دنیای تجارت بسیار بیرحمتر از آن است که هرچه میشنوید را باور کنید. تعداد زیادی از تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند برای باقی ماندن در صحنهی رقابت، بر تبل قابلیتهایی از دستگاههای خود میکوبند که در عمل ارزش خاصی ندارند. حتی گاهی نامهای بزرگ نیز برای بدست آوردن سهم تبلیغاتی بیشتر، از این موارد دریغ نمیکنند.
با توجه به تعداد بسیار زیاد گوشیهای هوشمند موجود در بازار که البته بسیاری از آنها چندان هم تفاوتی با یکدیگر ندارند، این وظیفه بر قسمت بازاریابی شرکتها محول خواهد شد که منافع سازنده را پیش برده و موجب فروش دستگاهها شوند. این مساله به وضعیتی ختم میشود که در آن به خانواده و دوستان هشدار میدهیم که هرآنچه سازنده در محتوای تبلیغاتی خود به آنها میگوید را چشمبسته باور نکنند. البته مشخص است که دروغهای آشکار و بزرگ بسیار نادر است و اغلب سازندگان رفتار خود را در این خصوص کنترل میکنند. اما این مساله به هیچ وجه به این معنا نیست که آنها از کش دادن و دستکاری حقیقت ابایی داشته باشند.
در اغلب موارد، هدف صحبت ما نمایشی از حقایق اصلی است که اگر تخصص کافی در این حیطه نداشته باشید و قادر به تشخیص تفاوتهای مهم نباشید، میتواند موجب سوتفاهم و فریب خوردن شما شود. بنابراین در زومیت تصمیم گرفتیم مجموعهای از ویژگیهای متداول گوشیهای هوشمند را لیست کنیم که اگرچه بسیار عالی به نظر میرسند ولی الزاما آنچه انتظار دارید نخواهند بود.
گاهی اوقات سازندگان تصمیم میگیرند با جای دادن دو اسپیکر «استریوی» جداگانه در دستگاه به اغوا کردن مشتری بپردازند. در این خصوص لازم است حتما چند نکته را در ذهن داشته باشید.
اول از همه آنکه، اسپیکر دوگانه و مجزا الزاما به معنای دو کانال صوتی متفاوت نیست. کانالهای صوتی جداگانه یکی از الزامات صدای استریو است که باید حتما آن را در نظر بگیرید. اما حتی زمانی که یک گوشی هوشمند صوت را از دو کانال مجزا نیز هدایت کند، باید بدانید که برای ایجاد حالت استریو، محل قرارگیری این اسپیکرها نیز اهمیت کاملا حیاتی دارد. به بیان دیگر، اگر هر دو اسپیکر به اصطلاح استریوی دستگاه در یک سمت قرار گرفته باشند، هیچ چیز از تجربهی صدای استریو بدست نخواهید آورد. البته برخی از گوشیهای هوشمند به اسپیکرهای استریو قدرتمند در قسمت بالا و پایین مجهز میشوند که صدای خروجی فوقالعادهای را ارائه میکنند و از این قاعده مستثنی هستند.
تکنولوژی به قدری سریع و بیوقفه در حال رشد و توسعه و تحول است که حتی بزرگترین شرکتهای دنیا نیز باید مدام خود را با آن تغییر دهند تا زنده بمانند. این به آن معناست که همراه با این تغییرات، لوگوی این شرکتها نیز مدام در حال تحول است تا بازنمایی بهروزشدهای از سیر تغییرات و رشد باشد. این لوگوها تاریخ شرکتها را در دل خود دارند.
به گزارش «تابناک»، شاید یک راه متفاوت برای خواندن تاریخ شرکتهای بزرگ تکنولوژی نگاه به تغییرات لوگی این شرکتها در طول حیات ایشان باشد. این نگاه نه تنها جالب و متفاوت است، بلکه در مواردی میتواند عمیقا بیانگر چگونگی رشد و تحول این شرکتها باشد.
در این میان، جالب آن است که لوگوی برخی از این شرکتها چنان تغییرات اساسی داشته که گاهی به سختی میتوان از طریق لوگوهای قدیمی نام برند را شناسایی کرد.
بگذارید نگاهی از این زاویه به تاریخ برخی شرکتهای بزرگ تکنولوژیک داشته باشیم.
