولان

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (۹۷/۴/۲۴) در نشستی که با دعوت ایشان از رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، با تأکید بر توانایی کشور برای عبور از مشکلات اقتصادی با برخورداری از روحیه انقلابی و مجاهدت، کار و تلاش شبانه‌روزیِ مسئولان و همکاری و همراهی آحاد مردم، شرایط و الزامات استمرار پیشرفت و حرکت پر شتاب به سمت اهداف را بیان کردند.

حضرت امام خامنه‌ای در این جلسه،شرط اصلی موفقیت در همه عرصه‌ها را برخورداری از «روحیه قوی، انگیزه، شجاعت و عزم راسخ» دانستند و افزودند: همه مدیران دولتی باید در مقابل مشکلات با تحرکِ بیشتر و با احساس مسئولیتِ مضاعف عمل کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تیم اقتصادی دولت را میاندار و محور اصلی کار و تحرک در کشور خواندند و همه دستگاه ها را به هماهنگی با آن فراخواندند.

ایشان شرط دیگر غلبه بر تنگناها را ارسال تصویری مقتدر از دولت برشمرده و افزودند: تصویر دولت در چشم مردم باید تصویری توانا، کارآمد و تلاشگر باشد، زیرا نفس تلاشگری برای مردم جذاب و امیدوارکننده است.  ادامه مطلب ...

تشکیل اتاق عملیاتی گروههای تروریستی دربلوچستان پاکستان بمنظورناامن سازی کشورمان


آمار و اطلاعات موجود حاکیست: پس از روی کار آمدن محمدبن سلمان در عربستان و در دست گرفتن زمام امور این کشور، به دلیل روابط بسیار نزدیک ریاض–اسلام‌آباد او بارها و بارها سعی کرده تا از توان نظامی، انسانی و موقعیت راهبردی پاکستان در آسیای جنوبی و در همسایگی با مرزهای ایران برای ضربه‌زدن به داخل کشور ما بهره برداری نماید.

در طول این مدت، بارها نشست‌های مختلفی با مسوولان سیاسی، نظامی و امنیتی پاکستانی برگزار و از آنها خواسته تا در قبال دریافت مبالغ هنگفت کمک‌های مالی، سیاسی و حتی نظامی، اجازه دهند تا در ایالت بلوچستان این کشور، یک تیم آموزشی، نظارت و هدایت برای جذب، به‌کارگیری و ارسال واحدهای تروریستی به داخل ایران تشکیل و از ظرفیت های خفته اعتراضی در داخل ایران در راستای برهم زدن نظم عمومی و ایجاد آشوب و جنگ داخلی، مستقر شوند.  ادامه مطلب ...

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به یک پایگاه ارتش سوریه در حومه حلب

یک منبع نظامی سوری در ساعات پایانی یکشنبه شب (۹۷/۴/۲۴) اعلام کرد: دشمن صهیونیستی در ادامه تلاش های مذبوحانه برای حمایت از تروریست های شکست‌خورده در درعا و قنیطره، یک پایگاه ارتش سوریه در شمال فرودگاه “نیرب” حلب را مورد حمله موشکی قرار داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با سفر به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین برای خروج ایرانی ها از سوریه به نتیجه خاصی نرسیده، اکنون به سراغ فرودگاه نظامی حلب (نیرب) رفته تا به زعم خود مانع از ارسال تجهیزات نظامی برای شروع عملیات در استان ادلب گردد و به این ترتیب به گروه های تروریستی حاضر در منطقه دلگرمی بدهد.

این سیاست رژیم صهیونیستی تنها زمانی متوقف خواهد شد که محور مقاومت پاسخی محکم و بازدارنده به این تحرکات ایذایی بدهد. تا زمانی که این رژیم درک نکند که حملاتش موجب پاسخ کوبنده و سخت نخواهد شد، به این گونه رفتارهای تحریک آمیز ادامه خواهد داد.

البته سرکرده های این رژیم بر آنند تا محور مقاومت را وادار به واکنش نظامی پیش از پایان کار تروریست ها در قنیطره و ادلب کنند تا به این ترتیب بهانه لازم جهت تنفس به گروه‌های تروریستی فراهم شود؛ موضوعی که به نظر می رسد اتاق عملیات مقاومت به خوبی آنرا درک کرده و در تلاش است تا با صبوری و به جان خریدن همه انتقادها، آنرا به فرصت و زمان مناسبی واگذار کند.

ملاحظه: در جریان حمله فوق تعداد پنج نفر از نیروهای سوری به شهادت رسیدند.

اطلاعات میدانی حاکسیت رژیم صهیونیستی برای حمله فوق از چند فروند پهباد استفاده و احتمالا ۸ فروند موشک شلیک کرده ولی مشخص نیست این پهبادها از چه مسیری نفوذ کرده و از منطقه خارج شده اند.

نکته مهمی که در شرایط فعلی می تواند در رابطه با اقدامات ایذایی رژیم صهیونیستی، مدّ نظر قرار گیرد، وضعیت بشدت ناامن و شکننده داخلی سرزمین های اشغالی و ضربات مهلکی است که از سوی مبارزین فلسطینی به رژیم صهیونیستی وارد می شود و مدتی است سرکردگان صهیونیست را واقعا مستاصل و درمانده کرده است لذا با انجام کارهایی این چنین، قصد فرافکنی و معطوف کردن نگاه ها به بیرون از مرزها را دارند.

