تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران
تازه های فناوری اطلاعات

تازه های فناوری اطلاعات

وبلاگی برای افزایش دانش فناوری کاربران

برجام و چالش های امنیتی پیش رو


آقا

                              مقام معظم رهبری

اخیراً یکی از فعالان سیاسی (آقای وحید یامین پور) در فضای مجازی به سؤالی در مورد اینکه «چرا رهبر معظم انقلاب برجام را آتش نزدند» پاسخ گفته که عیناً به آن اشاره می شود:

در طی روزهای اخیر پس از خروج آمریکا از برجام، بسیاری می پرسند چرا علیرغم تحقق پیش بینی ها و افشا شدن ضعف های ساختاری سند سفهی برجام، رهبر (معظم) انقلاب برخلاف سخن پیشین خود مبنی بر آتش زدن برجام، باز هم به دولت مجال داد تا برجام را از طریق اخذ تضمین از اروپایی ها ادامه دهد؟

....... ادامه مطلب 

ادامه مطلب ...

پیروزی نسبی گروه های محور مقاومت در انتخابات پارلمانی عراق


انتخابات

                                      انتخابات پارلمانی عراق

براساس گزارشات منتشره در مورد نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق (در حوزه های بغداد و شش استان دیگر)، پیروزی نسبی گروه های طرفدار جبهه مقاومت کاملاً محرز شده و امید می رود با پایان شمارش آرا و اعلام نتایج قطعی انتخابات، نمایندگان گروه های جبهه مقاومت در شهرها و استان های دیگر عراق هم پیروز شوند.

به گزارش خبرگزاری نون عراق، نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق بیانگر آنست که لیست الفتح به رهبری هادی العامری در بغداد صدرنشین است و بعد از آن ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی، النصر به ریاست حیدر العبادی، سائرون به ریاست مقتدا صدر  در رده های بعدی قرار دارند.

ملاحظه: اصولا ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام و اصلی ترین پشتیبان محور مقاومت در منطقه غرب آسیا، از نظر ژئوپلتیکی تاثیر بسزایی بر منطقه و نیز جهان داشته و دارد و اساسا گروه های سیاسی- نظامی موجود در این کشورها بر مبنای دوری یا نزدیکی ایران اسلامی شکل می گیرند و در عرصه های مختلف سیاسی خصوصا انتخابات ها و … به رقابت پرداخته و از این طریق گرایشات کلان کشورها تعیین می گردد.

نقشه خطرناک آمریکا برای کشورهای عرب منطقه غرب آسیا

ترامپ و ملک سلمان

                                        ترامپ و ملک سلمان

روزنامه رای الیوم در شماره امروز خود (۹۷/۲/۲۵) در مطلبی تحت عنوان «ای سران عرب یا بهتر بگویم ای بندگان آمریکا!» به قلم “هادی شلوف” نوشت: حضور آمریکا در منطقه و نحوه رفتار اعراب با این کشور به مصیبتی تبدیل شده که اجداد ما هم هرگز تصورش را نمی کردند.

این نویسنده در ادامه نوشت: سران عرب شب و روز به آمریکا سفر و طوری رفتار می کنند که گویی بنده آمریکا هستند. 
شلوف افزود: اعراب و آمریکایی ها به خوبی می دانند ارزش ها و اندوخته هایی که ما طی قرون گذشته به دست آورده ایم، صرفا مسائل ظاهری، کم عمق و صوری بوده و عمیقا به آنها باور و اعتقاد نداریم به همین سبب به وسیله ای برای تهدید ما از سوی دیگران تبدیل شده اند. 
وی خطاب به عرب ها گفت: ای سران عرب یا بهتر بگویم بندگان آمریکا!، این کشور (آمریکا) اموال و دارایی هایتان را که در بانک هایشان ذخیره کرده اید، می خواهد. 

ادامه مطلب ...

کلاه‌ از سر برمی‌داریم به افتخار ملکه‌های فوتسال آسیا


کلاه‌ از سر برمی‌داریم به افتخار ملکه‌های فوتسال آسیا

دو بار قهرمانی در آسیا. آخرین تصویری که از آخرین قهرمانی‌های تیم ملی فوتبال ایران در یاد دارید متعلق به چه تاریخی است؟ بازه زمانی‌اش را به یاد دارید؟ می‌توانید یازده بازیکن آخرین تیم ملی ایران که قهرمان جام ملت‌های آسیا شد را روی کاغذ بنویسید؟ لطفا از «گوگل» کمک نخواهید. فقط به یاد بیاورید.

آخرین قهرمانی باشگاهی ایران را چطور؟ یادمان هست؟ یادتان هست؟ تیمش را، بازیکنانش را، مسیری که طی کرد تا صعود کند و به قله برسد را. به عمرمان یا حتی به حافظه تاریخی‌مان  قد می‌دهد اصلا این قهرمانی‌ها؟

در مقابل، دختران ایران اما نه یک بار، که دو بارپیاپی روی سکوی قهرمانی آسیا ایستاده‌اند. قابل تحسین است دخترانی که از سوی کنفدراسیون آسیا ملکه‌های فوتسال آسیا لقب گرفته‌اند.

اما تصویر امروز ما از دخترانی که قهرمان آسیا شده‌اند، گنگ، مبهم و ناشناخته باقی خواهد ماند. اکثریت یا شاید بتوان گفت تمامیت جامعه ما (منهای اندکی) هنر فرشته کریمی با حجابی که تایید شده را ندیدند؛ گلزنی‌های «سارا شیربیگی» و «فاطمه اعتدادی» را ندیدند.

کسی امروز تعریف درستی از تکنیک ستاره‌های دختر ایرانی ندارد، آنها را در کوچه و خیابان نمی‌شناسند، حتی کسی نفهمید بخش عمده‌ای از این قهرمانی، با افتخار و اقتدار متعلق است به «فرزانه توسلی» دروازه‌بان تیم ملی. آنهایی که خیلی پیگیر باشند، فقط شنیده‌اند که همبازی‌هایش به او لقب «عقاب آسیا» داده‌اند. چرایش را کسی نمی‌داند. حتی نمی‌دانند تکنیک این دختران در چه سطحی در فوتبال تعریف می‌شود. واقعا دریبل‌هایی که می‌زنند، ضربات نهایی‌شان، چقدر هنرمندانه بوده که دو بار آنها را بر بام آسیا نشانده؟ فرشته کریمی کیست که دو دوره پیاپی درخشان‌ترین ستاره فوتسال دختران آسیا می‌شود؟

در توصیف مظلومیت و معصومیت قهرمان مطلق فوتسال آسیا همین بس که باید مهمترین خبرشان در حد چند جمله در سیما یا خطوطی از خبر در رسانه‌های نوشتاری باقی بماند. با همه این محدودیت‌ها ملکه‌های آسیا توانستند با هدایت مربی با اخلاق و هوشمند خودشان، شهرزاد مظفر دوباره شادی را برایمان به ارمغان بیاورند. باید برای این تیم و به احترام عملکردشان کلاه از سر برداشت.

برای قهرمانی دختران فوتسالیست ایران، دوباره کف مرتب باید زد؛ از راه دور، شاید صدایش را بشنوند، شاید از اینکه بدون دیده شدن، مورد ستایش مردم، رسانه‌ها و منتقدان هستند به وجد بیایند. به حد همان شادی پاک و معصومانه‌شان بعد از قهرمانی در آسیا.

پرونده نقض حقوق بشر در عربستان -۷|راهروهای تاریک و سلول‌های انفرادی؛ تداوم رویکرد انتقام جویانه آل سعود

 در پی تشدید خفقان و ظلم و تبعیض علیه شیعیان عربستان از جمله دستگیری جوانان و شکنجه شدید و بی خبری خانواده‌هایشان از آنان، هیئت آزادی مذهبی آمریکا ضمن انتقاد از این اقدامات سعودی آن را به نقض حقوق شیعیان متهم کرد.

راهروهای تاریک و سلول‌های انفرادی، آیینه سیاست انتقام جویانه سعودی

دیوارهای بازداشتگاه‌ها و راهروهای تاریک زندان‌ها روایتگر داستان شکنجه و ظلم و سیاست انتقامجویی سرویس‌های اطلاعاتی و نیز زندان‌های آگاهی سعودی در حق بازداشت شدگان به ویژه زندانیان شیعه قطیف و احساء است که در معرض شدیدترین شکل انتقام و ظلم برنامه ریزی شده قرار گرفته‌اند؛ اقداماتی که در چارچوب نقشه طولانی مدت جا دارد که سران سعودی برای جبران شکست و ناکامی نظامی و امنیتی در برابر مقاومت مردمی به آن متوسل شده‌اند.

حسین الربح، زندانی ناپدید شده

چه بسا حملات گسترده علیه العوامیه و حمله به منازل مسکونی و ایجاد وحشت بین اهالی آن بهترین نشانه نقشه‌ای است که حکام سعودی در حق مردم این منطقه به اجرا در آورده‌اند؛ به این معنی که یورش نظامی به شهرک العوامیه با حملات خونینی همراه بود که جان باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از اهالی این منطقه و نیز دستگیری بی هدف را به دنبال داشت که در اثر آن ده‌ها نفر از اهالی این منطقه ناپدید شدند.  ادامه مطلب ...