یاهو بالاخره در سال ۲۰۱۳ لوگوی بازیگوش خود را به یک لوگوی حرفهایتر و خطی تغییر داد.
گوگل نیز به مرور زمان، دست از بازی گوشی برداشته و از فونت یا قلمهای منحنی به سمت یک لوگوی مدرنتر حرکت کرده است.
سیب رنگارنگ اپل در سال ۱۹۷۷ تاثیر خوبی داشت، اما این شرکت نیز به تدریج به سمت یک سیب سفید سه بعدی حرکت کرده
قراردادهایی برای تجاوز جنسی؛ افرادی که تنها برای کسب درآمد میجنگند و در کتابهای تاریخی از آنها با عنوان «مزدور» یاد میشود، در قرن بیست و یک خود را «کارکنان شرکتهای امنیتی و نظامی خصوصی» مینامند. گروه بینالملل مشرق - اساسا یک سرباز تنها با هدف خدمت به وطنی که آن را دوست دارد و برای دفاع و حمایت از آن و منافع ملیاش و به عنوان یکی از فرزندان این مرز و بوم خدمت نظام وظیفه خود را ادا می کند و طی سپری کردن این دوره با اصول و مبادی و منافع عالی ملی آشنا می شود. اما افرادی که تنها برای کسب مال و درآمد می جنگند، چه؟ آنها چه وضعیتی دارند، افرادی که برای آنها اهمیت ندارد، برای چه چیز و با چه کسی می جنگند؟ افرادی در کتاب های تاریخی از آنها تحت عنوان «مزدور» یاد می شود و در قرن بیست و یک خود را «شرکت های امنیتی و نظامی خصوصی» می نامند. ![]() درباره نشو و نما و تاسیس شرکت های امنیتی و نظامی خصوصی باید گفت که اغلب این شرکت ها در مناطق و یا کشورهای ناامن و بی ثبات و یا بحران زده تشکیل شدند، به عنوان مثال شرکت «دیفن اینترنشنال» در کشور «پرو» واقع در آمریکای جنوبی تاسیس شد، کشوری که جنگ های داخلی در آن 20 سال ادامه داشت و با اینکه این جنگ ها اوایل سال 2000 میلادی پایان یافتند، اما این کشور همچنان از تبعات آن رنج می برد. |
چند دوست دوران دانشجویی که پس از فارغ التحصیلی هر یک شغل های
مختلفی داشتند و در کار و زندگی خود نیز موفق بودند، پس از مدت ها با هم به
دانشگاه سابق شان رفتند تا با استادشان دیداری تازه کنند.
آنها مشغول صحبت شده بودند و طبق معمول بیشتر حرف هایشان هم شکایت
از زندگی بود. استادشان در حین صحبت آنها قهوه آماده می کرد. او قهوه جوش را
روی میز گذاشت و از دانشجوها خواست که برای خود قهوه بریزند.
روی میز لیوان های متفاوتی قرار داشت; شیشه ای، پلاستیکی، چینی، بلور و
لیوان های دیگر. وقتی همه دانشجوها قهوه هایشان را ریخته بودند و هر یک
لیوانی در دست داشت، استاد مثل همیشه آرام و با مهربانی گفت...
بچه ها، ببینید؛ همه شما لیوان های ظریف و زیبا را انتخاب کردید و الان فقط
لیوان های زمخت و ارزانقیمت روی میز مانده اند.
دانشجوها که از حرف های استاد شگفت زده شده بودند، ساکت بودند و استاد
حرف هایش را به این ترتیب ادامه داد: «در حقیقت، چیزی که شما واقعا می
خواستید قهوه بود و نه لیوان. اما لیوان های زیبا را انتخاب کردید و در عین حال
نگاه تان به لیوان های دیگران هم بود. زندگی هم مانند قهوه است و شغل،
حقوق و جایگاه اجتماعی ظرف آن است. این ظرف ها زندگی را تزیین می کنند
اما کیفیت آن را تغییر نخواهند داد.