آنچه لازم است موکداً یادآور گردد، ایجاد نوعی خیزش انقلابی در اطراف سرزمین های اشغالی و حتی داخل سرزمین ها و دمیده شدن روحیه جهادی و افزایش اعتماد بنفس در بین اقشار مختلف فلسطینی است که این امر موجب شده تهدیدات مکرر ارتش صهیونیستی و چنگ و دندان نشان دادن های متوالی آنها، تاثیری در عزم و اراده مبارزین فلسطینی نداشته و هر روز موج قیام مردمی توده های فلسطینی ابعاد بیشتری یافته و با ورود بادبادک های آتش زا به صحنه مبارزات، امنیت را از شهرک های صهیونیست نشین و اراضی تحت اشغال آنها سلب کند.

چنگ و دندان نشان دادن رژیم صهیونیستی به ایران در سوریه با حمایت آمریکا

حمله هوایی یکشنبه گذشته (۹۷/۴/۲۴) رژیم صهیونیستی به پایگاه نیروهای ایرانی در نزدیکی فرودگاه حلب، در ادامه سلسله حملاتی است که این رژیم برای وارد کردن ایران به یک نبردِ همه-جانبه پیش از پایان کار گروه‌های تروریستی در سوریه تدارک دیده و سرکردگان این رژیم در جریان حمله هوایی فوق، با استفاده از جنگنده‌های اف ۳۵ پنهانکار خود و احیاناً نفوذ از آسمان ترکیه به حلب سوریه، پایگاه نیروهای ایرانی در نزدیکی حلب (نیرب) را هدف ۸ فروند موشک قرار داده اند.

ملاحظه:️ پس از حمله موشکی محور مقاومت به پایگاه های فوق سریِ رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی در ماه اردیبهشت سال جاری، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی هشدار داد که اگر صهیونیست‌ها بخواهند خطوط قرمز مقاومت در سوریه را نقض کنند، با پاسخی محکم مواجه خواهند شد؛ لذا به احتمال بسیار زیاد حمله اخیر رژیم صهیونیستی به یکی از مقرّهای مرکزی مقاومت، با پاسخ قاطع و کوبنده ای روبرو خواهد شد اما زمان آن توسط فرماندهان میدانی تعیین و به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

در حالی که منابع نظامی سوریه، تلفات حمله هوایی رژیم صهیونیستی را ۵ نفر اعلام کرده اند، مرکز دیدبان حقوق بشر مستقر در لندن مدعی شده در این حمله تعداد ۱۹ نفر از نیروهای مستقر در پایگاه شهید شده اند که محل تردید است.

با توجه به ترس و وحشت رژیم صهیونیستی از پاسخ ایران و پاسخ قبلی ایران به حملات گذشته این رژیم، به نظر می رسد دشمن پیش خود فکر کرده که نظام اسلامی ایران با توجه به گرفتاری‌های شدید اقتصادی و مشکلات داخلی، در وضعیتی نیست که بتواند به این حملات پاسخ دهد!

در هر حال اگر این فرضیه صحیح بوده و دشمن تصور کرده محور مقاومت پاسخ محکمی به حمله اخیرشان نمی دهد، قطعا این نوع حملاتِ گاه و بیگاه، ادامه خواهد یافت و هر از چند گاهی بخصوص پس از کسب پیروزی های میدانی از سوی محور مقاومت، باید منتظر تحرکات ایذایی رژیم صهیونیستی باشیم.

القائات جهت دار و طراحی دشمن بااستفاده ازافکار عمومی بمنظور تغییرنگاه مسئولین

جنگ روانی دشمن تحت عنوان روس-هراسی، از مدت ها قبل در دستور کار نظام سلطه و عوامل میدانی آن قرار داشته و به انحاء مختلف سعی داشته و دارد تا به افکار عمومی بقبولاند که ایران اسلامی نباید با روسیه همکاری داشته و با هماهنگی هم علیه آمریکا و اروپا اقدام کنند.

در رابطه با جنگ روانی و رسانه ای فوق، جریان های لیبرال-مسلک و غربگرا و نیز اصلاح‌طلبان! نقش محوری دارند.

این جماعتِ از خدا بی خبر (غربگرایان ایرانی) با یادآوری مکررِ زخم های تاریخی ما از استعمارگری روسیه تزاری یا خیانت های شوروی سابق (در کودتای بیست و هشت مرداد یا فروش با واسطه اسلحه به صدام)، روسیه را خطری «مساوی» و حتی بدتر از آمریکا جلوه داده و به نوعی با تحریک حس ناسیونالیستی و انحراف در افکار عمومی، با هدف جلوگیری از نزدیکی تهران به مسکو تلاش می نمایند.  ادامه مطلب ...