«دولت بودجه را شفاف کند»-۳ | ۵۰ میلیارد تومان هزینه‌ رفاه اجتماعی نهاد ریاست جمهوری چگونه توزیع می‌شود؟

«دولت بودجه را شفاف کند»-3 | 50 میلیارد تومان هزینه‌ رفاه اجتماعی نهاد ریاست جمهوری چگونه توزیع می‌شود؟

 رئیس جمهور  اواخر سال قبل  در خصوص شفافیت بودجه گفته بود: در مسیر قبلی (لایحه بودجه) شفافیت وجود نداشت، دستگاه‌ها تشویق به اجرا نمی‌شدند و از طرف دیگر ما نمی‌دانستیم که یک خدمت چقدر برای دولت هزینه دارد. اگر بنا است ما بیماری را معالجه کنیم با چه هزینه‌ای این کار را انجام بدهیم. اگر می‌خواهیم عمل جراحی انجام بدهیم با چه هزینه‌ای انجام دهیم...

وی هفته قبل نیز با هشتگ‌های جریان آزاد اطلاعات و شفافیت در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشت: دنیای امروز، دنیای سرعت و ارتباطات است، اگر می‌خواهیم در کشور فساد از بین برود، راه آن اطلاع داشتن مردم و جوانان از امور است، چراکه بدون اطلاع مردم، شفافیت و حضور جوانان و تنها با دادگاه و نیروی امنیتی نمی‌توانیم با فساد مقابله کنیم. 

ادامه مطلب ...

بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص برجام و نیز دست یابی به نامه ترامپ به سران عرب


آقا

                       مقام معظم رهبری



رهبر معظم انقلاب اسلامی، چهارشنبه هفته گذشته (۹۷/۲/۱۸) در دیدار هزاران نفر از دانشجویان و معلمان در دانشگاه فرهنگیان فرمودند:
«همین دو سه روز قبل از این، ترامپ یک نامه‌ای نوشته است به رؤسای کشورهای خلیج‌فارس – که به این نامه ما توانستیم دست پیدا کنیم و ببینیم – و در این نامه به اینها می‌گوید که باید همه‌تان متّفق بشوید؛ باید این کار را بکنید؛ باید آن کار را بکنید؛ من هفت تریلیون دلار اینجا خرج کرده‌ام برای شما.
مردک! هفت تریلیون دلار شما برای اینها خرج کردی؟ هفت تریلیون دلار خرج کردی برای اینکه بر عراق مسلّط بشوی؛ بر سوریه مسلّط بشوی؛ خب نتوانستی؛ به درک! می‌گوید باید این کار را بکنید؛ این کار را بکنید؛ این کار را بکنید؛ [در جملاتش] «باید» دارد! به همه‌ این رؤسا هم این نامه را نوشته و فرستاده».
بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درخصوص دسترسی به نامه محرمانه ترامپ به سران عرب، موجب ابراز شگفتی و نگرانی محافل غربی شده است. 
ادامه مطلب ...

گزارشی از شب داغ جولان اشغالی

گزارشی از شب داغ جولان اشغالی: پاسخ دمشق به تجاوزات موشکی؛ کدام پایگاه‌های اسرائیل هدف قرار گرفت؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز از حمله گسترده موشکی به بلندی‌های اشغالی جولان در فلسطین اشغالی خبر دادند.

الاخبار نوشت در این عملیات ده‌ها موشک، مواضع نظامی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را هدف قرار داد. بعد از آن ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از مواضع نظامی سوریه را هدف قرار داده مدعی شد که این مراکز پایگاه‌های ایران در سوریه هستند.

برای اولین بار از سال 1974 تا کنون جبهه جولان با چنین تنشی روبه‌رو شده است. دشمن صهیونیستی نمی‌خواهد سوریه و محور مقاومت میوه پیروزی‌های خود در سرنگونی پروژه خلافت اسلامی داعش و تسلط بر دمشق را بچیند، به همین علت اسرائیلی‌ها از مدتی پیش حملات خود را به مراکز مختلف در سوریه افزایش داده مدعی شدند که این حملات با هدف جلوگیری از تمرکز نیروهای ایرانی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی انجام می‌شود.

رژیم‌ صهیونیستی در همین راستا پایگاه تی 4 در حومه حمص را هدف قرار داد که در نتیجه این حمله تعدادی از مستشاران و افسران ایرانی به شهادت رسیدند.

طی هفته‌های گذشته سناریوهای احتمالی مختلفی در محافل صهیونیستی و مراکز تصمیم‌گیری محور مقاومت در رابطه با واکنش ایران به این حملات مطرح شد و همه اتفاق نظر داشتند که باید واکنش قطعی به این حملات داده شود.

در روزهای اخیر تل‌آویو تلاش زیادی را دنبال می‌کرد تا هر نوع حمله به نیروهای خود را با شکست روبرو کند. نظامیان رژیم صهیونیستی در حالت آماده باش نظامی شدید قرار داشتند. در روز 29 آوریل رژیم صهیونیستی بار دیگر انبارهای تسلیحاتی در حومه حماه و حلب در سوریه را موشک باران کرده و مدعی شد که این انبارها متعلق به نیروهای ایرانی است.

دو روز پیش تنش میان دو طرف به اوج خود رسید و رژیم صهیونیستی به مراکز مختلف سوریه در منطقه الکسوة واقع در جنوب دمشق حمله کرد. اسرائیل با این حملات می‌خواست این‌گونه نشان دهد که نگرانی از کشیده شدن اوضاع به‌سمت جنگ ندارد و بنابر ادعاهای مقامات تل‌آویو تلاش برای ممانعت از حضور ایران در سوریه ادامه خواهد داشت.

افزایش تنش‌آفرینی رژیم‌صهیونیستی طی شب گذشته نیز با حملات توپخانه‌ای به مراکز سوریه در شهر البعث و استان القنیطرة و منطقه خضر و دیگر مناطق ادامه پیدا کرده بود.

اما در نهایت به‌نظر می‌رسد آن چیزی که دشمن طی هفته‌های گذشته منتظر آن بود، بامداد دیشب به‌وقوع پیوست و جبهه جولان اشغالی به عرصه جنگ واقعی تبدیل شد. چند روز بعد از تنش‌های موجود در سرزمین‌های اشغالی و احضار نیروهای ذخیره و باز کردن پناهگاه‌ها، دهها موشک از اراضی سوریه، سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد و به مراکز نظامی متعدد رژیم ‌صهیونیستی اصابت کرد.

سایت‌های اجتماعی رژیم صهیونیستی تصاویر ویدئویی از پرتاب موشک به اراضی سوریه در آسمان جولان را منتشر کردند. تل‌آویو از طریق سخنگوی ارتش خود مدعی شده که نیروهای ایرانی در بخش سوریه از ارتفاعات جولان حدود 20 موشک و راکت به‌سمت اهداف اسرائیل شلیک کرده‌اند. این منبع صهیونیستی می‌افزاید که اسرائیل برخی از این موشک‌ها را رهگیری کرده، اما گزارشی از وقوع خسارت‌های انسانی در نتیجه این عملیات وجود ندارد و خسارت‌های واردشده به مراکز مورد اصابت نیز محدود است. به‌نظر می‌رسد عدم اعلام تعداد موشک‌های ساقط‌شده توسط سامانه‌های رهگیری رژیم صهیونیستی نشان از شکست این سامانه‌ها در انهدام موشک‌های مذکور دارد.

سیستم سانسور نظامی رژیم‌صهیونیستی جلوی انتشار هر نوع اخبار و اطلاعات از تعداد موشک‌ها و راکت‌های سقوط‌کرده در مواضع نظامی اسرائیل را گرفته است. همچنین اعلام هرنوع خبری از حجم موشک‌ها و انواع آنها و مناطقی که هدف قرار گرفته‌اند، جزو موارد ممنوعه در رسانه‌های رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌رود.

تل‌آویو که تلاش داشت خود را خونسرد نشان دهد، دو و نیم ساعت بعد از این حمله از شهروندان خود خواست تا از پناهگاه‌ها بیرون بیایند، اما در نزدیکی پناهگاه‌ها حضور داشته باشند. اما ساعتی طول نکشید که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز تحرکات از تل‌آویو به مواضع ایران در سوریه خبر داد و مدعی شد که اسرائیل موشک‌های خود را از آسمان فلسطین و لبنان به‌سمت تعداد زیادی از مواضع در اطراف دمشق فرستاده است.

تا ساعت 4 بامداد امروز پدافند هوایی سوریه در برابر موشک‌های رژیم صهیونیستی در نزدیکی پایتخت مقاومت کرد و در مقابل موشکهای سوریه به‌سمت اراضی اشغالی شلیک شد که برخی از آنها حتی به آسمان عکا و صفد نیز رسید. این موضوع سبب شد رژیم صهیونیستی سامانه‌های موشکی پاتریوت و گنبد آهنین را برای جلوگیری از اصابت موشک‌های سوریه فعال کند که همین موضوع بر حجم وحشت صهیونیست‌های این مناطق افزود.

در ساعت سه و نیم بامداد کار به جایی رسید که شهرداری‌های تعدادی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین دوردست در شمال مناطق اشغالی از کریات شمونه تا جولان پناهگاه‌های خود را باز کرده و ارتش اسرائیل از شهرک‌نشینان خواست تا در نزدیکی پناهگاه‌ها و مناطق امن حضور داشته باشند.

شبکه خبری المیادین به‌نقل از منابع نظامی، مراکز اسرائیلی هدف قرارداده‌شده در جولان را به‌شرح زیر برشمرد:‌

  • مرکز نظامی اصلی جمع‌آوری اطلاعات فنی و الکترونیک
  • مرکز اصلی یگان مرزبانی از یگان 9900
  • مرکز نظامی اصلی عملیات اختلال راداری
  • مرکز نظامی اصلی شنود شبکه‌های ارتباطاتی بی‌سیم و باسیم
  • ایستگاههای ارتباطات و ارسال اطلاعات
  • مقر یگان سلاح‌های دقیق دشمن در عملیات زمینی
  • فرودگاه بالگردهای نظامی
  • مقر فرماندهی نظامی منطقه‌ای تیپ 810
  • مقر فرماندهی گردان‌های نظامی در حرمون
  • مقر زمستانی یگان موسوم به بنستیم.