البته لیوان های متفاوت در علاقه شما به نوشیدن قهوه تاثیر خواهند گذاشت، اما
اگر بیشتر توجه تان به لیوان باشد و چیزهای با ارزشی مانند کیفیت قهوه را
فراموش کنید و از بوی آن لذت نبرید، معنی واقعی نوشیدن قهوه را هم از دست
خواهید داد. پس، از حالا به بعد تلاش کنید نگاه تان را از لیوان بردارید و در حالیکه
چشم هایتان را بسته اید، از نوشیدن قهوه لذت ببرید.
متون دینی ما معیارهایی برای سعادت ذکر کرده اند که به بخشی ازآن اشاره میکنیم.
هر کس ده خصلت را شعار خود سازد، در دنیا و آخرت انشاا...سعادتمند است :
1 - با حق به صدق
2 - با نفس به قهر
3 - با خلق به انصاف
4- با بزرگان به خدمت
5 - با خردان به شفقت
6 - با درویشان به سخاوت
7 - با دوستان به نصیحت
8 - با دشمنان به حلم
9 - با جاهلان به خاموشى
10 - با عالمان به تواضع
ایران جزو 5 قدرت سایبری
روزنامه دیلیتلگراف-تهدید سایبری که در ماههای اخیر بزرگنمایی آن در دستور کار ویژه مقامات آمریکایی قرار گرفته توسط کیت الکساندر رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا هم مورد تأکید قرار گرفت. وی میگوید ایران در کنار آمریکا، انگلیس، اسرائیل و روسیه یکی از 5 بازیگر بزرگ عرصه سایبری است. بزرگترین تهدیدی که وجود دارد، حملهای فاجعهبار به زیرساختهای انرژی است. ما برای چنین چیزی آماده نیستیم
در سه جنگ بین سالهای 2008 الی 2014 بین رژیم صهیونیستی و سرزمینهای اشغالی...
سال 2008 در جنگ 22 روزه 1417 نفر شهید شدند.
سال 2012 در جنگ 8 روزه 105 نفر شهید شدند.
سال 2014 در جنگ 33 روزه 1895 نفر شهید شدند.
جمع کل شهدای سرزمین اشغالی فلسطین در طی این سه جنگ 3417 نفر در 63 روز به شهادت رسیدند.
رژیم عربستان سعودی نیز در تجاوز به یمن، ظرف مدت 49 روز تاکنون 24/2/1394 بیش از 3800 نفر از مردم بی دفاع را به شهادت رسانده است که دست کمی از رژیم ضد بشری و کودک کُش اسرائیل غاصب ندارد.
در این تجاوز خلبانان و هواپیماهای آمریکا و رژیم صهیونیستی به همراه 10 کشور مرتجع عربی از تجاوز به سرزمین و ملت بی دفاع یمن پشتیبانی کرده اند. "ائتلاف عربی" به رهبری سعودی های عربستان، در اکثر حملات تجاوز کارانه مشارکت فعال داشته اند و ماحصل این مشارکت و ائتلاف، کشتار مردم مظلوم یمن بوده است.
قدرت موشکی ایران ناوگان دریایی آمریکا را نابود میکند
یک روزنامه الجزایری نوشت: سامانه موشکی ایران قادر است در دقایق نخست درگیری، تمام قسمتهای ناوگان دریایی آمریکا را در خلیج فارس متلاشی و به لاشه کشتی و ناو جنگی تبدیل کند.
در ادامه گزارش "برگهای برنده و واکنش سهمگین ایران به حمله احتمالی آمریکا-اسرائیل، به روزنامه الجزائری «الشروق» اشاره می شود که در مقالهای طولانی درباره رویارویی احتمالی اسرائیل و آمریکا با ایران نوشت: پیش از آنکه وارد جزئیات طرحهای جنگی [دفاعی] جمهوری اسلامی [ایران] برای مقابله با تجاوز احتمالی بشویم، در ابتدا به موقعیت نظامی و امکانات ژئواستراتژیک و سیاستهایی که به ایران امکان میدهد از همه برگهای بازی استفاده کند میپردازیم.
الشروق افزود: علاوه بر این به فنآوری پیشرفتهای میپردازیم که ایران را قادر ساخته است تا قدرتی نظامی در منطقه باشد که نه تنها بتواند از خود دفاع کند بلکه بتواند با قدرتهای جهانی و منطقهای و در رأس آنان با آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابله کند.