شادی مسافران هندعلی‌رغم نرسیدن به مقصدوخستگی زیادناشی ازشرایط نامساعدجوی

فرودگاه امام

                                           فرودگاه امام خمینی(ره)

روز جمعه ۲۲ تیر پرواز شماره ۸۱۰ شرکت هواپیمایی ایران ایر از مبدا فرودگاه حضرت امام(ره) به مقصد فرودگاه بمبئی (هندوستان) بر فراز فرودگاه بمبئی به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی مجبور به بازگشت شد.

این هواپیما بعدا در فرودگاه جایگزین (فرودگاه زاهدان) به زمین نشست و پس از گذشت ۳ ساعت به دلایل مختلف، این پرواز به فرودگاه حضرت امام(ره) مراجعت کرد.

با توجه به اینکه مسافران حداقل از ساعت ۴ صبح در فرودگاه حاضر و زمانی بیش از ۱۶ ساعت پرواز و معطلی و… داشتند و کاملا خسته شده بودند و پیش‌بینی می‌شد که از این همه خستگی و نرسیدن به مقصد ناراحت و عصبانی باشند، اما هنگام پیاده شدن مسافران از هواپیما، همگی خندان و خوشحال بودند.

ملاحظه: علت اصلی خوشحالی مسافران و نیز دلیل انبوه مسافرت های خارجی چند ماه اخیر به یک تصمیم اقتصادی دولت برمی گردد؛ در شرایطی که کشور با مشکل ارزی مواجه است و فاصله نرخ ارز آزاد و دولتی بصورت سرسام آور افزایش یافته، دولت به هر مسافر خارجی یکهزار یورو ارز تخصیص می دهد و همین تصمیم موجب شده تا بسیاری از مردم که در شرایط عادی تمایلی به سفر خارجی ندارند، صرفا برای بهره مند شدن از مابه التفاوت قیمت ارز، تشویق و ترغیب شوند که به این نوع مسافرت های غیرضروری و بعضا دارای مفسده فرهنگی بروند و در قضیه مورد بحث هم که عملا مسافرتی انجام نشده، چون هدف اصلی، برخورداری از اختلاف قیمت ارز بوده، نه تنها کسی ناراحت نشده بلکه خوشحال هم می شوند زیرا هر نفر حدود ۴ و نیم الی ۵ میلیون تومان سود می برد و برای یک خانواده ۴ نفره چیزی حدود ۱۸ الی ۲۰ میلیون تومان درآمدِ بادآورد بهمراه دارد.

نکته قابل توجه در این راستا، تبلیغات فراوان آژانس های مسافرتی است که به مخاطبین خود می گویند برای یک سفر چند روزه خارجی هیچ هزینه ای از مسافران نمی گیرند و فقط ارز با نرخ دولتی را از آنها گرفته و همه هزینه های سفر و نیز سود سرشار آژانس را از محل اختلاف قیمت ارز کسب می کنند.

در هر حال این سوال جدّی وجود دارد که چرا متصدیان اقتصادی کشور، به این راحتی ارز کشور را بصورت بی رویه و غیرمنطقی مصرف کرده و در مقابل، مسائل و مشکلات عدیده فرهنگی-اجتماعی نیز برای مردم ایجاد می کنند؟

چرا تلویزیون‌ های OLED گزینه‌ مناسبی برای گیمینگ هستند


چرا تلویزیون‌ های OLED گزینه‌ مناسبی برای گیمینگ هستند

تلویزیون‌ها و نمایشگرهای OLED روز‌به‌روز در حال باز کردن راه خود به خانه‌ها هستند، در مطلب پیش رو به مرور ویژگی‌های این پنل‌ها و تاثیر آن بر تجربه‌ی گیمینگ می‌پردازیم.

تلویزیون‌های OLED سال‌ها پس از ورود این پنل‌ها به دنیای موبایل وارد خانه‌های مردم شدند و به‌مرور با رفع نقص‌ها به گزینه‌هایی ایده‌آل برای تماشای محتوای ویدئویی و بازی مبدل شده‌اند. بازی‌های ویدئویی در سال‌های اخیر پیشرفت بسیاری کرده است؛ به‌طوری که پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس، کنسول‌های میان‌نسلی سونی ومایکروسافت، به‌خوبی با رزولوشن 4K و HDR سازگار شده‌اند و این مساله قطعا در نسل‌های آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد؛ از این رو برای تجربه‌ی عالی از چنین کنسول‌هایی نیازمند یک تلویزیون توانمند هستیم. 

ادامه مطلب ...

آیا بیماری اوتیسم ساخته و پرداخته دستگاه تبلیغاتی آلمان نازی بود


آیا بیماری اوتیسم ساخته و پرداخته دستگاه تبلیغاتی آلمان نازی بود

شاید اوتیسم به‌ آن معنای ترسناک و ناامیدکننده‌ی خود هیچگاه وجود خارجی نداشته است؛ اسناد جدید حرف‌های متفاوتی برای گفتن دارند.

در فوریه‌ی سال ۱۹۸۱، روانپزشکی برتانیایی به‌نام لورنا وینگ، مقاله‌ای علمی منتشر کرد که طی آن گزارش بالینی مربوط‌به اختلالات فکری و روانی اوتیستیک را بررسی می‌کرد؛ گزارشی که توسط یک پزشک اتریشی تازه درگذشته به‌نام هانس آسپرگر ارائه شده بود . کار آسپرگر تقریبا از طرف هیچ‌کدام از پژوهشگران انگلیسی‌زبان توجهی به خود جلب نکرد.