انتهای پیام/*

برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در سراسر ایران پس از نماز جمعه این هفته

برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در سراسر ایران پس از نماز جمعه این هفته


شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پی عهدشکنی دولت آمریکا و خروج این کشور از برجام، تظاهرات مردمی ضد استکباری ملت ایران برگزار می‌شود.

طبق اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تظاهرات ضد آمریکایی مردم ایران، جمعه این هفته به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور و پس از برگزاری نماز جمعه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

همه دروغ‌های هسته‌ای نتانیاهو درباره ایران

گزارش تسنیم| همه دروغ‌های هسته‌ای نتانیاهو درباره ایران


«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته  با راه‌اندازی یک نمایش تبلیغاتی تهران را به تلاش برای دستیابی به سلاح‌های اتمی بعد از نهایی شدن توافق هسته‌ای برجام متهم کرد. اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این بار برای اثبات صحت مدعاهایش درباره برنامه هسته‌ای ایران (و یا شاید هر موضوع دیگر) بیش از هر بار دیگر با چالش مواجه است، زیرا ادعاهایی که او قبلا درباره ایران مطرح کرده، هر بار نادرست از آب در آمده‌اند. شبکه خبری الجزیره و روزنامه انگلیسی گاردین سال ۲۰۱۵ اسنادی منتشر کردند که نشان می‌دهند اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بیش از آنکه ریشه در واقعیت‌های عینی و ملموس داشته باشند از نیاز مبرم او به راه‌اندازی هیاهوهای تبلیغاتی و طلب منافع شخصی سرچشمه می‌گیرند. این اسناد، ارزیابی‌های سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) از برنامه هسته‌ای ایران را نشان داده و افشا می‌کنند این سازمان تقریباً همزمان با سخنرانی نتانیاهو در صحن مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ کاملاً از قانونی بودن برنامه هسته‌ای ایران آگاهی داشته است. نتانیاهو در آن سخنرانی با ارائه تصاویری مدعی شده بود ایران با تولید اورانیوم با درصد غنای متوسط ۷۰ درصد از مسیر تولید بمب را پیموده است و تنها چند ماه با تکمیل این فرایند فاصله دارد. موساد به‌رغم این تقریباً یک ماه بعد از این سخنرانی در مکاتبه‌ای به سازمان مشابه خود در آفریقای جنوبی نوشته بود که «ایران در حال انجام فعالیت‌هایی برای تولید بمب نیست» و فعالیت‌های دانشمندان این کشور «در راستای پر کردن شکاف‌هایی در حوزه‌هایی مانند رآکتورهای غنی‌سازی است که قانونی هستند». اسناد موساد از جهت فراهم آوردن شواهدی رسمی برای نشان دادن ناراستی ادعاهای نتانیاهو و بهانه‌تراشی‌ها و جنجال‌آفرینی‌های کشورهای غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران حائز اهمیتند اما واقعیت این است که این کژاندیشی‌ها با روش‌هایی بسیار ساده‌تر هم قابل اثبات هستند. نگاهی گذرا به سابقه اظهارات نتانیاهو، بیانات مقامات غربی یا گزارش رسانه‌های جریان اصلی غرب درباره دستیابی قریب‌الوقوع ایران به بمب اتمی روشی بسیار ساده‌تر برای فروریختن بنای این ادعاهای پوشالی و برساخته از دروغ است. سال ۱۹۹۲: ایران تا سال ۱۹۹۷ بمب می سازد نتانیاهوی ۶۵ساله از سال ۱۹۹۲ که عضو حزب «لیکود» در «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) بود به اهمیت جنجال‌سازی درباره برنامه هسته‌ای ایران برای تحریک هیجانات منفی دیگران و سپس پیشبرد منابع شخصی، حزبی، منطقه‌ای و بین‌المللی پی برد. در آن سال نتانیاهو خطاب به نمایندگان کنگره گفت ایران بین ۳ تا ۵ سال با ساخت بمب فاصله دارد. سال ۱۹۹۵: ایران تا سال ۲۰۰۰ بمب می سازد در سال ۱۹۹۵ هنگامی که چیزی به سررسید موعد قبلی ادعایی نتانیاهو برای دستیابی ایران به بمب هسته‌ای باقی نمانده بود نتانیاهو در کتابی به‌نام «مبارزه با تروریسم» بار دیگر نوشت ایران «سه تا پنج سال» با ساخت بمب فاصله دارد. سال ۱۹۹۶: ایران به ساخت بمب خیلی نزدیک است نتانیاهو در سال ۱۹۹۶ بعد از آنکه به نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی انتخاب شد در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان بار دیگر  گفت: «دستیابی ایران به بمب هسته‌ای می‌تواند تبعات فاجعه‌باری داشته باشد، نه تنها برای کشور من و نه تنها برای خاورمیانه بلکه برای کل بشریت.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آن سخنرانی گفت که موعد دست‌یابی ایران به این هدف «بسیار نزدیک» است. سال ۲۰۰۲: عراق بدون شک بمب هسته‌ای دارد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از این اظهارات تا چند سال تمرکزش را متوجه عراق و برنامه هسته‌ای این کشور کرد. به‌رغم این، نخست‌وزیر اسرائیل با قاطعیت محض در آن زمان می‌گفت «هیچ شکی وجود ندارد» که عراق در حال پیشروی به‌سمت ساخت سلاح‌های هسته‌ای است. نتانیاهو در سال ۲۰۰۲ در یک جلسه استماع مقابل مجلس کنگره یک بار دیگر گفت برنامه هسته‌ای عراق آن‌قدر پیشرفته است که این کشور اکنون در حال راه‌اندازی «سانتریفیوژهایی به‌اندازه ماشین لباسشویی است». بخش‌هایی از اظهارات نتانیاهو در این نشست در زیر آمده است: «هیچ شکی نیست که صدام، برنامه هسته‌ای خود را رها نکرده است. تردیدی نیست که او از  زرادخانه شیمیایی و زیستی فعلی خود راضی نیست و دائماً تلاش کرده آنها را کامل‌تر کند… بنابراین من صادقانه فکر می‌کنم اینکه فکر کنیم این مرد که بیست سال پیش نزدیک به ساخت بمب بود در این طول این مدت زمان بیکار نشسته باشد، دور از واقعیت است. او بیکار ننشسته است. و تمام شواهدی که ما داریم نشان می‌دهند که او دارد با تمام توان و بدون وقفه ساخت سلاح‌های کشتار جمعی از جمله سلاح‌های هسته‌ای را ادامه می‌دهد. اگر کسی استدلالی مخالف این مطرح کند یا نتواند این خطوط را به هم پیوند بدهد، در یک کلام بگویم نتوانسته ارزیابی درستی از آنچه اتفاق افتاده به دست بیاورد. صدام کمر بسته تا در اسرع وقت به بمب‌های اتمی و توانمندی اتمی برسد». شاید نیازی به یادآوری این نکته نباشد که این اظهارات پس از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ و انجام بازرسی‌های بین‌المللی به‌طرز فاجعه‌باری نادرست از آب درآمدند. اما نتانیاهو، بی‌توجه به خرابی‌هایی که اظهارات نادرست قبلی‌اش به وجود آورده بود به‌سرعت تلاش کرد زنگ‌های هشدار درباره ایران را به صدا در بیاورد. سال ۲۰۰۹: ایران تا سال ۲۰۱۱ بمب می‌سازد سندی از وزارت خارجه آمریکا در سایت افشاگر ویکی لیکس نشان می‌دهد نتانیاهو در سال ۲۰۰۹ که نامزد انتخابات نخست‌وزیری بوده به هیئتی از نمایندگان کنگره که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بودند هشدار داده که ایران احتمالاً «یک یا دو سال» با توان ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد. سال ۲۰۰۹: ایران تا سال ۲۰۱۱ چند بمب می‌سازد یک سند دیگر که مربوط به چند ماه بعد در همان سال است هم نشان می‌دهد نتانیاهو که حالا نخست‌وزیر اسرائیل است به هیئتی دیگر از سیاستمداران  آمریکا در قدس اشغالی می‌گوید که «ایران اکنون توان ساخت یک بمب هسته‌ای را دارد». وی در ادامه گفته که ایرانی‌ها «ممکن است صبر کنند و ظرف یک تا دو سال آینده چندین بمب بسازند». سال ۲۰۱۲ : ایران چند ماه با ساخت بمب فاصله دارد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌هایی در ماه‌ها و سال‌های بعد با خبرنگاران به‌کرات درباره خطر قریب‌الوقوع بمب ایران هشدار داده است، مثلاً در سال ۲۰۱۲ در گفت‌وگویی غیرعلنی که رسانه‌های اسرائیل آن را پوشش دادند، گفت که ایران «چند ماه» با دستیابی به توانمندی‌های هسته‌ای ساخت سلاح فاصله دارد. نتانیاهو در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز هم گفت ایران بین ۶ تا ۷ ماه با ساخت بمب فاصله دارد. سپتامبر ۲۰۱۲: ایران تا بهار یا تابستان ۲۰۱۳ بمب دارد چند ماه بعد از این سخنرانی بود که او با ارائه کارتونی که به‌شدت به‌سخره گرفته شد در صحن مجمع عمومی سازمان ملل گفت ایران تقریباً یک سال با ساخت بمب فاصله دارد. نتانیاهو در این سخنرانی در سپتامبر سال ۲۰۱۲گفت: «با سرعت فعلی غنی سازی، ایران تا بهار سال آینده یا حداکثر تابستان سال آینده غنی‌سازی سطح متوسط را به پایان می‌رساند و به‌سمت مرحله نهایی حرکت می‌کند. از آنجا به بعد ایران تنها چند ماه و شاید چند هفته با داشتن اورانیوم کافی برای اولین بمب فاصله خواهد داشت». اسناد تازه منتشر شده‌ای که در بالا به آن اشاره شد به همین سخنرانی نتانیاهو مربوط می‌شوند اما یک سال قبل‌تر از سخنرانی نتانیاهو، «میر داگان»، رئیس در حال استعفای موساد هم گفته بود که برنامه هسته‌ای ایران به‌اندازه‌ای که نتانیاهو می‌گوید هم تهدیدی فوری محسوب نمی‌شود. نتانیاهو در طول بیش از ۲۰ سال همواره ادعاهای نادرستی درباره برنامه هسته‌ای ایران و عراق مطرح کرده و چارچوب‌های زمانی برای برنامه هسته‌ای ایران تعیین کرده که همگی خیالی بوده و حتی با ارزیابی‌های سازمان‌های اطلاعاتی خودش هم تناقض داشته‌اند. با این حال، او هنوز مورد اعتماد مقامات آمریکا و نمایندگان کنگره این کشور است و مقامات واشنگتن همواره بر مشورت با تل‌آویو در مذاکرات هسته‌ای تأکید می‌کنند.