اوضاع درحال تغییر بود. وینگ معتقد بود که اختلالی که آسپرگر از آن صحبت می‌کند، یک سندروم خاص است که با اوتیسم تفاوت دارد. این سندروم باید به‌عنوان یکی از بخش‌های گروه بزرگ‌تر دیگری از شرایط مربوط‌به عدم توانایی ما در تعامل اجتماعی،ارتباط برقرار کردن‌ و خیال‌پردازی درنظر گرفته شود. وینگ که دختر خودش هم در دهه‌ی ۱۹۵۰ مشکوک به ابتلای به اوتیسم بود، از تجارب شخصی خود می‌دانست که چنین اختلالی درجه‌بندی‌های مختلفی دارد و طیف وسیعی از توانایی‌های ذهنی افراد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. اما ذکر چنین مطلبی در آن زمان بسیار دشوار بود. در آن زمان، یکی از نشانه‌های اصلی تشخیص اوتیسم، شرایطی بود که توسط مادران یخچالی به‌وجود می‌‌آمد. طبق تئوری مادران یخچالی، مادران بی‌عاطفه و بسیار سرد نمی‌توانستند بچه‌های خود را به‌خوبی بزرگ کنند.


آسپرگر


 
ادامه مطلب ...

بهترین راهکار برای فشار بر دشمن مکار (آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا) در تنگه هرمز

قایق های تندرو

                                                      قایق های تندروی ایرانی در خلیج فارس

هفته گذشته رئیس جمهور در سفری که به سوئیس داشت، در جمع ایرانیان این کشور درباره تلاش آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت کشورمان در قالب تحریم و فشارهای اقتصادی هشدار داد و تاکید کرد که اگر قرار است، نفت ایران صادر نشود، دیگران هم چنین حقی ندارند.

این چند کلمه، بلافاصله توسط خبرگزاری‌های غربی مخابره و داخل کشور نیز سرداران سپاه که وظیفه امنیت تنگه هرمز را بر عهده دارند، بلافاصله وارد عمل شده و ضمن تایید مواضع رئیس‌جمهور، تاکید کردند که برای اجرایی کردن مواضع مسوولان ارشد کشور آمادگی دارند.

سردار سلیمانی، جعفری، کوثری و روز گذشته هم ایزدی از جمله کسانی بودند که هشدار دادند که ایران تنگه هرمز را خواهد بست.  ادامه مطلب ...

بیانیه نشست مشترک کمیسیون برجام با حضور ایران و طرف های۴+۱ در وین با لحن تهدیدآمیز! علیه ایران

با وجودی که خروج یکجانبه آمریکا از برجام، هر واکنشی از سوی ایران را موجه و قانونی قلمداد می کرد، فرصت سوزی و ذلت پذیری دولت باعث شد تا فرصت اِعمال حق ایران از بین رفته و ما به جای نشستن در موضع شاکی، بازهم در صندلی متهم و «کشوری که می خواهد بازی را به هم بزند» بنشینیم!
دقیقا به همین دلیل است که در متن بیانیه بارها بر «لزوم» پایبندی به برجام تاکید شده! اما کسی نمی پرسد که پایبندی ما یا اروپا!؟
سیاست «شاه سلطان حسینی» روحانی باعث شد تا ایران در عین ذی حق بودن، گام به گام عقب نشسته و امتیازاتش را از دست بدهد.
متن بیانیه این نشست هم به طرز عجیبی یادآور لفاظی های پوچ و فاقد ضمانت اتحادیه اروپا و ۱+۵ در جریان مذاکرات هسته ای است!
 یک شب قبل از صدور این بیانیه، آلمان و فرانسه مقامات ایران را تهدید کرده بودند که مدام از خروج از برجام دم نزنید، زیرا برایتان تبعات وخیمی خواهد داشت!
با این حال جواد ظریف گفته بسته پیشنهادی را به ایران می آورد تا در اینجا تصمیمگیری شود! او همچنین گفته باید ببینبم اتحادیه اروپا می تواند پای این حرف ها بماند یا نه!
این فرآیند، دقیقا تکرار همان روند پذیرش و تحمیل برجام است و اگر بدون حبّ و بغض یا جو زدگی و هیجان، از برخی الفاظ به ظاهر انقلابی رئیس جمهور بگذریم، می بینیم که در عمل همه چیز به سال ۹۲ برگشته البته با این تفاوت که در وضع کنونی، هم برگ برنده مذاکرات آن نقطه یعنی دانش هسته ای و دستاوردهایش را از دست داده ایم و هم به سبب عملکرد دولتمردان، از لحاظ اقتصادی در وضعیتی به مراتب بدتر قرار داریم و فرجام روند کنونی هم کاملا مشخص و قابل پیش بینی است و اروپا نقش مکمل برای سیاست های مخرب آمریکا علیه ایران بازی می کند.
ملاحظه: شبی که ترامپ از برجام خارج شد، روحانی بدون هماهنگی با مراکز قانونی نظام مثل شورای عالی امنیت ملی، هیئت نظارت بر برجام، مجلس شورای اسلامی و… راسا اعلام موضع کرد و با اظهار اینکه ما منتظر اروپا! می مانیم، موضعی را به عنوان موضع جمهوری اسلامی عنوان کرد که در اصل موضع شخص خودش بود و مملکت را در مقابلِ عملِ انجام شده قرار داد.
در هر حال تبعاتی که امروز شاهد آن هستیم، ناشی از آن موضعگیری ناشیانه و منفلانه بود و پیش بینی می شود این روند، بدون کمترین تردیدی ما را به برجام های بعدی، تحریم های بیشتر و دستان خالی تر سوق خواهد داد.
شایان ذکر است پایگاه آمریکایی آکسیوس در تحلیلی درباره نشست امروز کمیسیون مشترک برجام، با اشاره به دیدار وزرای خارجه انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین با وزیر خارجه ایران در وین دیدار نوشت: اما در این نشست هیچ روش ملموسی برای دستیابی به اهداف آن مشخص نکردند.

این منبع آمریکایی در ادامه نوشت: با توجه به نیاز بانک سرمایه‌ اروپا برای درآمدزایی در بازارهای آمریکا، درباره موافقت این بانک با تخصیص اعتبار به ایران تردید وجود دارد. اتحادیه اروپا هنوز مقررات مسدودساز را برای محافظت از شرکت‌های اروپایی در حال تجارت با ایران به‌روزرسانی نکرده است.

ضرورت اقدام جدی از سوی دولت در خصوص سرو سامان دادن به وضع اقتصادی کشور

هفته گذشته درپی موضع‌ گیری‌ نسبتاً مناسب روحانی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی که با استقبال جمع کثیری از نخبگان سیاسی و فعالان رسانه‌ای روبرو شد، دولت وعده داد تا به منظور سرو سامان دادن به وضع اقتصادی اقدامات عاجلی را انجام دهد، اما طی ده روز گذشته هیچ اقدامی در این راستا از سوی مسئولین اجرایی انجام نشده و نوسانات قیمت ارز و سکه همچنان موجب التهاب و تلاطم بازار و سردرگمی فعالان اقتصادی است.
این درحالی است که دشمن طرح های خطرناکی را علیه امنیت کشور در دستور کار خود دارد و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از تابستان امسال به عنوان یک تابستان داغ علیه ملت ایران و رو کردن چند “سورپرایز” یاد می‌کنند. 
ادامه مطلب ...

موضع منفعلانه و ذلیلانه دولت در برابر اقدام خلاف عرف و قلدرمآبانه دولت هلند


 عبارت: «۲ نفر از وابستگان سفارت ایران در تاریخ ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) از هلند اخراج شده‌اند. و متاسفانه اطلاعات بیشتری در این زمینه نمی‌توانیم ارائه دهیم.» به تازگی توسط رسانه های غربی منتشر و در مورد اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند اطلاع رسانی شده است.

این درحالیست که مسئولین وزارت خارجه موضوع اخراج دیپلمات های ایرانی از هلند را کاملا مسکوت گذاشته و حتی در برابر برخی کنجکاوی های مطلعین، از بیخ منکر همه چیز شدند!

️ حالا و دو روز بعد از آنکه هلندی ها خودشان از ماجرا پرده برداشتند، وزارت خارجه سفیر هلند را به این وزارت احضار کردند!

ملاحظه: با توجه به اینکه اخراج، بالاترین سطح برخورد دیپلماتیک بین کشورهاست و معمولا با واکنش تلافی جویانه ای از همان نوع مواجه می شود، اما برخورد منفلانه و ذلیلانه دولت با اقدام گستاخانه و قلدرمابانه هلند موجب شده تا آنها از موضع طلبکار و دولت برتر برخورد کنند.  ادامه مطلب ...

شایعه استعفای جهانگیری در میان تاییدوتکذیب ها و برنامه ریزی کارگزارانی ها برای آینده

در تاریخ ۹۷/۴/۹ گروه سیاست نامه نیوز به نقل از یک روزنامه اصلاح طلب، خبر داد که پیشنهاد معاون اولی محمدباقر قالیباف به رئیس جمهور ارائه شده است.

در تاریخ ۹۷/۴/۱۷ سایت انتخاب نوشت: طبق اطلاعات واصله به «انتخاب»، جهانگیری که معقتد است هیچکاره است و عموم اختیارات در دستان واعظی رییس دفتر رییس جمهور است، در جلسه ای با حضور روحانی و برخی مقامات دولتی، مجدداً آمادگی خود را برای استعفا قبول کرده ؛ اما این بار برخلاف دفعات پیشین، رییس جمهور مخالفی نکرده و با سکوت خود، از سخنان معاون اول گذر کرده است! با این حال، اکنون هجمه کم سابقه تیم نوبخت به جهانگیری چند سوال اساسی را به ذهن متبادر می کند:‏ آیا آنچنان که رسانه های وابسته به نوبخت می گویند، سهم خواهی کارگزاران از روحانی در حال نتیجه دادن است و آنها سهم ‏بیشتری در تغییرات آتی کابینه دریافت خواهند کرد؟ چه کسانی در کارگزاران، در حال سهم خواهی هستند و هم توانسته اند نیروهای خود را در رده های مختلف دولت جای دهند؟ آیا انتشار اخباری در مورد برکناری جهانگیری، واکنشی است به تلاش جهانگیری برای تغییر تیم اقتصادی دولت که نوبخت در ‏مرکز ثقل آن قرار دارد؟  ادامه مطلب ...