چرا شب نیمه شعبان هم پای شب قدر است؟

نیمه شعبان


احتمال دارد شب نیمه شعبان نیز شب قدر باشد، چنانچه در روایات به برخى اعمال لیالى قدر در این شب نیز سفارش گردیده است. «شب نیمه شعبان که میلاد موفور السرور حضرت حجت(عج) است، احتمال دارد شب قدر نیز باشد، و در روایات به برخى اعمال لیالى قدر در این شب نیز سفارش گردیده است.(۱)همان‌گونه که در برترى شب‌هاى قدر فرموده‌اند که فإنّها لیله آلى اللّه على نفسه الا یردّ سائلا له فیها ما لم یسأل معصیه.(۲) در فضیلت شب نیمه شعبان نیز نبى مکرم اسلام صلّى اللّه علیه و آله و سلّم فرمود که خداوند در شب نیمه شعبان به اندازۀ موى گوسفندان قبیلۀ بنى کلب بندگانش را مى‌آمرزد: یغفر اللّه لیله النصف من شعبان من خلقه بقدر شعر معزى بنى کلب(۳)  و این سخن، کنایه از فراوانى آمرزیده شدگان در آن شب مبارک است.(۴) «روایات فراوانى درباره اعمال این شب وارد شده است. از جمله آن اعمال، صد رکعت نماز با هزار قل هو اللّه است که در هر رکعت بعد از حمد ۱۰ بار خوانده مى‌شود.»(۵) در روایت است که هر که احیا دارد این شب را نمیرد دل او در روزی که دلها بمیرند.ابو البختری وهب بن وهب از حضرت امام جعفر صادق از پدرش از جدش از حضرت امیر المؤمنین علیه السلام روایت کرده است که آن حضرت در چهار شب علاقمند بودند آن شبها را به عبادت احیا بدارند و آن چهار شب اول رجب و شب نیمه شعبان و شب عید فطر و شب عید قربان بود.(۶) فرموده است: (صلى الله علیه وآله) در روایتى پیامبر اکرم«شب نیمه شعبان در حال استراحت بودم که جبرائیل مرا صدا زد. بلند شدم و به قبرستان بقیع رفتم. جبرئیل خطاب به من گفت: اى رسول خدا! مى‌دانى امشب چه شبى است؟ امشب شبى است که اگر کسى از اشقیا باشد و از خدا کمک بخواهد، خدا نامش را از شمار اشقیا محو مى‌کند و در زمره شهدا مى‌نویسد. امشب شبى است که درهاى آسمان به روى بندگان باز مى‌شود. باب التّوبه، باب الرّضوان، باب الإحسان، باب المغفره و….»(۷) کلام نورانى دیگرى از امام صادق علیه السّلام نشان مى‌دهد نیمۀ شعبان نیز در حدّ خویش، شب قدر و واجد یکى از درجات تقدیر امور است. ایشان در برابرى این سنت با لیالى مبارکه قدر فرمود: انّها اللیله التی جعلها اللّه لنا أهل البیت بإزاء ما جعل لیله القدر لنبینا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم (۸)؛ همان‌طور که خداوند به پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم شب قدر مرحمت  فرمود، به ما اهل بیت نیز نیمه شعبان را عطا کرد. امام باقر علیه السّلام در پاسخ پرسشى دربارۀ فضیلت شب نیمه شعبان فرمود که با فضیلت‌ترین شب پس از لیله القدر شب نیمه شعبان است که خداوند در این شب فضل خویش را بر بندگانش ارزانى مى‌دارد و با منّ و کرم خود آنان را مى‌آمرزد، پس براى نزدیکى به خداى سبحان در این شب بکوشید چون خداوند سوگند یاد کرده است که هیچ سائلى را-تا وقتى که امر ناپسند و گناهى نخواسته است-محروم نگرداند: هی أفضل لیله بعد لیله القدر؛ فیها یمنح اللّه تعالى العباد فضله و یغفر لهم بمنّه. فاجتهدوا فی القربه إلى اللّه (تعالى) فیها، فإنّها لیله آلى اللّه تعالى على نفسه ألا یرد سائلا له فیها، ما لم یسئل معصیه و. . . فاجتهدوا فی الدعاء و الثناء على اللّه (عزّ و جلّ) .(۹) پیامبر گرامى اسلام صلّى اللّه علیه و آله و سلّم نیز شب نیمه شعبان به عایشه فرمود که در نیمه شعبان اجل‌ها نوشته و ارزاق قسمت مى‌گردد و خداى عزّ و جلّ در این شب … بندگانش را مى‌آمرزد و فرشتگان را به آسمان دنیا و از آنجا به زمین نازل مى‌کند و در این نزول ابتدا در مکه فرود مى‌آیند: اما تعلمین أیّ لیله هذه؟ إنّ هذه اللیله لیله النصف من شعبان؛ فیها یکتب اجال و فیها تقسم أرزاق و إنّ اللّه (عزّ و جلّ) لیغفر فی هذه اللیله من خلقه أکثر من عدد شعر معزى بنی کلب و ینزل اللّه (عزّ و جلّ) ملائکه إلى السماء الدنیا و إلى الأرض بمکه.(۱۰و۱۱) مرحوم سید ابن طاووس مى‌گوید: «در روایتى دیدم که کمیل بن زیاد نخعى گفته است :به اتفاق جمعى از اصحاب در حضور امیر المؤمنین (علیه السلام) در مسجد بصره نشسته بودیم. شخصى از آن حضرت پرسید منظور خداى سبحان که مى‌فرماید: در آن شب مبارک هر کار محکم و استوارى فیصله داده و تفریق مى‌شود: فِیها یُفْرَقُ کُلُّ أَمْرٍ حَکِیمٍ(۱۲) چه شبى است؟ امام على (علیه السلام) فرمود: منظور، شب نیمۀ شعبان است. قسم به کسى که جان على در دست اوست کسى نیست مگر این‌که آنچه تا آخر سال از خیر و شرّ بر او جارى مى‌شود در این شب رقم مى‌خورد. بنده‌اى آن را زنده نگه نمى‌دارد و دعاى خضر را در آن نمى‌خواند مگر آن که به اجابت مى‌رسد. وقتى که آن حضرت به خانۀ خود رفت به خانه‌اش رفتم، در زدم، فرمود: کمیل! چه چیزى تو را به این‌جا آورد؟ گفتم: آموختن دعاى خضر.فرمود: بنشین، وقتى این دعا را حفظ کردى در هر شب جمعه آن را بخوان یا در ماه یک بار یا سالى یک بار یا در عمرت یک بار بخوان که از جانب خدا یارى خواهى شد و خدا رزقت را خواهد رساند و مشمول مغفرت او خواهى شد. اى کمیل! طول معاشرت تو با ما سبب مى‌شود که خواسته‌ات را به بهترین وجه برآورده کنیم. آنگاه دعا را املا کرد و کمیل نوشت و بدین جهت به نام او مشهور شد. در روایت دیگر از کمیل نقل شده است که وى  دید امیر المؤمنین (علیه السلام) در شب نیمۀ شعبان این دعا را در حال سجده خواند. بنابراین، اصل این دعا مربوط به شب نیمۀ شعبان است.»(۱۳) منابع: ۱- امالى، طوسى، ص  ۲۹۷ ؛ وسائل الشیعه، ج  ۸، ص  ۱۰۶ ۲- فضائل الأشهر الثلاثه؛ ص  ۶۱ ؛ بحار الانوار، ج  ۹۴ ، ص  ۸۶ ۳- فضائل الأشهر الثلاثه؛ ص  ۶۱ ؛ بحار الانوار، ج  ۹۴ ، ص  ۸۶ ۴- امام مهدی (عج) موجود موعود آیت الله جوادی آملی صص۶۱-۶۰ ۵-آفتاب ولایت آیت الله مصباح ص۳۳ به نقل علاّمه مجلسى، بحارالانوار، ج ۹۸، ص ۴۱۳، باب ۳۰، ح۱ ۶-مفاتیح الجنان،اعمال شب نیمه شعبان ۷- آفتاب ولایت آیت الله مصباح ص۳۳ به نقل علاّمه مجلسى، بحارالانوار، ج ۹۸، ص ۴۱۳، باب ۳۰، ح ۱ ۸- امالى، طوسى، ص  ۲۹۷ ؛ مصباح المتهجد، ص  ۷۶۲؛ بحار الانوار، ج  ۹۴ ، ص  ۸۵ ۹- امام مهدی (عج) موجود موعود ص۶۱ به نقل از امالى، طوسى، ص  ۲۹۷ ۱۰–فضائل الأشهر الثلاثه، ص  ۶۲ ؛ بحار الانوار، ج  ۹۴، ص  ۸۹ ۱۱- امام مهدی (عج) موجود موعود صص۶۱-۶۰ ۱۲- سوره دخان/۴۷ ۱۳- عصاره خلقت درباره ی امام زمان (عج) آیت الله جوادی آملی 