ترس و وحشت شدید صهیونیست ها از وقوع درگیری مستقیم با ایران یا حزب الله

در پی کسب پیروزی های بی سابقه و فوق تصورِ محور مقاومت در سوریه و انهدام ماشین جنگی تروریست ها در جنوب این کشور، سرکردگان رژیم صهیونیستی به شدت دچار ترس و وحشت شده و نسبت به درگیری مستقیم با ایران و یا حزب الله عمیقاً ابراز نگرانی می کنند.

عبارت: «جنگ با ایران، چیزی است که حتی نمی‌خواهم تصورش را بکنم»؛ جمله‌ای است که «اران اتزیون» که سال‌ها در عالی‌ترین سطوح شورای امنیت رژیم صهیونیستی و وزارت خارجه این رژیم منصوب یوده، در مصاحبه‌ای مفصل با نشریه «هاآرتص» درباره احتمال وقوع درگیری نظامی میان تل‌آویو و تهران می‌گوید. 

ادامه مطلب ...

وضعیت بسیار آشفته و نابسامان واردات کالاهای غیرضروری با ارز دولتی و استفاده از رانت اقتصادی

وضعیت بسیار آشفته و نابسامان واردات کالاهای غیرضروری با ارز دولتی و استفاده از رانت اقتصادی

بهشی

                             حسین بهشی پدر داماد روحانی

 

چرا در وضعیت بحرانی اقتصاد کشور، میلیاردها تومان صرف واردات کالاهای غیر ضرور شد. بر اساس فهرست منتشر شده مبلغ ۳۶.۲۵۳.۹۱۹ یورو به ۲۸ شرکت و نفر اختصاص داده شده تا موز وارد کنند. با احتساب رقم اعلامی از سوی بانک مرکزی یعنی یورو ۵۲۰۰ تومانی معادل ۱۸۸ میلیارد و ۵۲۰ میلیون و ۳۷۸ هزار و هشتصد تومان به خرید و واردات موز تخصیص داده شده است.
ملاحظه: انتشار لیست های دریافت کننده ارز دولتی بسیاری از مسائل را روشن نمود از جمله اینکه شرکت های واردکننده با هر نوع فعالیتی که به ثبت رسیده باشند، مشمول دریافت ارز چهارهزارو ۲۰۰ تومانی شده و توانسته اند هر کالای مربوط و نامربوطی را ثبت سفارش کنند؛، و حالا هم لازم نیست به هیچ نهاد و دستگاه نظارتی پاسخ دهند که آیا اصلا کالایی وارد کرده‌اند یا نه؟

در هر صورت همینکه ارز دولتی‌ را دریافت کردند، کار تمام است، چه آنرا برای واردات کالا استفاده کنند و در بازار با نرخ بالا بفروشند و چه بدون واردات کالا، ارز دریافتی را در بازار آزاد با نرخ دلخواه فروخته و سودهای نجومی ببرند.

از جمله شرکتی به نام الکترو ممتاز پیشه که قرار بوده تابلوهای برق تولید کند، یک میلیون یورو ارز دولتی برای واردات ذرت برای خوراک دام دریافت کرده است.
همچنین شرکت جام‌جم بازرگان پیشرو با هدف فعالیت در خدمات طراحی مهندسی و تأمین تجهیزات در سال ۸۶ ثبت کرده و حالا در بلبشوی ارزی، یوروی دولتی می‌گیرد و خوراک دام وارد می‌کند؛ شرکت ماموت خودرو با ارز دولتی، چای‌ساز و قهوه‌ساز وارد می‌کند و شرکت رهروان خودرو پیشگامان نگین جنوب، به سراغ واردات لوبیاچیتی با ارز دولتی رفته است.

اما نکته مهم و بارز در این میان، نحوه برخورداری از ارز دولتی است که واقعا محل تامل است؛ یعنی هرکس با هر سابقه ای می تواند مبالغ کلان ارز دولتی دریافت کند؟ مسلما نه چرا که تقاضای ارز دولتی صدها و شاید هزاران برابر توان تامین انست بنابراین از بین متقاضیان به تعداد اندکی ارز تعلق می گیرد اما نه براساس نیاز و ضرورت.

بعنوان نمونه یکی از تاجران اصلی بازار میوه ایران به نام حسین بهشتی در ۸۰ روز گذشته موفق به دریافت ۳ میلیون و ۲۶۵هزار یورو از بانک مرکزی شده تا موز! وارد کند. او پدر محسن بهشتی داماد حسن روحانی است.