درخواست ایران از اینترپل برای دستگیری و استرداد سرکرده گروهک ری‌استارت

جعفری دولت آبادی دادستان تهران


دولت آبادی گفت: درخواست دادسرای تهران از پلیس بین‌الملل برای دستگیری و استرداد این سرکرده گروهک ری‌استارت، عملاً آن‌ها را در چرخه آزمایش قرار داده است.    به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، جلسه دادستانی تهران با حضور چهل نفر از قضات زن این دادسرا به، ریاست دکتر جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران برگزار گردید.در این جلسه، جعفری دولت آبادی با تبریک ایام مبارک ماه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت که پیش رو است، در تحلیل اوضاع اجتماعی و سیاسی کشور به مقایسه وضعیت کنونی کشور با دهه‌های پس از انقلاب اسلامی پرداخت و در رابطه با تحولات اخیر در حوزه مسائل خارجی اظهار داشت: امروزه وضعیت کشور در مقایسه با گذشته و به ویژه در حوزه مسائل خارجی کمی متفاوت شده که این تغییر بیشتر ناشی از تغییر حکومت در آمریکا و تشدید فشارها از سوی مقامات این کشور علیه جمهوری اسلامی است و این فشارها که با استفاده از ظرفیت برخی گروهک‌های معاند علیه ایران محقق گردیده، با توجه به پیروزی‌های ایران در منطقه، امری طبیعی محسوب می‌شود. دادستان تهران با خاطر نشان کردن تحرکات دولت آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که در هر برهه زمانی به نحوی از انحاء علیه جمهوری اسلامی توطئه نموده است، از جمله به اقدامات تروریستی منافقین، تجهیز صدام در جنگ با ایران و حمایت از وی در مجامع بین‌المللی اشاره نمود و افزود: امروزه با تغییر در حکومت آمریکا، احتمال تشدید این تحرکات می‌رود؛ به ویژه آن که جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه دست بالایی دارد و از این جمله، پیروزی سوریه بر داعش است که در کنار مساله لاینحل یمن، مساله عراق و لبنان و وضع رژیم صهیونیستی و تهدیدات علیه صهیونسیت‌ها، دولت آمریکا را مترصد اخذ کمک و امتیاز بیشتر از عربستان در جهت افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی نموده است. انقلاب اسلامی در ذات خود دشمن ستیز است وی تجربه چهل ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی را موید این واقعیت ارزیابی کرد که هر چه دشمن بر تلاش‌های خود علیه جمهوری اسلامی بیفزاید، ایمان مردم به انقلاب اسلامی بیشتر خواهد شد و افزود: این تصور که با تشدید تحریم‌ها، ایران تسلیم می‌شود و حاضر به معامله می‌گردد، موید حماقت دشمن است؛ چرا که انقلاب اسلامی در ذات خود دشمن ستیز است؛ آمریکا به عنوان پرچم‌دار ظلم در راس دشمنان انقلاب اسلامی است و امروزه تنها کشوری که یک صدا و یک تنه علیه مظالم دولت آمریکا ایستاده، ایران است. جعفری دولت آبادی انقلاب اسلامی را به نوری تشبیه کرد که خداوند بر منطقه خاورمیانه تابانیده است و با تاکید بر این که پیام انقلاب اسلامی به گوش جهانیان رسیده است، تلاش آمریکا در سال‌های گذشته بر این که به نحوی صدای انقلاب را خاموش کند را، واهی خواند و با ابراز امیدواری به این که قدرت جمهوری اسلامی روز به روز افزایش یابد، افزود: نگران آینده نباشید. اگر عملکرد ما در داخل کشور درست باشد، دشمن نمی‌تواند کاری را به سرانجام برساند؛ هم‌چنان که طی هشت سال دفاع مقدس صدام حسین نتوانست به مقاصدش نائل شود. دشمن در صدد است از طریق عوامل داخلی اقدام کند دادستان تهران تلاش و اولویت دشمن پیرامون مسائل داخلی کشور را در جهت دلسرد نمودن مردم نسبت به نظام اسلامی و مسوولین آن خواند و اظهار داشت: آن‌ها می‌خواهند وانمود کنند که انقلاب اسلامی نتوانسته برای مردم کار مفیدی انجام دهد و حوادثی چون اغتشاشات دی ماه، تجمعات علیه موسسات مالی و اعتباری، و آشوب‌های خیابان پاسداران همگی در راستای اجرای این برنامه است که دشمن با عنایت به این که تهدیدات بیرونی کارگر نشده، می‌خواهد بر موج این اتفاقات در داخل کشور سوار شود لزوم اقدام هر سه قوه در جهت سلامت و کارآمدی جعفری دولت آبادی حرکت دستگاه‌های دولتی اعم از اجرایی، قضایی و تقنینی در جهت سلامت و کارآمدی نظام را موجب شکست برنامه‌های دشمن در تضعیف انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: همه دستگاه‌ها و نظام قضایی باید تلاش کنند تا کارآمدی خود را ارتقاء دهند؛ چرا که یکی از شاخصه‌های قدرت نظام اسلامی در برخورد با جریان سلطه، سلامت و کارآمدی آن است و در این صورت مردم اقناع می‌شوند که نظام اسلامی می‌تواند در مقابل تهاجمات دشمن روی پای خود بایستد و مشکلات خود را تدبیر و مرتفع نماید. لذا همه ما وظیفه داریم در حوزه کاری خود تلاش کنیم تا نظام قضایی سالم و کارآمد جلوه‌گر شود. هیچ کس با انتقاد به ویژه اگر دلسوزانه باشد مخالفتی ندارد دادستان تهران با اشاره به تلاش‌های دشمن در جهت بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به دستگاه قضایی و ناامید کردن آنان از کارآمدی این دستگاه در مقابله با فساد، این تلاش‌ها را مربوط به جریان‌های مخالف نظام دانست و افزود: آنچه بیان شد به این معنا نیست که هرگونه گلایه و انتقاد مردود است بلکه هیچ کس با انتقاد به ویژه اگر دلسوزانه باشد مخالفتی ندارد اما این که هر مشکلی از جمله درگیری ضابط با یک نفر یا مشکل یک موسسه مالی و اعتباری را به نظام گره بزنند و از هر حادثه‌ای نمادی از نارضایتی بتراشند، کار دشمنانی است که از داخل و خارج در صدد دامن زدن به حوادث فردی و معمولی می‌باشند. جعفری دولت آبادی از علل تشدید تحرکات دشمن در جهت ناکارآمد نشان دادن دستگاه‌های اجرایی و مدیران آن را، بهره‌مندی معاندین نظام از ظرفیت فضای مجازی اعلام کرد و در توضیح با اشاره به تظاهرات اخیر علیه اقدام آمریکا در پرتاب موشک علیه سوریه، اظهار داشت: رسانه‌ها به ویژه در فضای مجازی این قدرت را دارند که کوچکی کاه را به بزرگی کوه نمودار سازند و به عنوان مثال، با این که در آمریکا و کشورهای اروپایی از جمله انگلستان و فرانسه تجمعات و تظاهرات زیادی علیه اقدام آمریکا در پرتاب موشک علیه سوریه برگزار گردید، اما نمود چندانی در رسانه‌ها نداشت؛ این در حالی است که کوچکترین اتفاقات در ایران با ظرفیت رسانه‌ها بزرگ‌نمایی می‌شود، اما در چند قدمی ایران از کنار جنایات کشور عربستان در یمن به سکوت می‌گذرند و به واقع، هدف این است که ذهن مردم را نسبت به جمهوری اسلامی مشوش نمایند. دادستان تهران با اشاره به این که دشمن برای محقق نمودن اهداف خود علیه جمهوری اسلامی طراحی دقیقی نموده است تا به مدد فضای مجازی و رسانه‌های پر مخاطب محقق شود، ممانعت از تحقق این هدف را امری مهم دانست و با اشاره به این که مردم ایران در شناسایی خطوط دشمن هوشیار هستند، در ذکر مثال عنوان داشت: در آشوب‌های دی ماه سال گذشته، مردم پس از یکی دو روز، با درک این که عده‌ای در اغتشاشات اهداف دشمن را پی گرفته‌اند، صف خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند. هم‌چنین مردم ما به رغم مشکلاتی که طی چهل سال پس از انقلاب اسلامی با آن مواجه بودند، باز هم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته با شکوه تر از همیشه حضور یافتند. جعفری دولت آبادی تلاش‌های دشمن در سلب اعتماد از مردم نسبت به نظام را دارای دو وجهه ایجابی و سلبی خواند و در تبیین وجهه ایجابی این تلاش‌ها اظهار داشت: در موضوع موسسات مالی و اعتباری و صندوق‌های بازنشستگی، این طبیعی است که مردم وقتی سرمایه خود را در خطر می‌بینند، مطالبه‌گری کنند. در این موضوع جمهوری اسلامی هم سعی کرد از طریق بانک مرکزی تا حد زیادی مشکل را مرتفع سازد. این که مردم در مقابل حکومت قرار گیرند، مشکلاتی را در اداره کشور ایجاد می‌کند و از آنجا که دشمن در جهت بی‌اعتماد یا کم اعتماد کردن مردم به نظام و مسوولان حرکت می‌کند، لازم است دستگاه‌هایی که عملکرد قابل قبولی ندارند اعم از اجرایی، تقنینی و قضایی، کارآمدی خود را افزایش دهند. تأثیر عملکرد قوه قضاییه در ایجاد اعتماد عمومی وی عملکرد مؤثر دستگاه قضایی در ایجاد حس اعتماد عمومی نسبت به نظام را بسیار کارساز خواند و در توضیح اظهار داشت: با زیر سوال رفتن سلامت دستگاه قضایی، اعتمادسازی بسیار مشکل خواهد شد و در مقابل اگر دستگاه قضایی عاری از برخی مشکلات باشد، می‌تواند بر ایجاد امید در جامعه موثر باشد. دادستان تهران از قضات خواست در سال جدید با تلاش در جهت انجام وظایف خود، در تحقق هدف ارتقاء سلامت دستگاه قضایی ایفای نقش کنند تا زمینه تحبیب قلوب مردم نسبت به حکومت تقویت شود. لزوم برخورد احترام‌آمیز و پاسخگویی به مراجعین جعفری دولت‌آبادی اهم انتظارات مردم از قضات و کارکنان دستگاه قضایی را شامل برخورد احترام‌آمیز و پاسخگویی دانست و در توضیح افزود: وقتی برخورد قاضی با مراجعه‌کننده محترمانه باشد و پاسخ آن‌ها به حق داده شود؛ حتی اگر این پاسخ منفی هم باشد، از سوی مراجعه‌کننده قابل پذیرش است؛ چرا که دستگاه قضایی ترازوی حق و باطل است و این طبیعی است که برخی افراد از تصمیمات قضایی ناراضی باشند، اما عملکرد ما به گونه‌ای نباشد که محکوم‌له نیز به نحوی ناراضی از شعبه خارج شود. وی با انتقاد از اظهارات و اقدامات کسانی که همراه‌ با بوق‌های تبلیغاتی دشمن در صدد تلقین این ادعا هستند که کشور دچار فساد سیستمی و رفتار جناحی در مقابله با فساد است، با رد این ادعاها، به برخی اقدامات دادسرای تهران در پرونده‌های بزرگ فساد طی سال گذشته اشاره نمود و اظهار داشت: ما راضی نیستیم پرونده‌های فساد کلان در کشور مفتوح شود که نتیجه آن ایجاد احساس عدم کارآمدی نظام و سلب اعتماد مردم از مسوولان است، اما از آن جا که بوق‌های تبلیغاتی دشمن در صدد تقویت ادراک فساد در مردم و تلقین این امر خلاف واقع هستند که گویی همه مسوولان در حال سوء استفاده هستند، با اعتقاد به این که تنها عده معدودی ممکن است با غفلت یا خیانت سهمی برای خود بر دارند، به گوشه‌ای از عملکرد دادسرای تهران در مقابله با مفاسد کلان اقتصادی اشاره می کنیم. دادستان تهران در خصوص اقدامات مثبت دادسرای تهران در مقابله با فساد، به پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه اشاره نمود و در توضیح این پرونده اظهار داشت: موضوع بانک سرمایه از سال‌های قبل مطرح بوده و در دولت جدید پرونده قضایی تشکیل شد. دادستانی تهران صرف‌ نظر از اظهار نظر عده‌ای با هدف مرتبط ساختن این اقدامات مجرمانه با دولت قدیم یا جدید و با اعتقاد به این که فساد اداری و اقتصادی بی توجه به ارتباط با دولت‌ها باید مورد رسیدگی قرار گیرد، اقدامات قضایی خود را شروع کرده و تا هفته قبل بیش از یکصد متهم این پرونده شناسایی شده، به ۴۷ متهم تفهیم اتهام گردیده، ۶ متهم بازداشت و میلیاردها تومان از وجوهی که از طریق مجرمانه کسب شده بود، کشف، ضبط و به حساب سپرده واریز شده است. ۳۱ متهم بانکی در ارتباط با پرونده بانک سرمایه جعفری دولت‌آبادی با پذیرش برخی انتقادها نسبت به اطاله رسیدگی در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، این اطاله را بی‌ارتباط با پیچیدگی پرونده و گستردگی اقدامات مجرمانه ندانست و افزود: ۳۱ نفر از متهمان بانکی با این پرونده مرتبط هستند؛ کسانی که طی سال‌ها تسهیلاتی را به طرق غیر قانونی دریافت نموده و از استرداد آن خودداری کرده‌اند؛ مسلم است که تعقیب این افراد و تحقیق پیرامون اقدامات مجرمانه‌شان کار سختی است و لذا پرونده شاخ و برگ پیدا کرده و امر کارشناسی هم بسیار زمان‌بر است. دادستان تهران با ابراز امیدواری به این که نسبت به بخش عمده این پرونده تا پایان خرداد ماه سال جاری اتخاذ تصمیم نهایی شود و کیفرخواست صادر گردد، در اهمیت رسیدگی سریع و دقیق به این گونه پرونده‌ها از جهت افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی، اظهار داشت: اگر این گونه پرونده‌ها در یک دوره زمانی مشخص رسیدگی نشود، نه تنها بر کاهش ادراک فساد کمک نمی‌کند بلکه موجب افزایش آن در اذهان مردم می‌گردد. وی تاکید کرد اطاله در رسیدگی به این دسته از پرونده‌ها موجب افزایش ادراک فساد در عموم می‌شود. اجرای حکم محکومیت پرونده گروه آریا از بابت رد مال به بانک ملی جعفری دولت آبادی به پرونده گروه آریا نیز اشاره کرد و در خصوص وضعیت رسیدگی به این پرونده اظهار داشت: بخش کوچکی از این پرونده در دادسرای پولی – بانکی مفتوح مانده است، اما قسمت اعظم آن منتهی به صدور حکم محکومیت و اجرا گردیده است. دادستان تهران از اجرای حکم محکومیت پرونده گروه آریا از بابت رد مال به بانک‌ ملی خبر داد و افزود: علاوه بر واگذاری گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، به بانک ملی در همین زمینه ۱۵۰ میلیارد تومان وجه نقد به عنوان تتمه رد مال به بانک ملی پرداخت شده و مواردی که هنوز رد مال به طور کامل صورت نگرفته، مرتبط با مشکلات حقوقی است که در این بخش‌ها نیز مفاصا حساب خواهد شد. جعفری دولت آبادی در خصوص پرونده ثامن‌الحجج نیز اطلاع‌رسانی نمود و در اثبات گستردگی این پرونده، از گرفتار شدن یک میلیون و دویست هزار نفر از مردم در رابطه با این موسسه مالی اعتباری خبر داد و در بیان اقدامات دادسرا در رسیدگی به این پرونده اظهار داشت:   از نظر رد مال هیات تصفیه تعیین شده و عملیات کشف و ضبط اموال در استان‌ها ادامه دارد. وی کند بودن روند کشف اموال موسسه در سایر استان‌ها را مرتبط با مشکلات دستگاه‌ها دانست و افزود: حاصل این مشکلات امروزه به دستگاه قضایی سر ریز شده و با توجه به گستردگی موضوع، طبیعتاً رسیدگی به پرونده زمان‌بر خواهد شد. دادستان تهران از جمله برنامه‌های دادسرای تهران در سال ۱۳۹۷ را تعیین تکلیف پرونده‌های بزرگ، قدیمی و مسن و نیز تجدید نظر در شیوه‌ها و زمان رسیدگی اعلام نمود و در ضرورت عملی کردن این برنامه‌ها اظهار داشت: اگر موفق نشویم، برخی مدعی ناتوانی ما در رسیدگی‌های قضایی یا عدم تمایل قوه قضاییه به سرانجام رساندن این پرونده‌ها و یا حتی تبانی متهمان با دستگاه قضایی می‌شوند. لذا لازم است ضمن انعکاس عملکرد دادسرا، به گونه‌ای عمل شود که رسیدگی‌ها در دادسرا، دادگاه‌های بدوی، و سایر رسیدگی‌ها در بازه زمانی منطقی و قابل قبولی محقق شود. شروع محاکمات اعضای گروهک داعش جعفری دولت آبادی از جمله اقدامات مهم دادستانی تهران در حوزه جرایم علیه امنیت مربوط به سال ۱۳۹۶ را صدور کیفرخواست نسبت به متهمان گروهک داعش و محاکمات اعضای این گروهک دانست و در بیان اهمیت این اقدام اظهار داشت: محاکمات اعضای این گروهک در دادگاه از روز شنبه (۸/۲/۹۷) شروع شد و این کار کمی نیست؛ چرا که این گروهک که از استکبار جهانی نیرو و تجهیزات می‌گیرد تا علیه ایران اقدام کند، نه تنها اقدامات مذبوحانه‌اش دفع شد و بی سرانجام ماند؛ بلکه اعضای آن‌ نیز دستگیر شده و در حال محاکمه اند. تعقیب قضایی سرکرده یکی از گروهک‌های معاند از طریق پلیس اینترپل   دادستان تهران هم‌چنین به اقدامات دادسرای تهران در رسیدگی به پرونده‌های متهمان اغتشاشات دی ماه و حادثه اسفند ماه در خیابان پاسداران اشاره کرد و در خصوص تعقیب قضایی سرکرده یک گروهک ضدانقلاب از طریق پلیس اینترپل توسط دادسرای تهران، اظهار داشت: درخواست دادسرای تهران از پلیس بین‌الملل برای دستگیری و استرداد این سرکرده گروهک ری‌استارت، عملاً آن‌ها را در چرخه آزمایش قرار داده است و باید به این سوال پاسخ دهند که چگونه است که اگر کسی در ایران کوچکترین اقدامی می‌کند، رسانه‌های دنیا پر می‌شود، اما امروز سرکرده این گروهک در آمریکا نشسته و دستور غارت، تخریب و تحریق اموال عمومی و خصوصی را می‌دهد و هیچ کس به او کاری ندارد. وی ابراز امیدواری کرد پلیس بین‌الملل در دستگیری این فرد مناسب عمل کند تا دادسرای تهران بتواند به اتهامات وی رسیدگی نماید. صدور ۲۸ فقره کیفرخواست و ۱۸ فقره حکم علیه اعضای یک گروهک معاند جعفری دولت آبادی هم‌چنین از صدور ۲۸ فقره کیفرخواست و ۱۸ فقره