خوزستانی ها با داشتن بصیرت با کمترین هزینه تحریکات دشمن را ناکام گذاشتند

با بررسی حوادث ناشی از پروژه اغتشاش و ناآرام سازی که با هدف براندازی نظام ج.ا.ا. از سوی مثلث شوم (آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی) و هزینه عربستان سعودی و پادویی منافقین و سلطنت طلب ها در حال اجراست، به این نکته اساسی و مهم پی می بریم که به مرور زمان، علی رغم پیچیده تر و گسترده تر شدن تاکتیک های بکار رفته در این عملیات، شاهد کاهش شدید تأثیرات و خسارت های پروژه ناآرام سازی هستیم:

  • دشمنان در فتنه ۸۸ با تمرکز بر پایتخت، توانستند تعداد زیادی از مردم تهران را به بهانه تقلب در انتخابات به مدت ۸ ماه به صحنه بیاورند و خسارت زیادی به کشور و اعتبار جهانی ایران بزنند.
  • در آشوب های زمستان ۹۶ با تغییر تاکتیک از« مرکز» به «پیرامون» با موج سواری بر نارضایتی عادی مردم در اعتراض به گرانی ها، توانستند پس از مشهد اعتراضات را به چندین شهر (بویژه استان اصفهان) گسترش دهند ولی با تفکیک صف مردم از اغتشاشگران، نا آرامی ها در ظرف یکی دو هفته فروکش کرد (هر چند کشته ها و خساراتی هم در پی داشت).
  • در حوادث شهر کازرون (۲۸ اردیبهشت ۹۷) که به بهانه شایعه تقسیمات کشوری و با موج سواری منافقین اتفاق افتاد، هوشیاری مردم باعث شد این غائله ظرف یکی دو روز با خسارت بسیار اندکی پایان یابد.
  •  قضیه تظاهرات و اعتصاب (اجباری) بازاریان تهران در اعتراض به نوسانات ارز، (۵ تیر ۹۷) با وجود سرمایه گذاری وسیع دشمن، چه از نظر زمانی و چه از نظر میزان خسارت وارده، بسیار محدودتر ازحوادث قبلی فیصله پیدا کرد.
  • در جریان آشوب در شهرهای خرمشهر و آبادان در اعتراض به شوری آب (۹ تیر ماه ۹۷) به نظر می رسد خوزستان بویژه مردم خرمشهر و آبادان در این زمینه رکورددار باشند چرا که علی رغم انگشت گذاشتن بر نیاز اولیه مردم مثل آب و دامن زدن به اختلافات قومی و طرح مسئله عرب و عجم و حجم گسترده عملیات روانی نظیر فروش آب شیرین به کشورهای همسایه و مانور علنی سلاح از سوی مزدوران بیگانه، مردم منطقه با هوشیاری و با بصیرت انقلابی توانستند نسبت به حوادث گذشته، توطئه ها را با کمترین خسارت و در سریعترین زمان ممکن، در نطفه خفه کنند.

ملاحظه: هرچه جلوتر می رویم، عامه مردم بلوغ سیاسی-اجتماعی بیشتری پیدا کرده و در مقابل توطئه های دشمن، موفق تر و عاقلانه تر عمل می کنند و لذا مثلث شرارت در طراحی و برنامه ریزی آشوب و شرارت خیلی زود متحمل شکست و انفعال می شوند.

تلاش‌ ابهام برانگیز لاریجانی برای تصویب لایحه FATF پس از هشدار اخیر رهبر معظم انقلاب

حاجی‌دلیگانی

                  حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی، عصر دیروز (۹۷/۴/۱۳) در همایش «خستگی ممنوع» که به همّت بسیج دانشجویی در تالار «سوره» حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به طیف‌بندی داخلی مجلس و اینکه مجلس در مشت لاریجانی است، اظهار داشت:

یک طیف از نمایندگان مجلس، مربوط به لیست امیدند که صرفاً گوش به فرمان (طیف مربوطه) هستند. در ماجرای استیضاح سه وزیر دولت هم این موضوع به خوبی خود را نشان داد؛ صبح موضع خاصی داشتند و عصر، موضع خود را تغییر دادند، چون به آنها ابلاغ شده بود.

طیف دوم نمایندگان مجلس که حدود هشتاد نفر از نمایندگان اند، رأی‌شان انقلابی است؛ البته فقط یک چهارم این افراد می‌توانند کف مجلس عملیات انجام دهند.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه سایر نمایندگان نیز میان این دو طیف قرار دارند و مستقل هستند، تصریح کرد: مشکل اصلی مجلس اینست که در مشت لاریجانی قرار دارد و او هر برنامه‌ای را بخواهد، در مجلس پیش می‌برد.

نماینده شاهین‌شهر، با اشاراه به لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم و با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب به صراحت، نمایندگان را از پذیرفتن این کنوانسیون‌ها منع کردند، اظهار داشت:

پس از بیانات معظم له، همه تصور کردند که کارِ FATF تمام است، اما آقای لاریجانی بعد از آن به مجلس آمد و گفت فلان کشور چنین حرفی گفته و باید زودتر کاری بکنیم و باید زودتر به FATF بپیوندیم!

وی با بیان اینکه چهل سؤال و ابهام نسبت به  FATF داریم، تصریح کرد: باید پرسید که آیا یک نفر وجود دارد که به این ابهامات پاسخ دهد؟ 

حاجی‌دلیگانی با انتقاد از صداوسیما گفت: صداوسیما که این همه درباره برجام جلسه گذاشت، چرا درباره این موضوع جلسه نمی‌گذارد؟

ملاحظه: متاسفانه مجموعه مجلس دهم بسیار ضعیف ظاهر شده و در مسائل و مشکلات جاری نه تنها نقش خوبی ایفا نکرده که بعضا بدلیل هماهنگی غیرمنطقی با افتضاحات سیاسی-اقتصادی دولت و مسامحه در برخورد با کجروی ها و تخلفات کلان که نمونه بارز آن در بده بستان های پنهانی و خلاف مصالح وزرا و مسئولین دولتی با مجامع بین المللی است که پس از برملا شدن، عکس العمل مناسبی از مجلس دیده نشده است.

سیاست‌های ارزی نامناسب: توزیع بیش از ۵ میلیارد دلار بدون دست آورد مشخص

نیلی

                              دکتر مسعود نیلی

 

در شرایطی که از اواخر سال گذشته ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی با شیب تندی کاهش می یافت، دستگاه اجرایی بدترین سیاست های ارزی را به مورد اجرا گذاشته که در جریان آن، مبالغ هنگفتی از ارز کشور با نرخ بسیار پایینی برای مصارف غیرضروری و مسافرت های خارجی تفریحی توزیع و موجب کاهش پنج میلیارد دلاری ذخیره بانک مرکزی شده و در عین حال هیچ دست آورد مطلوبی هم نداشته و در حال حاضر دست اندرکاران اقتصادی درست نمی دانند که چه کاری باید انجام دهند!

بنا به گزارش روزنامه های طرفدار دولت، مسعود نیلی دستیار ویژه اقتصادی رئیس‌جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت خیلی آرام و بی‌سروصدا استعفای خود را به رئیس‌جمهور رسانده و خود را کنار کشیده است.

محسن جلال‌پور (رئیس سابق اتاق بازرگانی) چند روز قبل با انتشار توئیتی از استعفای مسعود نیلی از دستیاری ویژه رئیس‌جمهور در امور اقتصادی خبر داد و نوشت: امروز به واسطه یکی از دوستان در دولت با خبر شدم دکتر مسعود نیلی بیش از ده ماه است که استعفا داده و از ابتدای امسال در هیچ نشست دولتی شرکت نکرده است.

محمد طاهری از فعالان رسانه در بخش اقتصاد هم در توئیتی ضمن تایید خبر جلال‌پور، نوشت: خبر آقای جلال‌پور کاملا درست است. برداشت من اینست که دکتر نیلی پس از برگزاری کنفرانس اقتصاد ایران، عملا کاری در دولت نداشته است.

در این رابطه خبرگزاری مهر نیز خبر داد که رئیس‌جمهور با استعفای مسعود نیلی موافقت نکرده است.

این خبرگزاری همچنین مدعی شد: در این میان، اختلاف بر سرِ سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و به خصوص بازار ارز، از جمله دلایل استعفای مسعود نیلی، اعلام شده.

ملاحظه: از سال ها قبل از دکتر نیلی بعنوان تئوریسین اصلی اقتصاد کشور یاد می شود و بنا به اظهار بسیاری از اقتصاددانان، وزرای اقتصادی دولت تاثیر چندانی در مباحث کلان اقتصادی نداشته و فقط نیلی است که سیاستگزاری می کند!

این رویه و ممشای دولت که کار اصلی در دست مسئولین و کارگزاران اقتصادی دولت نباشد و اشخاص دیگری با عناوین دستار ویژه و غیره صحنه گردانی کنند، نیز یک اشکال بزرگ و راهبردی است چرا که در زمان بروز بحران، مسئولین مربوطه خود را مسئول چنین وضعیتی ندانسته و دیگری یا دیگران مقصر قلمداد می کنند.

غالب شدن انفعال و ناامیدی برفضای تصمیمگیری شیطان بزرگ (آمریکا) درمسائل منطقه ای


اقتدار

                                 اقتدار ایران اسلامی

 

اخیرا یک اندیشکده آمریکایی بنام «مرکز سیاست دوحزبی» تحلیل جالبی در مورد قدرت منطقه‌ای ایران و گزینه های راهبردی آمریکا ارائه داده و پس از بحث بررسی، بهترین اقدام آمریکا در این مقطع را به رسمیت شناختن حکومت بشار اسد در سوریه عنوان کرده است.

تصمیمات راهبردی آمریکا طی دهه‌های گذشته، به ویژه اشغال عراق و ایجاد بزرگترین بحران امنیتی در سوریه، نه تنها مقامات کاخ سفید را به اهداف مدّنظرشان در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) نرسانده، بلکه نتیجه معکوسی برای آنها به دنبال داشته است.

جورج بوش، اوباما و اکنون ترامپ، به‌رغم تلاش همه‌جانبه و استفاده از ابزارهای مختلف نظامی و غیرنظامی، به اعتراف کارشناسان و اندیشکده‌های آمریکایی، از مهار قدرت منطقه‌ای ایران عاجز و صرفاً شاهد رشد این قدرت به قیمت تضعیف توان اِعمال قدرت خود بوده‌اند.  ادامه مطلب ...