حکم علیه اعضای یک گروهک معاند خبر داد و در اشاره به برخی اقدامات متهمان وابسته به این گروهک اظهار داشت: متهمی تحت تاثیر این گروهک، مسجدی در تهران، یک کیوسک راهنمایی و رانندگی و یک پمپ بنزین را آتش زده و فیلم مربوط به اقدامات مجرمانه خود را در فضای مجازی منتشر کرده است. هم‌چنین شب‌نامه علیه نظام تهیه و منتشر کرده و اقدام دیگر وی شعارنویسی گسترده در سطح شهر بوده است. دادستان تهران ضد مردمی‌ترین کار متهم اخیر را آتش زدن خودپردازهای برخی بانک‌ها اعلام نمود و با اعلام محکومیت این متهم به پانزده سال حبس، اظهار داشت: آن چه بیان شد نمونه کوچکی از اقدامات دادسرای تهران در برخورد با اقدامات علیه امنیت و نفوس و اموال مردم است. وی با تاکید بر این که دستگاه قضا و دادسرای تهران با مرتکبین جرایم علیه مردم، دولت و بیت‌المال و هم‌چنین توهین‌کنندگان به مقدسات کشور اسلامی با اقداماتی چون آتش زدن حسینیه‌ها و مساجد، برخورد جدی خواهد کرد، از قضات خواست سرعت در رسیدگی به چنین پرونده‌هایی را مد نظر قرار دهند و افزود: خط مشی ما در برابر پرونده‌های نرتبط با حمایت از اموال عمومی، حمایت از حریم خصوصی مردم و حمایت از آبرو و حیثیت نظام رسیدگی سریع و برخورد قاطعانه و مطابق قانون است. آسیب‌های اجتماعی بستر وقوع جرایم است جعفری دولت آبادی از جمله حوزه‌هایی که دادستانی تهران همانند سال‌های گذشته مورد نظر دارد را آسیب‌های اجتماعی خواند و با اشاره به این که بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی به دستگاه‌های اجرایی بر می‌گردد و زنان و کودکان بیشترین ارتباط را با این آسیب‌ها دارند، در ذکر مثال اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی بستر وقوع جرایم است لذا زن معتاد سارق هم می‌شود و به منجلاب فساد اخلاقی هم سقوط می‌کند. دادستان تهران با اعلام این که امروزه دام‌های زیادی از سوی دشمن برای گسترش فساد پهن می‌شود و دشمن سعی دارد با پررنگ نمودن آسیب‌ها در برخی حوزه‌ها، بر موج تبلیغات علیه نظام اسلامی سوار شود؛ در ذکر مثال به فیلم درگیری یک دختر بی‌حجاب با مامور پلیس زن اشاره نمود و اظهار داشت: متاسفانه برخی مسوولان هم بر تبلیغات دشمن دامن می‌زنند و به این واقعیت توجه ندارند که اگر مامور بد عمل کرده، آن زن هم قوانین مملکتی را زیر پا گذاشته و ضمن بی‌حجابی، در مقابل ضابطان نیز تمرد نموده است که قابل مجازات می‌باشد. جعفری دولت آبادی در بیان اهمیت آسیب‌ها، به توجه مقام رهبری نسبت به این موضوع و برگزاری نشست‌های نوبه‌ای با مسوولان مربوطه اشاره نمود و اظهار داشت: دیدار مسوولان ارشد کشوری با مقام معظم رهبری پیرامون اقدامات آن‌ها در مهار آسیب‌های اجتماعی اهمیت موضوع را می‌رساند و دادسرای تهران همانند گذشته با استمرار جلسات مشترک با مسوولان اجراییِ مرتبط با موضوع، حمایت از دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف خود مرتبط با آسیب‌ها، تعقیب به موقع متهمان اصلی و ارائه مشورت فکری به سایر دستگاه‌ها را در برنامه‌های خود قرار داده است و هر جا موضوع صبغه قضایی پیدا کند، انجام وظیفه خواهیم کرد. دادستان تهران خطاب به قضات زن حاضر در جلسه اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی در وسط میدانی است که آماج حملات از سوی دشمنان می‌باشد. عده‌ای در تلاش برای سوق دادن ذهن مردم به سوی بی‌اعتمادی نسبت به جمهوری اسلامی هستند و لذا ما با پذیرش اهمیت نقش خود در عقیم گذاشتن هجمه‌های دشمن، باید بر کارآمدی بیشتر نظام قضایی بیفزاییم. وی در شان برگزاری جلسه حاضر، با اشاره به تعداد قضات زن دادسرای تهران که بیش از ۲۰۰ نفر می‌باشد، استفاده از این ظرفیت در دادسرای تهران و به ویژه در حوزه‌هایی چون سرپرستی امور صغار و محجورین و زندان زنان را بسیار مهم خواند و ذهن قضات را به پاسخ این سوالات معطوف داشت که انتظارات دستگاه قضایی از بانوان قاضی و به عکس چیست؛ ظرفیت‌های زنان قاضی در افزایش کارآمدی دستگاه قضایی چگونه است؛ و چگونه می‌توان منشا خدمات بیشتر شد. جعفری دولت آبادی در اهمیت جایگاه قضات زن و ضرورت رعایت شوون قضایی توسط این قضات اظهار داشت: باید از هر اقدامی که به جایگاه قضایی قضات خدشه وارد کند اجتناب کنید و به عنوان مثال، رعایت حجاب از سوی قضات زن، افزون بر محل کار، در بیرون از محل خدمت نیز ضروری است؛ چرا که قاضی مسلمان باید به این‌گونه امور توجه نماید. دادستان تهران پیشرفت قضات زن را منوط به کار و تلاش بیشتر دانست و با ذکر این تمثیل که آهن در آتش گداخته می‌شود، اظهار داشت: انسان‌ها در سختی‌ها و مشکلات شناخته می‌شوند و این بیان رودکی بی‌مبنا نیست که اندر بلای سخت پدید آید فضل، بزرگی و سالاری. وی ضمن انتقاد از برخی زنان قاضی که به محض جابجایی آن‌ها از یک ناحیه به ناحیه دیگر دادسرا، درخواست بازنشستگی، بازخریدی یا استعفا ارائه می‌دهند، اظهار داشت: ما به قضاتی نیاز داریم که در سختی‌ها کمک کنند و روحیه جهادی داشته باشند و اگر چه که بعضاً موانع شرعی و قانونی و یا عسر و حرج قاضی از جابجایی باید مورد توجه قرار گیرد، اما این مصادیق باید استثناء باشد و نمی‌شود که تمامی قضات زن را در عسر و حرج فرض کنیم. جعفری دولت آبادی با اشاره به خطراتی که قضات و به ویژه قضات حاضر در جلسه را که همگی کمتر از پنج ساله سابقه قضایی دارند تهدید می‌کند، اظهار داشت: اگر هم شما نخواهید تخلفی کنید، دیگران به شما نزدیک می‌شوند، نقشه می‌کشند، وعده می‌دهند و شما را گرفتار می‌کنند. لذا لازم است مراقبت نمایید، مشورت کنید تا آسیب‌های زیادی که در این بخش موجود است کاهش یابد. دادستان تهران با اشاره به اظهارات رییس قوه قضاییه خطاب به قضات متخلف در سال گذشته و تعبیر این اظهارات به «نهیب تاریخی»، افزود: این نهیب بازتاب زیادی پیدا کرد و برخی قضات انتقاد کردند، اما هیچ کس نگفت که چرا برخی قضات تخلفاتی می‌کنند که زمینه چنین اظهاراتی را فراهم می‌آورد. تشکیل معاونت نظارت و ارزیابی در دادسرای تهران جعفری دولت آبادی بهترین طریق نظارت بر قضات را نظارت درونی خواند و با تکلیف سرپرستان، دادستان‌ها و روسا به سرکشی بر قضات، اظهار داشت: دادسرای تهران تنها بخش از دادگستری‌های کشور است که از پنج سال پیش، معاونت نظارت و ارزیابی بانوان دارای پایه قضایی را راه‌اندازی کرده و یکی از معاونان زن را به عنوان سرپرست این معاونت منصوب نموده است. وی این تصمیم را در جهت حمایت از قضات زن و جلوگیری از نظارت مردان بر آنان دانست و در خصوص وظایف معاونت نظارت و ارزیابی بانوان دارای پایه قضایی اظهار داشت: نیروهای خوبی در میان شما حضور دارد که این نیروها باید شناسایی شوند و مورد تشویش قرار گرفته یا ترفیع مقام پیدا کنند. دادستان تهران توقع خود از قضات حاضر در جلسه را همکاری با بخش نظارت و ارزیابی، کمک در حل مشکلات مردم و پاسخگویی به آن‌ها و رفع اطاله دادرسی در پرونده‌ها اعلام کرد و افزود: با این روش است که می‌توانید به سایر قضات نشان دهید که چه بسا سریع‌تر و بهتر از آن‌ها کار می‌کنید، ابتکار عمل بیشتری دارید و از فن‌آوری‌های نوین روز در رسیدگی‌های قضایی عقب نمانده‌اید. در مقابل دادستانی ما بر آن است که در تشویق‌ها و پیشنهادهای ارتقاء، تبعیضی میان قضات زن و مرد قائل نشود و پیشنهاد بازپرسی سه نفر از قضات زن که مورد پذیرش رییس قوه قضاییه قرار گرفت و انتصاب آنان در شعب بازپرسی دادسرای اطفال و نوجوانان، موید این رویکرد است. در ادامه این جلسه،  فرحناز خسروشاهی معاون نظارت و ارزیابی بانوان دارای پایه قضایی دادسرای تهران با اشاره به پیشینه تشکیل این معاونت، در خصوص تعداد قضات زن دادسرا اظهار داشت: تا به امروز ۲۲۹ قاضی زن در دادسرای تهران و در سمت‌های دادیاری، بازپرسی و معاونت دادستان انجام وظیفه می‌کنند که ۱۳۶ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق و ۲۱ نفر نیز مدرک دکتری در گرایش‌های مختلف حقوق دارند.

اولمرت: اسرائیل توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد

اولمرت: نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در کنفرانسی در نیویورک اذعان کرد که توانمندی این رژیم برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بسیار محدود است. 
اولمرت: اسرائیل توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد. 
 اولمرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به ناتوانی این رژیم برای مقابله نظامی با ایران اذعان کرد و گفت اسرائیل توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد. اولمرت که در کنفرانس روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در نیویورک شرکت کرده بود، تصریح کرد: «ما آنچه در سوریه انجام دادیم را در ایران نمی‌توانیم انجام دهیم. سوریه نسبتا نزدیک است و تمام تاسیسات هسته‌ای آن تنها در یک سازه خلاصه شده بود. بنابراین، وقتی نابود شد، تمام توانمندی هسته‌ای این کشور نابود شد؛ البته تا زمانی که آنها (سوری‌ها) تصمیم بگیرند دوباره یک راکتور جدید بسازند.» اولمرت که حمله جنگنده‌های اسرائیلی به راکتور هسته‌ای ادعایی سوریه در سال ۲۰۰۸ در زمان نخست‌وزیری او انجام شد، ادامه داد: «اما درمورد ایران ما با وضعیت کاملا متفاوتی روبه‌رو هستیم. فاصله ما با این کشور زیادتر است و مهتر اینکه تاسیسات هسته‌ای آن در نقاط مختلف و بعضا در زیر زمین پراکنده‌اند. بنابراین، توانمندی اسرائیل برای نابودی توانمندی هسته‌ای ایران بسیار محدودتر است و به قابلیت‌های متفاوتی نیاز دارد.» اولمرت نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی که به تازگی پس از گذراندن دوران محکومیت خود به دلیل فساد از زندان آزاد شده است، در ادامه مدعی شد: «زمانی که من نخست‌وزیر بودم، اسرائیل برای اطمینان از اینکه در معرض تهدید هسته‌ای ایران قرار ندارد، اقداماتی انجام داد که با هر استانداردی غیرمعمول به نظر می‌رسد و شما تا سالها چیزی درباره آنها نخواهید شنید.»

احتمال نوسان 5 تا 6 درصدی دلار 4200 تومانی/پیش بینی نرخ تورم تک رقمی برای سال 97

احتمال نوسان 5 تا 6 درصدی ارز 4200 تومانی/پیش بینی نرخ تورم تک رقمی برای سال 97

   ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در برنامه نگاه یک در خصوص اقدامات بانک مرکزی در حوزه پولی و مالی کشور تصریح کرد: اکنون موسسه غیرمجاز فعال در کشور نداریم. تنها 2درصد از سپرده گذاران این موسسات به تعداد حدود 26 هزار نفر تعیین تکلیف نشده اند که سرمایه بالای 300 میلیون تومان داشته اند.

وی ادامه داد: با شناسایی بیشتر دارایی های این موسسات، به تدریج این میزان سپرده گذاران نیز تعیین تکلیف می شوند.

رئیس بانک مرکزی اظهار داشت: با اجرای طرح ضربتی سال گذشته 1 میلیون و 180 هزار نفر وام 10 میلیونی ازدواج گرفتند و امسال هم 20 هزار نفر موفق به دریافت وام 15 میلیونی ازدواج شدند.

سیف در خصوص طرح بازآفرینی بافت های فرسوده گفت:این طرح به تغییر چهره شهر، تحول اقتصادی و اجتماعی کمک می کند. در این طرح 2برابر واحد های خراب شده، مسکن جدید ساخته می شود.

در دادگاه تروریست های داعشی چه گذشت؟

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران، به صورت علنی برگزار شد.

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران، به صورت علنی برگزار شد.


رهبر معظم انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن:

کشورهای اسلامی در اثر تمسک نجستن به قرآن دچار «بیماری ذلت» شده‌اند/ایران با عمل به قرآن مقابل آمریکا ایستاده و پیشرفت کرده است

رهبر معظم انقلاب فرمودند: کشورهای اسلامی در اثر تمسک Ù…سلمانان باید در مقابل زورگویی آمریکا بایستندنجستن به قرآن دچار «بیماری ذلت» شده اند و اینکه رییس جمهور آمریکا با کمال وقاحت می گوید «اگر ما نباشیم، برخی کشورهای عربی یک هفته هم دوام نمی آورند»، نتیجه همین بیماری است.

دستگیری اعضای شبکه نفوذی وابسته به انگلیس مرتبط با فتنه و انحراف

اعضای یک شبکه نفوذی وابسته به انگلیس که با عناصری از جریان فتنه و جریان انحرافی مرتبط بوده‌اند، شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری اعضای شبکه نفوذی وابسته به انگلیس مرتبط با فتنه و انحرافیک منبع آگاه  از دستگیری یک شبکه نفوذی وابسته به انگلیس خبر داد.

وی گفت: اخیرا اعضای یک شبکه نفوذی وابسته به انگلیس دستگیر شده اند که گفته می شود با برخی از عناصر اصلی جریان فتنه و انحراف در ارتباط بوده اند.

عباس عدالت یکی از اعضای این شبکه نفوذی است که خبر دستگیری وی توسط رسانه دولتی انگلیس (بی بی سی) رسانه ای شده است.

انتهای پیام/

100 نوع از قطعات بالگرد ها را تولید می‌کنیم/ هوانیروز هم‌اکنون از قدرتمندترین نیروهای هوایی غرب آسیا است


یکصد نوع از قطعه های بالگرد را تولید میکنیم/ هوانیروز هم‌اکنون از قدرتمندترین هوانیروزهای خاورمیانه است

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: نزدیک به ۱۰۰ نوع قطعات بالگردها در صنایع داخلی یاعلی (ع) ساخته و استانداردسازی می‌شود.

 امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به تفاوت این نیرو پیش از انقلاب و پس از آن، اظهار کرد: هوانیروز از معتمدترین یگان‌هایی است که پیش از انقلاب با حضرت امام خمینی (ره) ارتباط داشته و از مولفه‌های بی‌بدیل در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی بوده است

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب، هوانیروز در بحث غائله کردستان، جنوب و گناباد نقشی بی‌بدیل را ایفا کرد، ادامه داد: نجات کردستان از چنگال ضدانقلاب، هدیه هوانیروز به کشورمان بود؛ در این رابطه پیش از دفاع مقدس، ۴۴ تن از بهترین نیروهایمان به شهادت رسیدند.

دست‌هایی که روی ماشه و موشک‌هایی که آماده شلیک هستند

بی‌شک اقدام صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه T4 که منجر به شهادت هفت تن از مستشاران نظامی ایران شد بدون پاسخ نخواهد ماند.

  بامداد 20 فروردین ماه بود که دو جنگنده F15 اسرائیلی با نقض حریم هوایی لبنان و سوریه به فرودگاه نظامی T4 حمص حمله و هشت فروند موشک به سمت آن شلیک کردند. در این حمله 5 موشک توسط پدافند هوایی سوریه منهدم شد و سه فروند به هدف اصابت کرد که در آن هفت تن از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند. این اولین باری نبود که پایگاه هوایی T4 توسط محور غربی عبری مورد حمله قرار می گرفت؛ پیش از این نیز رژیم صهیونیستی به بهانه واهی حمله یک پهپاد به سرزمین‌های اشغالی این پایگاه را هدف قرار داده بود.



دست‌هایی که روی ماشه و موشک‌هایی که آماده شلیک هستند

فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده کل ارتش دیدار و گفت‌وگو کردند

فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده کل ارتش دیدار و گفت‌وگو کردند

  به نقل از روابط عمومی ارتش، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی با حضور در ستاد ارتش با امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.